ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی برزیل

مدارس ایرانی برزیل

مدارس ایرانی برزیل شرایط بسیار مناسبی را برای دانش آموزان ایرانی و فارسی زبان در این کشور برای ادامه تحصیل در مدرسه ایجاد کرده است. یکی از مهم ترین چالش هایی که مهاجرت به خارج از کشور به همراه دارد آن است که فرد بتواند یک شرایط استاندارد برای زندگی خود در کشور مقصد ایجاد کند و مهم ترین آن ها می تواند شرایط ادامه تحصیل فرزند در یکی از مدارس مهم و مناسب آن کشور باشد. با توجه به این که زبان تحصیل در خارج از کشور به زبان بومی کشور مقصد بستگی دارد، بسیاری از دانش آموزان در هنگام مهاجرت، با افت شدید تحصیلی مواجه می شوند و به همین دلیل است که بسیاری از خانواده ها به دنبال راهکارهایی برای کاهش این مسئله هستند.

تحصیل در مدارس ایرانی این امکان را به دانش آموزان می دهد که به زبان مادری خود به ادامه تحصیل مشغول شوند ولی باید به این نکته اشاره داشت که این مورد تنها مزیت انتخاب این مدارس به عنوان محل تحصیل نیست و دانش آموزان می توانند در این مدارس زبان بومی کشوری که در آن زندگی می کنند را نیز در یکی محیط آکادمیک بیاموزند تا شرایط بهتری برای زندگی در آن کشور برای خود ایجاد کنند و حتی امکان تحصیل در سال های بعد و در مدارس عادی را به دست آورند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی برزیل پرداخته و به ابهامات پاسخ داده اند.

  • آیا در برزیل مدارس ایرانی برای دانش آموزان در دسترس است؟
  • هزینه تحصیل در مدارس ایرانی برزیل چقدر است؟
  • مهم ترین مدارس ایرانی برزیل کدامند؟
  • مزیت انتخاب مدارس ایرانی برای دانش آموزان چیست؟

تحصیل در مدارس دولتی برزیل

با توجه به مقرون به صرفه بودن تحصیل در مدارس دولتی برزیل و پیروی این مراکز از استانداردهای جهانی، افراد زیادی خواهان تحصیل در آن ها می باشند. فرزندان برزیلی 5 ساله می توانند با پشت سر گذاشتن دوره پیش دبستان با تقویت زبان خود آمادگی بیشتری جهت شروع تحصیل در مقطع ابتدایی داشته باشند. شایان ذکر است که تحصیل به مدت 7 سال در برزیل اجباری بوده و به فراخور این موضوع مدارس دولتی این سرزمین امکان تحصیل رایگان را برای شهروندان برزیلی 7 الی 14 ساله فراهم آورده اند. مدارس دولتی برزیل در مقطع ابتدایی به ارائه برنامه هایی در جهت ارتقای توانمندی ذهنی و جسمی دانش آموزان پرداخته و علاوه بر تدریس دوره ها به زبان برزیلی، دروسی را نیز به زبان پرتغالی ارائه می دهند. گواهینامه اعطا شده به دانش آموزان در پایان این دوره CERTIEICADO DE CONCLUSAO DE PRIMEIRO GRAU می باشد.

مقطع تحصیلیسن دانش آموزان
پیش دبستانی5 الی 7 سال
دبستان7 الی 14 سال
متوسطه14 الی 17 سال

مقطع متوسطه در برزیل به دو صورت ارائه می گردند. دانش آموزان با پایان مقطع دبستان ملزم به اتخاذ تصمیمی درباره ادامه وضعیت تحصیلی خود می باشند. علاقه مندان به امور فنی که خواهان تحصیل رشته هایی چون مکانیک در دانشگاه می باشند، با برگزیدن مدارس فنی برزیل به 4 سال تحصیل در این مدارس پرداخته و در پایان مدرک DIPLOMA DE TECNICO DE NIVEL MEDIO را اخذ می نمایند؛ اما افرادی که به علوم تجربی علاقه مند بوده و مایل به دریافت مدرک کارشناسی رشته هایی چون زیست شناسی و حقوق در دانشگاه می باشند، ملزم به تحصیل 3 ساله در مدارس عمومی بوده و در پایان موفق به کسب مدرک DIPLOMA DE SEGUNDO GRAU می گردند.

چرایی انتخاب مدارس ایرانی برزیل نسبت به سایر گزینه ها

زمانی که فردی به برزیل مهاجرت می کند، این امکان را خواهد داشت که شرایط تحصیل فرزند خود در مدارس دولتی این کشور را نیز فراهم کند ولی باید در نظر داشت که تحصیل در این کشور به زبان پرتغالی انجام می شود و به همین دلیل است که دانش آموزان زیادی در این کشور و با شروع دوره جدید تحصیل، افت زیادی را پشت سر می گذارند و جبران این مسئله نیاز به انگیزه و تلاش بسیار زیاد دارد.

مدارس بین المللی زیادی نیز در برزیل وجود دارد که به دانش آموزان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز می دهند اما تا زمانی که مدارس ایرانی در این کشور در دسترس هستند، می توان گفت که بهترین گزینه برای دانش آموزان ایرانی است. چرا که می توانند علاوه بر تحصیل به زبان مادری، به زبان پرتغالی به عنوان زبان رسمی این کشور نیز آشنا شوند و این مسئله می تواند مقدمه ای برای ورود به مدارس این کشور باشد. در حال حاضر مدارس بسیار محدودی برای تحصیل ایرانیان در این کشور وجود دارد و این مسئله می تواند روند تحصیل دانش آموزان ایرانی در این کشور را دشوار سازد.

چرایی انتخاب مدارس ایرانی برزیل نسبت به سایر گزینه ها

معرفی دبستان جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا

باید به این نکته اشاره کرد که یکی از مهم ترین دوره های تحصیلی برای تحصیل، مقطع دبستان است و به همین دلیل باید به این نکته اشاره داشت که خانواده هایی که به خارج از کشور مهاجرت می کنند باید به آن توجه بسیاری داشته باشند. بسیاری از شهروندان ایرانی که مهاجرت به برزیل را تجربه می کنند، در شهرهای مشهور این کشور از جمله برازیلیا اقامت می جویند و این مسئله دسترسی آن ها به مدرسه ایرانی را ساده تر می کند.

تنها دبستان ایرانی در برزیل، دبستان جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا است که از مدارس نسبتا تازه تاسیس ایرانی در خارج از کشور است. برخی از مهم ترین ویژگی هایی که این مدرسه دارد عبارتند از:

مهمترین ویژگی های مدرسه ایرانی در برازیلیا

دبیرستان جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا از مدارس ایرانی برزیل

دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل به زبان فارسی در برزیل را دارند، می توانند در مدرسه دوره دوم متوسطه برازیلیا در این کشور استفاده کنند. اکنون این گزینه نیز تنها مدرسه ایرانی برای تحصیل در این مقطع به شمار می رود. در سال گذشته 260 دانش آموز در این مدرسه دوره تحصیل خود را به پایان رسانده بودند و با توجه به این که 10 کلاس درس در این مدرسه وجود دارد، دانش آموزان می توانند در کلاس هایی با کمتر از 30 دانش آموز به ادامه تحصیل بپردازند.

حال این مدرسه تنها در رشته های نظری امکان پذیرش دانش آموزان را دارد و این یکی دیگر از محدودیت هایی است که مدارس ایرانی برزیل با خود به همراه دارند. تحصیل رایگان در مدرسه دولتی ایرانی یکی از امتیازاتی است که انتخاب این مدارس به همراه دارد. در صورتی که در جستجوی مسیرهایی هموار و البته مطمئن برای مهاجرت به همراه خانواده خود به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه همراهی و راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *