مهاجرت

شرایط ویزای همراه ایسلند

شرایط ویزای همراه ایسلند

بر اساس قوانین و شرایط ویزای همراه ایسلند در سال 2022، این نوع ویزا به نزدیکترین خویشاوندان فرد مقیم در ایسلند اعطاء می گردد و به آنها اجازه زندگی و اقامت در ایسلند را تا مدت زمان مشخصی می دهد. لازم به یادآوری است که ویزای اقامت مبتنی بر الحاق به خانواده تحت قوانین 69- 72 قانون شماره 80/2016 شهروندان خارجی اعطاء می گردد. بر اساس همین قانون، ویزای همراه ایسلند تنها برای نزدیکترین فامیل مقیم های ایسلند شامل همسر، نامزد، فرزند زیر 18 سال، والدین بالای 67 سال و والدین کودک زیر 18 سال صادر می شود.

  • شرایط و الزامات اخذ ویزای همراه ایسلند در سال 2022 چیست؟
  • شرایط کار در کشور ایسلند به عنوان همراه چیست؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه در ایسلند چیست؟
  • چه کسانی صلاحیت اخذ ویزای همراه ایسلند را دارند؟
  • ویزای همراه کشور ایسلند تا چه زمانی معتبر است؟
  • هزینه ویزای همراه در کشور ایسلند چقدر می باشد؟

ایسلند از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که دارای یک اقتصاد با ثبات و امنی می باشد که در بین دیگر کشورهای اروپایی به دلیل شرایط استاندارد زندگی معروف است. برای مهاجرت به این کشور در سال جدید نیز روش های مختلفی مثل تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، پناهندگی و غیره وجود دارد که با اخذ مشاوره از طریق کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان شرایط این روشهای مهاجرتی قرار گیرید.

درباره ایسلند 2022

ایسلند به مرکزیت شهر ریک جاویک (Reykjavik) یک کشور ایزوله تنها با 364260 نفر جمعیت می باشد. این کشور یک کشور جزیره ای شمالگانی در آتلانتیس شمالی است. با وجود جمعیت کم اما ایسلند کشوری نسبتا بزرگ با مساحتی حدود 103000 کیلومتر مربع می باشد. جالب است بدانید که از همین تعداد جمعیت ایسلند حدود دو سوم جمعیت این کشور فقط در ریک جاویک و نواحی اطرف آن زندگی می کنند. ایسلند را همچنین می توان از کوه های آتش فشانی و فعالیت های زمین شناسی آن نیز شناخت. نواحی داخلی این کشور نیز مملو از تندراها و دشت های وسیع و گسترده می باشد.

زبان رسمی و ملی ایسلندی ها زبان ایسلندیک بوده و عمده گروه قومیتی این کشور از اقوام ایسلندی هستند. ایسلند از جمله کشورهای مرفه و ثروتمند جهان و اروپا نیز محسوب می شود. اقتصاد این کشور از جمله اقتصادهای قدرتمند اتحادیه اروپا (EU) محسوب می شود که همه ساله بر درصد رشد آن افزوده می شود. اقتصاد ایسلند بر 3 رکن منابع انرژی تجدید پذیر، صنعت توریسم و ترانزیت کالا و مسافر استوار است. جالب است بدانید که 85% از سهم ناشی از تولید ناخالص داخلی کشور ایسلند برآمده از تولید و صادارات انرژی حاصا از منابع تجدید پذیر می باشد.

آشنایی با انواع ویزای اقامت ایسلند

بر طبق هدف هر متقاضی از اقامت در کشور ایسلند، چندین نوع ویزای اقامت در این کشور در اختیار متقاضیان خارجی قرار دارد. لازم است بدانید که انتخاب درست نوع ویزای اقامت خیلی مهم است. در واقع شما بر طبق این انتخاب دست به گردآوری اسناد و مدارک لازم خواهید زد. پس باید در این مرحله کاملا با دقت و هدفمند پیش رفت. اما همین انتخاب نوع اقامت مشخص می کند که آیا شما صلاحیت اخذ اقامت ایسلند را دارید یا خیر. در همین راستا، متقاضیان اخذ ویزای اقامت ایسلند معمولا با اهداف تحصیل در دانشگاه های ایسلند، کسب و کار در ایسلند، سرمایه گذاری در این کشور و یا الحاق به اعضای خانواده به این کشور مهاجرت می کنند. بر این اساس، انواع ویزای اقامت ایسلند در سال 2022 از قرار ذیل می باشد:

  • الحاق خانواده (شامل همسر، فرزند زیر 18 سال و غیره)
  • کار (کار مستلزم تخصص یا مهارت کاری و کمبود کارگران، ورزشکاران و غیره)
  • تحصیل (شامل تحصیلات تمام وقت و نیمه وقت)
  • داوطلبان و مستشاران
  • ویزای اقامت دائمی ایسلند

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه ایسلند

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه ایسلند

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان گردید، ویزای اقامت مبتنی بر الحاق خانواده تحت قوانین 69- 72 قانون شماره 80/2016 به متقاضیان خارجی اعطاء می شود. این قانون برای اخذ این نوع ویزای ایسلند شرایطی را می شمارد و متقاضیان صلاحیت دار را به همسر، نامزد، فرزند زیر 18 سال، والدین بیش از 67 سال و والدین یا والد کودک زیر 18 سال دسته بندی می کند. بر طبق همین قانون، هر کدامیک از این افراد دارای شرایط ویزایی خاص خود می باشند.

اما از دیگر شرایط ویزای همراه ایسلند می توان به مواردی مثل ارائه تمکن مالی توسط دارنده ویزای ایسلندی اشاره نمود. در واقع بنا به قانون، کلیه متقاضیان اخذ ویزای اقامت ایسلند بایستی گواهی اثبات تمکن مالی کافی را به منظور مهاجرت به کشور ایسلند و زندگی در آن ارائه دهند. اما در این مورد اعضای خانواده همراه لازم نیست که تمکن مالی مستقلی از خود ارائه دهند و در این مورد تبعه یا مقیم دائم ایسلند موظف به ساپورت مالی اعضای خانواده خود بر طبق جدول تمکن زیر می باشد:

پارامترهاتمکن ماهیانه به واحد کرونی ایسلند
فردISK189,875 (کرون)
دو نفرISK284,813 (کرون)
ساپورت مالی بیشتر برای اعضای خانواده زیر 18 سال یا بالاترISK94,938 (کرون)

هزینه و زمان رسیدگی به ویزای همراه ایسلند

اطلاع از هزینه و مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای همراه کشور ایسلند نیز جزء اطلاعات کلیدی می باشد که باید متقاضیان در جریان آن قرار گیرند. معمولا مدت زمان رسیدگی به درخواست های متقاضیان اخذ ویزای همراه ایسلند بین 90روز تا 180 روز کاری می باشد. اما شرط دیگر برای رسیدگی به درخواست شما پرداخت هزینه ویزای همراه ایسلند می باشد. هزینه های درخواست ویزای اقامت ایسلند در سال 2022 بدین قرار است:

نوع ویزاهزینه ها به کرون
ویزای اقامتISK15.000 (کرون)
تمدید ویزای اقامتISK15.000 (کرون)
ویزای اقامت دائمی ایسلندISK15.000 (کرون)
ویزای کار و اقامت موقتیISK15.000 (کرون)
کارت ثبت نام برای اعضای خانواده اتباع اروپایی که جزء شهروندان غیراروپایی هستندISK15.000 (کرون)
روش سریع جهت درخواست ویزای اقامت مبتنی بر کارISK45.000 (کرون)
صدور کارت اقامتISK7.500 (کرون)

مدارک و شرایط اخذ ویزای همراه ایسلند

پس از آشنایی با شرایط ویزای همراه ایسلند، اکنون نوبت آشنایی متقاضیان با بسته اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه ایسلند می باشد. مدارک ذیل جزء مدارکی است که اعضای خانواده همراه برای درخواست اقامت ایسلند باید به سفارت این کشور تحویل دهند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با ابعاد 35 mm x 45 mm
  • بیمه سلامت یا بیمه مسافر معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی معاینه پزشکی
  • مدرک سکونتی معتبر

همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کوله باری از تجربه و دانش روز حقوقی و مهاجرتی آماده ارائه بهترین خدمات مشاوره و نیز راهنمائی متقاضیان تا دست یابی به اخذ ویزا یا اقامت موردنظر می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *