ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در پرتغال

کار دانشجویی در پرتغال

برای دانشجویان بین المللی، طبق قوانین مصوب در سال 2024 کار دانشجویی در پرتغال یکی از موارد بسیار مهم برای تامین هزینه هایشان است. درآمد کار دانشجویی در این کشور چقدر است؟ کدام شهر در پرتغال فرصت شغلی بهتری دارد؟ اگر شما هم تمایل به داشتن اطلاعاتی در رابطه با موضوع شرایط کار دانشجویی در پرتغال هستید با خواندن این مقاله که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هست، می توانید از اطلاعات جامعی در این زمینه دست یابید. هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال چیزی حدود 500€ تا 700€ (یورو) می باشد. برای کمتر شدن هزینه های زندگی باید بتوان در این کشور به درآمد رسید.

کاریابی در کشور پرتغال برای دانشجویان 2024

کار در پرتغال راحت پیدا نمی شود اما اگر دارای تخصصی هم باشید سخت هم نیست. لازم به ذکر است که پیدا کردن کار دانشجویی طی سال 2024 در این کشور در طی سال های گذشته و به دلیل بحران اقتصادی موجود در این کشور دشوارتر گردیده است، اما افراد با داشتن شرایط مناسب و هم چنین کسب اطلاعات لازم، این امکان را دارند که یک شغل خوب پیدا نمایند.


ناگفته نماند این امکان وجود دارد که در زمان یافتن شغل دانشجویی در این کشور با بعضی مشکلات و موانع رو به رو شوید، از جمله مشکلاتی که ممکن است برای افراد ایجاد شود این می باشد که به علت وجود تعداد دانشجویان در این کشور که به شدت روبه افزایش می باشد که می تواند منجر به بروز این مشکل شود که رقابت سخت و تنگاتنگ در بازار کار را به وجود آورد.

در این کشور پائین ترین میزان دستمزد برای مدت زمان 1 ساله تعیین می شود با این توضیح که میانگین حقوق افراد چیزی حدود 530€ (یورو) در ماه و بر طبق آمار ارائه شده در سال 2024 است و کارگران تمام وقت در این کشور به جز حقوق پایه، پاداشی که برای هر سال در موعد کریسمس برابر با حقوق یک ماه در دسامبر است را دریافت می کنند. جالب است بدانید که این کشور مرکز شرکت انرگایس می باشد و اداره مخابرات این کشور یک مکان خوب و ایده آل برای اشخاصی که موفق به فارغ التحصیل شوند، است که هدفشان پیدا نمودن کار در شرکت های بزرگ می باشد.

کاریابی در کشور پرتغال برای دانشجویان

شرایط قرار داد کار دانشجویی در پرتغال 2024

قرارداد کار در این کشور شبیه تعداد زیادی از کشورهای اروپایی می باشد که به صورت زیر می باشد. با این توضیح که این قرادادها از جمله رایج ترین راه های ممکن برای پیدا نمودن کار و شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال می باشند:

  • قرارداد کار به صورت قرارداد دائم
  • قرارداد کار به صورت ثابت
  • قرارداد کار به صورت پاره وقت
  • قرارداد کار به صورت شیفتی

در راستای موفق بودن در زمینه اشتغال طولانی مدت، در اولین مرحله شخص ملزم تحویل دادن درخواست به واحد دبیرخانه کل وزارت آموزش و پرورش و علوم (SGMEC) کشور پرتغال می باشد. با این توضیح که با سپری نمودن این مرحله به اشخاص متقاضی کار دانشجویی در پرتغال اجازه اقامت پس از تحصیل در پرتغال در این کشور برای مدت زمان 4 ماه داده می شود تا بتواند برای اجازه اقامت موقت درخواست بدهد، که برای مدت زمان 1 سال دارای اعتبار می باشد و در نهایت می توان اقدام به تمدید نمودن و تبدیل کردن به اقامت دائم نمود.

شرایط کار دانشجویان خارجی در پرتغال

اشخاص متقاضی کار دانشجویی در پرتغال می توانند برای انجام این کار با اداره مهاجرت و مرزداری (SEF) در تماس باشند، شرکت ها به صورت معمول و در اولین مرحله اقدام به ایجاد فرصت های شغلی ویژه شهروندانی که دارای تابعیت پرتغالی باشند یا هم چنین اشخاصی که کشورشان جز اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی این قاره باشد، می کنند. لازم به ذکر می باشد که فقط در حالتی که شخصی اقدام به جدا شدن از گروه مربوطه کند، در این حالت شرکت قادر به این می باشد که شخص دیگری را برای آن موقعیت شغلی در نظر بگیرد.

از جمله راحت ترین و ساده ترین راه های ممکن برای گرفتن مجوز لازم برای اشتغال، کار کردن برای شرکت هایی که به صورت چند ملیتی می باشند، است. البته روش های دیگری هم برای مهاجرت کردن به این کشور وجود دارد، از جمله این روش ها می توان به روش ازدواج در پرتغال اشاره نمود. در صورتی که شما هم با خواندن این مقاله به این نوع مهاجرت علاقه مند شدید و تمایل به داشتن اطلاعات دقیق و جامع تر در رابطه با موضوع شرایط کار دانشجویی و همچنین سایر راه های مهاجرتی دارید می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و همچنین تماس با مشاورین ما از اطلاعات بیشتری در این زمینه و سایر موارد مهاجرتی بهره مند شوید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *