مهاجرت

شرایط ویزای همراه دبی

شرایط ویزای همراه دبی

همه ساله هموطنان زیادی به قصد کار یا تحصیل به دبی مهاجرت می کنند و از همین رو اطلاع از شرایط ویزای همراه دبی برای آنها بسیار مهم و حیاتی می باشد. چرا که از این طریق آنها می توانند زمینه برای مهاجرت سایر اعضای خانواده خود به دبی را فراهم کنند. از شرایط این ویزای دبی آن است که به شما جهت اسپانسری والدین، همسر و فرزندان زیر 18 سال اجازه می دهد. پس با اینکه کارفرما به عنوان اسپانسر شما جهت کار و زندگی در دبی عمل می کند اما شما هم می توانید برای اعضای خانواده خود در نقش اسپانسر ظاهر شوید.

خیلی از افراد دبی را با صحراها و ساحل های آفتابی و سوزان آن می شناسند. اما کل واقعیت دبی این نیست بلکه دبی برای دانشجویان دبی شهر دانشگاههای برتر، برای کارگران شهری با بازار کار پر رونق و درآمد زایی عالی و برای سرمایه گذاران شهری مولد سود و بهره سرشار محسوب می شود. بنابرین هر کسی بنا به دلیل و هدف خاصی به دبی مهاجرت می کند. برای اطلاع از انواع شیوه های مهاجرت به دبی و نحوه اخذ ویزاهای مربوطه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • شرایط دریافت ویزای همراه دبی چیست؟
  • آیا افرادی که قصد مهاجرت به دبی را دارند باید ویزای امارات را دریافت کنند؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه دبی چیست؟
  • شرایط اقامت همراهان در دبی چیست؟
  • به طور معمول چه کسانی می توانند از ویزای همراه استفاده کنند؟

انواع راه های مهاجرت به دبی

برای مهاجرت به دبی روش های مختلفی وجود دارد و انتخاب این روش ها نیز تا حد زیادی به هدف متقاضیان از مهاجرت به این شهر اماراتی بستگی دارد. یکی از راه های مهاجرت به دبی از طریق اخذ ویزای دانشجویی امارات می باشد که این کار نیز صرفا از طریق دریافت نامه پذیرش از دانشگاه دبی و نیز ارائه مدارک لازم میسر است. روش دوم نیز از طریق سرمایه گذاری در پروژه های ثبت شرکت و خرید ملک در دبی می باشد که این امر منجر به اخذ ویزای طلایی دبی می گردد.

اما روش دیگر از طریق یافتن کارفرمای اماراتی برای اخذ ویزای کار دبی یا کارت استخدام می باشد. ازدواج با شهروند اماراتی نیز می تواند یکی از روش های آسان مهاجرت به دبی محسوب شود که به سبب شرایط آسان و سریع اخذ اقامت و تابعیت دبی همواره مورد توجه متقاضیان می باشد. در تمامی این روش ها افراد با دریافت اقامت دبی به راحتی می توانند شرایط ویزای همراه دبی به صورت زیر مهیا کنند:

مشخصات کلی ویزای همراه دبی 2022شرح
متقاضی اصلیاسپانسر مقیم دبی
مدت اعتبار ویزاحداکثر تا 3 سال
امکان تمدید ویزاوجود دارد
مدت زمان رسیدگی4 روز اداری
هزینه صدور ویزاAED100 (درهم)

آخرین شرایط ویزای همراه دبی

اکنون با ما در جهت اطلاع از آخرین قوانین و مقررات مربوط به اخذ ویزای همراه دبی همراه باشید. ویزای همراه دبی در اختیار هم شهروندان اماراتی و هم مقیم های دبی می باشد تا از این طریق بتوانند با اسپانسری اعضای خانواده خود آنها را به همراه خود به دبی بیاورند. اما افراد برای اسپانسری اعضای خانواده خود بایستی دارای صلاحیت های لازم نیز باشند. بر طبق قانون امارات، شرایط اسپانسری خانواده از این قرار است:

  • مقیم های خارجی دبی به شرطی می توانند اسپانسر اعضای خانواده خود باشند که ویزای اقامت معتبری داشته باشند. مقیم های مرد استخدامی در دبی می توانند با اثبات کسب درآمد حداقل AED4000 (درهم) یا AED3000 (درهم) و نیز ارائه مدارک سکونتی در دبی مثل اجاره نامه و قبض های خانگی متقاضی دریافت ویزای همراه دبی باشند.
  • از مارس 2019 نوع شغل دیگر برای اسپانسری اعضای خانواده مهم نیست. بنابرین افراد بدون توجه به نوع شغل خود و فقط با اثبات سطح حداقل درآمدی در دبی می توانند متقاضی اخذ این نوع ویزا باشند.
  • اگر پدر مقیم دبی صلاحیت لازم برای اسپانسری فرزندان خود را داشته باشد، پس مادر دیگر مجاز به اسپانسری آنها نیست.
  • شوهران نیز مجاز به اسپانسری همسران خود هستند. اگر چه شرایط اسپانسری آنها کمی پیچیده تر می باشد.
  • جهت صدور ویزای اقامت خانوادگی و همچنین برای تمدید آن، اعضای خانواده بیش از 18 سال به خاطر احتمال وجود بیماری های مسری مخصوصا ایدز و سل حتما بایستی با حضور در مراکز بهداشتی مجاز آزمایش دهند.

آخرین شرایط ویزای همراه دبی

شرایط اسپانسری همسر و فرزندان در ویزای همراه دبی

به عنوان یک فرد مقیم خارجی، شما می توانید اسپانسر ویزای اقامت همسر خود باشید به شرط اینکه شرایط اصلی اسپانسری اعلام شده توسط اداره کل اقامت و امور خارجه (GDRFA) را تامین کنید. برای اسپانسری همسر خود، شما نیازمند ارائه سند ازدواج رسمی هستید که به زبان عربی ترجمه شده باشد. شما همچنین می توانید اسپانسر دختر یا دختران خود باشید به شرط اینکه آنها ازدواج نمکرده باشند و نیز اسپانسر پسران خود شوید به شرط اینکه سن آنها زیر 18 سال باشد.

لازم به یادآوری است که بر طبق قانون جدید برای اخذ ویزای همراه دبی نیازی به اثبات پس انداز بانکی وجود ندارد. همچنین از شرایط ویزای همراه دبی آن است که مدت اعتبار این ویزا بسته به مدت اقامت اسپانسر 1، 2 الی 3 ساله می باشد. هزینه این ویزا برای صدور اولیه حدود AED100 (درهم) بوده و ویزا نیز برای سالهای بعدی امکان تمدید دارد. با این توصیف اکنون به بررسی لیست مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه دبی می پردازیم:

  • فرم درخواست آنلاین
  • کپی های پاسپورت همسر و فرزندان با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس های همسر و فرزندان
  • گواهی سلامت پزشکی برای همسر و فرزندان بالای 18 سال
  • کپی قرارداد کار یا قرارداد شرکت همسر
  • گواهی درآمدی از کارفرمای مربوطه
  • سند ازدواج معتبر (برای همسر)
  • شناسنامه (برای فرزندان)
  • اجاره نامه ثبتی
  • آخرین قبض خانگی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

شرایط اسپانسری والدین در ویزای همراه دبی

علاوه بر همسر و فرزندان امکان اسپانسری اقامت دبی برای والدین نیز وجود دارد. اما شرط اسپانسری والدین جهت اخذ اقامت یک ساله دبی پرداخت پس انداز به عنوان ضمانت برای هر کدام از والدین می باشد. همچنین این کار به شرطی امکان پذیر است که شما به اداره مهاجرت دبی مدارک کفالت ارائه داده و ثابت کنید که شما تنها نگهدار آنها هستید. در این زمینه علاوه بر اخذ دفترچه بیمه پزشکی برای والدین خود همچنین شما بایستی سطح حداقل درآمدی حدود AED20000 (درهم) را نیز ثابت کنید. در غیر این صورت، اثبات حقوق ماهانه AED19000 (درهم) به علاوه برخورداری از خانه دو خوابه جهت اسپانسری ویزای والدین الزامی است.

در ادامه لازم است بدانید که ویزای اقامت خانواده به ویزای اقامت خود اسپانسر متصل است. پس در صورت کنسلی ویزای اسپانسر، ویزای همراهان نیز کنسل می شود. قوانین مهاجرتی کشور امارات به همراهانی که مدت اعتبار ویزای آنها به اتمام رسیده 30 روز مهلت اضافی برای تمدید ویزای خودشان می دهد. اما اگر چنانچه اسپانسر در تمدید ویزای همراهان خود با شکست مواجه شود، در آن صورت آنها به عنوان مقیم های غیرقانونی شناخته شده و مستوجب مجازات های قانونی قرار می گیرند.

آیا زنان در دبی می توانند اسپانسر خانواده شوند؟

پاسخ به این سوال مثبت است. در دبی، زنان می تواند به شرط اثبات سطح درآمد ماهیانه بیش از AED10000 (درهم) اسپانسر اعضای خانواده خود باشد. البته در این مسیر اخذ مجوز ویژه از اداره کل اقامت و امور خارجه (GDRFA) نیز لازم است. مادر در دبی می تواند اسپانسر فرزند خود باشد. البته در ابوظبی شرایط متفاوت از دبی می باشد و زنان شاغل در رشته های معلمی، پزشکی، پرستاری و مهندسی با ارائه مدرک حقوق کمتر از AED10000 یا AED8000 (درهم) و نیز اثبات سکونت خود در دبی اسپانسر همسر و فرزندان خود باشد.

همان طوری که مشاهده شد، از جمله روش های مختلف مهاجرت به دبی می توان به مهاجرت اعضای خانواده از طریق اخذ ویزای همراه دبی اشاره نمود. این کار صرفا از طریق اسپانسری مقیم دبی و با توجه به شرایط معین انجام می شود. افرادی که متقاضی اخذ این نوع ویزای دبی برای اعضای خانواده خود هستند، می توانند با تماس از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان آخرین قوانین و مقررات مربوطه قرار گرفته و ضمنا اخذ ویزای همراه دبی را تضمین کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *