مهاجرت

شهر بوداپست مجارستان

شهر بوداپست مجارستان

به عنوان یکی از زیباترین مکان های جهان شهر بوداپست مجارستان همه ساله شاهد سیلی از جمعیت گردشگران از سرتاسر کره خاکی است که به اروپا می آیند. جاذبه های گردشگری شهر بوداپست به قدری است که تنها در یک هفته اقامت در این شهر می توان از مکان های تاریخی بوداپست بازدید کرد. به دلیل زیبایی های منحصر به فرد شهر و رفاه اجتماعی بالای بوداپست افراد زیادی از سرتا سر جهان قصد دارند ویزای اقامت دائم کشور مجارستان را کسب نمایند. ما در این مقاله به طور مفصل در مورد شهر بوداپست مجارستان اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان محترم سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار می دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله به شناخت کافی از شهر بوداپست و موقعیت این شهر در اروپا دست یابید.

تاریخچه شهر بوداپست مجارستان

طبق تاریخ بوداپست همچنین به عنوان پایتخت امپراتوری اتریش- مجارستان بوده است و این قدرت بزرگ در سال 1918 پس از جنگ جهانی اول منحل شد. این شهر نقطه کانونی انقلاب مجارستان در سال 1848، نبرد بوداپست در سال 1945 بود و انقلاب مجارستان نیز از این شهر معروف برخاست و به همین دلیل این شهر تاریخچه ای از اتفاقات مختلف را در خود جای داده است. امروزه بوداپست یک شهر مشهور جهانی با نقاط قوت تجاری، مالی، رسانه ای، هنر، مد، تحقیق، فن آوری، آموزش و پرورش و سرگرمی است.

جایگاه جهانی بوداپست مجارستان

بوداپست به عنوان مرکز مالی مجارستان و بالاترین رتبه اروپای مرکزی و اروپای شرقی، در رتبه های 100 شهر شاخص نوآوری قرار می گیرد؛ این شهر همچنین رتبه دوم در سریع ترین رشد اقتصادی شهری در اروپا را دارد. بوداپست مقر موسسه اروپایی نوآوری و فناوری، کالج پلیس اروپا و اولین دفتر خارجی آژانس توسعه سرمایه گذاری چین است.

بیش از 40 کالج و دانشگاه، از جمله دانشگاه تکنوتاکس و اقتصاد بوداپست، در این شهر واقع شده است. در سال 1896، سیستم متروی شهری بوداپست، با ظرفیت 3 خط مختلف برای جابجای روزانه 1.27 میلیون نفر افتتاح شد و در حال حاضر این شبکه ریلی در بوداپست روزانه 1.08 میلیون مسافر را تحت پوشش خدماتی قرار می دهد. سطح درآمد ماهانه در بوداپست نیز بیشتر از سایر شهرهای مجارستان است.

این موضوع در نمودار ذیل نشان داده شده است:

سطح درآمد ماهانه در بوداپست

جاذبه های گردشگری شهر بوداپست در مجارستان

از جمله موزه ها و نهادهای فرهنگی مهم در بوداپست موزه هنرهای زیبا است. موسسات فرهنگی معروف دیگر موزه ملی مجارستان، آکادمی موسیقی فرانتس لیست، مجسمه اپرای دولتی مجارستان و کتابخانه ملی Széchényi است. منطقه مرکزی شهر در امتداد رودخانه دانوب به عنوان یک میراث جهانی یونسکو طبقه بندی شده و دارای آثار قابل توجه بسیاری از جمله مجلس مجارستان، قلعه بدا، باستین ماهیگیر، کاخ گرشاه، پل زنجیره ای Széchenyi، متیاس کلیسا و مجسمه آزادی است.

کاوش در دنیای زیرزمینی موزه تجربه فوق‌العاده‌ای است زیرا از کنار مجسمه‌های مومی، تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات جاسوسی شوروی می‌گذرید:

جاذبه های گردشگری مجارستان

دیگر معروفیت های مشهور شهر عبارتند از: مکان دیدنی سنت استفان، میدان قهرمانان، تالار بازار بزرگ، ایستگاه تاریخی راه آهن Nyugati ساخته شده توسط شرکت ایفل پاریس در سال 1877 و دومین قدیمی ترین خط مترو در جهان و راه آهن زیرزمینی هزاره. این شهر همچنین دارای حدود 80 چشمه زمین گرمایی، بزرگترین سیستم غار حرارتی، دومین کنیسه بزرگ و سومین ساختمان بزرگ مجلس در جهان است. بوداپست هر ساله 4.4 میلیون گردشگر بین المللی را جذب می کند و یک مقصد محبوب در اروپا است.

انتخاب شهر بوداپست مجارستان برای زندگی

مکان های دیدنی شهر بوداپست در کشور مجارستان

یکی از مکان های جذابی که گردشگران در روزهای اول سفر خود به بوداپست به آنجا میروند باغ وحش بوداپست است.این مکان یکی از قدیمی ترین باغ وحش های جهان است. باغ وحش بوداپست در سال 1865 افتتاح شد و علاوه بر حیوانات، تعدادی از ساختمان ها و سازه های مختلف علمی و تحقیقاتی برجسته ای در سطح جهان دارد که به خانه فیل، خانه پالم و ساختمان اصلی حیوانات معروف است، همچنین شمالی ترین محل مقدس اسلام در بوداپست است. این محل دفن یک درویش ترک، به نام گول بابا، که در قرن شانزدهم در مجارستان به سر می برد.

او به عنوان یک مرد مقدس احترام گذاشته شد و پس از مرگ وی در سال 1541 قبر او را در منطقه بوداپست تبدیل به یک مکان مقدس اسلامی و یک محل زیارتگاه کردند. کلیسای ساخته شده بین 1543 و 1548، یکی از معدود مکان علاقه مندان ترکان کشور ترکیه در بوداپست است. دیگر ساختمان های قابل توجه شامل حمام ترکی و کریلا و رواداس می باشند. ضمنا بوداپست یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی در جهان را دارد. در هر ماه اوت حدود 400000 نفر از سراسر جهان به جشنواره Sziget می روند. جشن سال نو موسیقی بسیار مفصل برگزار میشود و از سراسر جهان برای شرکت در این جشنواره ها به مجارستان سفر میکنند.

انتخاب شهر بوداپست مجارستان برای زندگی

بوداپست با توجه به این که شهری تاریخی و بسیار زیباست افراد زیادی علاقه مند به زندگی در این شهر هستند. بر خلاف کشور هایی نظیر آلمان، سوئد و اتریش، مجارستان و بخصوص شهر بوداپست زندگی شبانه پر رفت آمد، شلوغ و هیجان انگیزی دارد که البته  علاوه بر این ارزان قیمت بودن هزینه های زندگی در بوداپست، مزید بر علت شده تا زندگی ماهانه در این شهر تنها بین 450€ تا 600€ (یورو) هزینه در بر داشته باشد و نظر دانشجویان بین المللی به این کشور بیشتر جلب شود. کشور مجارستان و به خصوص شهر بوداپست از رفاه اجتماعی و خدمات عمومی بسیار مطلوبی برخوردار است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها سابقه امور مهاجرتی آرزوی موفقیت و سفری ایمن جهت اخذ ویزای توریستی مجارستان برای همه هموطنان ایرانی خواستار است.

سوالات مهم درباب شهر بوداپست مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • جاذبه های گردشگری شهر بوداپست در مجارستان به چه صورت است؟ از جمله موزه ها و نهادهای فرهنگی مهم در بوداپست موزه هنرهای زیبا است. موسسات فرهنگی معروف دیگر موزه ملی مجارستان، آکادمی موسیقی فرانتس لیست، مجسمه اپرای دولتی مجارستان و کتابخانه ملی Széchényi است. منطقه مرکزی شهر در امتداد رودخانه دانوب به عنوان یک میراث جهانی یونسکو طبقه بندی شده و دارای آثار قابل توجه بسیاری از جمله مجلس مجارستان، قلعه بدا، باستین ماهیگیر، کاخ گرشاه، پل زنجیره ای Széchenyi، متیاس کلیسا و مجسمه آزادی است.
  • تاریخچه شهر بوداپست مجارستان چگونه است؟ طبق تاریخ بوداپست همچنین به عنوان پایتخت امپراتوری اتریش- مجارستان بوده است و این قدرت بزرگ در سال 1918 پس از جنگ جهانی اول منحل شد. این شهر نقطه کانونی انقلاب مجارستان در سال 1848، نبرد بوداپست در سال 1945 بود و انقلاب مجارستان نیز از این شهر معروف برخاست و به همین دلیل این شهر تاریخچه ای از اتفاقات مختلف را در خود جای داده است. امروزه بوداپست یک شهر مشهور جهانی با نقاط قوت تجاری، مالی، رسانه ای، هنر، مد، تحقیق، فن آوری، آموزش و پرورش و سرگرمی است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *