ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در مالتا

کار دانشجویی در مالتا

یکی از موضوعاتی که دانشجویان متقاضی تحصیل در مالتا پیگیری می کنند، کار دانشجویی در مالتا و میزان هزینه های تحصیل و زندگی در آن می باشد. اصولا بخاطر هزینه های تحصیلی در اتحادیه اروپایی و بخصوص مالتا، دانشجویان خارجی هم قبل از تصمیم به تحصیل در مالتا می بایستی از شرایط کار دانشجویی در این کشور برای تامین بخشی از مخارج تحصیلی شان مطلع باشند. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در مالتا می باشید، توصیه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که پیش از اقدام بیشتر تحقیق کنید.

شهریه و هزینه زندگی در مالتا در 2024

برخی از شرایط کار دانشجویی در مالتا در سال 2024 به شرح زیر می باشد: دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه های مالتا فقط می توانند بعد از گذشت مدت 3 ماه از اقامتشان درخواست گواهی استخدامی دهند. کار دانشجویی از نوع کار پاره وقت و ماکسیمم مدت آن 20 ساعت در هر هفته است. ما در مقاله حاضر، کار دانشجویی در مالتا را به طور کاملی همراه با فرآبند اخذ گواهی استخدام توضیح می دهیم.


بر اساس قوانین مهاجرتی مالتا، دانشجویان از کشورهای غیراروپایی حالا می توانند گواهی استخدام درخواست داده و ضمن تحصیل کار هم بکنند. شما در مالتا هم می توانید دانشگاههای خصوصی و هم دانشگاههای دولتی ببینید. تحصیل در دانشگاه های دولتی مالتا عملا رایگان است، اما تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خصوصی می تواند پرهزینه باشد.

شهریه های واقعی به طور گسترده ای به دانشگاه محل تحصیلتان بستگی دارد، اما شما ممکن است که سالانه مبلغی به عنوان شهریه در حدود 20000€ (یورو) را جهت تحصیل به دانشگاه های خصوصی بدهید که این مبلغ جدای از هزینه های منزل است. هزینه زندگی در مالتا نیز معمولا ماهی 1000€ تا 1500€ (یورو) می باشد.

بررسی کار دانشجویی در مالتا

شاید یکی از سوالاتی که ذهن بیشتر متقاضیان تحصیل در مالتا را به خود مشغول می کند این است که آیا امکان کار دانشجویی در این کشور فراهم است یا خیر؟ پاسخ بله است. دانشجویان کشورهای غیراروپایی درحال تحصیل در مالتا با مدت اقامت بیش از 90 روز به راحتی می توانند گواهی استخدامشان را اخذ کنند. این مدرک به آنها امکان کار ضمن تحصیل را فراهم می کند. شرایط کار دانشجویی در این کشور به شرح جدول زیر می باشد:

شمارهشرایطشمارهشرایط
1دانشجویان نمی توانند در 90 روز اول اقامتشان در مالتا همزمان با حضور در کلاس، کار هم بکنند.5دانشجویان تنها می توانند تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار بکنند.
2دانشجویان ممکن است پس از اخذ ویزای تحصیلی برای مدت بیش از 90 روز اول ویزای تحصیلی، گواهی استخدام درخواست دهند.6دانشجویان نمی توانند تحصیلشان را متوقف و فقط با استفاده از مدرک گواهی استخدام شان کار بکنند.
3دانشجویان به پیشنهاد کار نیازمندند و لازم است فرم درخواست را همراه با کارفرمایشان تکمیل کنند.7در صورت تغییر شغل/ یا کارفرما، دانشجویان بایستی گواهی استخدام جدیدی را درخواست دهند.
4دانشجویان بایستی به حضور در کلاس را (حداقل 15 ساعت در هفته) ادامه دهند.

بررسی کار دانشجویی در مالتا

مراحل درخواست گواهی استخدام در مالتا

جهت درخواست گواهی استخدام مالتا، دانشجویان می بایستی که درخواست شان را پس از 90 روز اول اقامت در مالتا به اداره تابعیت و امور مهاجران مالتا اراده دهند. مراحل درخواست گواهی استخدام به این شرح است:

  • دانشجویان بایستی قبل از درخواست گواهی استخدام، ویزای تحصیلیشان را درخواست دهند.
  • کاری در مالتا پیدا بکنند.
  • پیشنهاد کار رسمی دریافت کنند.

مدت رسیدگی و صدور گواهی برای دانشجویان متقاضی 4 الی 6 هفته طول می کشد، پس از دریافت این گواهی دانشجو شروع به کار ضمن تحصیل می کند. با توجه به این موارد، می توان گفت که کار دانشجویی در مالتا به گونه ای است که دانشجویان خارجی علاوه بر دریافت دستمزد و پرداخت بخشی از هزینه هایشان، فرصت تجربه اندوزی در بازار کار مالتا را می یابند.

نکات کلیدی کار دانشجویی در مالتا

توصیه همیشگی کارشناسان ما این است که شما قبل از برنامه ریزی برای تحصیل در مالتا، نقشه درستی از تامین مالی تحصیلتان در مالتا داشته باشید. چند راه برای تامین مالی تحصیل تان در مالتا وجود دارد که آنها عبارتند از درخواست بورسیه تحصیلی، خودکفایی مالی و کار ضمن تحصیل در مالتا. ما در این مقاله بر روی کار دانشجویی در مالتا متمرکز شدیم. تغییرات اخیر در سیاست های دولتی، شرایط کاردانشجویان در این کشور را با توجه به موارد زیر راحت تر کرده است:

  • دانشجویان تنها می توانند پس از دوره اقامت اولیه 3 ماهه کار در مالتا را درخواست دهند.
  • دانشجویان بایستی پس از 90 روز اقامت در مالتا، گواهی استخدام درخواست دهند.
  • دانشجویان همچنین بایستی کار را برای خودشان پیدا کرده و سپس درخواست روادید کار دهند.
  • دانشجویان در کشور مالتا مجاز هستند تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند.
  • دانشجویان همچنین بایستی حداقل 15 ساعت در هفته در طی دوره کار ضمن تحصیل، سر کلاس درس حاضر شوند.
  • گواهی استخدام اخذ شده تحت تاییدیه کار ضمن تحصیل را نمی توان به استخدام تمام وقت تبدیل کرد.

اگر شما هم ضمن اطلاع از کار دانشجویی در مالتا قصد تحصیل و کار در مالتا را دارید، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه موفق چندین ساله خود می توانند به شما در اخذ ویزای تحصیلی در مالتا کمک کنند.

پرسش هایی درباره کار دانشجویی در مالتا

برای اکثر دانشجویان خارجی بسیار مهم است که بتوانند در کشور مقصد خود کار کنند. در این شرایط است که آن ها می توانند هزینه های زندگی خود را بهتر کنترل کنند. همچنین آن ها می توانند آسودگی خاطر، شرایط بهتر اجتماعی و امتیازهای دیگری را به دست آورند. به همین دلیل است که اشتغال برای دانشجویان روز به روز مهم تر می شود.

  • شرایط کار برای دانشجویان در مالت وجود دارد؟ بله دانشجویان در این کشور نیز امکان کار کردن را خواهند داشت.
  • آیا می توان درآمد خوبی در مالتا به عنوان دانشجو در اختیار داشت؟ بله برای گذران زندگی دانشجویی، مالتا گزینه مناسبی به نظر می رسد.
  • آیا کار دانشجوی در مالتا به عنوان یک امتیاز به حساب می اید؟ بله این مسئله به عنوان یک سابقه نیمه وقت در رزومه فرد حساب می شود.
4.3/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *