مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان حدود 191 کشور است، بهمین دلیل پاسپورت این کشور مشترکا با پاسپورت کره جنوبی در رده سوم جهانی قرار دارد. با نگاهی گذرا به این کشورها می توان متوجه یک نکته مهم گردید و آن اینکه این پاسپورت اولا امکان سفر آزادانه به تمام کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) را فراهم کرده و دوما با این پاسپورت می توان معاف از اخذ ویزا به اغلب کشورهای قدرتمند جهان مثل ژاپن، آمریکا، کانادا و غیره مسافرت کرد. سوالات درباب اقامت و تابعیت کشور آلمان زیاد است و شما می توانید به پاسخ برخس از این سوالات در این مقاله دست یافته و یا آنها را با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

رتبه پاسپورت آلمان در سال 2021

پاسپورت آلمان Germany Passport برای اتباع آلمانی با هدف انجام مسافرت بین المللی صادر می شود. بنابراین این پاسپورت همزمان با اینکه یک مدرک مسافرتی یا Reiseauswies als Passersatz به شمار می رود همچنین یک ID کارت برای شناسایی شهروندان آلمانی نیز به حساب می آید. همچنین این پاسپورت فرآیند دریافت کمک از کارکنان کنسولگری آلمان در خارج را تسهیل می کند. از دیگر مشخصات پاسپورت آلمان عبارتند از:

مشخصات پاسپورت آلمان

قبل از پرداختن به بحث کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان ، بهتر است ابتداء با رتبه و جایگاه پاسپورت آلمان در سال 2021 آشنا شویم. بر اساس رتبه بندی های شاخص پاسپورت هنلی، پاسپورت آلمان مشترکا با کره جنوبی در رده سوم جهانی قرار دارد. همان طوری که در لیست زیر هم مشاهده می شود، این پاسپورت در سال جاری یکی از 3 پاسپورت برتر بین المللی شناخته شده و طبیعتا درخواست ها برای دریافت آن نیز بسیار بسیار زیاد است:

رنکینگ پاسپورت آلمان

اکنون که با رتبه پاسپورت آلمان آشنا شدیم بهتر است با کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان نیز آشنا شویم تا از این طریق با امتیازات اخذ این پاسپورت قدرتمند و نیز سیتی زن آلمان Germany Citizenship بهتر آشنا شویم.

چه تعداد کشورها با پاسپورت آلمان لغو روادید دارند؟

قرار داد لغو روادید یا Visa free agreement به قراردادهایی بین یک کشور با کشورهای دیگر اشاره می کند که بر اساس مفاد این قرارداد دارندن پاسپورت آن کشور اجازه می یابند تا بدون اخذ روادید یا به اصطلاح دیگر معاف از ویزا به کشورهای مذکور مسافرت کنند. معممولا نیز مدت زمان این مسافرت بدون روادید در سطح جهان و اتحادیه اروپایی (EU) ماکسیمم تا 90 روز می باشد. با این توضیح اکنون به بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان می پردازیم. همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، آلمان فقط با 191 کشور جهان دارای قرارداد لغو روادید می باشد:

رتبه بندی برطبق تعداد کشورهای دارای قرارداد لغو روادید

فهرست کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان به ترتیب قاره های مختلف از قرار جدول زیر می باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت آلمان
اقیانوسیهجزایر کوک، پلنزیای فرانسوی،کیریباتی، میکرونزیا، جزیره ماریانا جنوبی، جزایر سلمون، تووالو، فیجی، جزیار مارشال، کالدونیای نو، نیو، جزایر پالائو، ساموا، تونگا و وانوتو
خاورمیانهارمنستان، گرجستان، عراق، فلسطین، امارات متحده عربی، ترکیه، قطر، عمان
اروپاآلبانی، اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مجارستان، ایرلند، کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، صربستان، اسلوونی، سوئد، اوکراین، واتیکان، انگلستان، سوئیس، اسپانیا، اسلواکی، سان مارینو، پرتغال، نروژ، هلند، موناکو، مالتا، لیتوانی، لتونی، ایتالیا، ایسلند، گرینلند، گیبرالتار، فنلاند، استونی، جمهوری چک، کرواسی، بوسنی، بلاروس و آندورا
کارائیبآنگیلا، آروبا، باربادوس، بریتیش ویرجین آیلند، کراکو، جمهوری دومینیکن، گرانادا، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، باهاماس، بونیر، جزیره سایمان، دومنیکا، هند غربی فرانسه، هائیتی،مونتسرات، سنت کیتس، سنت مارتن، ترینیداد و توباکو
آسیااندونزی، قزاقستان، مالزی، مغولستان، فیلیپین، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تیمور، سنگاپور، ماکائو، قرقیزستان، ژاپن، هنگ کنگ و برونئی
آمریکاآرژانتین، برمودا، برزیل، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، گینه، گویان، مکزیک، پاناما، پرو، اروگوئه، ونزوئلا، پاراگوئه، نیکاراگوئه، هوندوراس، گواتمالا، جزیر فالکلند، اکوادور، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقابوتسوانا، جزایر کیپ ورده، گامبیا، مایوت، پنوئین، سائو توم، تونس، آفریقای جنوبی، نامیبیا، مراکش، موریتس، لسوتو، گابون، اسواتنی، جزایر کاماروس، بورکینو فاسو و زامبیا

کشورهای عدم لغو روادید با پاسپورت آلمان

همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، کشورهای لغو رواید با پاسپورت آلمان به 191 کشور می رسد که در تصویر زیر با رنگ آبی در اروپا و سبز تیره در نقاط دیگر جهان مشخص شده است. اما یکسری کشورها مثل ایران یا عراق نیز هستند که ورود دارندگان پاسپورت آلمان به آنها مستلزم اخذ ویزا به هنگام ورود می باشد. این کشورها با رنگ زیتونی روشن مشخص شده است. در این بین یکسری از کشورها مثل هند یا روسیه نیز وجود دارند که ورود اتباع آلمانی به این کشورها نیز مستلزم اخذ مجوز سفر الکترونیک یا eTA می باشد و این کشورها در تصویر ذیل به رنگ سبز کم رنگ مشخص است:

نقشه کشورهای لغو رواید با پاسپورت آلمان

اما در این بین یکسری کشورها نیز هستند که با عنوان کشورهای عدم لغو رواید با پاسپورت آلمان شناخته می شوند و از جمله آنها می توان به چین، افغانستان، سوریه یمن، کامرون، نیجریه و برخی از کشورهای آفریقایی اشاره نمود. بنابراین، ورود شهروندان آلمانی به این کشورها بدون اخذ ویزا عملا غیرممکن است.

امتیازات دریافت پاسپورت آلمان چیست؟

بزرگترین امتیاز اخذ پاسپورت آلمانی اخذ سیتی زن (شهروندی) قدرت اول اقتصادی اروپا و بهره مندی از امتیازات شهروندی اتحادیه اروپا (EU) می باشد. در حقیقت شما از طریق پاسپورت آلمان به اخذ اقامت اروپا نزدیک می شوید و می توانید از امتیازات این نوع اقامت مثل امکان مسافرت آزادانه به 191 کشور جهان، اقامت و تابعیت کل اعضای خانواده، استفاده از آموزش رایگان، خدمات بهداشت عمومی، استخدام در آلمان، راه اندازی کسب و کار، بیزینس در اروپا و غیره بهره مند شوید.

کشورهای عدم لغو روادید با پاسپورت آلمان

نحوه دریافت پاسپورت آلمان

طب قوانین مهاجرتی کشور آلمان، شما برای اخذ پاسپورت ارزشمند این کشور می بایست با اخذ مجوز اقامت آلمانی در حدود حداقل 8 سال در این کشور زندگی بکنید. یا اینکه شما باید با مجوز اقامت معتبر خود به مدت 7 سال در آلمان زندگی کرده و اولا در دوره شهروندی شرکت کرده و ثانیا مهارت زبان آلمانی خود را حداقل در سطح B1 به اثبات برسانید. کلا فرآیند رسیدگی به درخواست متقاضیان نیز از 3 تا 6 هفته کاری طول کشیده و ارائه مدارک زیر به اداره مهاجرت آلمان امری الزامی است:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • شناسنامه
  • سند ازدواج برای متاهلین
  • تاییدیه عدم ثبت Abmeldebescheinigung
  • مجوز اقامت معتبر و کپی آن
  • گواهینامه رانندگی
  • مدارک تحصیلخلاصه ثبت خانوادگی
  • هزینه درخواست از 60€ تا 5€ (یورو)

به منظور اخذ تابعیت آلمان روش های مختلفی مثل تولد، ازدواج، کار و یا سرمایه گذاری در این کشور اروپایی وجود دارد. شما عزیزان برای اطلاع از شرایط و الزامات هر یک از این روشهای اخذ سیتی زن آلمان می توانید با گروه وکلای ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *