مهاجرت

شرایط ویزای همراه عمان

شرایط ویزای همراه عمان

کشورهای همسایه ایران، همواره مورد توجه بسیاری از افراد بوده اند چرا که هم هزینه های زندگی در این کشورها پایین تر است و هم نزدیکی به ایران و حل شدن بعد مسافت در خصوص این کشورها امتیاز بزرگی محسوب می شود. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص مطالب مهاجرتی مختلفی پرداخته است. شرایط ویزای همراه عمان بدون تردید دغدغه اصلی همه افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. عمان در حال حاضر در گروه کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد منتهی تولید ناخالص داخلی آن که سال گذشته 2/003/142$ (دلار آمریکا) گزارش شده، در طی پنجاه سال گذشته مدام در حال پیشرفت بوده است که نشان گر آینده امیدوار کننده این کشور است.

  • چه کسانی می توانند ویزای همراه کشور عمان را به دست آورند؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه عمان چیست؟
  • محدودیت های دریافت ویزای همراه در عمان چیست؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه عمان چیست؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت ویزای همراه عمان دارند؟

شرایط اخذ ویزای عمان در سال 2023

در واقع اگر چه هزینه زندگی در عمان ماهیانه حدود 1.300$ (دلار آمریکا) است اما درآمد افراد نیز دراین کشور در حدود ماهی 1780 ریال عمان است. به طور دقیق تر کم ترین درآمد افراد ماهیانه 240 ریال عمان است و بیشترین درآمد افراد نیز ماهی 7900 ریال عمان گزارش گردیده است. در مجموع با وجود تورم 0.9% افراد می توانند هزینه های زندگی خود را نسبتا راحت تامین کنند به همین دلیل اخذ ویزای عمان از سوی برخی ملل از جمله عراق، افغانستان و پاکستان پر طرفدار است.

ورود به کشورهای مختلف معمولا به روش تحصیلی یا کاری صورت می پذیرد اما از آن جایی که دانشگاه های عمان رنکینگ قابل قبولی ندارند و از جایگاه علمی خوبی در دنیا برخوردار نیستند به علاوه گروهی که عمان را مقصد خود قرار می دهند افراد بسیار کم درآمدی هستند که توان پرداخت هزینه های تحصیلی را ندارند، معمولا کار در عمان بسیار پرطرفدارتر از تحصیل در این کشور است. اگر چه لازمه اقامت کاری قانونی در عمان استخدام شدن برای یک کارفرمای عمانی است و بر خلاف قوانین جدید کار در آلمان و اتریش، عمان ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار صادر نمی کند که دلایل مختلفی دارد.

از جمله می توان به فرهنگ کاری عمانی ها اشاره داشت که بر عکس کارفرمایان آلمانی، خیلی تمایلی به استخدام خارجی ها ندارند و ترجیح می دهند هم وطن خود یا نهایت فردی با قومیت عرب که طبیعتا مسلط به زبان عربی است را استخدام کنند. در واقع حتی مهندسین که در بیشتر کشورهای دنیا نیازی به یادگیری زبان رسمی آن کشور ندارند و کافی است آشنایی با زبان انگلیسی داشته باشند، برای پیدا کردن کار در کشورهای در حال توسعه ای همچون عمان که مردم آن ها اغلب انگلیسی نمی دانند، باید به زبان رسمی تسلط داشته باشند.

امکان پذیری صدور ویزای همراه عمان

عمان از جمله کشورهایی است که برای افرادی که مشغول به کار هستند و مطابق فیش حقوقی خود توانایی پرداخت هزینه زندگی افراد دیگر از خانواده خود را دارند، امکان درخواست ویزای همراه را ایجاد کرده است. لازم به ذکر است این ویزا تنها به همسر و فرزندان زیر 18 ساله فرد داده می شود و اقوام دیگر یا دوستان را در بر نمی گیرد. همراه فرد نیز پس از ورود به عمان می تواند به تحصیل و کار بپردازد و این یکی از نکات مثبت در خصوص این کشور به حساب می آید. البته این به شرطی است که همراه، ویزای اقامتی اخذ کند چرا که برخی افراد با ویزای توریستی عمان به این کشور سفر می کنند و لازم است توجه شود ویزاهای توریستی در هیچ کشوری تبدیل به ویزاهای اقامتی نمی شوند مگر در صورتی تغییر ویزا با دریافت جاب آفر معتبرو پس از خروج از خاک کشور مورد نظر انجام گردد که شرایط خاص خود را دارد و پیشنهاد می کنیم در این زمینه با کارشناسان ما مشاوره کنید.

شرایط و مدارک لازم برای تقاضای ویزای همراه عمان

شرایط و مدارک لازم برای تقاضای ویزای همراه عمان

به منظور دریافت ویزای همراه عنوان، متقاضی متقاضی لازم است مدارک ذیل را تحویل سفارت عمان در کشور محل اقامت خود دهد:

  • پاسپورتی که حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه سفید دارد
  • دو قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید که پشت آن امضا شده است
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی برای تامین هزینه های مدت اقامت در عمان است
  • گواهی ای که نشان دهنده تهیه محلی برای سکونت درعمان در مدت اقامت فرد در این کشور باشد

مقایسه شرایط ویزای همراه عمان و آلمان

عمان بر خلاف کشورهای اروپایی برای افراد خارجی که تابعیت عمان را ندارند مزایای شهروندان خود را قائل نمی شود این در حالی است که همراه در آلمان حقوقی تقریبا مشابه یک فرد آلمانی دارد. به عنوان مثال وقتی فردی در آلمان مشغول به کار است همسر و فرزندان زیر 18 ساله وی، به او ملحق می شوند و همانند یک شهروند آلمانی می توانند از نظام تحصیلی رایگان این کشور استفاده کنند. همچنین وقتی فردی کارت اقامتی آلمان را داشته باشد بن های مخصوص تخفیف برای خرید خوراک یا استفاده از حمل و نقل عمومی دریافت می دارد که در کاهش هزینه ها موثر است و مزیت درخور توجهی به شمار می آید.

نکته مهم دیگر این است که اقامت در عمان هرگز به اخذ تابعیت این کشور منجر نمی شود در حالی که در کشورهای اروپایی اینگونه نیست و پس از چند سال کار و پرداخت مالیات مهاجران می توانند درخواست اخذ تابعیت دهند که از جمله این کشورها می توان به کانادا، آلمان، اتریش و سوئد اشاره کرد. البته افرادی که قصد دارند مقصدی نزدیک به ایران را انتخاب کنند معمولا عمان و ترکیه را علی رغم وجود یک سری معایب، به سایر کشورها ترجیح می دهند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است، سعی بر این بود تا اطلاعات کاربردی جامعی در خصوص شرایط ویزای همراه عمان، درصد تورم در عمان، بازار کار و شرایط اقتصادی در این کشور و مطالب دیگر به صورت مقایسه ای ارائه گردد تا علاقه مندان به این کشور با دید بازتری به انتخاب مقصد خود بپردازند و امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *