مهاجرت

شرایط ویزای همراه مجارستان

شرایط ویزای همراه مجارستان

شرایط ویزای همراه مجارستان  به گونه ای است که علاقمندان به زندگی در این کشور را واجد شرایط دریافت اقامت این کشور همراه با اعضای خانواده می کند.اگر شما دارای ویزای اقامت معتبری در کشور مجارستان باشید، پس شما می توانید با درخواست ویزای همراه لیه اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان را به مجارستان بیاورید. لازم است مطلع باشید که کل فرآیند رسیدگی به این نوع ویزای مجارستان حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که اثبات تمکن مالی برای اخذ این نوع ویزای مجارستان از اهمیت بالایی برخوردار است. بر این اساس، حداقل مبلغ تمکن مالی برای اخذ ویزای همراه کشور مجارستان در حدود 50000€ (یورو) می باشد. این مبلغ حتما باید در حساب بانکی شخصی شما یا اعضای خانواده همراه موجود باشد. همچنین از دیگر شرایط اخذ ویزای همراه در کشور مجارستان اثبات رابطه خانوادگی از طریق ارائه مدارک هویتی است که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله به صورت جامعی به بررسی این موارد می پردازند.

  • بهترین راه برای مهاجرت به مجارستان چیست؟
  • هزینه ورود به مجارستان به عنوان همراه چقدر است؟
  • چه کسانی می توانند از ویزای همراه مجارستان استفاده کنند؟
  • محدودیت های استفاده از ویزای همراه مجارستان چیست؟

اینفوگرافیک ویزای همراه مجارستان


شرایط ویزای همراه مجارستان از طریق اسپانسر دانشجو

دارندگان ویزاهای اقامت مجارستان از جمله دانشجویان و کارگران خارجی حاضر در مجارستان می توانند با ارسال دعوت نامه ای زمینه برای الحاق اعضای خانواده خود را فراهم نمایند. دانشجویان این کار را در طول دوره تحصیلی خود می توانند انجام دهند. در این زمینه متقاضیان بایستی شرایط ویزای همراه مجارستان مثل اثبات تمکن مالی کافی و نیز اثبات رابطه خانوادگی خود را مدنظر قرار دهند.

اما مدارک لازم برای دانشجویان جهت اخذ دعوت نامه برای اسپانسری اعضای خانواده و مدارک لازم برای اعضای خانواده جهت تحویل به سفارت مجارستان عبارتند از:

مدارک لازم برای اخذ دعوت نامه دانشجوییمدارک لازم برای اخذ ویزای همراه مجارستان
فرم درخواست تکمیل شدهفرم درخواست تکمیلی
صورت حساب بانکیدعوت نامه رسمی مورد تایید اداره مهاجرت مجارستان
کپی ویزای اقامت مجارستانمدارک شناسائی جهت اثبات رابطه خانوادگی
گواهی ثبت نام دانشگاهیفرم درخواست ویزای بلند مدت
مدرک رزرو هتل برای اعضای خانواده یا اجاره نامهگواهی ثبت نام
پرداخت هزینه درخواست به میزان HUF4000 (فورینت)اصل و کپی مدرک سکونتی معتبر
گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی در مجارستان
پاسپورت با اعتبار حداقل 18 ماه

شرایط ویزای همراه مجارستان از طریق اسپانسر دانشجو

شرایط ویزای همراه مجارستان از طریق اسپانسر کارگری

کارگران مقیم کشور مجارستان نیز می توانند از طریق ارسال دعوت نامه ای نسبت به اخذ ویزای همراه این کشور اقدام نمایند. در این روش، ویزای اقامت مجارستان صرفا بر پایه اقامت کاری شما به اعضای خانواده تعلق می گیرد. ویزای اعضای خانواده مشمول این برنامه نیز شامل همسر یا شریک رسمی و ثبت شده و نیز فرزند یا فرزندان زیر 21 سال می باشند. در این رابطه همسران اسپانسر اصلی می توانند از حق کار در کشور مجارستان برخوردار شوند و تنها شرط پیش روی آنها اخذ شماره شناسائی مالیاتی برای کار در مجارستان می باشد.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه مجارستان از این طریق می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت بین المللی با اعتبار بیش از 3 ماه
  • کپی و اصل قرارداد کاری
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت خانوادگی در مجارستان
  • گواهی سکونتی معتبر همانند اجاره نامه
  • کلیه مدارک شناسائی مثل گواهینامه و شناسنامه
  • رسید پرداخت هزینه کنسولی

شرایط ویزای همراه مجارستان از طریق سرمایه گذاری

کشور مجارستان در یک موقعیت جغرافیایی مهمی در مرکز قاره اروپا قرار گرفته است و با داشتن یک اقتصاد درحال رشد از کلیه سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. کیفیت زندگی مناسب و هزینه پایین زندگی دو فاکتوری هستند که باعث جذب سرمایه گذاران به مجارستان و اخذ اقامت اروپایی می شود. برنامه دولت مجارستان برای سرمایه گذاران خارجی برنامه ویزای طلایی مجارستان با حداقل سرمایه گذاری 300000€ (یورو) جهت خرید اوراق بهادار با تعهد 5 ساله می باشد.

از مزایای این روش اقامتی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کار و زندگی آزادانه در مجارستان
  • رسیدگی سریع به درخواست ها
  • مسافرت آزادانه به کشورهای شنگن
  • درخواست خانوادگی

لازم به ذکر است که این نوع ویزا از نوع ویزای اقامت دائم (PR) کشور مجارستان بوده و شامل کلیه اعضای خانواده می باشد. مدت اعتبار ویزای مذکور حدود 5 سال بوده و پس از گذشت حدود 8 سال متقاضیان می توانند پاسپورت دوم خود و خانواده همراه را دریافت کنند.

دلایل رد ویزای همراه مجارستان

بی شک عدم رعایت یکی از شرایط ویزای همراه مجارستان که در مطالب فوق نیز بیان شد ممکن است منجر به ریجکت درخواست متقاضیان گردد. ارائه اسناد و مدارک ناقص و یا اطلاعات غیرصحیح و نیز تحویل مدارک و اسناد مخدوش می تواند منجر به ریجکتی درخواست متقاضیان توسط سفارت مجارستان گردد.

اما تجربه نشان می دهد که متقاضیان برای تسریع فرآیند رسیدگی به درخواست خود و نیز صدور آسان ویزای همراه مجارستان بایستی تمرکز بیشتر خود را بر روی تهیه شرایط و مدارک زیر مبذول دارند:

  • برنامه بیزینس خوب از طریق اشاره به برنامه های شرکت مربوطه و اشتغال زایی
  • اثبات وجود حداقل 50000€ (یورو) در حساب بانکی به هنگام درخواست ویزای همراه مجارستان
  • اثبات سکونت رسمی در مجارستان با ارائه سند ملک یا اجاره نامه معتبر

پس از صدور ویزای اقامت، شما به آسانی و با رعایت شروطی از جمله پرداخت مالیات و اعانات اجتماعی به دولت مجارستان می توانید آنرا برای یک یا دو سال تمدید کنید. پس از صدور ویزای اقامت اصلی، همسر و فرزندان نیز می توانند اقامت دائم مجارستان را درخواست دهند. وکلا و کارشناسان ارشد مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزء برترین متخصصان مشاوره اخذ ویزا و اقامت کشورهای خارجی هستند که می توانند به شما در باب مهاجرت به مجارستان کمک کنند.

سوالات پرتکرار شرایط ویزای همراه مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما در باب شرایط ویزای همراه مجارستان پاسخ می دهیم:

  • شرایط  و مدارک ویزای همراه مجارستان از طریق اسپانسر دانشجو شامل چه مواردی می باشد؟ فرم درخواست تکمیل شده، صورت حساب بانکی، کپی ویزای اقامت مجارستان، گواهی ثبت نام دانشگاهی، مدرک رزرو هتل برای اعضای خانواده یا اجاره نامه و پرداخت هزینه درخواست به میزان HUF4000 (فورینت)
  • شرایط ویزای همراه مجارستان از طریق سرمایه گذاری به چه صورت می باشد؟ کشور مجارستان در یک موقعیت جغرافیایی مهمی در مرکز قاره اروپا قرار گرفته است و با داشتن یک اقتصاد درحال رشد از کلیه سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. کیفیت زندگی مناسب و هزینه پایین زندگی دو فاکتوری هستند که باعث جذب سرمایه گذاران به مجارستان و اخذ اقامت اروپایی می شود. برنامه دولت مجارستان برای سرمایه گذاران خارجی برنامه ویزای طلایی مجارستان با حداقل سرمایه گذاری 300000€ (یورو) جهت خرید اوراق بهادار با تعهد 5 ساله می باشد.
4.9/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *