مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین

پاسپورت کشور لیختن اشتاین در رده 12 جهانی قرار داشته و کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین به 179 کشور جهان می رسد. اول از همه نیز کشورهای اروپایی قرار دارند که اتباع لیختن اشتاین معاف از ویزا میتوانند به این کشورها مسافرت کنند. در درجه دوم نیز کشورهای آمریکایی و آسیایی لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین قرار دارند. مزیت مهم دیگر داشتن پاسپورت لیختن اشتاین این است که دارنده این پاسپورت به عنوان سیتی زن لیختن اشتاین به حساب می آید و از همین رو نیز از کلیه حقوق یک شهروند لیختن اشتاینی نیز برخوردار است. شما عزیزان می توانید چه در زمینه اخذ اقامت لیختن اشتاین و چه در زمینه دریافت تابعیت این کشور سوالات خود را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کنید.

مشخصات پاسپورت لیختن اشتاین

پاسپورت های لیختن اشتاین Liechtenstein passports برای شهروندان لیختن اشتاینی جهت انجام مسافرت بین المللی صادر می شود. این پاسپورت علاوه بر اینکه به عنوان مدرک شناسایی اتباع لیختن اشتاین مورد استفاده قرار می گیرد همچنین پروسه دریافت کمک از سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور در خارج را هم تسهیل می کند. از مهمترین مزایای پاسپورت لیختن اشتاین نیز این است که اتباع این کور با ارائه این پاسپورت به همراه کارت شناسایی لیختن اشتاین مجازند تا به کلیه کشورهای این دو ناحیه اروپایی سفر کنند:

اعتبار پاسپورت لیختن اشتاین

متذکر می شود که اولین پاسپورت بیومتریک لیختن اشتاین در 26 اکتبر سال 2006 با هدف احراز هویت شهروندان لیختن اشتاین به چاپ رسید. در حال حاضر نیز پاسپورت لیختن اشتاین با اعتبار 10 ساله و با هزینه CHF 250 (فرانک) برای متقاضیان صادر می شود. این پاسپورت با جلد آبی رنگ چاپ شده و در وسط آن آرم ملی لیختن اشتاین قرار دارد. کلمات FÜRSTENTUM LIECHTENSTEIN در بالای آرم مذکور و کلمه REISEPASS در پایین این آرم قرار دارد. در تصویر زیر می توان با مشخصات فیزیکی، رتبه بین المللی و نیز کشورهای لغو ویزا با پاسپورت لیختن اشتاین آشنا شد:

مشخصات پاسپورت لیختن اشتاین

شرایط دریافت پاسپورت لیختن اشتاین

همان طوری که مشاهده شد، پاسپورت لیختن اشتاین در رده برترین پاسپورت های جهان قرار دارد و طبیعی است که این پاسپورت متقاضیان زیادی داشته باشد. اما نباید فراموش کرد که اخذ پاسپورت لیختن اشتاین خیلی آسان نیست و متقاضیان نیز قبل از هر اقدامی بایستی با شرایط و ضوابط قانونی این کار آشنا باشند. برای این منظور نیز دو روش کلی پیش روی متقاضیان قرار دارد:

  • روش اخذ پاسپورت از طریق تولد در لیختن اشتاین: این روش مخصوص کسانی است که حداقل یکی از والدین آنها از اتباع لیختن اشتاین باشد
  • روش اخذ پاسپورت از طریق اقامت در لیختن اشتاین: برای این منظور فرد بایستی حداقل 30 سال در لیختن اشتاین زندگی کرده باشد. اما در صورت ازدواج فرد خارجی با شهروند لیختن اشتاین، این مدت اقامت تا 5 سال کاهش می یابد.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین

در کل، کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین (179 کشور) به سه دسته مختلف تقسیم می شوند. دسته اول مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیختن اشتاین مثل کشورهای اتحادیه اروپا (EU) می باشد که دارندگان پاسپورت لیختن اشتاین آزادانه می توانند به این کشورها سفر کنند. اما دسته دوم کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع لیختن اشتاین و دسته آخر متعلق به کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان لیختن اشتاین می باشد. بر اساس آمار نیز بیشترین تعداد کشورهای لغو ویزا با پاسپورت لیختن اشتاین مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیختن اشتاین با حدود 150 کشور می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین

یکسری از کشورهای جهان دارای قرارداد لغو روادید کامل با پاسپورت لیختن اشتاین هستند و عبارتند از:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت لیختن اشتاینفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیختن اشتایناقیانوسیه (تونگا، جزایر کوک، میکرونزیا، نیئو، فیجی، کالدونیای جدید، توولو، جزایر مارشال، جزایر سلیمان، جزایر پالائو، کیریباتی، پلنزیا فرانسه، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (فلسطین، ارمنستان، ترکیه، عمان، امارات عربی متحده، اسرائیل، گرجستان، قطر و عراق)
اروپا (اسلواکی، اسلوونی، موناکو، فرانسه، هلند، ایرلند، سان مارینو، سوئد، بلژیک، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، گرینلند، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، قبرس، آلمان، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، لهستان، صربستان، دانمارک، انگلستان، بلاروس، اوکراین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، فنلاند، جزیر فارو، بوسنی، مجارستان، مونته نگرو، استونی، ایسلند، کرواسی، چک، لیتوانی، یونان، آندورا و رومانی)
کارائیب (گرانادا، جامائیکا، جزیره سایمان، آروبا، هند غربی فرانسه، کراکو، جزیره تورکز و کایکوس، سنت کیتس، هائیتی، جمهوری دومینیکن باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت مارتن، سنت وینستن، بونیر، دومینیکا، آنگیلا، مونتسرات، ترینیداد و توباکو، باربادوس، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (قزاقستان، مالزی، ازبکستان، قرقیزستان، ژاپن، لائوس، تایلند، هنگ کنگ، سنگاپور، برونئی، اندونزی، ماکائو، تیمور، کره جنوبی، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (برمودا، کاستاریکا، هوندوراس، گویان فرانسه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، شیلی، ونزوئلا، برزیل، اکوادور، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، بولیوی، کلمبیا، گواتمالا، پرو، اروگوئه، السالوادور، پاناما و بلیز)
آفریقا (آفریقای جنوبی، بوتساوانا، گامبیا، سنگال، مایوت، نامیبیا، موریتیوس، مراکش، رینوین، سائوتوم، تونس و سنگال)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین

دسته دو و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاین

این دو دسته دارای قرارداد لغو روادید کامل با پاسپورت لیختن اشتاین نبوده بلکه برای اتباع لیختن اشتاین مجوز سفر الکترونیکی و نیز ویزا به هنگام سفر صادر می کنند. لیست این دو دسته از کشورها نیز از قرار ذیل می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیختن اشتاینفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع لیختن اشتایناقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ و نی جزایر پالائو)
خاورمیانه (بحرین، ایران، اردن، عربستان صعودی، کویت و لبنان)
آسیا (تاجیکستان، نپال، کامبوج، مالدیو و بنگلادش)
آمریکا (-)
آفریقا (جزایر کومور، تانزانیا، بورکینو فاسو، گینه بیسائو، مالاوی، موریتانی، کنیا، جرایر کیپ ورده، موزامبیک، رواندا، زامبیا، توگو، زیمباوه، اوگاندا، سنت هلن، سومالی، ماداگاسکار، سشیل، موریتانی و مصر)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان لیختن اشتاینآمریکا، کانادا، استرالیا، گوام، ساموآی آمریکا، پورتو ریکو، نیوزلند، جزایر ویرجین آمریکا و سریلانکا

در شرایط کنونی بهترین و آسانترین راه برای مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق مهاجرت تحصیلی است. چراکه از این طریق شما به آسانی می توانید از دانشگاه های اروپایی اخذ پذیرش گرفته و از طرف دیگر موفق به اخذ اقامت اروپا شوید. پس توصیه می شود برای دریافت مشاوره های رایگان درباب مهاجرت تحصیلی به لیختن اشتاین با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *