ویزای کاری

10 مشاغل پر درآمد در آلمان

10 مشاغل پر درآمد در آلمان

کسب اطلاعات درباره 10 مشاغل پر درآمد در آلمان به متقاضیان کمک میکند تا از پردرآمدترین شغل ها و بهترین زمینه های کاری در آلمان آگاه شوند. هر ساله متقاضیان و مهاجران بی شماری از سراسر دنیا با اهداف مختلف اقدام به مهاجرت به کشور آلمان و کسب اقامت در این کشور می کنند. از رایج ترین روش های مهاجرت به این کشور پیشرفته اروپایی می توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت جهت سرمایه گذاری، مهاجرت جهت کارآفرینی، مهاجرت جهت تاسیس شرکت، مهاجرت جهت ازدواج با اتباع آلمانی و مهاجرت از طریق تولد فرزند اشاره کرد.

آلمان یکی بهترین کشورهای دنیا جهت کسب اقامت از طریق کار می باشد و شما می توانید تا انتها با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید و درباره 10 مشاغل پر درآمد در آلمان اطلاعات کامل کسب کنید. در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • میانگین درآمد مشاغل پر درآمد در آلمان در سال 2023 چقدر است؟
  • نحوه اخذ ویزای کار آلمان به چه صورت می باشد؟
  • تعداد ساعات کاری در آلمان چقدر می باشد؟
  • آیا رشته های پزشکی در کشور آلمان از سایر رشته ها پر درآمدتر هستند؟
  • شرایط دستمزد مهندسان در کشور آلمان چگونه است؟
  • مزایای کار در آلمان چیست؟
  • آیا نیروی کار در آلمان دغدغه مالی دارند؟

شرایط کار در آلمان در 2023

کشور آلمان یکی از بهترین و محبوب ترین مقصدهای متخصصان و افرادی است که مهارت بالایی در یک زمینه کاری دارند. در کشور آلمان، متقاضیان و مهاجرانی که دارای مدرک دانشگاهی و تجربه و سابقه کاری می باشند می توانند به راحتی شغل مناسب و پر درآمدی بیابند. کشور آلمان یکی از قدرت های اقتصادی جهان به شمار می رود و مهاجران غیر اروپایی برای کار کردن در این کشور حتما باید ویزای کاری و همچنین مجوز کار در کشور آلمان را کسب کنند.


اقتصاد کشور آلمان بسیار پایدار و با ثبات می باشد و مردم این کشور در رفاه کامل زندگی می کنند.

نرخ بیکاری در آلمان

لازم به ذکر است متوسط درآمد کل جامعه آلمانی جزو 15 کشور اول دنیا است. یعنی آلمانی ها در مجموع قدرت خرید خیلی بالایی دارند. منتهی برخی مشغل هستند که درآمد به مراتب بیشتری از متوسط درآمد در آلمان اخذ می نمایند. در جدول ذیل متوسط درآمد در آلمان و چند کشور دیگر در سال 2023 باهم مقایسه شده است:

نام کشورمتوسط درآمد ماهانه در آلمان به دلار آمریکا
سوئیس$6250
آلمان$3700
اتریش$3900
مالتا$1600
آفریقای جنوبی$1100
مجارستان$1400
روسیه$480

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

نحوه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان یکی از بهترین ویزاهای موجود در جهان برای ایرانیان است چراکه به آنان اجازه می دهد بدون نیاز به صرف هزینه سنگین به منظور تحصیل در کشورهای اروپایی، شغل خود را بدست آورده و در نهایت پس از یک بازه زمانی 3 تا 5 ساله اقامت خود در این کشور را نیز دائمی کنند. این اجازه اقامت به اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان متقاضی نیز داده می شود. البته باید توجه داشت که این ویزا شامل محدودیت سنی نیز هست و افراد بالای 40 سال شانس کمتری برای دریافت این ویزا خواهند داشت. از طرف دیگر تسلط به زبان آلمانی از دیگر واجبات دریافت این ویزای با ارزش است.

دارندگان این ویزا، می توانند به مدت 6 ماه در خاک آلمان، بدون اعضای خانواده خود، زندگی کرده و در صورت یافتن شغل مناسب، اقامت این کشور را بدست آورند. پس از دریافت اجازه اقامت است که فرد اجازه پیدا می کند همسر و فرزندان خود را از طریق دعوتنامه قانونی به آلمان فرا بخواند. لازم به ذکر است که تامین هزینه های زندگی از لحظه ورود به خاک آلمان تا یافتن شغل، به عهده خود فرد بوده و باید از پس اندازهای قبلی تامین شود چراکه در این بازه زمانی دارنده این ویزا اجازه کار در آلمان را نخواهد داشت.

ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

یکی از راه های ورود به کشور آلمان شرکت در دوره های کارآموزی یا همان دوره های فنی حرفه ای است. این دوره ها ویژه افرادی است که کمتر از 25 سال سن دارند و قصد فراگیری یک حرفه خاص در آلمان را دارند. برخی از این دوره های کارآموزی شامل دستمزد ماهانه نیز می شود که البته این دستمزدها چندان بالا نیست و در بسیاری از موارد افراد نیاز به حمایت مالی خواهند داشت اما معمولا از سال سوم یا سال پایانی این دوره ها، دستمزد دریافتی افزای پیدا می کند و فرد می تواند هزینه های زندگی خود را پوشش دهد.

پس از پایان این دوره فردی که مدرک خود را دریافت کند این فرصت را خواهد داشت که در این کشور به کار بپردازد. کار در آلمان برای این افراد به معنی اخذ اقامت موقت است که پس از مدتی می توان آن را به اخذ اقامت دائم تبدیل کرد و در نهایت نیز پاسپورت آلمان را در صورت گذراندن دوره ای خاص بدست آورد. باید توجه داشت که برای ورود به این دوره های آموزشی، در اختیار داشتن مدرک B2 زبان آلمانی است.

پروسه دریافت ویزای کار آلمان بدون مدرک تحصیلی

مشاغل تخصصی مورد نیاز ویزای جستجوی کار آلمان سال 2023

علاوه بر روشی که پیشتر به آن اشاره کردیم، افرادی که دارای مدارک فنی و حرفه ای و سابقه کار مرتبط با مدرک خود می باشند، قادر خواهند بود تا با استفاده از ویزای جستجوی کار آلمان، وارد خاک این کشور شوند. دولت آلمان لیست بلند بالایی از مشاغل مختلف را ارائه کرده است و افراد واجد شرایط برای ورود به آلمان را از این طریق معرفی کرده است. در لیست ارائه شده توسط دولت آلمان بیش از 120 عنوان شغلی معرفی شده است که این مشاغل همگی نیازمند داشتن تخصص هستند و به مدرک دانشگاهی نیازی ندارند. در جدول زیر برخی از این عناوین شغلی ارائه شده است.

رشته های مربوط به علوم پزشکیرشته های مربوط به ساخت و سازرشته های مرتبط با علوم کامپیوتررشته های مرتبط با علوم علوم مهندسی
تکنسین ارتوپدینصاب فر و سیستم های گرمایش هواتکنسین ارتباطاتمتخصص خطوط ریلی
کارشناس کمک های شنوایی (سمعک)سرکارگر ارشد برای نصب سیستم های تبریدتکنسین سیستم های انفورماتیکآسفالت ساز
متخصص شنواییکارشناس ارشد لوله کشیمتخصصین فناوری اطلاعات و ارتباطاتمتخصص راه سازی
پرستار متخصص- درمانگر و آسایشگاهاستادکار نجاریاستادکار راه سازی
پرستار متخصص- درمانگر و آسایشگاهاستادکار ارشد صنعتی- عایقمدیر ساخت بنا (سایت)
پرستار متخصص- روانپزشکیسرپرست ساخت و ساز، فناوری های سقف، دیوار و آب بندیمتخصص مهندسی عمران
تکنسین بیهوشیسقف کارتکنسین- مهندسی برق (تکنولوژی اتوماسیون)
دستیار جراحکارگر داربستاستاد کار مهندسی هیدرولیک
گفتار درمانگرنصاب پارکت و کف سازیسرکارگر ساخت و ساز در مهندسی عمران

10 مشاغل پر درآمد در آلمان 2023

دانشجویان و متقاضیانی که از دانشگاه های کشور آلمان فارغ التحصیل می شوند، می توانند در صورت تمایل اقدام به کاریابی کنند و سپس مشغول به کار در کمپانی ها و سازمان های مختلف در این کشور کنند. نرخ بیکاری در شهرهای مختلف آلمان ناچیز می باشد و لازم به ذکر است که میزان حقوق و درآمد مردم این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است. کشور آلمان در بین 3 صادر کننده بزرگ جهان قرار دارد و کالاهای مختلفی به سراسر دنیا و کشورهای مختلف اروپا صادر می کند. مهاجران خارجی که قصد اقامت کاری در کشور آلمان را دارند می بایست حداقل 45000€ (یورو) در سال درآمد داشته باشند. در ادامه به 10 مشاغل پر درآمد در آلمان اشاره خواهیم کرد.

شغل Managing Director در کشور آلمان

پر درآمدترین شغل در لیست 10 مشاغل پر درآمد در آلمان، مدیر عاملی می باشد. افرادی که در یک کمپانی آلمانی به عنوان یک Managing Director شناخته می شوند، بالاترین سمت و رتبه را در یک کمپانی دارند. مدیریت و نظارت فعالیت های تجاری و مالی کمپانی و همچنین مطمئن شدن از تحقق کلیه تعهدات قانونی اصلی ترین وظیفه های یک مدیر عامل در کمپانی می باشند. حقوق سالانه یک Managing Director در یک کمپانی در کشور آلمان بستگی به تعداد کارکنان آن کمپانی دارد. برای مثال، در کمپانی هایی که حداقل بیست و پنج کارگر در حال کار می باشند، درآمد این افراد به 170000€ (یورو) در سال می رسد.

همچنین یک مدیر عامل کمپانی از 500 الی 1000 نفر نیروی کار دارد می تواند به طور میانگین 380000€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد و درآمد این افراد در صورتی که کمپانی آن ها حداقل 5000 نفر نیروی کار داشته باشد به 809000€ (یورو) در سال می رسد. جهت مشغول به کار شدن به عنوان مدیر عامل در یک کمپانی، داشتن مدرک فوق لیسانس و یا دکترا در زمینه مدیریت حرفه ای از یک دانشگاه معتبر الزامی می باشد. معمولا افرادی که به عنوان مدیر عامل مشغول به کار می شوند، کارآفرینان و موسسان کمپانی های معتبر می باشند.

شغل Federal Minister در کشور آلمان

وزیران فدرال اعضای دولت فدرال در کابینه آلمان هستند و در بخش سیاسی فعالیت دارند. این افراد می توانند در در ارتباط به سایر وزیرها و زمینه های مختلف سیاسی تصمیمات گوناگونی بگیرند. معمولا افرادی که به عنوان Federal Minister مشغول به کار می شوند، به عنوان وزیر دفاع، دارایی، بهداشت، معاون رئیس جمهور و یا صدراعظم شناخته می شوند. حقوق وزیران فدرال بستگی به سمت آن ها دارد. به طور میانگین، حقوق یک وزیر فدرال در کشور آلمان 168000€ (یورو) در سال می باشد. جهت مشغول به کار شدن به عنوان وزیر فدرال در کشور آلمان متقاضیان می بایست در نخستین گام شهروند این کشور باشند و همچنین قبل از شروع فعالیت های سیاسی خود، در بخش های مختلف اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشند.

شغل Investment Banker در کشور آلمان

این افراد به طور معمول در یک موسسه مالی و یا بانک مشغول به کار هستند و فعالیت آن ها جمع آوری سرمایه برای دولت ها، کمپانی ها و سایر نهادها می باشد. حقوق این افراد متغیر است. اما حداقل میزان حقوق یک Investment Banker در کشور آلمان 150000€ (یورو) می باشد و این مبلغ می تواند تا 300000€ (یورو) در سال افزایش یابد. داشتن مدارک دانشگاه در زمینه های ریاضیات، آمار و اقتصاد از مهم ترین شرط های مشغول به کار شدن به عنوان یک Investment Banker است.

شغل Sales Manager در کشور آلمان

فعالیت اصلی مدیر فروش در کشور آلمان توسعه استعداد و مدیریت به صورت روزانه می باشد و آن ها می توانند سهمیه و اهداف، برنامه ها، داده ها و پلن های فروش را ارائه دهند. این افراد می توانند به طور اختصاصی فروش را آموزش دهند و در روند استخدام کارکنان فروش یک کمپانی تاثیر گذار باشند. حقوق یک مدیر فروش در بخش بازاریابی به بالاترین میزان خود یعنی 135000€ (یورو) در سال می رسد. اما به طور کلی، حداقل حقوق این افراد 90000€ (یورو) در سال است.

شغل Laboratory Manager در کشور آلمان

وظیفه یک Laboratory Manager در کشور آلمان این است که از ایمنی و تاثیر گذار بودن فعالیت ها در یک آزمایشگاه اطمینان حاصل کند. این افراد می توانند از 100000€ الی 123000€ (یورو) در سال حقوق کسب کنند. معمولا افرای که به عنوان یک مدیر آزمایشگاه مشغول به کار می شوند، مدرک کارشناسی در زمینه فناوری پزشکی، شیمی یا مهندسی شیمی دارند.

شغل Attending Physician از 10 مشاغل پر درآمد در آلمان

شغل Attending Physician از 10 مشاغل پر درآمد در آلمان

رتبه هفتم در فهرست 10 مشاغل پر درآمد در آلمان به شغل Attending Physician اختصاص داده شده است. این افراد معمولا پزشکان ارشد در یک کلینیک و یا بیمارستان هستند که وظیفه آن ها نظارت بر کارکنان، دانشجویان پزشکی، مراجعه کنندگان و بیماران می باشد. سابقه کاری در این رشته کاری تاثیر بسیاری در حقوق افراد دارد. به طور کلی، حقوق افرادی که کمتر از 10 سال سابقه کاری دارند از 85000€ الی 150000€ (یورو) در سال می باشد.

همچنین افرادی که از 11 الی 16 سال سابقه کاری دارند می توانند در هر سال تا 273000€ (یورو) درآمد داشته باشند. لازم به ذکر است که این افراد در صورتی که بیش از 20 سال سابقه کاری داشته باشند می توانند حداقل 400000€ (یورو) در سال درآمد داشته باشند. داشتن مدرک زبان آلمانی و مدرک دانشگاه در زمینه پزشکی جهت مشغول به کار شدن به عنوان یک Attending Physician در کشور آلمان الزامی می باشد.

شغل Lawyer از 10 مشاغل پر درآمد در آلمان

وظیفه و نقش افرادی که به عنوان وکیل در آلمان مشغول به کار می شوند در حوزه های قانونی مختلف متفاوت می باشد. این افراد می توانند در زمینه های حقوق مالکیت، حقوق شخصی، حل اختلاف و سایر موارد مشغول به کار شوند. حقوق وکلا در کمپانی ها کوچک از 40000€ الی 80000€ (یورو) است و این میزان در کمپانی های بزرگ تر به 700000€ (یورو) در سال می رسد. کسب مدرک دانشگاهی و سپری کردن دوره کارآموزی جهت مشغول به کار شدن به عنوان یک وکیل در کشور آلمان الزامی می باشد.

شغل IT Specialist از 10 مشاغل پر درآمد در آلمان

وظیفه اصلی یک متخصص آی تی در کشور آلمان پشتیبانی متقاضیان در زمینه های مختلف در بخش آی تی می باشد. این افراد کمپانی ها و سازمان های مختلف را در بخش های مختلف سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه و سایر موارد مرتبط یاری و پشتبیانی می کنند. درآمد یک متخصص آی تی در کشور آلمان از 66000€ الی 124000€ (یورو) در سال است. داشتن مدرک دانشگاهی معتبر در بخش علوم کامپیوتر و همچنین دانش کافی جهت مشغول به کار شدن به عنوان یک مهندس آی تی در کشور آلمان الزامی می باشد. با مراجعه به مقاله فهرست بهترین شهرها جهت کار در آلمان می توانید از بهترین شهرهای کشور آلمان جهت کار به صورت کامل مطلع شوید.

Engineer از 10 مشاغل پر درآمد در آلمان

وظیفه افرادی که به عنوان مهندس مشغول به کار می شوند ایجاد نظم، خلاقیت و مدیریت در زمان طراحی و ساخت موارد مختلف می باشد. مهندسی شیمی، عمران، برق، مکانیک و همچنین کامپیوتر از زمینه های مختلف کاری در رشته مهندسی می باشند. حقوق این افراد از 70000€ الی 168000€ (یورو) در سال است و لازم به ذکر است که کسب مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا در زمینه های مختلف مهندسی الزامی می باشد.

شغل Consultant در کشور آلمان

وظیفه اصلی مشاوران در کشور آلمان ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه های مختلف می باشد. این افراد معمولا در یک کمپانی و یا شرکت استخدام می شوند تا به متقاضیان مختلف در زمینه های گوناگون مشاوره ارائه دهند. پایین ترین میزان درآمد در این رشته 45000€ (یورو) در سال و بالا ترین میزان درآمد 370000€ (یورو) در سال است. ارائه مدرک دانشگاهی (کارشناسی) جهت مشغول به کار شدن به عنوان یک مشاور الزامی است.

شهرهای برتر آلمان از لحاظ اقتصادی و کیفیت زندگی

مطالعات و بررسی های اخیر حاکی از آن است که بهترین شهر های اقتصادی در آلمان متعلق به مناطقی است که خانه صنایع ماشین سازی هستند.

  • مونیخ
  • ولفسبورگ
  • ارلانگن
  • اشتوتگارت
  • رگنسبورگ
  • برلین
  • فرانکفورت

از ژوئن 2021، حداقل دستمزد در آلمان 1585€ (یورو) در ماه اعلام شده که نسبت به سال قبل، 1.02% افزایش یافته است. همانطور که به بررسی پردرآمد ترین مشاغل پرداختیم. در ادامه به بررسی کم درآمد ترین مشاغل خواهیم پرداخت

تاریخ شناس: مورخان و تاریخ شناسان معمولاً در موزه ها، در مکان هایی با اهمیت تاریخی، دانشگاه ها، در کنار روزنامه نگاران، نویسندگان کار می کنند. مورخان با چندین سال تجربه، سالانه 38400€ (یورو) در آلمان درآمد دارند.

کشیش: کشیش ها در زمینه های مختلفی مانند بهداشت، رسانه و آموزش و پرورش کار می کنند. متوسط دستمزد سالاته زیر 36000€ (یورو) است.

فیلسوفان: فلسفه مطالعه، سؤالات کلی و اساسی در مورد هستی، دانش، ارزش ها، عقل، ذهن و زبان است. میانگین حقوق سالانه 33261€ ( یورو) است.

زبان شناس: حقوق اولیه برای زبان شناسان 30000€ (یورو) و متوسط دستمزد سالانه 35500€ (یورو) است.

معماران: میانگین حقوق یک معمار با 3 سال سابقه کاری  38000€ یورو است.

شما عزیزان و متقاضیان گرامی اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و یا به فکر کسب ویزای کاری این کشور می باشید، می توانید با ارائه مدارک خود به متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پروسه مهاجرتی خود را شروع کنید و یا با هماهنگی های قبلی جهت انجام مشاوره به دفتر موسسه مراجعه کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

16 دیدگاه برای “10 مشاغل پر درآمد در آلمان

  1. مهدی گوزل زاده گفت:

    سلام و عرض ارادت خدمت گروه سفیران سروش سعادت.
    .
    من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم,میخوام ارشد یا دکتری رو تو آلمان تحصیل کنم.
    .
    شغل های آزاد پر درآمدی میشناسید که هم پول تو جیبی در بیاریم و هم پس انداز کنیم؟
    .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در آلمان به صورت محدود اجازه دارید که در طول تحصیل خودتون کار کنید. فعلا امکان پس انداز برای شما وجود نخواهد داشت

  2. اسد گفت:

    سلام.
    سوالی س کوچیک و ساده اما سرنوشت ساز داشتم
    .
    >چطوری میتونیم در کشور های دیگه ای برای پلیس شدن ثبت نام کنیم؟
    .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سوالی که مطرح کردید بسیار کلی هست. شما باید مقصدتون رو مشخص کنید تا بشه در این رابطه نظر داد. در بسیاری از کشورها موانع قانونی در این زمینه وجود داره

  3. عرفان گفت:

    سلام من فوق لیسانس بانکداری دارم و زبان آلمانی هم در سطح b1 میفهمم
    انگلیسی فول هستم
    ۳۰ ساله هستم با دو سال سابقه کار مرتبط با رشته ای که درس خواندم
    میتونم در آلمان مشغول به کار بشم ؟
    حقوق خوبی دارم یا ن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در آلمان میشه از طریق ویزای جستجوی کار درخواست بدید

  4. امیررضا گفت:

    سلام من لیسانس مهندسی برق دارم ایا می تونم در کشور المان پناهندگی بگیرم و مشغول به کار شوم

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران که در این خصوص خدماتی ندااره اما چرا با این مدرک قانونی اقدام به مهاجرت نمی کنید

  5. فرزين گفت:

    با سلام
    بنده ١٥ سال سابقه تراشكارى دارم ٣٢ سالمه و در حال گرفتن مدرك فن و حرفه اى هستم ايا ميتونم اقدام كنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه خوبی برای آلمان دارید و این شانس هم برای شما وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  6. Ashkan گفت:

    ببخشيد خاب از اين مقدار درامدهايي ك دارن بيشتر مقدارش براي ماليات ميره درسته؟
    يعني الان كسي ك اونجا صاحب يه شركته با كسي ك معلمه درامدش يكيه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      درست متوجه سوالتون نشدم دوست عزیز لطفا واضح تر بپرسید

  7. الیکا گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم درآمد یه زیست شناس چقدر است در آلمان آیا می‌تواند به عنوان لابراتور منجر کار کند

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بطور کلی حداقل درآمد در آلمان برای یک فرد مجرد، 1550 یورو در ماه باید باشه

  8. علی گفت:

    سلام خسته نباشید من دارای کارشناسی رشته مهندسی پزشکی هستم اما میخوام از طریق رشته آی تی کار پیدا کنم آیا امکانش هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان شما باید سن زیر ۴۰ باشه حداقل مدرک لیسانس حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته و مدرک کارشناسی داشته و دانش زبان در سطح b1 آلمانی تا بتونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *