مهاجرت

شرایط ویزای همراه ایرلند

شرایط ویزای همراه ایرلند

یکی از مهم ترین مسائلی که همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت است، چگونگی اخذ ویزا و شرایط ویزای همراه ایرلند است که بررسی می گردد. برای درخواست ویزای همراه در ایرلند، اولا شما بایستی به عنوان همراه یا از وابستگان دارنده ویزای کار مهارت های مورد نیاز (CSEP) بوده و یا همراه محققی باشید که با دولت ایرلند دارای قرارداد دو جانبه می باشد. در حقیقت ویزای همراه ایرلند با عنوان ویزای کار همسر یا همراه شناخته می شود و اخذ آن دارای شرایط و الزاماتی است که ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد تشریح کامل آنرا در همین مقاله داریم.

جمهوری ایرلند کشوری عضو اتحادیه اروپا (EU) و ناحیه شنگن اروپا می باشد. این کشور به سبب شرایط کاری و زندگی با کیفیت همواره مورد توجه مهاجران خارجی قرار دارد. افراد می توانند از طرق مختلف به این کشور مهاجرت کنند. مهاجرت کاری به ایرلند، مهاجرت تحصیلی به ایرلند، سرمایه گذاری در ایرلند، ازدواج با اتباع ایرلندی از جمله مهمترین روش های اخذ اقامت ایرلند در سال 2022 بوده که طرفداران خاص خود را دارد.

  • شرایط دریافت ویزای همراه ایرلند چیست؟
  • بهترین راه رسیدن به ویزای همراه در ایرلند چیست؟
  • چه محدودیت هایی در دریافت ویزای همراه ایرلند وجود دارد؟
  • آیا ویزای همراه ایرلند به صورت همزمان ارائه می شود؟

درباره ایرلند 2022

ایرلند یا به تعبیر خود مردم محلی ایرلند Eire کشوری جزیره ای و کوچک در آتلانتیک شمالی است. این کشور انگلیسی زبان بر عکس همسایه خود یعنی ایرلند شمالی بخشی از بریتانیای کبیر نمی باشد. بلکه در عوض این کشور عضوی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) محسوب می شود. جمهوری ایرلند با مساحتی بالغ بر 84421 کیلومتر مربع دقیقا در بخش شمال غربی قاره اروپا قرار دارد. این کشور به لحاظ جغرافیایی دارای توپوگرافی دشت باز و وسیع داشته و تنها از طریق تقسیمات سیاسی به دو کشور ایرلند شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

این کشور زیبا و خوش آب و هوا به مرکزیت دوبلین بوده و کل جمعیت آن به بیش از 5 میلیون نفر می رسد. ایرلندی ها به جز زبان انگلیسی به زبان های ایرلندی و زبان اسکاتهای اولستر صحبت می کنند. جمهوری ایرلند از یک اقتصاد بازار آزاد بر مبنای تجارت بین المللی نیز بهره مند است. پایه های اقتصادی این کشور بر بخش توریسم و صنعت انرژی استوار است. معمولا معاملات در این کشور هم به پوند استرلینگ و هم به یورو انجام می شود.

روش های مختلف اخذ اقامت ایرلند

ایرلند جزء کشورهای اروپایی با رشد اقتصادی مثبت و دارای محیط سرمایه گذاری با ثبات و امنی است که توانسته است توجه مهاجران خارجی را از هر طیفی به خود جلب نماید. اما مطابق قوانین کشور ایرلند، متقاضیان خارجی برای ورود به کشور ایرلند نیازمند اخذ ویزا هستند. انواع ویزاهای صادره توسط دولت ایرلند نیز با توجه به اهداف و مقاصد مختلف متقاضیان متفاوت است. معمولا افراد با اهدافی مثلا تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره قصد مهاجرت به ایرلند را دارند.

اما درباره انواع ویزای کشور ایرلند می توان گفت که ویزاهای کشور ایرلند به دو دسته کلی ویزای نوع C و ویزای نوع D دسته بندی می شوند. ویزاهای نوع C کشور ایرلند به صورت موقتی و برای مدت کمتر از 3 ماه برای متقاضیان صادر می شود. ویزای بیزینس و ویزای توریستی در این قالب ویزایی می گنجند. در حالی که ویزاهای نوع D نوعی ویزای بلند مدت محسوب شده و برای مدت بیش از 90 روز (3 ماه) صادر می شوند. انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و ویزای همراه ایرلند نیز در این دسته می باشند. اما انواع ویزاهای مختلف ایرلند از لحاط ورود به سه دسته زیر با هزینه های مختلف دسته بندی می شود.

نوع ویزای ایرلندهزینه درخواست ویزا
ویزای تک ورود (Single Entry)€60 (یورو)
ویزای چند ورود (Multi entry)€100 (یورو)
ویزای ترانزیت€25 (یورو)

بررسی شرایط ویزای همراه ایرلند

بررسی شرایط ویزای همراه ایرلند

همانطوری که در مطالب پیشین نیز گفته شد، شرایط ویزای همراه ایرلند به گونه ای است که شهروندان ایرلندی از هیچ حقی برای به همراه آوردن اعضای خانواده غیر اروپایی جهت زندگی در ایرلند برخوردار نیستند. بنابرین، اتباع خارجی همسر شهروندان ایرلندی در صورتی می توانند در ایرلند کار و زندگی بکنند که درخواست ویزای کار ایرلند را ارائه دهند. اما در صورت درخواست ویزا برای همراهی عضو خانواده، متقاضیان بایستی ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت ایرلند را درخواست دهند و در صورت سوال درباره دلیل مهاجرت به ایرلند گزینه الحاق به خانواده را انتخاب کنند.

شرایط ویزای همراه ایرلند 2022شرح
نوع ویزاویزای نوع D
نوع ورودتک ورود (Single Entry)
اسپانسردارنده ویزای کار ایرلند
مرجع اخذسفارت ایرلند
هزینه ویزا€300 (یورو) برای اخذ گواهی ثبت نام یا کارت GNIB

اما به هنگام رسیدن به ایرلند، متقاضیان بایستی در اداره مهاجرت حاضر شده و درخواست ویزای همراه ایرلند را با توجه به اثبات رابطه خانوادگی به کارمند اداره مهاجرت تحویل دهند. سپس آفیسر اداره مهاجرت پاسپورت شما را تا 90 روز مهر می زند. بعدا شهروند ایرلندی بایستی از وب سایت اداره تابعیت و مهاجرت ایرلند (INIS) درخواست ویزا را تکمیل نماید. در اینجا شرط اصلی برای کسب صلاحیت افراد، اثبات زندگی مشترک به مدت حداقل 1 سال می باشد.

شرایط انواع ویزای همراه ایرلند

مطابق قوانین کشور ایرلند، شرایط ویزای همراه ایرلند به گونه ای است که افراد برای مهاجرت به عنوان اعضای خانواده همراه حتما بایستی یک اسپانسری در داخل ایرلند داشته باشند. این اسپانسر نیز هم می تواند شهروند ایرلندی باشد و هم می تواند فرد مقیم دائمی ایرلند باشد. اما اعضای خانواده دارندگان ویزای کشور ایرلند به سه طریق کلی می توانند برای اخذ ویزای همراه ایرلند درخواست دهند:

  • درخواست ویزای همراه ایرلند از طریق دارنده ویزای کار مهارت های مورد نیاز از جمله شیوه های مهاجرتی رایج می باشد که ممکن است افراد برای اخذ ویزای همراه کشور ایرلند اقدام نمایند. این نوع ویزا تا تاریخ انقضای گواهی ثبت نام دارنده ویزای کار مهارت های مورد نیاز ایرلند صادر می شود و ماکسیمم تا 3 سال نیز معتبر است.
  • درخواست ویزای همراه ایرلند از طریق همسر تبعه ایرلند نیز مخصوص کسانی است که با اتباع جمهوری ایرلند ازدواج کرده و یا در شرف ازدواج هستند. در این روش ابتداء افراد با ویزای کوتاه مدت ایرلند به این کشور آمده و سپس با ارائه مدارک لازم از جنله اثبات رابطه خانوادگی نسبت به درخواست ویزای همراه از نوع اقامت بلند مدت (ویزای نوع D) اقدام می نمایند.
  • درخواست ویزای همراه از طریق همسر بالفعل برای کسانی است که قصد ازدواج با شهروندان ایرلندی را داشته و درصدد اخذ اقامت دائم ایرلند هستند. از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه ایرلند می توان به پاسپورت معتبر، مدارک شناسائی، فرم درخواست تکمیلی، رسید هزینه ویزا، گواهی اثبات تمکن مالی شهروند یا مقیم ایرلند و نیز گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد.

سوالاتی درباره شرایط ویزای همراه ایرلند

سوالات زیادی در خصوص مهاجرت همراه خانواده به کشور ایرلند مطرح است و در این بخش به برخی از این سوالات و ابهامات پاسخ داده می شود:

  • آیا دارندگان ویزای ایرلند اعضای خانواده خود را نیز می توانند به ایرلند برد؟ در حال حاضر، هیچ حق اتوماتیکی برای اتباع ایرلندی برای به همراه آوردن اعضای خانواده همراه جهت زندگی در کشور ایرلند وجود ندارد. این بدان معنا است که همسران خارجی اتباع ایرلندی بایستی برای زندگی و کار در ایرلند درخواست ویزا دهند.
  • ویزای همراه ایرلند از چه نوع ویزایی است؟ این ویزا از نوع ویزای بلند مدت یا ویزای نوع D ایرلند می باشد.
  • تفاوت ویزای اقامت موقت و دائم جمهوری ایرلند چیست؟ ویزای اقامت موقتی یا ویزای نوع C برای متقاضیانی صادر می شود که قصد اقامت به مدت کمتر از 30 روز را دارند. در حالیکه ویزای اقامت بلند مدت یا نوع D ویژهخ متقاضیانی است که قصد اقامت بیش از 30 روز را در ایرلند دارند.

در پایان توصیه می شود که کارشناسان و وکلای کارکشته و ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در کلیه روش های مهاجرتی دارای تجربه و دانش چندین ساله بوده و به خوبی می توانند هموطنان گرامی را در کلیه مراحل اخذ ویزا و اقامت کشورهای خارجی راهنمائی کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *