مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی

مهاجرت به اندونزی و اخذ اقامت آن برای برخی از متقاضیان مهم است و از سوالات متقاضیان در مورد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی می باشد. بر اساس آخرین گزارشات آماری در کل جهان فقط حدود 72 کشور وجود دارد که با پاسپورت اندونزی قرارداد لغو روادید دارند. همین امر نیز سبب آن شده که پاسپورت این کشور با رتبه بین المللی 72 در رده پاسپورت های ضعیف دنیا قرار گیرد. اما نباید فراموش کرد که دارندگان این پاسپورت از حق کار، زندگی و آموزش آزادانه در اندونزی برخوردارند.

اندونزی کشوری کاملا جزیره ای و غالبا مسلمان نشین است که در جنوب شرق آسیا قرار دارد. این کشور دارای بیش از 17000 جزیره کوچک و بزرگ است و این جزایر هستند که اندونزی را تشکیل می دهند. در مورد این کشور شاید بیش از هر چیزی نام جاکارتا پایتخت اندونزی برایتان آشنا باشد. به هر صورت اندونزی دارای یک اقتصاد روبه رشدی است و همین امر باعث جلب توجه مهاجران خارجی شده است. شما عزیزان برای تکمیل اطلاعات مهاجرتی خود درباره اندونزی علاوه بر این مقاله می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز درارتباط باشید.

معرفی پاسپورت اندونزی

پاسپورت اندونزی یا Indonesian Passport مدرک مسافرتی صادره توسط دولت این کشور به شهروندان اندونزیایی مقیم اندونزی و یا خارج می باشد. این پاسپورت دقیقا مطابق قوانین کشور اندونزی و تحت نظارت وزارت قانون و حقوق بشر اندونزی صادر می شود و متولی صدور آن نیز اداره کل مهاجرت این کشور است. معمولا نوع پاسپورت این کشور نیز بیومتریک بوده و اولین بار در 30 اکتبر سال 2014 برای متقاضیان صادر شده است. هدف از اعطای این مدرک به شهروندان اندونزی احراز هویت آنهاست و ضمنا مدت اعتبار پاسپورت اندونزی نیز نهایتا 5 سال بعد از صدور می باشد. جالب است بدانید که پاسپورت اندونزی در 4 نوع زیر برای متقاضیان صادر می شود:

  • پاسپورت الکترونیک (E-passports)
  • پاسپورت دیپلماتیک
  • پاسپورت خدمت
  • حاج پاسپورتها (Hajj passports) ویژه زوار مکه

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی

شرایط اخذ پاسپورت اندونزی

در کل اعطای تابعیت و اخذ پاسپورت اندونزی مطابق قانون تابعیت این کشور می باشد. برای اخذ تابعیت و پاسپورت اندونزی نیز دو روش تولد در اندونزی و اقامت در اندونزی پیش روی متقاضیان قرار دارد. بر طبق این قانون نیز فرزندان متولد اندونزی از والدین اندونزیایی (حداقل یک والد تبعه اندونزی) حق دریافت شهروندی این کشور را دارند. اما روش دوم اخذ سیتی زن اندونزی از طریق اقامت قانونی در این کشور می باشد و شرایط لازم برای این روش از قرار زیر است:

شروطتوضیحات
شرط اولسن فرد 18 ساله یا بیشتر باشد و یا با تبعه اندونزی ازدواج کرده باشد.
شرط دومدر هنگام درخواست حداقل 5 سال متوالی یا 10 سال غیرمتوالی مقیم کشور اندونزی باشد.
شرط سومبتواند به زبان اندونزیایی صحبت کرده و با قانون اساسی این کشور هم آشنا باشد.
شرط چهارممرتکب هیچ گونه جرم و جنایتی نشده باشد.
شرط پنجمبا درآمدی ثابت در اندونزی استخدام شود.
شرط ششمهزینه درخواست شهروندی خود را پرداخت کند.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی

در حدود 72 کشور در سراسر جهان وجود دارند که در دسته کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی قرار دارند و شما آنها را در تصویر زیر به رنگ سبز تیره مشاهده می کنید. در واقع این وضعیت و تعداد کم کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی نشانگر ضعیف بودن پاسپورت اندونزی در سطح جهانی است:

نقشه کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی

همان طوری که در تصویر فوق نیز مشاهده می شود، اغلب کشورهای جهان مخصوصا کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی (به رنگ خاکستری) هیچ گونه قرارداد لغو روادید با اندونزی ندارند. از همین رو دارندگان پاسپورت اندونزی برای سفر به این کشورها بایستی از قبل روادید کشورهای مورد نظر را با مراجعه به سفارتخانه های مربوطه اخذ نمایند. در این بین تعدادی از کشورهای جهان نیز وجود دارد که برای شهروندان اندونزی فقط ویزا هنگام ورود و روادید سفر الکترونیک صادر می کنند که در بالا با رنگ های زیتونی و سبز روشن مشاهده می گردد.

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی

به استناد رنکینگ بین المللی پاسپورت های جهان، پاسپورت اندونزی در رتبه 72 جهانی جاگرفته است. بر همین اساس نیز کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی یا همان مقاصد آزاد مسافرتی برای شهروندان اندونزی به حدود 72 کشور می رسد که فهرست آنها از قرار ذیل می باشد:

قارهکشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی
اقیانوسیهنیئو، جزایر کوک، میکرونزیا و فیجی
خاورمیانهقطر و عمان
اروپابلاروس و صربستان
کارائیبدومینیکا، باربادوس، سنت وینستن و هائیتی
آسیابرونئی، هنگ کنگ، قزاقستان، مالزی، میانمار، فیلیپین، تایلند، ازبکستان، ویتنام، سنگاپور، ماکائو، لائوس و کامبوج
آمریکابرمودا، شیلی، اکوادور، پرو، گویان، کلمبیا و برزیل
آفریقامالی، رواندا، نامیبیا، مراکش و گامبیا

مبحث مهاجرت به اندونزی را می توان به روش های مختلف اقامتی از جمله تحصیل یا کار در این کشور دسته بندی کرد که هریک از این روش ها شرایط خاص خود را دارد. مثلا طبق قوانین اندونزی، متقاضیان اقامت کاری یا تحصیلی در اندونزی نیازمند اسپانسر (دانشگاه یا شرکت اندونزیایی) برای اخذ ویزا و ورود قانونی به این کشور هستند. در این مورد خاص نیز گروه وکلا و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن ارزیابی شرایط شما همچنین آخرین اطلاعات مهاجرتی را درباب اخذ اقامت و تابعیت اندونزی در اختیار شما می گذارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *