ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی سوئد

مدارس ایرانی سوئد

تحصیل در مدارس ایرانی سوئد می تواند برای خانواده هایی که این کشور را برای زندگی خود انتخاب کرده اند از درجه اهمیت بالا برخوردار باشد. سوئد یکی از کشورهایی است که ایرانیان زیادی در آن تحصیل می کنند و از طرفی نیروی کار متخصص ایرانی نیز در این کشور بسیار زیاد است. کیفیت بالای زندگی در این کشور سبب شده است تا بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در حال حاضر جمعیت ایرانیان این کشور در حال افزایش است و این مسئله نیاز تحصیل مناسب برای کودکان و نوجوانان را نیز به صورت قابل توجهی افزایش می دهد. برخی از خانواده های ایرانی بنا به دلایل مختلف ترجیح می دهند که فرزندشان در مدارس ایرانی به ادامه تحصیل مشغول شوند و این می تواند یک چالش جدی باشد.

به نسبت سال های گذشته، تمایل برای تحصیل در مدارس ایرانی به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و از همین رو بسیاری از مدارس ایرانی دولتی و غیر دولتی در مسیر تعطیلی قرار دارند ولی همچنان می توان سوئد را به عنوان یکی از کشورهایی در نظر داشت که با توجه به تعداد بالای جمعیت ایرانی، به مدارس مناسب برای ایرانیان نیاز دارد. در حال حاضر و به دلیل آن چه گفته شد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی سوئد پرداخته اند.

  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس سوئد چیست؟
  • بهترین مدارس ایرانی سوئد کدامند؟
  • آیا برای تحصیل در مدارس ایرانی سوئد، نیاز به ویزای تحصیلی هست؟
  • فرایند دریافت پذیرش از مدارس ایرانی در سوئد چیست؟

انتخاب مدارس ایرانی یا دولتی و بین المللی در سوئد

یکی از چالش هایی که یک خانواده در هنگام مهاجرت با آن روبرو می شود، ایجاد یک برنامه ریزی دقیق برای فرزندان خود است تا بتوانند به ادامه تحصیل در کشور مقصد ادامه دهند. در حال حاضر مدارس زیادی در سوئد وجود دارد که به زبان سوئدی دروس را ارائه می دهند و در نتیجه دانش آموزانی که تسلط کافی به این زبان را ندارند، ممکن است با چالش های زیادی روبرو شوند. در حال حاضر مدارس دولتی و غیر دولتی سوئد چنین شرایطی را به همراه دارند.

باید در نظر داشت که علاقمندان به تحصیل در سوئد می توانند مدارس بین المللی این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند ولی برخی از این مدارس زبان بومی خود را مورد استفاده قرار می دهند چنانچه مدارس ایرانی سوئد از زبان فارسی برای آموزش دانش آموزان استفاده می کنند.

در صورتی که فرزند فرد مهاجر دارای شرایط مناسب از نظر تسلط به زبان انگلیسی یا سوئدی نباشد، بهتر است در مدارس ایرانی این کشور تحصیل کند و برخی از مهم ترین دلایل آن عبارتند از:

  • تحصیل رایگان
  • ادامه تحصیل به زبان فارسی و کاهش چالش های زبانی در سوئد
  • امکان آموزش دیدن زبان سوئدی در مدرسه و آماده شدن برای زندگی در این شهر
  • ارتباط داشتن با جامعه ایرانی و کاهش احساس تنهایی

در حال حاضر در اختیار داشتن مدارک تحصیلی مقاطع قبلی برای تحصیل در سوئد برای دانش آموزان ایرانی کفایت می کند و نیازی به دریافت ویزای تحصیلی سوئد برای تحصیل در این مدارس نیست.

انتخاب مدارس ایرانی یا دولتی و بین المللی در سوئد

معرفی دبستان مولوی استکهلم در سوئد

تنها دبستان ایرانی که در کشور سوئد در دسترس دانش آموزان ایرانی قرار می گیرد، دبستان مولوی استکهلم در سوئد است که دانش آموزان می توانند در آن به زبان فارسی به ادامه تحصیل مشغول شوند. این مدرسه که در دسته مدارس دولتی ایرانی در خارج از کشور به حساب می آید، سال 1353 فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده است و تا به امروز نیز پذیرای دانش آموزان ایرانی است.

دانش آموزان این مدرسه می توانند در کنار ادامه تحصیل به زبان فارسی، به زبان سوئدی نیز آشنایی پیدا کنند و به نوعی آماده ادامه تحصیل در مدارس سوئدی شوند.

دبیرستان مولوی استکهلم از مدارس ایرانی سوئد

در حال حاضر دبیرستان مولوی استکهلم نیز تنها مرکزی است که دانش آموزان ایرانی می توانند در آن به زبان فارسی به ادامه تحصیل در گروه های علوم تجربی و ریاضیات مشغول شوند. این مدرسه یکی از مدارس قدیمی ایرانی در خارج از کشور است و کیفیت تحصیل در آن برای دانش آموزان می تواند بسیار مناسب باشد.

برخی از مهم ترین ویژگی های مدرسه مولوی استکهلم عبارتند از:

مهم ترین ویژگی های مدرسه مولوی استکهلم

دانش اموزان در این دبیرستان دروس را مطابق با استانداردهای موجود در ایران مطالعه می کنند و در کنار آن آموزش زبان سوئدی را نیز پشت سر می گذارند و این مسئله می تواند برای آن ها یک برگ برنده باشد تا در سال های بعد شرایط ورود به مدارس سوئدی یا دانشگاه های این کشور را نیز پیدا کنند. در حال حاضر مدارس ایرانی سوئد یکی از گزینه های دانش آموزان برای تحصیل در این کشور است ولی شما اگر به دنبال سایر گزینه های مهاجرت آسان خود به این کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *