مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

پاسپورت لهستان پاسپورت دهم جهان در سال 2021 می باشد و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان به حدود 184 کشور می رسد. عمده این کشورها نیز مربوط به کشورهای عضو ناحیه شنگن Schengen area و اتحادیه اروپایی European Union می باشد. به همین دلیل نیز دارندگان پاسپورت لهستان نیز از اتباع اروپایی به حساب آمده و از حقوق و مزایای یکسانی با دیگر شهروندان اروپایی برخوردارند. شما عزیزان می توانید با دریافت اطلاعات به روز و کامل از تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درجریان ضوابط اخذ اقامت و تابعیت لهستان 2021 قرار گیرید.

مشخصات پاسپورت لهستان

پاسپورت لهستان polish passport مدرک مسافرتی بین المللی صادره برای اتباع لهستانی است و ایضا به عنوان مدرک شهروندی یا سیتی زنی لهستان نیز قلمداد می شود. این مدرک معتبر همچنین به دارنده آن اجازه دریافت کمک های کنسولی خارج از مرزهای اروپایی را هم فراهم می کند. ضمنا دارندگان پاسپورت لهستان همچنین به عنوان شهروندان یا اتباع اروپایی محسوب شده و مجازند تا بدون روادید به همه کشورهای این قاره سفر کنند. در تصویر زیر می توان با مشخصات ظاهری، رتبه جهانی و تعداد کشورهای لغو ویزا با پاسپورت لهستان آشنا شد:

مشخصات پاسپورت لهستان

همان طوری که در تصویر فوق نیز مشاهده می شود، عنوان اتحادیه اروپا و جمهوری لهستان در بالای آرم ملی به زبان لهستانی نوشته شده و در زیر آرم نیز کلمه پاسپورت به زبان های لهستانی، انگلیسی و فرانسه نوشته شده است. اولین پاسپورت از نوع بیومتریک در لهستان نیز از سال 2006 رایج شده و مدت اعتبار آن برای بزرگسالان حدود 10 سال می باشد. ضمنا هزینه درخواست این پاسپورت برای یک فرد بزرگسال حدود 140PLN (زلوتی) می باشد.

ضوابط و شرایط اخذ پاسپورت لهستانی

قانون ناظر بر اعطای شهروندی در کشور لهستان قانون تابعیت این کشور می باشد و بر طبق این قانون، تنها کودکان متولد از والدین لهستانی یا یک پدر یا یک مادر لهستانی حق دریافت پاسپورت لهستان را دارد. چراکه اصل خون یا jus sanguinis اصل پذیرفته شده در قانون تابعیت لهستانی است. اما پاسپورت لهستانی را از طریق فرزند خواندگی توسط والدین لهستانی و یا اعطاء تابعیت از دست رئیس جمهور لهستان نیز می توان دریافت کرد. روش دیگر برای دریافت شهروندی لهستان از طریق اقامت در لهستان به مدت حداقل 5 سال و رعایت شروط ذیل می باشد:

  • فرد بایستی مسلط به زبان لهستانی سلیس باشد.
  • فرد نبایست هیچ سوء پیشینه ای داشته باشد.
  • فرد بایستی دارای منبع درآمدی ثابتی باشد.
  • فرد می بایست خانه ای در لهستان را تحت تملک یا اجاره داشته باشد.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

در کل کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان حدود 184 کشور جهان می باشد. این تعداد از کشورها به سه دسته عمومی تقسیم بندی می شود. گروه اول مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لهستان می باشد که تعداد آنها خیلی زیاد است. گروه دوم کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع لهستانی و گروه سوم نیز مربوط به کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان لهستانی می باشد. در تصویر زیر می توان با این دسته بندی و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان در هر دسته آشنا شد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

گروه اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

کشورهای دسته اول آندسته از کشورهای جهان هستند که دسترسی اتباع لهستانی به آنها کاملا آزاد بوده و از قرار زیر هستند:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت لهستانفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لهستاناقیانوسیه (جزایر مارشال، ساموآ، جزایر پالائو، کیریباتی، جزایر کوک، نیئو، میکرونزیا، فیجی، توولو، تونگا، پلنزیا فرانسه، جزایر سلیمان، کالدونیای جدید، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (عمان، ارمنستان، عراق، امارات، اسرائیل، فلسطین، گرجستان و قطر)
اروپا (موناکو، فرانسه،آلمان، هلند، ایرلند، مونته نگرو، سان مارینو، گیبرالتار، سوئد، بلژیک، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، اسلوونی، بلاروس، آلبانی، قبرس، سوئیس، اسپانیا، کوزوو، صربستان، لوکزامبورگ، مجارستان، دانمارک، انگلستان، اسلواکی، گرینلند، اوکراین، واتیکان، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی و هرزگوین، لیختن اشتاین، استونی، ایسلند، کرواسی، چک، لیتوانی، یونان، فنلاند، آندورا و رومانی)
کارائیب (سنت کیتس، آنگیلا، هند غربی فرانسه، جزیره سایمان، جامائیکا، جزیره تورکز و کایکوس، هائیتی، جمهوری دومینیکن گرانادا، باهاماس، سنت مارتن، بونیر، دومینیکا، کراکو، بریتیش ویرجین آیلند، ، آروبا، مونتسرات، ترینیداد و توباکو، سنت وینستن، باربادوس، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (هنگ کنگ، تایلند، تیمور، برونئی، اندونزی، قزاقستان، ژاپن، ماکائو، قرقیزستان، مالزی، تیمور، کره جنوبی، ازبکستان، سنگاپور، فیلیپین و تایوان)
آمریکای لاتین (کلمبیا، بلیز، کاستاریکا، گویان فرانسه، بولیوی، پاراگوئه، گواتمالا، السالوادور، نیکاراگوئه، شیلی، هوندوراس، برزیل، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، ونزوئلا، گویان، پرو، برمودا، اروگوئه و پاناما)
آفریقا (گامبیا، جزایر کیپ ورده، آفریقای جنوبی، اسواتنی، بوتساوانا، مایوت، موریتیوس، مراکش، رینوین، سائوتوم، تونس و سنگال)

گروه اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

گروه دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستان

این دسته از کشورها با پاسپورت لهستان دارای قرارداد کامل لغو روادید نبوده بلکه برای اتباع لهستانی ویزای هنگام ورود و یا ویزای سفر الکترونیک صادر می کنند:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لهستانفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع لهستانیاقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ)
خاورمیانه (اردن، کویت، عربستان صعودی، بحرین، لبنان و ایران)
آسیا (لائوس، کامبوج، تاجیکستان، نپال، مالدیو و بنگلادش)
آمریکا (-)
آفریقا (زامبیا، توگو، زیمباوه، اوگاندا، سنت هلن، تانزانیا، سومالی، ماداگاسکار، مالاوی، سشیل، گینه بیسائو، موریتانی، کنیا، موزامبیک، رواندا، اتیوپی، سیرالئون، بورکینو فاسو، جزایر کومور، مصر و گابون)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان لهستانیکانادا، نیوزلند، آمریکا، گوام، ساموآی آمریکا، جزایر ویرجین آمریکا و سریلانکا

تحصیل در لهستان به واسطه کیفیت آموزشی برتر و همچنین هزینه پایین تحصیل و زندگی در لیست اولویت های دانشجویان ایرانی قرار دارد. پس برای اطلاع دقیق از هزینه تحصیل و زندگی در لهستان 2021 می توانید از نظرات کارشناسی گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *