مهاجرت

شرایط ویزای همراه لیختن اشتاین

شرایط ویزای همراه لیختن اشتاین

از آن جایی که لیختن اشتاین به عنوان یکی از کوچک ترین و در عین حال ثروتمندترین کشورهای دنیا خصوصا در سال های گذشته مورد توجه علاقه مندان به تحصیل و کار در اروپا بوده، باید ذکر شود که شرایط ویزای همراه لیختن اشتاین در صورتی که متقاضی، اقامت یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا یا کانادا و ایالات متحده آمریکا را نداشته باشد، نسبتا دشوار است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو به ارائه توضیحاتی در خصوص کشور لیختن اشتاین و مطالب مرتبط دیگر با این موضوع پرداخته اند که امید است دید جامعی نسبت به شرایط کلی این کشور فراهم نماید.

  • آیا لیختن اشتاین مقصد مناسبی برای مهاجرت است؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه این کشور چیست؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در لیختن اشتاین ویزای همراه گرفت؟
  • بهترین روش دریافت ویزای همراه لیختن اشتاین چیست؟
  • مزایای دریافت این ویزا در لیختن اشتاین چیست؟

شرایط کلی کشور لیختن اشتاین

لیختن اشتاین کشوری آلمانی زبان با تنها 160 کیلومتر مربع مساحت، در همسایگی سوئیس و اتریش است. لازم است ذکر شود لیختن اشتاین به عنوان چهارمین کشور کم مساحت دنیا، علی رغم منابع طبیعی محدود موجود در خاک خود، یکی از معدود کشورهای دنیا است که تعداد شرکت های ثبت شده در آن حتی از تعداد شهروندان لیختن اشتاین نیز بیشتر است. صنایع و شرکت های موجود در لیختن اشتاین به طور عمده در حوزه های تولید برق، صنایع تولید فلز، داروسازی و تولید محصولات غذایی فعالیت می کنند و همین امر سبب شد آمار بیکاری در این کشور تنها 1.70% باشد.

شرایط اخذ ویزای همراه لیختن اشتاین

فرد اصلی که پس از ورود می تواند تقاضای الحاق همراه را داشته باشد به دو طریق عمده یعنی اقامت تحصیلی یا اقامت کاری می تواند وارد کشور لیختن اشتاین شود چرا که سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لیختن اشتاین آنقدر پر هزینه است که تنها سرمایه داران بزرگ اروپایی و آمریکایی قادر به انجام آن می باشند. نظام تحصیلی لیختن اشتاین بر خلاف تحصیل در آلمان و چند کشور معدود دیگر اروپایی، رایگان نیست و متناسب با رشته تحصیلی ماهیانه در حدود 1.500$ (دلار آمریکا) و سالیانه در حدود 6.000$ (دلار آمریکا) هزینه در بر خواهد داشت. منتهی لیختن اشتاین در غالب موارد برای همراه ویزا صادر نمی کند و همانطور که پیش تر نیز ذکر شد شرایط ویزای همراه لیختن اشتاین به دلایل مختلف از جمله مساحت کم این کشور، نسبتا سخت گیرانه است.

در واقع بهتر است دانشجو در صورتی که متاهل هست پس از تمام شدن تحصیلات و پیدا کردن یک شغل تمام وقت درخواست الحاق همسر کند یا زوجین متقاضی زندگی در کشور لیختن اشتاین هر دو با هم از دانشگاه پذیرش تحصیلی اخذ نمایند. چرا که اخذ ویزای کار لیختن اشتاین بر خلاف کار در آلمان و اتریش، سخت گیرانه است و کارفرما لازم است کار مورد نظر را سه ماه در لیختن اشتاین و سه ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی کند تا سرانجام مطابق قوانین اتحادیه اجازه داشته باشد فردی را که اقامت لیختن اشتاین را ندارد استخدام نماید.

شرایط اخذ ویزای همراه لیختن اشتاین

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه لیختن اشتاین

در فرضی که دانشجو پس از فارغ التحصیلی به استخدام یک کارفرما در لیختن اشتاین درآمده، می تواند با تقدیم مدارک ذیل به سفارت و اداره مهاجرت، تقاضای الحاق همسر و فرزندان زیر 18 خود را بنماید:

  • پاسپورتی با بیش از شش ماه اعتبار
  • دارا بودن حداقل یک صفحه خالی پاسپورت به منظور مهر ورود و خروج
  • فیش حقوقی فرد اصلی حاضر در لیختن اشتاین به منظور اثبات توانایی وی در پرداخت هزینه ها
  • گواهی اثبات وجود محل مناسبی برای زندگی با توجه به تعداد فرزندان
  • ترجیحا سابقه سفر یا سفرهای قبلی به حوزه شنگن از سوی همراه

مقایسه هزینه زندگی همراه در لیختن اشتاین با سطح درآمد

لیختن لشتاین به لحاظ سطح درآمد برای سالیان متمادی جزو بهترین کشورهای اروپایی بوده و در عین حال هزینه زندگی در آن نیز بسیار بالا است و در واقع یکی از گران قیمت ترین کشورها درکل اتحادیه اروپا می باشد. درآمد ماهیانه در این کشور متناسب با حوزه تخصصی و عنوان شغلی فرد بین 3500CHf تا 9000CHf (فرانک سوئیس) گزارش شده است. این در حالی است که زندگی دو نفره در لیختن اشتاین نیز ماهیانه بین 3200CHf تا 4000CHf (فرانک سوئیس) هزینه در بر خواهد داشت که با توجه به سبک زندگی و شهر محل سکونت متغیر خواهد بود.

لازم به ذکر است در حالی که زندگی در کشورهایی چون سوئیس، لیختن اشتاین، سوئد، دانمارک و نروژ بسیار پر هزینه است کشورهای دیگر اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، مجارستان، آلمان، ایتالیا وغیره بسیار ارزان قیمت تر هستند و کسانی که بودجه محدودتری دارند می بایست این نکته مهم را نیز پیش از انتخاب مقصد خود مد نظر قرار دهند. در جدول ذیل به مقایسه مختصری بین برخی هزینه ها در لیختن اشتاین و سوئیس به عنوان دو مقصد گران برای زندگی، پرداخته شده است تا مشخص شود زندگی در سوئیس حتی از لیختن اشتاین نیز پرهزینه تر است:

اقلام و موارد مصرفیمیزان افزایش قیمت ها در سوئیس به نسبت لیختن اشتاین
مالیات بر مصرف20.67%
اجاره منزل12.83%
وعده غذایی در رستوران0.64%
مواد غذایی39.02%
خدمات آب،برق،گاز وغیره13.21%

در مقاله بالا اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه لیختن اشتاین از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *