مهاجرت

محدودیت سنی ثبت نام در لاتاری آمریکا

محدودیت سنی ثبت نام در لاتاری آمریکا

محدودیت سنی ثبت نام در لاتاری آمریکا اصلا مدنظر نیست و طبق قانون، همگی متقاضیان و علاقه مندان امکان ثبت نام در این برنامه را دارند. منتها بایستی توجه کرد که قانونا فقط متقاضیان بالای 18 سال مجاز به ثبت نام و شرکت در لاتاری امسال هستند. پس طبق قانون، افراد زیر 18 سال فقط می توانند توسط والدین خود و به عنوان زیر مجموعه خانواده ثبت نام شوند. در صورتی که سن متقاضی بین 18 سال و 21 سال باشد، او می تواند هم به عنوان زیر مجموعه خانواده اش ثبت نام شود و هم اینکه خود می تواند به صورت جداگانه ثبت نام کند. معمولا شانس این دسته از افراد در لاتاری خیلی بالاست.

کلا لاتاری آمریکا فرصتی استثنایی در اختیار همه مخصوصا اعضای خانواده قرار می دهد تا شانس خود برای اخذ گرین کارت آمریکا را افزایش دهند. منتها شرکت کنندگان حتما باید شانسی را برای برنده شدن خود هم قائل شوند و به همین دلیل نیز آمادگی لازم برای ادامه مسیر اخذ گرین کارت از جمله انجام مصاحبه را داشته باشند. عزیزان هم برای اطلاع از جزییات ثبت نام و هم آگاهی در خصوص فرآیند اخذ گرین کارت پس از برنده شدن در لاتاری می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

لاتاری آمریکا یا برنامه ویزای تنوع؟

در واقع ایده برگزاری سالیانه لاتاری آمریکا به سال 1990 و تصویب قانون مهاجرتی مجلس آمریکا برمی گردد. در حقیقت از همان زمان این برنامه با این هدف برگزار می شود که تنوع نژادی و قومی در مهاجرت به آمریکا حفظ شود. پس هدف از برنامه لاتاری تهیه فرصت مهاجرتی به اشخاصی از کشورهایی غیر از کشورهای منبع اصلی مهاجرت به آمریکا بود. از همین جهت نیز دولت آمریکا نام این برنامه را برنامه ویزای تنوع یا DV Program گذاشته است. بر این اساس، هموطنان ایرانی نیز امکان ثبت نام در برنامه لاتاری گرین کارت امسال با عنوان DV-Lottery 2025 را دارند. متقاضیان بسته به سلیقه خود نیز می توانند ثبت نام خود را به دو صورت زیر انجام دهند:

  • ثبت نام مستقیم با تکمیل فرم ثبت نام در سایت state.gov
  • ثبت نام با اخذ راهنمایی و مشاوره های یک موسسه مهاجرتی

شرایط و محدودیت سنی ثبت نام در لاتاری آمریکا

شرایط و محدودیت سنی ثبت نام در لاتاری آمریکا

طبق اعلام اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) متقاضیان برای ثبت نام در برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا بایستی بومی یک کشور مجاز باشند و همچنین دارای مدرک دیپلم یا مدرکی معادل آن باشند و یا حداقل 2 سال سابقه کاری در طی پنج سال اخیر باشند. به همین دلیل نیز معمولا محدودیت سنی ثبت نام در لاتاری آمریکا را سن 18 سال مدنظر قرار می دهند. چرا که غالبا افراد در این سن دیپلم متوسطه خود را دریافت می کنند. اما تنها داشتن مدرک دیپلم معیاری جهت ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا محسوب نمی شود و داشتن پاسپورت و عکس مطابق استاندارد USCIS نیز برای انجام ثبت نام امری الزامی است. از همین رو نیز شرایط ثبت نام همگان در برنامه لاتاری امسال به صورت زیر می باشد:

شرایط ثبت نام همگان در برنامه لاتاری

با سفیران، برنده لاتاری باش

زمان ثبت نام و محدودیت سنی ثبت نام در لاتاری آمریکا

یکی از مهمترین مواردی که به غیر از توجه به محدودیت سنی ثبت نام در لاتاری آمریکا باید بدان دقت کرد، زمانبندی برای ثبت نام و آگاهی بر نتایج لاتاری است. چرا که بدون اطلاع از شرایط زمانی و مهلت های مقرر ثبت نام که سالانه توسط اداره مهاجرت آمریکا اعلام می شود، اصلا شرکت در لاتاری برای همگان میسر نمی شود و یا ثبت نام در زمان مقرر انجام نمی شود. مطابق روال سالانه امسال نیز لاتاری گرین کارت آمریکا از مهر ماه امسال تا آبان ماه شروع شده و متقاضیان می توانند خود را برای ثبت نام و نهایی کردن اسم خود آماده کنند. پس برای اطلاع دقیق از فرآیند ثبت نام می توانید با تاریخ های دقیق لاتاری سال 2025 به صورت زیر آشنا شوید:

تاریخ های مهم لاتاری 2025 آمریکا (لاتاری سال 1402)
زمان شروع ثبت نام لاتاریاوایل اکتبر سال 2023
زمان پایان ثبت نام لاتاریاوایل نوامبر سال 2023
زمان اعلام نتایج لاتاری4 می سال 2024

منتها نباید فراموش کنید که اداره مهاجرت آمریکا USCAS طبق قوانین آمریکا، زمانی را هم برای اعلام نتایج برندگان اعلام کرده است که طبق اعلام، نتیجه برندگان DV-2025 امسال تا 4 می سال 2024 برابر با شنبه 15 اردیبهشت سال 1403 به اطلاع عموم شرکت کنندگان رسانده می شود. اما برای اطلاع از نتیجه نیز نیازی به مراجعه به سایت های متفرقه نیست و شرکت کنندگان با وارد کردن شماره تایید خود در سامانه معرفی شده توسط اداره مهاجرت آنهم در بخش بررسی شرایط متقاضیان می توانند از نتیجه خود مطلع شوند.

مراحل کار پس از برنده شدن در لاتاری آمریکا

اول از همه باید بدانید که فرآیند لاتاری امسال نیز همانند سال های قبلی است و تفاوت آنچنانی ندارد. پس ثبت نام کنندگان لاتاری امسال با عنوان متقاضیان لاتاری گرین کارت 2025 در نظر گرفته می شوند. دلیل این امر آن است که کل فرآیند لاتاری یک پروسه 2 ساله است و از همین رو برندگان پس از اعلام نتیجه و طی مراحل اداری کار می توانند گرین کارتشان را در ابتدای سال 2025 از اداره مهاجرت آمریکا اخذ کنند. اما اقدامات عملی پس از برنده شدن را می توان به تکمیل فرم مخصوص، تهیه مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه رسیدگی و دست آخر نیز انجام مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا خلاصه کرد.

در واقع متقاضیان تا قبل از برنده شدن هیچ هزینه ای بابت شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا 2025 واریز نمی کنند اما مهمترین پرداختی آنها پس از برنده شدن شروع می شود. آن هم پرداخت حدود $330 (دلار) بابت انجام مصاحبه با سفارت می باشد. پس جای نگرانی خاصی نیست و برندگان از طریق اعلان اداره مهاجرت آمریکا می توانند از زمان و محل انجام مصاحبه خود اطلاع دقیقی پیدا بکنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در روند ثبت نام لاتاری، تهیه دقیق و کامل مدارک و اسناد لازم لاتاری و نیز مراحل اداری پس از برنده شدن در لاتاری میتوانند مشاور مطمئن و دلسوزی برای هموطنان عزیز باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *