ویزای کاری

10 شغل پردرآمد در بلاروس

10 شغل پردرآمد در بلاروس

10 شغل پردرآمد در بلاروس سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی بیشتری برای متقاضیان نسبت به سایر گروه های اقتصادی در این کشور دارند. چرا که به طور کلی متوسط درآمد ماهیانه در کشور بلاروس بالا نیست؛ البته در مقابل هزینه های زندگی در این کشور نیز پایین است. بلاروس کشوری زیبا است که حدود 40% خاک آن را جنگل ها پوشانده اند و پایه های اقتصادی آن بر تولید و صنعت بنا شده اند. در بلاروس فرصت های شغلی بی شماری نیز وجود دارد منتهی خارجی ها برای پیدا کردن کار در این کشور باید حتما به یکی از زبان های روسی یا بلاروسی آشنا باشند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص 10 شغل پردرآمد در بلاروس توضیحاتی ارائه گردیده است.

  • شرایط کار در بلاروس چگونه است؟
  • فرآیند مهاجرت به بلاروس از طریق کار چگونه است؟
  • متوسط درآمد در بلاروس چگونه است؟
  • بهترین مشاغل در بلاروس از نظر درآمد کدامند؟
  • شغل های مورد نیاز در بازار کار بلاروس کدامند؟
  • آیا بلاروس کشوری استاندارد برای زندگی است؟

معرفی لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس

در ابتدا بهتر است ذکر شود زبان رسمی در بلاروس 2 زبان روسی و بلاروسی است و تسلط به حداقل یکی از این زبان ها در کنار زبان انگلیسی لازمه اولیه برای پیدا کردن کار در بلاروس است. در واقع بلاروس جزو کشورهای غیر انگلیسی زبانی محسوب می شود که مردم آن تسلط زیادی به زبان انگلیسی ندارند یعنی کاملا بر عکس هلند که 90% جامعه به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. حتی لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس نیز بدون دانستن زبان روسی یا بلاروسی شانس کمی برای پیدا کردن کار در این کشور دارند و نتیجتا مهاجرت به بلاروس باید با برنامه ریزی قبلی و تسلط به زبان های موجود صورت گیرد.


لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس در سال 2024 با توجه به نتایج موسسات و سایت های کاریابی این کشور عبارت هستند از:

  • مهندسی عمران
  • برق و الکترونیک
  • مهندسی کامپیوتر (نرم افزاریا سخت افزار و غیره)
  • پرستار
  • پزشک
  • دندانپزشک
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی هوا و فضا
  • خلبان

معرفی 10 شغل پردرآمد در بلاروس

همانطور که گفته شد اهمیت زیادی دارد افرادی که در گروه 10 شغل پردرآمد در بلاروس هستند مهاجرت به بلاروس را انتخاب کنند نه سایرین. چرا که در کل سطح درآمد ماهیانه در این کشور پایین است در نتیجه برای بالاتر بردن سطح زندگی آشنایی با 10 شغل برتر در بلاروس اهمیت به سزایی دارد. در سال 2024 10 شغل پردرآمد در بلاروس عبارت هستند از:

ردیف10 شغل پردرآمد در بلاروسحدود درآمد ماهیانه
1جراح5780 BYNتا 16600 BYN (روبل بلاروس)
2قاضی4860 BYNتا 13900 BYN (روبل بلاروس)
3وکیل3930 BYNتا 11300 BYN (روبل بلاروس)
4مدیر بانک3700 BY تا 10600 BYN (روبل بلاروس)
5CEO3470 BY تا 9950 BYN (روبل بلاروس)
6مدیر مالی کل3470 BYNتا 9290 BYN (روبل بلاروس)
7ارتودنتیست3120 BYNتا 8960 BYN (روبل بلاروس)
8استاد دانشگاه2780 BYN تا 7960 BYN (روبل بلاروس)
9خلبان2310 BYN تا 6630 BYN (روبل بلاروس)
10مدیر بازاریابی2080 BYNتا 5970 BYN (روبل بلاروس)

معرفی 10 شغل پردرآمد در بلاروس

درآمد سایر افراد بجز 10 شغل پردرآمد در بلاروس

کار در بلاروس فراوان است و خارجی هایی که مهارت های شغلی خوبی داشته باشند و به یکی از زبان های روسی یا بلاروسی نیز مسلط باشند می توانند در این کشور شغلی پیدا کنند. البته برخلاف سوئیس، موناکو، لوکزامبورگ، آلمان، انگلیس، ایسلند، اتریش، فرانسه، دانمارک، نروژ، فنلاند، آمریکا و غیره، بلاروس در گروه کشورهایی قرار نمی گیرد که مردم آن سطح درآمدی خیلی بالایی داشته باشند. در ادامه به منظور مقایسه بهتر سطح درآمد 10 شغل پردرآمد در بلاروس با سایر افراد جدول ذیل تهیه شده است:

درآمد ماهیانه در بلاروستوضیحات
740 BYN(روبل بلاروس)کم ترین درآمد ماهیانه
2930 BYN(روبل بلاروس)متوسط درآمد ماهیانه
13100 BYN(روبل بلاروس)بیشترین درآمد ماهیانه

البته ذکر این نکته ضروری است که در بلاروس متاسفانه جنسیت افراد یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان درآمدی است که دریافت می کنند. به عبارت دقیق تر در سال 2024 یک خانم در بلاروس از همکار آقای خود با همان میزان تحصیلات، مهارت های شغلی، سن، سابقه کاری و غیره حدود 9% کم تر حقوق دریافت می کند. یعنی متوسط حقوق ماهیانه خانم ها برای کار در بلاروس 2790 BYN (روبل بلاروس) و متوسط حقوق آقایان نیز 3040 BYN(روبل بلاروس) می باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در میزان حقوقی که افراد دریافت می کنند شهری است که در آن اقامت دارند؛ در شهرهای بزرگ بلاروس همانطور که هزینه های ماهیانه زندگی بیشتر است، درآمد بیشتری نیز می توان به دست آورد. در نمودار ذیل متوسط درآمد ماهیانه در برخی از شهرهای مهم بلاروس در سال 2024 بیان شده است:

متوسط درآمد ماهیانه در شهرهای مهم بلاروس

راه رسیدن به 10 شغل پردرآمد در بلاروس

بهترین راه برای رسیدن به 10 شغل پردرآمد در بلاروس علی الخصوص جراحی، تحصیل در بلاروس است. چرا که بر خلاف آلمان و اتریش، کشور بلاروس با وجود داشتن فرصت های شغلی زیاد، ویزای جستجوی کار صادر نمی کند. در نتیجه کسانی که تمایل داشته باشند مستقیما برای کار در بلاروس ویزای این کشور را به دست آورند باید حتما از یک کارفرمای بلاروسی پیشنهاد شغلی داشته باشند. از آن جایی که بدون حضور در خاک کشور مورد نظر به دست آوردن پیشنهاد شغلی دشوار است، علاقه مندان به مهاجرت به بلاروس ابتدائا از طریق تحصیل اقامت این کشور را به دست می آورند.

به این منظور افراد باید ابتدائا از یک کالج یا دانشگاه بلاروس پذیرش بگیرند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از بلاروس عبارت هستند از:

  • Cv که باید شامل تمامی موفقیت های تحصیلی و کاری فرد باشد.
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به آن ها اشاره شده مثل مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان (انگلیسی، روسی یا بلاروسی)
  • توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی که دانشجو را به خوبی بشناسند.
  • انگیزه نامه
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد یا والدین وی مبنی بر پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در بلاروس باشد.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا Application fee که در هر دانشگاه نرخ آن کمی متفاوت است.

شرایط زندگی در بلاروس

در سال 2024 نرخ بیکاری در بلاروس تنها 0.33% است منتهی این کشور به لحاظ امکانات رفاهی و اجتماعی قدرت کشورهای اروپای غربی مثل سوئیس، آلمان و اتریش را ندارد. در بلاروس همچنین سطح امنیت بالایی وجود دارد در حالی که کشورهایی مثل آرژانتین، برزیل و کلمبیا که در آمریکای لاتین قرار گرفته اند به هیچ عنوان در گروه کشورهای امن قرار نمی گیرند. هزینه زندگی در بلاروس نیز پایین است و نسبت به کشورهای اروپای غربی مثل سوئیس، فرانسه و غیره پایین تر است. زندگی تک نفره در بلاروس در سال 2024 بین 350$ تا 500$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت که با مشغول شدن به کار دانشجویی بخشی از آن را می توان تامین نمود.

نرخ تورم در بلاروس نیز در سال 2024 تنها 5.6% است در نتیجه به مرور زمان قیمت اجناس در این کشور تفاوت فاحشی نخواهد داشت. در واقع مردم در بلاروس علاوه بر امنیت اجتماعی از امنیت اقتصادی نیز برخوردار هستند. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند تا شرایط آن ها برای مهاجرت به بلاروس بررسی گردد. کسانی که به دنبال اقدام کاری هستند یعنی قصد ندارند ابتدائا تحصیل کنند به سراغ کشورهایی مثل آلمان یا اتریش می روند که الزامی برای داشتن پیشنهاد شغلی تعیین نکرده اند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *