ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی قطر

مدارس ایرانی قطر

توجه به مدارس ایرانی قطر برای افرادی که قصد دارند بنا به دلایل مختلف به این کشور مهاجرت کنند بسیار حائز اهمیت است. باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر قطر یکی از کشورهایی است که می توان آن را برای کار انتخاب کرد و بسیاری از ایرانی ها در مسیر مهاجرت به این کشور قرار می گیرند تا بهترین شرایط را برای آینده خود از نظر مالی ترتیب دهند. برخی از افراد این کشور را یک مقصد موقت برای مهاجرت خود می دانند و به همین دلیل ترجیح می دهند که فرزندشان در این کشور در مدارس ایرانی به ادامه تحصیل مشغول شود تا امکان بازگشت به کشور نیز برای آن ها ساده تر شود.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که در سراسر جهان مدارس ایرانی به شدت کم شده اند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که به راحتی گزینه های مورد نظر افراد در این کشورها یافت شود. بسیاری از کشورهایی که روابط دولتی مناسبی با ایران داشته اند، شرایط را برای تحصیل دانش آموزان ایرانی در مدارس مخصوص خود فراهم کرده اند و قطر نیز یکی از همین کشورها است. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل دانش اموزان ایرانی در این کشور خواهند پرداخت.

  • آیا مدارس مناسبی در قطر برای تحصیل ایرانیان وجود دارد؟
  • محدودیت های ثبت نام در مدرسه های ایرانی در قطر چیست؟
  • آیا مدارس در قطر به صورت مختلط هستند؟
  • بهترین مدارس ایرانی قطر برای ایرانیان کدامند؟

مدارس پسرانه ایرانی قطر برای دانش آموزان ایرانی

یک مدرسه ایرانی با نام مدرسه ایرانی قطر در شهر دوحه و در منطقه ابوهامور وجود دارد که مخصوص دانش آموزان پسر است. این مدرسه در مقطع دبستان و مهدکودک دانش آموزان را در مقاطع مختلف پذیرش می کند و نمی توان برای دانش آموزان مقاطع بالاتر شانسی برای ثبت نام پیدا کرد. این مدرسه به یک زمین بازی بزرگ و همچنین کتابخانه مناسب مجهز شده است و می توان آن را مهم ترین امکانات تحصیلی در این مدرسه دانست.

بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا فرزند آن ها به تنهایی به کشورهای دیگر مهاجرت کند و در این منظور به دنبال آن هستند تا فرزند خود را در مدارس شبانه روزی ثبت نام کنند. متاسفانه این مدرسه خوابگاه دانش آموزی ندارد و متقاضیان وظیفه دارند برای فرزند خود شرایط دیگری را طراحی کنند که بتوانند همراه یک خانواده در این کشور زندگی کنند و در غیر این صورت نمی توانند به ادامه تحصیل در قطر مشغول شوند.

در تصویر زیر، می توان موقعیت این مدرسه ایرانی (مدرسه دبستان شهید بهشتی) در قطر را مشاهده کرد.

موقعیت مدرسه دبستان شهید بهشتی

معرفی مدرسه پسرانه شهید بهشتی در قطر

یکی دیگر از مدارس ایرانی که در قطر وجود دارد، مدرسه شهید بهشتی است که یک مرکز دبیرستانی در این کشور برای ایرانیان به حساب می آید. این مدرسه در حدود 1200 متر مربع مساحت دارد که یکی از مدارس بزرگ ایرانی در قطر به حساب می آید. باید به این نکته اشاره کرد که یک سالن سرپوشیده ورزشی نیز در این مدرسه وجود دارد که می توان آن را در نوع خود منحصر به فرد دانست. برای تحصیل در این مدرسه می توان رشته های ریاضی، تجربی و علوم کامپیوتر از شاخه کار و دانش را انتخاب کرد. این مدرسه صرفا برای دانش آموزان پسر است.

معرفی مدرسه پسرانه شهید بهشتی در قطر

معرفی مدارس دخترانه ایرانی در قطر

مدرسه دخترانه شهید باهنر قطر، در منطقه الهلال دوحه واقع شده است و یکی از بزرگ ترین مدارس ایرانی قطر به حساب می آید. مساحت این مدرسه بیش از 5000 متر مربع است و امکانات بسیار ویژه ای را در خود جای داده است. در حدود 300 دانش آموز دختر ایرانی در این مدرسه در حال تحصیل هستند و به تازگی یک کلاس مهد کودک نیز به ظرفیت آن اضافه شده است تا مجموع کلاس های این مدرسه به 14 برسد.

در همجواری این مدرسه، مدرسه شهید رجایی قرار دارد که در حدود 200 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم در ان مشغول به تحصیل هستند و در مقطع متوسطه اول نیز در حدود 180 نفر در آن به تحصیل مشغول شده اند. رشته های ریاضی، تجربی و علوم کامپیوتر در این مدرسه ارائه می شود. اتاق مشاوره، اتاق ویژه کامپیوتر، اتاق بهداشت، سالن ورزشی و غیره از جمله تجهیزاتی هستند که در این مدرسه یافت می شود.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که افراد زیادی برای مهاجرت به خارج از کشور، قطر را انتخاب می کنند و یکی از چالش های مهمی که پیش روی آن ها قرار می گیرد، تامین شرایط مناسب برای فرزندانشان برای تحصیل است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله برخی از مدرسه های ایرانی مناسب در قطر را معرفی کرده اند که می تواند کلید راه علاقمندان به مهاجرت به این کشور باشد. در صورتی که در جستجوی مسیرهای مهاجرت هستید، با ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *