ویزای تحصیلی

شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول

شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول

دانشگاه فنی استانبول یکی از دانشگاه های فنی مهندسی دولتی ترکیه است که متقاضیان بسیاری خواهان شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول هستند. شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول بگونه ای است که دانشجویان اولاً باید دارای مدرک دوره­ پایان متوسطه بوده و در آزمون های SAT-ACT این دانشگاه نمره قبولی را کسب نموده باشند. امتیاز قبولی مورد نظر دانشجویان برای این دانشگاه در آزمون SAT اخذ 600 امتیاز از 800 امتیاز می ­باشد. همچنین در آزمون ACT دانشجویان می ­باید حداقل 26 نمره از مجموع 36 نمره این آزمون را کسب نموده باشند. دانشجویان قبل از هر اقدامی برای تحصیل در این دانشگاه بهتر است با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه فنی استانبول چیست؟
  • آیا می شود از دانشگاه فنی استانبول بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
  • آیا برای شرکت در کلاس های این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

درباره دانشگاه فنی استانبول

این دانشگاه از رنکینگ بالایی در میان دانشگاه های جهان برخوردار است و هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می ­نماید. دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در این دانشگاه می­ باید ابتدا فرم درخواست پذیرش این دانشگاه را از طریق سایت این مرکز تکمیل نموده و بهمراه سایر مدارک خویش به این دانشگاه ارسال نمایند. در صورتیکه با پذیرش تحصیلی دانشجو موافقت شود برای وی موافقت نامه تحصیلی ارسال خواهد گردید. پس از آن دانشجو می تواند جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اقدامات لازم را انجام دهد. این دانشگاه در ارزیابی و بررسی مدارک تحصیلی دانشجویان بسیار دقیق عمل می­ نماید و از پذیرش مدارک نامعتبر و جعلی خودداری می­ نماید.

رنکینگ دانشگاه فنی استانبول در سال 2023

با توجه به این که نرخ بیکاری در ترکیه 10.4% است، دانشجویان خارجی بهتر است از ابتدا با پذیرش گرفتن از دانشگاه های برتری مثل دانشگاه فنی استانبول، شانس استخدام شدن خود را پس از فارغ التحصیلی افزایش دهند. تحصیل در این دانشگاه به دلیل رنکینگ ملی و جهانی ای که دارد نه تنها در خود ترکیه بلکه در سایر کشورها نیز مزیت محسوب می شود. در جدول ذیل که با دقت و تحقیق فراوان کارشناسان ما تهیه شده است رنکینگ بین المللی دانشگاه فنی استانبول در سال 2023 بیان شده است:

نام دانشگاهTHE Ranking 2021Shanghai Ranking 2021QS Ranking 2022U.S. News & World Report Ranking 2021
Istanbul Technical University601801701-750486

چگونگی و شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول

بطور کلی ترکیه دارای 200 دانشگاه می­ باشد که از این میان 126 دانشگاه در این کشور بصورت دولتی بوده و الباقی بصورت خصوصی فعالیت می­ نمایند. در سال 1933 دانشگاه فنی استانبول در شهر بزرگ ترکیه یعنی استانبول تأسیس گردید. این دانشگاه نیز ازجمله دانشگاه های دولتی در این کشور میباشد که از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های کشور ترکیه محسوب می­گردد، همچنین این دانشگاه از رنکینگ بسیار بالایی در جهان برخوردار است و همین امر موجب جذب دانشجویان بین المللی در این دانشگاه شده است. دانشگاه فنی استانبول نه تنها از قدیمی ترین دانشگاه در کشور ترکیه می­ باشد بلکه می تواند به عنوان اولین دانشگاه فنی در جهان شناخته می­ شود.

دانشجویان بین المللی در دانشگاه فنی استانبول

از جمله شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول برای دانشجویان بین اللملی این است که دانشجویان می­ باید در حال حاضر دانش ­آموز سال آخر دبیرستان و یا فارغ التحصیل از این مقطع بوده باشند. مدرک این دوره معادل با مدرک دیپلم کشور ترکیه است که برای ورود به دوره­ کارشناسی دانشگاه فنی استانبول ارائه این مدرک الزامی می­ باشد. علاوه بر این از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول دانش­آموزان می­ باید در یکی از آزمون های معتبر دانشگاه های ترکیه از جمله SAT-ACTIB و یا برخی دیگر از آنها که مورد تأیید مجلس ITU کشور ترکیه می­ باشد، شرکت نموده و نمره قبولی مورد نظر دانشگاه فنی استانبول را کسب نموده باشد.

چگونگی و شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول

شرایط درخواست پذیرش در دانشگاه فنی استانبول

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه فنی استانبول را دارند، در ابتدا باید فرم درخواست پذیرش این دانشگاه را تکمیل نموده و بهمراه مدارک معتبر تحصیلی خود که به زبان انگلیسی ترجمه گردیده است در سایت این دانشگاه آپلود نمایند. معتبر بودن اسناد تحصیلی دانشجویان توسط مسئولین این دانشگاه ارزیابی خواهد شد و مدارکی که نامعتبر و یا جعلی بوده باشند، رد می­ گردد. دانشجویان خود می ­باید مراحل قانونی این موضوع را پیگیری نمایند. از جمله شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول ارسال مدارک تحصیلی دانشجویان می­ باشد که به قرار زیر است:

  • ارائه دیپلم دوران متوسطه
  • ارائه رونوشت اصلی
  • ارائه نتیجه تست معتبر
  • ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت معتبر دانشجو
  • ارائه کارت آبی دانشجو (مختص دانشجویانی که دولت ترکیه تابعیت و یا شهروندی والدین وی را متوقف گردانیده است)
  • ارائه اجازه اقامت ترکیه
  • ارائه انگیزه نامه مبنی بر دلایل انتخاب دانشگاه فنی استانبول برای ادامه تحصیل

تحصیل در دانشگاه فنی استانبول

دانشجویان زیادی طرفدار تحصیل در دانشگاه فنی استانبول هستند. این دانشگاه دارای 13 دانشکده می­ باشد که هرکدام رشته های مختلفی را در مقاطع گوناگون به دانشجویان ارائه می­ نماید. از جمله دانشکده های این دانشگاه مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، فضانوردی، متالوژی را می­توان نام برد. این دانشگاه همچنین دارای موسسات تحقیقاتی بسیاری می­ باشد که از آن جمله می­توان به مرکز ارتباطات ماهواره ای و زیست شناسی ملکولی اشاره نمود. ناگفته نماند این دانشگاه در حدود 300 آزمایشگاه می­ باشد که از امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی برخوردار هستند.

در این دانشگاه برنامه های تبادل دانشجو نیز ارائه می­ گردد که سالیانه بیش از 900 مشارکت بین المللی از جمله برنامه تبادل دانشجو اراسموس در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می­ گردد که از این طریق دانشجویان می ­توانند دیپلم های دوگانه موسسات شغلی آمریکا را اخذ نمایند. تمرکز اصلی دانشجویان در این دانشگاه بر تحقیق و توسعه دانشگاه و کارآفرینی دانشجویان است که از طرح ها و ایده های دانشجویان در زمینه های کارآفرینی در ترکیه و ایجاد و کسب و کار استقبال می­گردد.

هزینه و شهریه تحصیلی دانشگاه فنی استانبول

همانطور که می ­دانید تحصیل در دانشگاه فنی استانبول رایگان نیست و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه می­ باشد. میزان شهریه هایی که دانشجویان بین المللی به این دانشگاه پرداخت می ­نمایند با دانشجویان محلی این کشور متفاوت است. بطور متوسط شهریه پرداختی دانشجویان بین المللی در رشته های مختلف این دانشگاه 3000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است که دانشجویان بومی ترکیه کمتر از نصف این میزان شهریه را پرداخت می­نمایند.

ناگفته نماند دانشجویان می­ باید در ابتدای هر ترک تحصیلی شهریه های تحصیل خود را پرداخت نمایند تا اجازه تحصیل به آنان داده شود. دانشجویان علاوه بر هزینه های تحصیل در این دانشگاه می ­بایست هزینه های زندگی در شهر استانبول را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است و از آنجائیکه استانبول شهری توریستی و بزرگ است هزینه های زندگی در این شهر گرانتر از دیگر شهرهای این کشور است. به طور متوسط 764$ (دلار) هزینه های زندگی در این شهر برآورد شده است. از میان آیتم های هزینه بر زندگی دانشجوئی در استانبول نیز هزینه خرید از بازارها بیشترین بخش از مخارج دانشجوئی را به خود اختصاص می دهد:

هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه

دانشجویانی که با ابهامات زیادی در زمینه شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول روبرو می­ شوند از جمله اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و شهریه های تحصیلی در مقاطع مختلف این دانشگاه می توانند سوالات و ابهامات خود را با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند و در این زمینه با وکلای ما مشاوره نمایند.

4.8/5 - (12 امتیاز)

19 دیدگاه برای “شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول

  1. مهلا گفت:

    سلام اگه برای کارشناسی ارشد رشته مهندسی بخایم اقدام کنیم برای این دانشگاه چه آزمون هایی برای ورود به دانشگاه باید داد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      Gre toffel ales

  2. رضا گفت:

    هوش و هندسه و ریاضی چه جور سوال هایی هستن و نمره دیپلم اثر دارد و باید از چند به بالا باشد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کتاب هایی هست در مورد آموزش آزمون که می تونید تهیه کنید.
      نمره دیپلم مهم نیست

  3. ازاد صبایی گفت:

    سلام میشه تقریبی ب لیر بگید شهریه هاش چقدره؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته تحصیلی شما اثر گذار هست ولی حدود10000 لیر و کمتر حساب کنید

  4. علی گفت:

    سلام.. برای قبولی این دانشگاه نمره چند آزمون یوس میخواد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با ما تماس بگیرید تا در این زمینه شما رو راهنمایی کنیم

  5. Mozhde گفت:

    سلام. چیجوری میشه بورسیه گرفت،؟
    واینکه شرایط قبولی و ثبت نام چیه .
    من دبیرستانم تموم شده باید وارد دانشگاه بشم…میشه راهنمایی کنید?

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اینکه بتونید در ترکیه بورس بگیرید باید در دوره های آماده سازی دانشگاه های دولتی شرکت کنید مثل یوس. و با آوردن نمره بالا در این آزمون شانس اخذ بورس از دانشگاه های خوب ترکیه رو خواهید داشت

  6. مبینا گفت:

    سلام
    اگه تایید مدرسه در زمینه داشتن دیپلم دو داشته باشیم میتونیم در آزمون یوس شرکت کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله حتی در همین شرایط هم میتونید در آزمون یوس شرکت کنید مشکلی نیست

  7. مریم گفت:

    سلام ببخشید زمان ثبت نام آزمون yos براش دانشگاه Istanbul techni cal کیه؟؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل آزمو ن یوس در ماه های اردیبهشت و خرداد برگزار میشه اما تاریخ دقیق هر دانشگاه با نزدیک شدن به مووعد آزمون مشخص میشه

  8. Romina گفت:

    سلام
    این دانشگاه طراحی مد و لباس دارد آیا؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این رشته رو داره برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  9. سارا گفت:

    فکر نکنم , چون بعضی دانشگاه ها فقط با SAT برمیدارن

  10. امیرحسین گفت:

    سلام ایا ازمون یوس برای این دانشگاه قبوله؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بطور کلی تمام دانشگاه های دولتی یوس رو می پذیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *