ویزای تحصیلی

شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه

شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه

شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه طی سال 2022 نسبتا مساعد است و متقاضیان بسیاری به دنبال کاریابی در این کشور از راه های مختلف می باشند. منتهی باید توجه داشت بدون تسلط به حداقل یکی از زبان های رسمی پاراگوئه یعنی گوارایی و اسپانیایی، شانس بسیار کمی برای کار پیدا کردن در این کشور وجود دارد. پاراگوئه کشوری در آمریکای جنوبی است که با آرژانتین، برزیل و بولیوی همسایه است، حدود 8 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از 88% جمعیت آن را مسیحیان کاتولیک تشکیل می دهند. البته حدود 7% جمعیت پاراگوئه نیز مسیحیان پروتستان و کم تر از 3% نیز افراد بی دین و 2% نیز پیروان سایر ادیان هستند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه طی سال 2022 توضیحاتی ارائه شده است.

  • شرایط تحصیل در پاراگوئه چیست؟
  • هزینه های تحصیل در پاراگوئه چیست؟
  • فرایند مهاجرت به پاراگوئه برای تحصیل چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این کشور کدامند؟
  • مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور چیست؟

چگونگی شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه

پاراگوئه کشوری در حال توسعه است که اقتصاد قدرتمندی مثل آلمان، اتریش، سوئیس، کانادا، انگلستان، سوئد، فرانسه، پرتغال، مجارستان و غیره ندارد. با این وجود می توان سرعت رشد اقتصادی پاراگوئه را نیز نسبتا قابل قبول ارزیابی کرد. در نتیجه دانشجویانی که از دانشگاه های برتر پاراگوئه فارغ التحصیل شده باشند و به زبان گوارانی یا اسپانیایی در کنار زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، شانس خیلی خوبی برای پیدا کردن کار دارند. منتهی باید توجه داشت مهاجرت به پاراگوئه از طریق تحصیل بهتر است چرا که کسانی که قصد دارند با کار در پاراگوئه مستقیما ویزای کاری این کشور را به دست آورند از آن جایی که هنگام درخواست کار اقامت پاراگوئه را ندارند و تجربه تحصیل در دانشگاه های این کشور و آشنایی با محیط کاری و اقتصادی پاراگوئه را نیز نداشته اند، شانس بسیار پایینی خواهند داشت.

در واقع دولت پاراگوئه در تلاش است به منظور جلوگیری از مهاجرت شهروندان خود به کشورهایی مثل آرژانتین و برزیل و همچنین به منظور تشویق آن ها به فرزندآوری، شرایط اقتصادی و رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم را ارتقا دهد. کشور در حال توسعه دیگری که در آمریکای جنوبی واقع گردیده کشوری به نام شیلی است؛ در نمودار ذیل نرخ بیکاری در پاراگوئه و شیلی طی چند سال بررسی شده است:

مقایسه نرخ بیکاری در پاراگوئه و شیلی

البته در مقایسه با کشورهایی همچون اتریش، ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، سوئیس، سوئد، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، مجارستان و غیره سطح درآمد افراد در کشور پاراگوئه پایین تر است. همچنین متاسفانه در این کشور یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان درآمد دریافتی افراد جنسیت آن ها است؛ یعنی یک خانم در پاراگوئه از همکار آقای خود که سطح تحصیلات، سابقه کاری و غیره برابر با وی دارد 8% کم تر حقوق دریافت می کند:

جنسیتمتوسط درآمد ماهیانه در پاراگوئه
خانم ها8000000PYG (گوارانی پاراگوئه)
آقایان8660000PYG (گوارانی پاراگوئه)

ارتقای شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه

علاوه بر تسلط به زبان های گوارانی یا اسپانیایی که ضروری ترین گام در مسیر پیدا کردن شغل پس از تحصیل در پاراگوئه می باشد، بهتر است افراد به زبان انگلیسی نیز مسلط باشند. به این ترتیب در مقایسه با افراد جویای کار که ملیت پاراگوئه را دارند چند گام جلوتر هستند و نتیجتا سریع تر می توانند کارفرمایان را قانع کنند به جای هموطنان خود، آن ها را استخدام نمایند. همچنین کسانی که قصد مهاجرت به پاراگوئه از طریق تحصیل را دارند باید پیش از اخذ پذیرش رنکینگ جهانی و ملی دانشگاه های این کشور را بررسی نمایند چرا که فارغ التحصیلی از دانشگاه های متوسط رو به ضعیف پاراگوئه نقطه منفی ای در رزومه فرد خواهد بود. این در حالی است که دانشجویانی که هم به زبان انگلیسی مسلط باشند و هم از دانشگاه های برتر پاراگوئه فارغ التحصیل شده باشند به سادگی می توانند شغل پیدا کنند.

همچنین کسانی که در بخش های دولتی پاراگوئه بتوانند شغلی پیدا کنند در مقایسه با بخش خصوصی 10% بیشتر حقوق دریافت می کنند. البته شانس استخدام شدن خارجی ها در بخش دولتی پاراگوئه علی الخصوص در مناصب بالای مدیریتی بسیار پایین است. در کل در سال 2022 متوسط درآمد ماهیانه کسانی که در بخش دولتی پاراگوئه مشغول به فعالیت هستند ماهیانه 8800000PYG (گوارانی پاراگوئه) است در حالی که درآمد ماهیانه افراد در بخش خصوصی ماهیانه حدود 7970000PYG (گوارانی پاراگوئه) می باشد. البته حوزه تخصص افراد (جراح، مهندس برق، وکیل، مترجم، معلم و غیره)، جنسیت (خانم یا آقا)، بخش کاری (دولتی یا خصوصی)، سطح تحصیلات (دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و… در میزان درآمد دریافتی افراد در پاراگوئه تاثیرگذار است. منتهی به طور متوسط در پاراگوئه حقوق ساعتی افراد حدود 47400PYG (گوارانی پاراگوئه) می باشد.

ارتقای شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه

دستمزد مشاغل مختلف در پاراگوئه

همان طور که پیش تر اشاره شد یکی از عوامل تعیین کننده میزان درآمد افراد و شرایط کاری آن ها در پاراگوئه، شغلی است که دارند. در جدول ذیل برخی از مشاغل محبوب در پاراگوئه و سطح درآمد دریافتی آن ها در سال 2022 معرفی شده اند:

مشاغل محبوب در پاراگوئهمتوسط درآمد ماهیانه آن ها در سال 2022
حسابداری5590000PYG (گوارانی پاراگوئه)
تحلیلگر مالی10700000PYG (گوارانی پاراگوئه)
مدیر مالی16400000PYG (گوارانی پاراگوئه)
طراح گرافیک4920000PYG (گوارانی پاراگوئه)
مهندس عمران7420000PYG (گوارانی پاراگوئه)
مهندس برق7960000PYG (گوارانی پاراگوئه)
مهندس مکانیک7510000PYG (گوارانی پاراگوئه)
دندانپزشک19100000PYG (گوارانی پاراگوئه)
متخصص تغذیه15500000PYG (گوارانی پاراگوئه)
پرستار6460000PYG (گوارانی پاراگوئه)

همان طور که مشاهده می شود اگرچه به دلیل پایین بودن نرخ پایین تورم سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم مدام کاهش پیدا نمی کند اما به هر حال در مقایسه با مردم آمریکا، اتریش و غیره قدرت خرید مردم در پاراگوئه پایین تر است. در نتیجه بهتر است به جای کار یا تحصیل در پاراگوئه افراد در پی اخذ اقامت کشورهای توسعه یافته تری باشند چرا که تحصیل در پاراگوئه نیز رایگان نیست و با توجه به نوع رشته و دانشگاه انتخابی سالیانه باید بین 2000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه توضیحاتی ارائه شده است که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *