مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات

کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات

کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات حدود 174 کشور جهان محسوب می شود که این امر نشان از برتری پاسپورت اماراتی برای متقاضیان دارد. برای پی بردن به قدرت پاسپورت امارات باید بدانید که دارندگان این پاسپورت بدون اخذ روادید می توانند به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) سفر کنند. اما این تمام امتیازات اخذ پاسپورت امارات نمی باشد. پاسپورت امارات به شما حق شهروندی دبی و بهره گیری از تمامی حقوق یک شهروند اماراتی را داده و از این گذشته شما در امارات حق داشتن پاسپورت دوم یا Dual Citizenship را نیز دارید. پس با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا شرایط اخذ اقامت و تابعیت امارات 2021 را با کلیه جزئیات بدانید.

مشخصات پاسپورت امارات

پاسپورت امارات مدرک مسافرتی یا بقول خود اماراتی ها جواز السفر الاماراتی است که توسط وزارت کشور امارات متحده عربی برای اتباع این کشور صادر می شود. این پاسپورت به صورت بیومتریک و از 11 دسامبر سال 2011 صادر می شود و در این زمینه هم امارات بعد از قطر دومین کشور حوزه خلیج فارس است که چنین پاسپورت هایی را صادر می کند. پاسپورتی که جلد آن به رنگ آبی تیره بوده و بر روی آن هم آرم کشور امارات و هم جمله امارات عربی متحده به دو زبان انگلیسی و عربی نوشته شده است. برای آشنایی با مشخصات این پاسپورت جدول زیر را مشاهده کنید:

مشخصات پاسپورت امارات
نوع پاسپورتبیومتریک (biometric)
متولی صدوروزارت داخله
تاریخ اولین صدور11 دسامبر سال 2011
هدف از صدوراحراز هویت
افراد ذی صلاحاتباع اماراتی
مدت اعتبار6 سال یا بیشتر

شرایط اخذ پاسپورت اماراتی

از نکات مهم درباره پاسپورت اماراتی اینکه این پاسپورت در انواع مختلفی مثل پاسپورت معمولی، پاسپورت خاص، پاسپورت دیپلماتیک، پاسپورت خدمت و پاسپورت اضطراری صادر می شود. اما از جمله روش های قانونی برای دریافت شهروندی و اخذ پاسپورت امارات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

روش های قانونی برای دریافت شهروندی و اخذ پاسپورت امارات

طبق قوانین امارات، تابعیت این کشور فقط به فرزندانی اعطاء می شود که از پدر یا مادر اماراتی متولد شوند. اما تابعیت اماراتی از طریق ازدواج فقط یک خانم خارجی با آقای اماراتی بشرط گذشت 7 سال از زندگی مشترک و برخورداری از حداقل یک فرزند اعطاء می شود. اما تابعیت از طریق اقامت فقط به اتباع خارجی اعطاء می شود که اولا حداقل 30 سال در امارات زندگی کرده باشند و در ثانی مسلط به فرهنگ و زبان عربی باشند. اما برنامه اخذ شهروندی امارات از طریق سرمایه گذاری یا استعداد مختص افراد ذیل می باشد:

  • سرمایه گذارانی که ملکی در امارات دارند
  • دکترها، دانشمندان و مهندسان دارای 10 سال سابقه کاری
  • هنرمندان و روشنفکران دارای مدال و جوایز بین المللی
  • مخترعان دارای حداقل یک ثبت اختراع در امارات

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات

امتیازات اخذ پاسپورت امارات چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع امتیازات بهتر است بدانید که بر طبق آخرین رتبه بندی های پاسپورتهای جهان، پاسپورت امارات در جایگاه 15 جهانی قرار دارد. به همین دلیل نیز دارندگان این پاسپورت از این امتیاز مهم برخوردارند که به 174 کشور جهان آنهم معاف از اخذ روادید سفر کنند. در جدول زیر می توان با رتبه پاسپورت امارات 2021 آشنا شد:

کشوررتبهتعداد کشورهای لغو روادید
ژاپن1193
سنگاپور2192
کره جنوبی و آلمان3191
فنلاند، ایتالیا، اسپانیا و لوکزامبورگ4190
دانمارک و اتریش5189
فرانسه، سوئد، پرتغال و ایرلند6188
سوئیس، بلژیک، آمریکا، نیوزلند و انگلستان7187
یونان، نروژ، مالتا و جمهوری چک8186
کانادا و استرالیا9185
لیتوانی، اسلواکی، لهستان و مجارستان10184
اسلونی، لیتوانی، ایسلند و استونی11182
مالزی و لیختن اشتاین12179
قبرس13176
موناکو و شیلی14175
رومانی و امارات15174

اما جدا از امتیاز سفر بدون روادید، دارندگان پاسپورت امارات به طیف گسترده ای از امتیازات زیر نیز دسترسی خواهند داشت:

امتیازات اخذ پاسپورت امارات

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات

بر طبق رتبه بندی های به روز سال 2021 پاسپورت امارات در رده پاسپورت های معتبر جهانی است و ارزش آن در این است که شما با داشتن این پاسپورت می توانید بدون روادید به 174 کشور جهان سفر کنید. کشورهایی که در بین آنها می توان کلیه کشورهای اتحادیه اروپا (EU) به علاوه روسیه را هم می توان مشاهده کرد. این کشورها با عنوان کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات شناخته شده و در تصویر زیر به رنگ سبز مشاهده می شود:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات

ناگفته نماند که برخی از کشورهای جهان به دارندگان پاسپورت امارات Visa on Arrival یا ویزای بهنگام ورود و برخی از آنها نیز e-Visa یا ویزای الکترونیک و برحی دیگر هر دو را به اتباع اماراتی ارائه می دهند. از جمله این کشورها می توان به کانادا، ایران، استرالیا و ترکیه اشاره نمود.

معرفی کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات

با توجه به رتبه بندی جهانی پاسپورت های ملل مختلف در سال 2021، پاسپورت امارات متحده عربی در رده 15 جهانی قرار دارد. کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات به حدود 174 کشور می رسد و فهرست آنها بدین قرار است:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات
اقیانوسیهنائورو، جزایر کوک، پلنزیای فرانسوی،کیریباتی، میکرونزیا، فیجی، تونگا، نیئو، کالدونیای نو، جزایر سلیمان و وانوتو
خاورمیانهبحرین، کویت، سوریه، ارمنستان، گرجستان، لبنان، عربستان، اردن، قطر، عمان
اروپامونته نگرو، آلبانی، بلغارستان، اتریش، بلژیک، قبرس، دانمارک، جزیر فارو، فرانسه، یونان، مجارستان، ایرلند، کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، اسلوونی، مولداوی، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، جمهوری چک، سوئد، اوکراین، واتیکان، فدراسیون روسیه، سوئیس، لیتوانی اسپانیا، اسلواکی، سان مارینو، پرتغال، نروژ، هلند، موناکو، مالتا، ، لتونی، ایتالیا، ایسلند، گرینلند، گیبرالتار، فنلاند، استونی، کرواسی، بوسنی، بلاروس صربستان و آندورا
کارائیبآروبا، کوبا، باربادوس ، کراکو، جمهوری دومینیکن، گرانادا، سنت لوسیا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، باهاماس، بونیر، جزیره سایمان، دومنیکا، هند غربی فرانسه، هائیتی، سنت کیتس و سنت مارتن
آسیاچین، اندونزی، قزاقستان، برونئی، مالزی، فیلیپین، تایلند، ازبکستان، سنگاپور، قرقیزستان، هنگ کنگ
آمریکاآرژانتین، برمودا، برزیل، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، مکزیک، پاناما، پرو، اروگوئه، نیکاراگوئه، هوندوراس، گواتمالا، جزیر فالکلند، اکوادور و کلمبیا
آفریقابوتسوانا، چاد، گینه استوایی، مالی، مایوت، سائو توم، رنیون، رواندا، تونس، آفریقای جنوبی، مراکش، جمهوری آفریقای مرکزی، اسواتنی، سودان، سیشلز، سنگال، موریتیوس، گامبیا، مصر و بورکینو فاسو

امارات و مخصوصا شهر دبی از دیرباز مورد توجه بازرگانان ایرانی بوده است و آنها برای راه اندازی بیزینس یا انجام معاملات تجاریشان به این کشور رفت و آمد می کنند. بنابراین اطلاع از ضوابط اخذ ویزای تجاری امارات برای این دسته از متقاضیان بسیار مهم است. هموطنان محترم جهت دریافت اطلاعات مهم در خصوص این ویزا یا شرایط اقامت در دبی 2021 می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *