مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

پاسپورت اسلواکی در جایگاه دهم بین المللی قرار داشته و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی به حدود 183 کشور می رسد. علاوه بر دسترسی و مسافرت آزاد به این کشورها، دارندگان این پاسپورت به حق سیتی زنی اروپا دست یافته و می توانند از مزایای این نوع شهروندی از جمله دریافت خدمات آموزشی، بهداشتی، بانکی و اجتماعی گسترده ای بهره گیرند. مطمئنا سوالات زیادی پیرامون ویزای اقامت موقت و دائمی اسلواکی و یا پاسپورت این کشور برایتان مطرح است. در ادامه همین مبحث تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما هموطنان گرامی را با ریز جزئیات اقامت و تابعیت کشور اسلواکی در سال 2024 آشنا می کنند.

رتبه و امتیاز پاسپورت اسلواکی در جهان چیست؟

شاید باور این موضوع برایتان سخت باشد اما باید بدانید که پاسپورت اسلواکی در رتبه دهم برترین پاسپورت های جهانی قرار دارد. دارندگان این پاسپورت به راحتی و آزادی کامل به 184 کشور دنیا از جمله کلیه 27 کشور ناحیه شنگن سفر کنند. جدول زیر نشانگر رتبه سال 2024 پاسپورت اسلواکی در جهان می باشد:

کشوررتبهتعداد کشورهای لغو روادید
ژاپن1193
سنگاپور2192
کره جنوبی و آلمان3191
فنلاند، ایتالیا، اسپانیا و لوکزامبورگ4190
دانمارک و اتریش5189
فرانسه، سوئد، پرتغال و ایرلند6188
سوئیس، بلژیک، آمریکا، نیوزلند و انگلستان7187
یونان، نروژ، مالتا و جمهوری چک8186
کانادا و استرالیا9185
لیتوانی، اسلواکی، لهستان و مجارستان10184

اما بد نیست در مورد سایر امتیازات پاسپورت اسلواکی نیز بدانید. از مهمترین این امتیازات می توان به موارد مهمی مثل اقامت و زندگی در یکی از با ثبات ترین کشورهای اروپایی، دریافت اقامت برای کل خانواده، تاسیس یا خرید شرکت تجاری، خرید و تملک خانه، اخذ تسهیلات بانکی، حق رای دهی و مشارکت سیاسی و اجتماعی، دریافت بیمه پزشکی، حقوق بازنشستگی و غیره اشاره کرد. از دیگر مزایای این کار می توان به این امتیاز مهم اشاره کرد که اخذ پاسپورت اسلواکی به معنای دریافت تابعیت و سیتی زن اتحادیه اروپا (EU) می باشد. به همین دلیل نیز اخذ اقامت اروپا از طریق مهاجرت به اسلواکی کاملا آسان است.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

شرایط دریافت پاسپورت اسلواکی چیست؟

پاسپورت اسلواکی یا Slovakia passports برای اتباع اسلواک در جهت انجام مسافرت های بین المللی قانونمند صادر می شود. بنابر قوانین اتحادیه اروپایی (EU) نیز هر فرد دارنده پاسپورت اسلواکی به مثابه شهروند یا سیتی زن اروپا بوده فلذا از تمامی مزایا و حقوق یک شهروند اروپا در آلمان یا فرانسه برخوردار است. از نکات جالب توجه درباب پاسپورت اسلواکی هم اینکه اولا هر شهروند اسلواک مستحق داشتن دو پاسپورت از یک نوع می باشد. پاسپورت اول حدود 10 سال و پاسپورت دوم حدود 5 سال معتبر خواهد بود. دوما پاسپورت اسلواکی با مشخصات کلی زیر توسط اداره پلیس این کشور صادر می شود:

مشخصات پاسپورت اسلواکی
نوع پاسپورتبیومتریک
صادره توسطدولت اسلواکی (اداره پلیس این کشور)
هدفاحراز هویت اتباع اسلواک
هزینه صدور33 تا 99€ (یورو)

اکنون که با شرایط و مشخصات پاسپورت اسلواکی آشنا شدید، بهتر است که کمی هم درباب مشخصات ظاهری این پاسپورت بدانید. این پاسپورت با جلدی به رنگ زرشکی بوده که بر روی آن علاوه بر آرم ملی اسلواکی همچنین عبارت جمهوری اسلواکی به دو زبان روسی و اسلواک نوشته شده است.

شرایط و الزامات دریافت پاسپورت اسلواکی

متقاضیان برای اطلاع از شرایط مهاجرت به اسلواکی و اخذ پاسپورت این کشور بایستی از قانون تابعیت این کشور پیروی بکنند. رای اخذ این پاسپورت از کشور اسلواکی نیز متقاضیان راه های مختلفی پیش رو دارند. بدیهی است که انتخاب هر یک از این راه ها به شرایط و صلاحیت هر فرد بستگی خواهد داشت. روش های اخذ پاسپورت اسلواکی از قرار ذیل می باشد:

  • اخذ پاسپورت اسلواکی از طریق تولد: (تولد در اسلواکی) بشرطی که هر دو والدین یا یکی از والدین سیتی زن اسلواکی باشد
  • اخذ پاسپورت اسلواکی از طریق اقامت: بشرط اقامت پیوسته حدود 8 ساله در اسلواکی
  • اخذ پاسپورت اسلواکی از طریق ازدواج: (ازدواج در اسلواکی) بشرط زندگی با تبعه اسلواک به مدت حداقل 3 سال پیوسته

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی که در تصویر پایین به رنگ سبز تیره و آبی هم معلوم است کلا به حدود 183 کشور می رسد که غالبا هم در خود اروپا قرار دارند. این بدان مفهوم است که اتباع اسلواک یا دارندگان پاسپورت اسلواکی از این حق برخوردارند تا به صورت کاملا آزاد و معاف از روادید به این 183 کشور جهان تردد کرده و حتی تا ماکسیمم 3 ماه نیز در آنها بمانند:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

اما کشورهای دیگر (به رنگهای زیتونی، سبز دریایی و سبز روشن) کشورهایی هستند که برای دارندگان پاسپورت اسلواکی ویزا یا مجوز هنگام ورود و یا پس از ورود صادر می کنند. بالاخره کشورهای خاکستری رنگ کشورهایی هستند که با اسلواکی قرارداد لغو روادید نداشته و ورود به آنها مستلزم اخذ ویزا می باشد.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی

در جدول زیر می توان با لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی در حدود 183 کشور آشنا شد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلواکی
اقیانوسیهجزیره ماریانا شمالی، جزایر کوک، کالدونیای نو، پلنزیای فرانسوی،کیریباتی، ساموا، میکرونزیا، جزایر سلمون، تووالو، فیجی، جزیار مارشال، نیئو، جزایر پالائو، تونگا و وانوتو
خاورمیانهامارات متحده عربی، اسرائیل، ارمنستان، گرجستان، عراق، فلسطین، قطر، عمان و ترکیه
اروپاانگلستان، آلبانی، اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مجارستان، ایرلند، اوکراین، کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، گیبرالتار، صربستان، کرواسی، اسلوونی، سوئد، واتیکان، سوئیس، اسپانیا، سان مارینو، جمهوری چک، پرتغال، نروژ، هلند، موناکو، مالتا، لیتوانی، لتونی، ایتالیا، ایسلند، گرینلند، استونی، بوسنی، بلاروس، فنلاند و آندورا
کارائیبترینیداد و توباکو، آنگیلا، آروبا، باربادوس، گرانادا، بریتیش ویرجین آیلند، کراکو، جزیره تورکز و کایکوس، جمهوری دومینیکن، جامائیکا، سنت لوسیا، سنت وینستن، آنتیگوآ و باربودا، جزیره سایمان، باهاماس، بونیر، دومنیکا، هند غربی فرانسه، هائیتی،مونتسرات، سنت کیتس و سنت مارتن
آسیاماکائو، اندونزی، قزاقستان، ژاپن، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ازبکستان، تیمور، سنگاپور، قرقیزستان، هنگ کنگ و برونئی
آمریکاهوندوراس، آرژانتین، برمودا، برزیل، جزیر فالکلند، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، نیکاراگوئه، گینه، گویان، اکوادور، مکزیک، پاناما، کلمبیا، پرو، اروگوئه، ونزوئلا، پاراگوئه، گواتمالا، بولیوی و بلیز
آفریقابوتسوانا، جزایر کیپ ورده، رنیون، مایوت، سنگال، تونس، مراکش، موریتس و اسواتنی

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های به روز و تکمیلی درباب شرایط اخذ اقامت آسان و سریع اسلواکی هستیم.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *