مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

برای دانستن اهمیت پاسپورت فرانسه بهترین شیوه اطلاع از کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه می باشد که در سال 2021 به حدود 188 کشور میرسد. به همین دلیل نیز پاسپورت فرانسه در رتبه ششم جهانی قرار گرفته و از بهترین پاسپورت های بین المللی به حساب می آید. حالا علاوه بر امتیاز تردد آزادانه به کل اتحادیه اروپا دارندگان پاسپورت فرانسه همچنین می توانند از امتیازات مهمی مثل حق شهروندی فرانسه French Citizenship و EU Citizenship بهره مند شوند. شا عزیزان می توانید ازطریق دریافت مشاوره های حرفه ای از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان شرایط اخذ اقامت و تابعیت فرانسه 2021 قرار گیرید.

مشخصات پاسپورت فرانسه

پاسپورت فرانسه French passport مدرک هویتی صادره برای شهروندان کشور فرانسه می باشد. این پاسپورت علاوه بر تسهیل مسافرتهای بین المللی اتباع فرانسه همچنین مدرکی برای احراز هویت شهروندان فرانسوی و اخذ کمک های دیپلماتیک خارج از فرانسه و خارج از مرزهای اتحادیه اروپایی (EU) نیز می باشد. طبق قانون کشور فرانسه، پاسپورت فرانسوی غالبا توسط وزارت اروپا و امور خارجه این کشور صادر می شود. لازم به یاد آوری است که اولین پاسپورت بیومتریک فرانسه با اعتبار 10 سال در 1 آوریل سال 2006 به چاپ رسید. هم اکنون نیز هزینه صدور پاسپورت فرانسه از قرار ذیل می باشد:

هزینه صدور پاسپورت فرانسه

اکنون به بررسی مشخصات ظاهری پاسپورت فرانسه می پردازیم. برخلاف اکثر پاسپورت های اروپایی، پاسپورت فرانسوی با جلدی قرمز شرابی . آرم ملی فرانسه در وسط پاسپورت مشخص است. کلمه PASSEPORT در زیر آرم و کلمات Union européenne و République française در بالای آرم قرار دارند. در تصویر زیر می توان با مشخصات ظاهری، رتبه و نیز تعداد کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت فرانسه 2021 آشنا شد:

مشخصات ظاهری پاسپورت فرانسه

شیوه های اخذ پاسپورت فرانسه 2021 چیست؟

پاسپورت فرانسه با توجه به قانون تابعیت این کشور به متقاضیان اعطاء می شود و به دو طریق تولد در فرانسه و یا اقامت قانونی در این کشور به متقاضیان اعطاء می شود. در زمینه اخذ پاسپورت فرانسه از طریق تولد، افراد می توانند از طریق تولد هم از والدین فرانسوی، هم از طریق تولد در خاک این کشور و نیز از طریق فرزند خواندگی به این مهم دست یابند. اما روش دریافت پاسپورت فرانسه از طریق اقامت نیز به این صورت است که:

  • اولا سن متقاضی بالای 18 سال باشد.
  • دوما حداقل حدود 5 سالی را در فرانسه زندگی کرده باشد.
  • سوما از منبع درآمدی مستقلی در کشور فرانسه نیز برخوردار باشد.
  • چهارما متقاضی دارای سوء سابقه کیفری در فرانسه نباشد.
  • پنجما دانش خوبی از زبان فرانسه هم داشته باشند.

اما روش سوم جهت اخذ پاسپورت فرانسه از طریق ازدواج با یک شهروند فرانسوی است. این دسته از متقاضیان پس از سه سال زندگی و اقامت در فرانسه و نیز تسلط به زبان فرانسوی می توانند صلاحیت خود برای کسب پاسپورت فرانسه را ثابت کنند.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

طبق آخرین رتبه بندی برترین پاسپورت های جهان در سال 2021 پاسپورت فرانسه در رتبه ششم جهانی قرار داشته و کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه به 188 کشور می رسد. این تعداد کشورها برای ورود اتباع فرانسه دارای شرایط خاص خود می باشند. از این تعداد کشورها نیز حدود 146 کشور در زمره کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت فرانسه، 34 کشور در بین کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع فرانسه و 8 کشور در بین کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان فرانسه قرار دارند:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

از بین 188 کشور جهان، کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت فرانسه حدود 146 کشور بوده و این کشورها از قرار زیر می باشند:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسهفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت فرانسهاقیانوسیه (کیریباتی، پلنزیا فرانسه، جزایر ماریانا شمالی، جزایر پالائو، فیجی، میکرونزیا، کالدونیای جدید، ساموآ، جزایر مارشال، تونگا، جزایر سلیمان، توولو، جزایر کوک، نیئو و وانوتو)
خاورمیانه (عمان، فلسطین، گرجستان، امارات، قطر، ترکیه، اسرائیل، عراق و ارمنستان)
اروپا (هلند، سان مارینو، سوئد، نروژ، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، اوکراین، واتیکان، آلبانی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، اتریش، مجارستان، ایرلند، قبرس، اسلوونی، بلاروس، اسپانیا، یونان، مونته نگرو، مولداوی، موناکو، لیختن اشتاین، بلژیک، گرینلند، استونی، کرواسی، چک، لیتوانی، فنلاند، ایسلند، آندورا و رومانی)
کارائیب (آنتیگوآ و باربودا، گرانادا، باهاماس، بونیر، دومینیکا، کراکو، بریتیش ویرجین آیلند، هند غربی فرانسه، جامائیکا، باربادوس، جمهوری دومینیکن، آنگیلا، هائیتی، آروبا، مونتسرات، ترینیداد و توباکو، سنت وینستن، سنت کیتس، سنت مارتن، جزیره تورکز و کایکوس، جزیره سایمان و سنت لوسیا)
آسیا (ازبکستان، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، قرقیزستان، ژاپن، هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، مالزی، قزاقستان، برونئی، فیلیپین و تایوان)
آمریکای لاتین (السالوادور، نیکاراگوئه، برزیل، اکوادور، شیلی، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، پاراگوئه، کلمبیا، کاستاریکا، گویان فرانسه، ونزوئلا، گواتمالا، گویان، هوندوراس، پرو، برمودا، بولیوی، اروگوئه، پاناما و بلیز)
آفریقا (سائوتوم، اسواتنی، جزایر کیپ ورده، مایوت، سشیل، رینوین، بوتساوانا، تونس، لسوتو، آفریقای جنوبی، نامیبیا، موریتیوس، سنگال و مراکش)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسه

این فهرست دربرگیرنده کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع فرانسه و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان فرانسه می باشد که از قرار زیر می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فرانسهفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع فرانسهاقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ)
خاورمیانه (ایران، کویت، اردن، عربستان، لبنان و بحرین)
آسیا (تاجیکستان، کامبوج، نپال، لائوس، مالدیو و بنگلادش)
آمریکای لاتین (-)
آفریقا (زامبیا، اوگاندا، زیمباوه، توگو، تانزانیا، اتیوپی، سنت هلن، سومالی، سیرالئون، رواندا، مالاوی، گینه بیسائو، موریتانی، گابون، جزایر کومور، سشیل، گامبیا، موزامبیک، بورکینو فاسو، ماداگاسکار و مصر)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان فرانسهگوام، کانادا، ساموآی آمریکا، استرالیا، پورتو ریکو، نیوزلند، جزایر ویرجین آمریکا و ایالات متحده

در حال حاضر بهترین شیوه مهاجرت به فرانسه 2021 برای ایرانیان تحصیل در این کشور می باشد. چراکه فرانسه دارای یکی از برترین سیستم های آموزشی در جهان بوده و از این گذشته پاریس در دنیای آکادمیک به عنوان برترین شهر دانشجوئی جهان محسوب می شود. پس هموطنان گرامی می توانند با کسب مشاوره از تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان ضوابط اعزام دانشجو به فرانسه 2021 قرار گیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *