مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان در سال جاری به 183 کشور می رسد و بیشترین فراوانی مربوط به آن نیز در قاره اروپا وجود دارد. چراکه پاسپورت مجاری یک نوع پاسپورت اروپایی به حساب آمده و طبق قوانین اتحادیه اروپایی (EU) نیز دارندگان پاسپورت مجارستان از حق تردد آزاد و اقامت در کلیه کشورهای عضو برخوردارند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر ضمن تحلیل شرایط و مقررات اخذ پاسپورت مجارستانی همچنین شما را با امتیازات مهم دریافت شهروندی Citizenship کشور مجارستان نیز آشنا می کنند.

مشخصات پاسپورت مجارستان

پاسپورت های مجارستان Hungarian passports به جهت انجام مسافرت های بین المللی برای شهروندان مجاری صادر می شود. این پاسپورت توسط اداره پردازش داده مرکزی، ثبت نام و گزینش وزارت داخله مجارستان صادر می شود. نظر به اینکه مجارستان هم جزئی از اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می شود، به همین دلیل نیز دارندگان پاسپورت مجارستان نیز به عنوان شهروندان این اتحادیه محسوب شده و از آزادی تردد بین مرزی در اروپا برخوردارند. معمولا نیز پاسپورت های مجارستان در دو نوع شخصی و رسمی (دیپلماتیک، خدماتی، خدمات خارجی و خدمات دریانوردی) صادر شده و اعتبار آنها نیز بین 2، 5 یا 10 سال متغییر است.

در تصویر زیر می توان با شکل ظاهری، رتبه بین المللی و نیز تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان آشنا شد:

مشخصات پاسپورت مجارستان

شرایط اخذ پاسپورت مجارستان چیست؟

همانند هر پاسپورت دیگر اروپایی برای دریافت پاسپورت مجارستان نیز شما می بایست با یکسری قوانین و مقررات موسوم به قانون تابعیت مجارستان آشنا باشید. قانون تابعیت مجاری نیز کاملا مبتنی بر اصول حق خون یا jus sanguinis می باشد. اما این بدان معنا و مفوم است که در مجارستان فقط شخص متولد از والدین یا والد مجاری حق دریافت شهروندی مجارستان را دارد. بنابراین، گواهی تولد مجارستان تنها واقعیت تولد را ثابت می کند و نه شهروندی مجارستان را! اما در دو صورت زیر کودکان خارجی امکان دریافت پاسپورت مجارستان را دارند:

شرایط اخذ پاسپورت مجارستان چیست؟

اما افراد از طریق اقامت و قبول تابعیت مجاری نیز می توانند به پاسپورت مجارستانی دست یابند. اما این امر منوط به اقامت پیوسته 8 ساله در مجارستان و رعایت یکسری شروط از قبیل موارد ذیل می باشد:

  • عدم وجود هیچ گونه سوء سابقه کیفری
  • برخورداری از تمکن مالی ثابت
  • داشتن حسن شهرت در کشور مجارستان
  • قبولی در آزمون مطالعات قانون اساسی مجارستان

از دیگر روش ها برای اخذ پاسپورت مجارستان با مدت اقامت اجباری 3 ساله می توان به روش ازدواج با شهروندان مجاری، سرپرستی از کودکان صغیر تبعه مجارستان، فرزخواندگی توسط والدین مجاری و نیز پناهندگی مجاز در مجارستان اشاره نمود.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

پاسپورت مجارستان در سال 2023 به عنوان پاسپورت دهم دنیا رتبه بندی شده و تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان به 183 کشور می رسد. اما شرایط و قوانین مسافرتی این کشورها نیز متمایز از هم بوده و کلا به 3 دسته از کشورها تقسیم می شوند. این کشورها شامل کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مجارستان، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مجارستان و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مجارستان می باشند. در تصویر زیر می توان با این دسته بندی و همچنین تعداد کشورها در هر دسته آشنا شد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

ما در ادامه همین مبحث به معرفی کشورهای هر یک از دسته های سه گانه لغو روادید با پاسپورت مجارستان می پردازیم.

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

اولین دسته از کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان به عنوان کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مجارستان شناخته شده و فهرست آنها از قرار ذیل می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستانفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت مجارستاناقیانوسیه (کیریباتی، میکرونزیا، تونگا، ساموآ، جزایر کوک، نیئو، جزایر پالائو، فیجی، کالدونیای جدید، تووالو، پلنزیا فرانسه، جزایر مارشال، جزایر سلیمان، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (جمهوری ترکیه، ارمنستان، اسرائیل، عمان، امارات عربی متحده، گرجستان، فلسطین، قطر و عراق)
اروپا (کرواسی، انگلستان، اسلوونی، موناکو، فرانسه، هلند، ایرلند، لیختن اشتاین، سان مارینو، سوئد، بلژیک، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، قبرس، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، دانمارک، بلاروس، اسلواکی، اوکراین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی، لهستان، مونته نگرو، گرینلند، استونی، ایسلند، جمهوری چک، لیتوانی، یونان، فنلاند، آلمان، آندورا و رومانی)
کارائیب (جزیره تورکز و کایکوس، جامائیکا، جزیره سایمان، آروبا، بونیر، کراکو، سنت کیتس، هائیتی، جمهوری دومینیکن گرانادا، باهاماس، بریتیش ویرجین آیلند، سنت وینستن، دومینیکا، آنگیلا، مونتسرات، سنت مارتن، هند غربی فرانسه، ترینیداد و توباکو، باربادوس، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (قرقیزستان، ازبکستان، مالزی، تایلند، قزاقستان، هنگ کنگ، سنگاپور، برونئی، اندونزی، ژاپن، ماکائو، تیمور، کره جنوبی، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (برمودا، جزایر فالکلند، پرو، کاستاریکا، گویان فرانسه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، شیلی، ونزوئلا، هوندوراس، برزیل، اکوادور، مکزیک، آرژانتین، بولیوی، کلمبیا، گواتمالا، اروگوئه، السالوادور، پاناما و بلیز)
آفریقا (بوتساوانا، سائوتوم، جزایر کیپ ورده، آفریقای جنوبی، اسواتنی، گامبیا، مایوت، موریتیوس، مراکش، رینوین، تونس و سنگال)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

این دو دسته از کشورها نیز شامل کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مجارستان و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مجارستان بوده و از قرار ذیل می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستانفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع مجارستاناقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ)
خاورمیانه (بحرین، ایران، اردن، عربستان صعودی، کویت و لبنان)
آسیا (نپال، لائوس، تاجیکستان، میانمار، کامبوج، مالدیو و بنگلادش)
آمریکا (-)
آفریقا (موریتانی، اوگاندا، جزایر کومور، تانزانیا، بورکینو فاسو، نامیبیا، رواندا، زامبیا، توگو، زیمباوه، سنت هلن، سومالی، ماداگاسکار، مالاوی، سشیل، گینه بیسائو، کنیا، موزامبیک، نامیبیا، سیرالئون، مصر و گابون)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان مجارستاننیوزلند، آمریکا، پورتوریکو، کانادا، گوام، ساموآی آمریکا، جزایر ویرجین آمریکا و سریلانکا

اصولا مجارستان یکی از آسان ترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت و اخذ اقامت اروپایی محسوب می شود و در این میان نیز مهاجرت تحصیلی به مجارستان از آسانترین و ارزانترین راه های مهاجرت به مجارستان محسوب می شود. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل آماده راهنمائی شما عزیزان درباب اخذ پذیرش دانشگاهی و دریافت ویزای تحصیلی مجارستان هستند.

سوالات کلیدی در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

در این بخش از مقاله بر آن شدیم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • آیا مهاجران امکان کار در کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان را دارند؟ اتباع کشورهای خارجی که قصد کار در کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان را دارند، باید به محض ورود به این کشورها برای مجوز کار درخواست دهند.
  • الزامات سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان چیست؟ تمامی متقاضیانی که به دنبال سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان برای مدت بیش از 3 ماه هستند، باید برای مجوز اقامت این کشور نیز درخواست دهند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *