ویزای کاری

شرایط کار پزشکان در اتریش

شرایط کار پزشکان در اتریش

شرایط کار پزشکان در اتریش به متقاضیانی که قصد دارند به عنوان پزشک یا در زمینه های مرتبط مشغول به کار شوند کمک می کند تا از وظایف خود مطلع باشند. کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت زندگی است و مهاجران و افراد زیادی به دلیل وجود رفاه اجتماعی و امنیت در کشور اتریش به این کشور مهاجرت می کنند. مهاجرت به کشور اتریش می تواند از روش ها و راه های مختلفی از جمله مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت برای سرمایه گذاری، مهاجرت برای کارآفرینی، ازدواج و سایر موارد انجام شود. در این نوشتار شما می توانید با همراهی متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط کار پزشکان در اتریش به صورت کامل آگاه شوید و از میزان حقوق این شغل نیز مطلع شوید.

  • آیا امکان کار پزشکان ایرانی در کشور اتریش وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در اتریش چه مقدار است؟
  • شرایط تحصیل پزشکی در اتریش چقدر است؟
  • آیا می توان دوره تخصص را در اتریش پشت سر گذاشت؟
  • شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در اتریش چیست؟

بررسی شرایط کار پزشکان در اتریش

کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت مشغول به کار شدن به عنوان پزشک و همچنین تحصیل در زمینه های مختلف پزشکی است. جهت مشغول به کار شدن در کشور اتریش به عنوان یک پزشک، متقاضیان و مهاجران خارجی می بایست مدرک خود را در این کشور معادل سازی کنند و اقدام به کسب مجوز کاری کنند. معادل سازی مدرک پزشکی پدر کشور اتریش با مراجعه به اداره Österreichische Ärztekammer – ÖÄK انجام می شود.

یکی دیگر از روش های مشغول به کار شدن در کشور اتریش به عنوان پزشک، تحصیل در دانشگاه های این کشور است. دانشگاه مدیکال وین، دانشگاه اینسرک و دانشگاه گراس سه دانشگاه معتبر در کشور اتریش هستند که به دانشجویان و متقاضیان دوره ها و برنامه های تحصیلی پزشکی در زمینه های مختلف را ارائه می دهند. متقاضیان می توانند با تحصیل در دوره دکترا در دانشگاه های پزشکی کشور اتریش اقدام به کسب مدرک دانشگاهی پزشکی کنند. سپس در بیمارستان ها و کلینیک های درمانی کشور اتریش و سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند.

لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین موارد و شرایط کار پزشکان در اتریش داشتن تسلط بر زبان آلمانی می باشد. متقاضیان و پزشکان برای مشغول به کار شدن در کشور اتریش می بایست زبان آلمانی را بلد باشند تا بتوانند با بیماران و سایر پزشکان و کارمندان و کارکنان در ارتباط باشند. در ادامه کارشناسان ما متقاضیان عزیز را از شرایط کار پزشکان در اتریش و میزان درآمد آن ها مطلع شوند.

مشاغل پزشکی جزء مشاغل مورد نیاز اتریش

لازم است در همین جا متذکر شویم که مشاغل پزشکی یا medical jobs جزو لیست مشاغل مورد نیاز کشور اتریش بوده و از بازار کاری خوب و پردرآمدی برخوردار است. اصولا پزشکان در کلیه رشته های شغلی اعم از پزشک، جراح، متخصص مغز، قلب، پوست، معده و غیره، فیزیوتراپ ها، دندانپزشکان و دیگران در 3 دسته شغلی زیر جزو لیست مشاغل کمبود دار اتریش 2023 محسوب می شوند:

مشاغل پزشکی مورد نیاز اتریش

شرایط بازار کار پزشکان در اتریش

حرفه پزشکی در کشور اتریش شامل تمامی فعالیت هایی که در زمینه های پزشکی و درمانی هستند می شود. از مهم ترین فعالیت های پزشکان در کشور اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاینات مربوط به وجود یا عدم وجود بیماری های جسمی و روحی یا اختلالات، ناتوانی ها و ناهنجاری های پاتولوژیک
  • بررسی و ارزیابی شرایط بیمار و تشخیص آن
  • انجام جراحی ها، تزریق و یا گرفتن یا تزریق خون
  • پیشگیری از بیماری ها
  • فعالیت در زمینه زنان و زایمان
  • تجویز دارو، ارائه کمک های پزشکی و ابزار تشخیصی پزشکی
  • انجام امور پس از مرگ
  • مراقبت های پزشکی از معلولان
  • تشخیص و درمان اختلالات بهداشتی ناشی از عوامل محیطی
  • آغاز اقدامات توان بخشی

هر پزشک در کشور اتریش قادر به ارائه دارو، صدور گواهی پزشکی و ارائه نظرات متخصص پزشکی است. مشغول به کار شدن در کشور اتریش به عنوان یک پزشک در زمینه های پزشک عمومی، دندانپزشک، روانشناس کلینیک، روانشناس بهداشت و درمان، جراح دامپزشک، جراح مغز و اعصاب، فیزیکدان پزشک، داروساز، دستیار پزشک، پرستار، دستیار آزمایشگاه، دستیار عمل جراحی، دستیار رادیولوژی، ماساژور پزشکی و سایر موارد امکان پذیر است. متقاضیان و مهاجرانی که قصد دارند به عنوان پزشک در اتریش مشغول به کار شوند، در نخستین گام باید از شرایط کار پزشکان در اتریش به صورت کامل آگاه شوند. به یاد داشته باشید که پزشکانی که مدرک خارجی دارند می بایست اقدام به معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش کنند تا بتوانند در این کشور مشغول به کار در زمینه های مختلف پزشکی شوند.

شرایط بازار کار پزشکان در اتریش

شرایط حقوقی کار پزشکان در اتریش

افرادی که در اتریش در زمینه های مختلف پزشکی مشغول به کار می شوند می توانند به طور میانگین 10190€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشند. لازم به ذکر است که میزان درآمد پزشکان در اتریش به تجربه و سابقه کاری و همچنین مدرک تحصیلی و زمینه کاری بستگی دارد. همان طور که می دانید، داشتن مدرک مقاطع بالاتر می تواند موجب افزایش حقوق پزشکان شود. برای مثال، پزشکانی که دارای مدرک دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند می توانند به ترتیب 6500€، 9700€ و 13650€ (یورو) در ماه درآمد کسب کنند.

شایان ذکر است که تجربه و سابقه کاری نیز در میزان حقوق پزشکان موثر است. افرادی که حداکثر دو سال سابقه کاری دارند می توانند 5100€ (یورو) در ماه، افرادی که از 2 الی 5 سال سابقه و تجربه کاری دارند تا 7200€ (یورو) در ماه، افرادی که از 5 الی 10 سال سابقه کاری دارند تا 9100€ (یورو) در ماه، افرادی که از 10 الی 15 سال سابقه کاری دارند 11000€ (یورو) در ماه، افرادی که از 15 الی 20 سال سابقه کاری دارند تا 12000€ (یورو) در ماه و افرادی که بیش از 20 سال سابقه و تجربه کاری دارند می توانند تا 15000€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشند. عزیزان می توانند جهت انجام مقایسه بهتر و تحلیل آماری از نمودار زیر بهره گیرند:

مقایسه درآمد ماهیانه پزشکان در اتریش

علاوه بر سابقه کاری و مدرک تحصیلی، جنسیت نیز در میزان درآمد پزشکان در اتریش موثر می باشد. به طور کلی، درآمد ماهانه مردها 17% از درآمد ماهانه زنان بیشتر می باشد. همچنین افرادی که در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی مشغول به کار می شوند درآمد بیشتری از سایر افراد دارند.

بهترین راه کسب اقامت کشور اتریش

کسب اقامت در کشور اتریش می تواند از راه های مختلفی از جمله اقامت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، تاسیس کمپانی، ازدواج و تولد فرزند انجام شود. متقاضیان می توانند با داشتن توان مالی کافی و همچنین شرایط مورد نیاز، اقدام به کسب اقامت در کشور اتریش کنند. پزشکان می توانند با داشتن 5 سال سابقه کاری در کشور اتریش، اقامت این کشور را به دست بیاورند.

البته از آن جایی که روش معادل سازی زمانبر است و افراد علی رغم این که در کشور خود دوره های درسی را گذرانده اند باید در اتریش نیز دوره بگذرانند، برخی دانشجویان ترجیح می دهند از همان ابتدا تحصیلات خود را در اتریش آغاز نمایند. به این منظور باید توجه داشت که دانشگاه های دولتی اتریش اگرچه ارزان تر هستند و از دانشجویان بین المللی به طور میانگین ترمی 750€ (یورو) اخذ می نمایند، دوره های تحصیلی را به زبان آلمانی آموزش می دهند در نتیجه تسلط به این زبان و داشتن مدرک B2 اجباری است. برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی اتریش در سال 2023 عبارت هستند از:

  • Medical University of Graz
  • Medical University of Vienna
  • Medical University of Innsbruck

هموطنان عزیزی که مایل به کسب اقامت و کار در اتریش هستند و قصد دارند از شرایط کار پزشکان در اتریش اطلاعات کافی به دست بیاورند، می توانند با هماهنگی های قبلی جهت مشاوره با متخصصان ما به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

سوالات پرتکرار درباب شرایط کار پزشکان در اتریش

پزشکانی که تمایل به کار در کشور اتریش دارند در خصوص شرایط پرسش هایی مطرح می کنند:

  • پرشکان ایرانی جهت کار در اتریش چه کارهایی باید انجام دهند؟ ابتدا باید مدارک پزشکی خود را در این کشور معادلسازی نمایند.
  • برای معدلسازی مدرک پزشکی چه مواردی را باید رعایت نمایند؟ داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح C1 برای این افراد الزامی است.
  • معتبرترین دانشگاه های اتریش در زمینه پزشکی کدامند؟ دانشگاه هایی چون مدیکال وین، دانشگاه اینسبروک و دانشگاه گراتس معتبرترین دانشگاه های این کشور هستند.
  • بطور متوسط یک پزشک در اتریش ماهیانه چقدر درآمد خواهد داشت؟ یک پزشک بطور میانگین درآمدی در حدود 10000€ (یورو) در ماه خواهد داشت.
  • پزشکانی که بتوانند در اتریش به کار مشغول شوند پس از چند سال به اقامت دائم دست پیدا میکنند؟ این پزشکان پس از 5 سال به اقامت دائم اتریش دست پیدا خواهند کرد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *