مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان در حدود 116 کشور می باشد که اغلب هم از کشورهای ناحیه شنگن و اتحادیه اروپا (EU) می باشد. پس دارندگان پاسپورت گرجستان هم می توانند آزادانه به این کشورها سفر کرده و هم اینکه به عنوان شهروندی یا سیتی زن گرجستان می توانند در این کشور کار و زندگی بکنند. اما سوالات مهمی که اغلب هموطنان آنرا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح می کنند این سوالات است که:

  • آیا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در گرجستان می توان به پاسپورت گرجستان دست یافت؟
  • از طریق ثبت شرکت در گرجستان چطور؟
  • حداقل سرمایه لازم برای دریافت پاسپورت گرجستان چقدر است؟
  • آیا اخذ شهروندی (پاسپورت) دوم از گرجستان امری قانونی است؟

شما عزیزان در همین مقاله به پاسخ سوالات کلیدی فوق دست یافته و با مزایا و امتیازات پاسپورت گرجستان نیز بیشتر آشنا خواهید شد.

مشخصات مهم پاسپورت گرجستان

پاسپورت گرجستان Georgian passport از طرف دولت گرجستان به منظور تسهیل مسافرت بین المللی برای اتباع همین کشور صادر می شود. از مهمترین اهداف صدور پاسپورت گرجستانی همچنین می توان به شناسایی و احراز هویت اتباع گرجستانی و نیز سهولت دریافت کمک های دیپلماتیک از کنسولگری های خارجی اشاره کرد. طبق قانون تابعیت گرجستان نیز اتباع گرجی از طریق والدین (اصل خون) بدون توجه به محل تولدشان حق دریافت این پاسپورت را دارند. اما طبق همین قانون، اتباع خارجی نیز به شرطی حق دریافت تابعیت گرجستانی را دارند که:

  • اولا به مدت یک دوره زمانی حدود 10 سال در کشور گرجستان زندگی کرده باشند.
  • دوما دارای دانش زبان گرجی خوبی باشند.
  • سوما در آزمون تاریخ و میراث گرجستان قبول شوند.

اخذ پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری در گرجستان

شما به عنوان یک سرمایه گذار خارجی در قالب برنامه شهروندی گرجستان یا Georgian Citizenship Program می توانید به پاسپورت گرجستان دست یافته و به عنوان شهروند گرجی محسوب شوید. این برنامه شامل 2 روش سرمایه گذاری در گرجستان می باشد که در زیر مشاهده می کنید:

اخذ پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری در گرجستان

روش اول اخذ شهروندی گرجستان سریع و مستقیم ولی روش دوم زمانبر و غیرمستقیم است. شرط اصلی و مهم برای اخذ تابعیت در روش اول، واریز مبلغی به حساب خزانه دولت گرجستان است. طبق قانون مبلغ این اهداء حداقل 300000€ (یورو) می باشد و متقاضیان از این طریق می توانند اعضای خانواده خود را نیز مشمول برنامه مذکور نمایند. اما در روش دوم، متقاضی بایستی شرکت LLC را در گرجستان ثبت و راه اندازی کرده و حداقل درآمد سالیانه آن به ازای هر نفر حدود GEL 50000 (لاری) معادل 20000$ (دلار) باشد.

امتیازات دریافت پاسپورت گرجستان چیست؟

اولا با اینکه پاسپورت گرجستان در رتبه 50 جهانی است اما در اصل هیچ تفاوتی با پاسپورت های اروپایی ندارد و تنها تفاوت این دو پاسپورت در این است که دارندگان پاسپورت گرجستانی شهروند اتحادیه اروپا (EU) به حساب نمی آیند. اما آنها از این امتیاز بزرگ برخوردارند که بدون اخذ ویزای سفر و فقط با ارائه پاسپورت گرجستانی به کل کشورهای اروپایی سفر کنند. این فقط یک معنی دارد و آن اینکه پاسپورت گرجستان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. اما این تنها امتیاز پاسپورت گرجستان و شهروندی این کشور نمی باشد و اخذ پاسپورت گرجستانی امتیازات زیر را هم برای متقاضیان دربر دارد:

امتیازات دریافت پاسپورت گرجستان

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

با پاسپورت گرجستان می توان آزادانه به 116 کشور جهان از جمله تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) سفر کرد. اما باید در جریان بود که خود این کشورها نیز به دسته های سه گانه شامل کشورهای لغو کامل روادید با پاسپورت گرجستان، کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع گرجستانی و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان گرجستانی دسته بندی می شوند. با توجه به توزیع آماری کشورهای مذکور می توان چنین نتیجه گرفت گه حدود 79 کشور یعنی تقریبا 65% در دسته کشورهای لغو کامل روادید با پاسپورت گرجستان قرار می گیرند. نمودار زیر نشان دهنده توزیع درصدی کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان بر اساس دسته بندی آنهاست:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

همانگونه که در مطالب فوق نیز بیان شد، عده ای از کشورها که تقریبا اکثر کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان را تشکیل می دهند در دسته کشورهای لغو کامل روادید با پاسپورت گرجستان و عبارتند از:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستانفهرست کشورها
کشورهای لغو کامل روادید با پاسپورت گرجستاناقیانوسیه (میکرونزیا، نیئو، کالدونیای جدید و جزایر کوک)
خاورمیانه (قطر، ارمنستان، اسرائیل، عمان، ترکیه، ایران، آذربایجان و فلسطین)
اروپا (مالتا، موناکو، فرانسه، هلند، ایرلند، سان مارینو، سوئد، بلژیک، قبرس، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، مقدونیه شمالی، لهستان، ایتالیا، بلغارستان، اسلوونی، سوئیس، اسپانیا، کوزوو، گیبرالتار، صربستان، لوکزامبورگ، دانمارک، آلمان، اسلواکی، اوکراین، لیختن اشتاین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، جزیر فارو، بوسنی، مجارستان، بلاروس، مونته نگرو، گرینلند، استونی، ایسلند، کرواسی، یونان، چک، لیتوانی، فنلاند، آندورا و رومانی)
کارائیب (آنتیگوآ و باربودا، هائیتی، گرانادا، باربادوس، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، دومینیکا، باهاماس و سنت وینستن)
آسیا (قرقیزستان، ماکائو، مالزی، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان)
آمریکای لاتین (شیلی، برزیل، اکوادور، آرژانتین، کلمبیا، پاناما و اروگوئه)
آفریقا (موریتیوس)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستان

اما دو دسته دیگر از کشورهای با دسترسی آزاد برای اتباع گرجستانی نیز وجود دارد که شامل کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع گرجستانی و نیز کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان گرجستانی می باشد که از قرار ذیل است:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت گرجستانفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده روادید هنگام ورود اتباع گرجستانیاقیانوسیه (جزایر مارشال، ساموآ، جزایر پالائو و توالو)
خاورمیانه (سوریه، بحرین، کویت، لبنان و اردن)
آسیا (تیمور، مالدیو، تایلند، ماکائو، لائوس، کامبوج و بنگلادش)
کارائیب (جامائیکا)
آمریکای لاتین (نیکاراگوئه و بولیوی)
آفریقا (توگو، سومالی، ماداگاسکار، مالاوی، کنیا، سشیل، گینه بیسائو، موریتانی، سنگال، زامبیا، اوگاندا، زیمباوه، موزامبیک، رواندا، سیرالئون، جزایر کومور و مصر)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان گرجستانیسریلانکا

در حال حاضر بهترین و سریعترین روش جهت مهاجرت به گرجستان 2021 و اخذ شهروندی این کشور از طریق سرمایه گذاری است. پس ما به شما پیشنهاد می کنیم تا در زمینه خرید ملک یا ثبت شرکت در گرجستان حتما مشاوره های تخصصی کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا دست یابی به اقامت و تابعیت گرجستان سرلوحه کار خود قرار دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *