ویزای کاری

شرایط کار پزشکان در دانمارک

شرایط کار پزشکان در دانمارک

افرادی که قصد دارند در حوزه پزشکی در دانمارک مشغول بکار شوند باید بدانند که برای کار شرایطی وجود دارد. حال شرایط کار پزشکان در دانمارک چیست؟ شرایط کار پزشکان در دانمارک همانند سایر کشورها به این موضوع بستگی دارد که متقاضی مدرک پزشکی اش را معادل سازی کند. کار در رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن دارای حساسیت های زیادی می باشد، به همین دلیل برای کار باید دوره هایی را بگذرانید. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند اطلاعاتی در رابطه با شرایط کار پزشکان در دانمارک در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهند.

سوالاتی که در این خصوص باید به آن ها پاسخ داده شوند عبارتند از:

  • شرایط کار پزشکی در دانمارک چیست؟
  • درآمد پزشکان در دانمارک چگونه است؟
  • چه زبانی برای کار پزشکی در دانمارک لازم است؟
  • آیا دانمارک بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان است؟
  • چگونه باید به عنوان یک پزشک خارجی در دانمارک کار کرد

بدون تردید مناسب بودن شرایط کار پزشکان در دانمارک به گونه ای است که بسیاری از پزشکان روزانه با موسسه تماس حاصل نموده و خواهان کسب آگاهی از شرایط کار پزشکان در این کشور هستند. به همین منظور نمی توان به سادگی از این موضوع مهم چشم پوشی کرد و باید اطلاعاتی دقیق در این خصوص در اختیار این افراد قرار گیرد.

کار پزشکی در دانمارک در 2024

یکی از شرایط کار پزشکان در دانمارک برای متقاضیان خارجی و بین المللی به این صورت می باشد، که متقاضی باید مدرک تحصیلی خودش را معادل سازی کند. مجوز اقامت پزشکان یا ویزا کار دانمارک نوعی اجازه اقامت محسوب می شود، این مجوز به پزشکانی که قصد کار در این کشور را دارند اعطاء می شود. در سال 2024 متقاضیان با دریافت این مجوز می توانند در کشور دانمارک اقامت داشته باشند و در دوره های معادل سازی شرکت نمایند. اگر فردی به زبان این کشور تسلط نداشته باشد می تواند در طول این مدت در دوره های آموزش زبان نیز شرکت نماید.


شرایط کار پزشکان در دانمارک

پزشکانی که در کشورهای دیگری به جز دانمارک تحصیل کرده باشند و دارای سابقه کار باشند می توانند در خواست خود را برای اقامت در این کشور ارائه نمایند. متقاضیانی که موفق به دریافت اقامت شوند می توانند در آزمون تخصصی پزشکی شرکت نمایند. دقت نمایید که با دریافت اقامت شما نمی توانید کار کنید و تنها اجازه دارید در این کشور اقامت داشته باشید.

پزشکان در دانمارک معمولا ناچارند تا در بیمارستان های این کشور مشغول به کار شوند و امکان کار به صورت مستقل برای پزشکان در دانمارک و بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی بسیار محدود است. پزشکان در دانمارک پس از بازنشستگی نیز اجازه کار پیدا نخواهند کرد و حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

میانگین درآمد پزشکان در دانمارک

پزشکان در دانمارک در مقایسه با همکاران دیگر اروپایی خود از سطح درآمدی خوبی برخوردارند. بر اساس آخرین اطلاعات، دانمارک دهمین کشور از لحاظ سطح درآمدی برای پزشکان محسوب می شود. همچنانی که جدول زیر نیز گویای این مطلب مهم است:

رتبهکشورمیانگین درآمدی متخصصان (دلار آمریکا)
1ایالات متحده آمریکا$370000
2کانادا$338000
3استرالیا$260000
4هلند$253000
5بلژیک$188000
6ایرلند$183000
7بریتانیا$150000
8فرانسه$149000
9سوئیس$130000
10دانمارک$91000

به منظور ادراک بهتر، نمودار زیر رسم شده است:

مقایسه درآمد سالانه پزشکان در کشورهای مطرح جهان

میانگین درآمد پزشکی در دانمارک در 2024

نکته جالب درباره کار پزشکی در دانمارک این است که میانگین درآمد پزشکان عمومی (GP) بیشتر از متخصصان است. در سال 2024، میانگین سالانه درآمد متخصصان حدود 91000$ (دلار آمریکا) است. در حالیکه میانگین درآمد یک GP در حدود 109000$ (دلار آمریکا) می باشد. باید توجه داشت که این درآمد به گونه ای است که یک پزشک در دانمارک قادر به پوشش هزینه های زندگی خود در این کشور خواهد بود.

بررسی شرایط کار پزشکان در کشور دانمارک

همان طور که گفته شد متقاضیان باید دارای شرایط خاصی باشند تا بتوانند با عنوان پزشک یا دندان پزشک در کشور دانمارک مشغول به کار شوند. مهم ترین شرایط کار پزشکان در دانمارک عبارتند از:

  • دریافت تاییدیه از سازمان بهداشت و بیماران کشور دانمارک. وظیفه این سازمان تایید کردن مدارک و تحصیلات پزشکی متقاضیان می باشد. متقاضیان برای ارائه درخواست باید از این تاییدیه فتوکپی تهیه کنند و ارائه نمایند.
  • ارائه گواهی تمکن مالی به منظور اثبات توانایی فرد جهت پرداخت هزینه های مربوط به خود و اعضاء خانواده اش. برای ارائه این گواهی متقاضی باید پرینت حساب بانکی اش را ارائه نماید. (نکته: از زمان دریافت پرینت بانکی نباید 90 روز گذشته باشد)
  • اگر سن فرد کمتر از 25 سال باشد و به تنهایی قصد مهاجرت به کشور دانمارک را داشته باشد باید ماهانه مبلغ 700€ (یورو) در نظر بگیرد.
  • اگر سن متقاضی بیشتر از 25 سال باشد و قصد مهاجرت به این کشور را به تنهایی داشته باشد باید برای هر ماه مبلغ 900€ (یورو) در نظر بگیرد.
  • افراد با سن بالای 25 سال که به همراه همسرشان به دانمارک مهاجرت می کنند باید برای هر ماه مبلغ 1800€ (یورو) پرداخت نمایند.
  • اگر همراه شما و همسرتان فرزندتان نیز به این کشور مهاجرت می کنند باید بابت هر فرزند مبلغ 200€ (یورو) در نظر بگیرید.
  • اگر فرزندان شما همراه شما وارد این کشور می شوند ولی همسرتان شما را همراهی نمی کند، برای هر فرزند باید مبلغ 250€ (یورو) در نظر بگیرید.

فرآیند اخذ مجوز کار پزشک عمومی در دانمارک

قبل از ارسال فرم درخواست جهت تایید اداره سلامت بیمار دانمارک، شما باید نخست یک حساب EPIC را در کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) ایجاد کنید. بدین ترتیب مدرک آموزش پزشکی شما توسط ایالات متحده آمریکا مورد تایید قرار میگیرد. پس از آپلود مدارک پزشکی خود در ECFMG، شما باید فرم درخواست را تکمیل و به همراه دیگر مدارک به اداره سلامت بیمار دانمارک ارسال نمایید. قبل از شرکت در آزمون پزشکی و نیز شرکت در دوره قوانین بهداشت دانمارک، گذراندن آزمون زبان Prove I dansk 3 و اخذ نمره خداقل 10,7,7 برای متقاضیان الزامی است.

در ادامه، قبولی از آزمون پزشکی برای متقاضیان کار پزشک عمومی در دانمارک امری ضروری است. این آزمون به 2 صورت کتبی و شفاهی برگزار شده و هر 2 سال یک بار نیز برگزار می شود. دوره قوانین بهداشتی دانمارک یک دوره 3 روزه مشتمل بر آموزش گروهی و کار گروهی است و شرط لازم برای شرکت در این دوره قبولی در آزمون زبان دانمارکی است. پس از اتمام این دوره، متقاضیان باید برای کارورزی جهت انطباق با شرایط آماده شوند. پس از طی این مراحل، شما می توانید مستقلا برای درخواست تاییدیه و مجوز کار در دانمارک در طی ماه آخر از استخدام خود اقدام نمائید. لازم به ذکر است که پس از اخذ تاییدیه و مجوز کار، شما حالا می توانید حتی آموزش تخصص خود را در دانمارک بگذرانید.

تحصیل پزشکی در دانمارک

همانطور که می دانید، مدرک پزشکی یکی از کم ارزش ترین مدارک تحصیلی در خارج از کشور است چرا که ارزش چندانی برای کار نخواهد داشت. هر فرد برای آنکه بتواند به عنوان پزشک در کشوری غیر از محل تحصیل خود کار کند، باید مدرک تحصیلی خود را در کشور مقصد نیز معادل سازی کند. این معادل سازی به طور کلی نیازمند طی کردن زمان و صرف هزینه های هنگفت است. تحصیل پزشکی در دانمارک می تواند اعتبار فراوانی برای فرد داشته باشد و افرادی که دوره تحصیلی خود را در این کشور به پایان رسانده باشند می توانند در سراسر اروپا مشغول کار شوند.

تحصیل علوم پزشکی در دانمارک در حدود 5 سال به طول می انجامد و به 2 زبان دانمارکی و انگلیسی در این کشور امکانپذیر است. باید در نظر داشت که برای ورود به این رشته تحصیلی در اختیار داشتن مدرک زبان الزامی است. شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه نیز ملاک اصلی برای سنجش توانایی فرد برای ورود به این رشته تحصیلی است. بدین منظور افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی در دانمارک را داشته باشند، باید خود را برای شرکت در یک آزمون ورودی آماده کنند. منابع این آزمون البته مشخص است و متقاضیان تحصیل در این کشور می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه کلیه منابع مورد نظر برای قبولی در آزمون را مطالعه کنند.

باتوجه به اینکه بسیاری از دانشگاه های پزشکی در کشور دانمارک مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند، دانشجویان می توانند پس از پایان دوره تحصیل خود در دانمارک، دانشجویان می توانند به منظور کار یا ادامه تحصیل به ایران بازگشته و پس از طی کردن شرایط معادل سازی مدرک خود، فعالیت مورد نظر خود را آغاز کنند.

شرایط برگزاری کلاس های زبان برای کار پزشکان در دانمارک

با دریافت مجوز متقاضی اجازه دارد در دوره های یادگیری زبان دانمارکی شرکت نماید. باید به این نکته توجه داشته باشید متقاضیانی که قصد شرکت در این کلاس ها را دارند باید حداقل سنشان 18 سال باشد و آدرس ثبت شده و دقیقی در کشور دانمارک داشته باشند. شهرداری محل اقامت متقاضی باید ظرف 30 روز پس از ثبت آدرس محل سکونت، فرد را به یک مرکز آموزش زبان جهت گذراندن دوره های زبان معرفی نماید.

اگر فرد ظرف مدت تعیین شده به مرکزی معرفی نشود می تواند به با شهرداری محل اقامت در ارتباط باشد. برای افرادی که قصد دارند به عنوان پزشک در کشور دانمارک فعالیت کنند، فراگیری زبان رسمی دانمارک الزامی است. افرادی که با مدرک پزشکی به دانمارک مهاجرت می کنند، باید در ابتدای امر در کلاس های زبان شرکت کرده تا بتوانند در نهایت مدرک زبان دانمارکی را دریافت کنند.

شرایط اخذ ویزای کار پزشکان در دانمارک

اعتبار ویزا کار که به پزشکان ارائه می شود 24 ماه می باشد، در صورتی که متقاضیان قصد داشته باشند بعد از این مدت همچنان در این کشور مشغول به کار باشند می توانند ویزای خود را برای 24 ماه دیگر تمدید نمایند. برای تمدید ویزا فرد باید مدرک قبولی در آزمون زبان دانمارکی را ارائه نماید. متقاضیان باید پیش از پایان یافتن اعتبار ویزا کاریشان اقدامات لازم را در جهت تمدید ویزا انجام دهند. دقت نمایید مجوز اقامتتان تا 3 ماه قبل از پایان یافتن اعتبار پاسپورتتان معتبر می باشد. در صورتی که اعتبار پاسپورت کمتر از دو سال باشد مدت اقامت به همان میزان کاهش می یابد.

شما می توانید برای مهاجرت به کشور دانمارک همراه نیز داشته باشید. در صورتی که متقاضی اقامت این کشور را به دست بیاورد به همسر قانونی و فرزندان او نیز اجازه اقامت داده می شود. همچنین همراهان فرد اجازه دارند در مشاغل تمام وقت مشغول به کار شوند و در صورتی که همراه قصد کار داشته باشد نیاز به اخذ مجوز جداگانه ندارد.

انواع مشاغل پزشکی مورد نیاز در دانمارک

شاخه های مختلفی در رشته پزشکی وجود دارد اما برخی از آن ها شرایط ساده تری برای ورود به بازار کار در دانمارک دارند. در این کشور برخی از مشاغل پزشکی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند که عبارتند از:

  • جراح چشم
  • درمانگر شغلی
  • تکنسین آزمایشگاه پزشک
  • تکنسین آزمایشگاه پزشکی
  • متخصص بالینی
  • متخصص اپتومیست
  • دندان پزشک
  • دستیار اجتماعی و مراقبت های بهداشتی
  • داروساز
  • ارتودنتیست
  • تکنسین بالینی دندان پزشکی
  • رادیوگرافی
  • پرستاری
  • بهداشت دهان و دندان

شرایط اخذ ویزای کار پزشکان در دانمارک

مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

چنانچه پیش تر نیز اشاره کردیم، یکی از راه های مهاجرت پزشکان به دانمارک برای پرستاران است. از آنجا که حوزه پرستاری یکی از مشاغل مورد نیاز در دانمارک است در برخی از مواقع، مهاجرت به دانمارک برای پرستاران به مراتب ساده تر از مهاجرت برخی از پزشکان به این کشور است. پرستاران نیز مانند سایر متخصصین علوم پزشکی باید پس از ورود به دانمارک، زبان دنیش یا دانمارکی را در ابتدای امر فرا گیرند یا ثابت کنند که پیش از ورود به دانمارک به این زبان تسلط پیدا کرده اند. نکته جالب درباره کار پرستاران در دانمارک آن است که پرستاران هر روز یک یونیفرم جدید دریافت می کنند و این اجازه را دارند که همه افراد را با نام کوچک صدا کنند. این نشان از محیط صمیمی در فضای بیمارستان ها در دانمارک دارد.

از مهم ترین مزایای کار پزشکی و پرستاری در دانمارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محیط امن کاری
  • دسترسی به درآمد بالا
  • زندگی در رفاه اجتماعی
  • زندگی در بهترین کشور جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی به گزارش USNEWS
  • زندگی کردن در یک محیط کاری با کم ترین دغدغه های شغلی
  • دسترسی به بروزترین تجهیزات پزشکی
  • دسترسی به بروزترین دستاوردهای پزشکی
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدرسه
  • شانس بالا برای دریافت اقامت دائم دانمارک
  • امکان سفر به کلیه کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به دریافت ویزا
  • امکان دریافت پاسپورت کشور دانمارک

مراحل اخذ مجوز کار پزشکان در دانمارک

یکی از نکاتی که باید پیش از مهاجرت به دانمارک مورد توجه قرار گیرد، پروسه 7 مرحله ای کسب مجوز از آژانس دانمارکی استخدام و ورود نیروی کار بین المللی (SIRI) است. مرحله اول این پروسه، ساخت یک ID است. در این پروسه فرد باید پاسپورت در اختیار داشته باشد تا بتواند شماره پاسپورت خود را ارائه دهد، ضمنا تمام شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و ترکیه باید مبلغی معادل DKK1900 (کرون دانمارک) را به حساب SIRI واریز کنند که در حقیقت همان مرحله دوم است.

در مرحله سوم فرد باید مدارک مورد نیاز خود را به دقت ثبت کند. این مدارک عبارتند از:

  • کپی مدارک مربوط به پرداخت هزینه ها
  • کپی تمام صفحات پاسپورت حتی صفحاتی که سفید هستند
  • گواهی مدارکی که توسط وزارت بهداشت کشور دانمارک در رابطه با آموزش علوم پزشکی یا دندانپزشکی به تایید رسیده باشد
  • گواهی تمکن مالی که نشان بدهد فرد توان حمایت از خود در طول اقامت در دانمارک را خواهد داشت

در مرحله چهارم فرد باید فرم مربوط به درخواست را تکمیل کند. به طور متوسط این عمل 50 دقیقه زمان لازم دارد. سپس فرد باید کلیه مدارک خواسته شده در این مرحله را که شامل ویزای وی می شود نیز به صورت آنلاین بارگزاری کند. در مرحله ششم فرد باید اطلاعات بیومتریک خود را در اختیار دولت دانمارک قرار دهد و در نتیجه در انتظار دریافت پاسخ نهایی باشد. مرحله هفتم دریافت پاسخ مثبت یا منفی در رابطه با درخواست ثبت شده است.

مرحله اول دریافت اجازه کار پزشکان در دانمارک

در مرحله اول متقاضی باید در سازمان امور رسیدگی و ارزش گذاری مدارک فارغ التحصیلان خارجی (ECFMG) نام نویسی کند تا این سازمان آمریکایی صحت مدارک را به تایید برساند. پس از بارگذاری مدارک در این سازمان فرد باید فرم های سازمان بهداشت کشور کانادا را تکمیل کرده و به صورت الکترونیکی برای آن ها ارسال کند. پس از تکمیل فرم ها و اخذ پاسخ نهایی، فرد باید کلیه مدارک شناسی و تحصیلی خواسته شده را از طریق پست به اداره بهداشت و رسیدگی به بیماران در دانمارک ارسال کند.

راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان در 2024

حقیقت امر آن است که مهاجرت پزشکان به خارج از کشور نسبت به بسیاری از روش های معمول مهاجرت بسیار دشوار است. پزشکانی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند تحت هر شرایطی مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کنند. این معادلسازی علاوه بر نیازمندی به صرف هزینه، نیازمند گذراندن دوره های یک تا سه است. در حال حاضر یکی از بهترین دوره های معادلسازی برای پزشکان اخذ ویزای A17 پزشکان آلمان است. از سوی دیگر، باید در نظر داشت که کشورهایی نظیر مجارستان، دانمارک و سوئد نیز روند نسبتا ساده تری نسبت به سایر کشورها برای انجام معادل سازی دارند.

از طرفی نمی توان از فراهم بودن شرایط کار پزشکان در سوئد نیز چشم پوشی کرد. میانبرهای قانونی فراوانی برای شروع کار پزشکی در سوئد برای ایرانیان فراهم است که البته مستلزم پرداخت هزینه های نسبتا قابل توجهی است. با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با شرایط کار پزشکان در دانمارک به دست آورید. اگر قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید پیشنهاد می شود مقاله معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک را مطالعه نمایید. اگر با مطالعه مقالات پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید طی تماس با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره ها بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط کار پزشکان در دانمارک

پیش تر توضیحات نسبتا کاملی در رابطه با شرایط کار پزشکان در دانمارک ارائه شد اما بدیهی است که همچنان سوالاتی در ذهن متقاضیان مهاجرت از این طریق پیش آید که در زیر برخی از آن ها را به صورت مختصر بیان کرده ایم.

  1. شرایط کار پزشکی در دانمارک چیست؟ افراد خارجی باید مدرک تحصیلی خود را با سیستم آموزش پزشکی کشور دانمارک تطبیق دهد. افرادی که زبان دانمارکی نمی دانند، می تواند در کشور دانمارک زبان را تکمیل نمایند.
  2. میانگین درآمد پزشکی در دانمارک چقدر است؟ میانگین درآمد این رشته با توجه به تخصص متغیر است. ولی در مجموع به میزان 91000$ (دلار) می باشد.
  3. مهم ترین شرایط کار پزشکی در دانمارک چیست؟ ارائه گواهی دال بر انطباق مدرک، ارائه گواهی تمکن مالی، پرداخت هزینه های مربوطه با توجه به سن متقاضی.
  4. شرایط ویزای همراه دانمارک چیست؟ اخذ اقامت از این کشور و ارائه مدارکی دال بر پوشش هزینه ها، میزان درآمد و محل اقامت.
  5. مدت اقامت پزشکان در دانمارک چقدر است؟ میزان اقامت پزشکان در دانمارک 24 ماه است که در صورت تمایل، به منظور کاریابی 24 ماه دیگر تمدید می گردد.
4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *