ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی مکزیک

مدارس ایرانی مکزیک

انتخاب مدارس ایرانی مکزیک برای مهاجران ایرانی که در این کشور زندگی می کنند، می تواند یک مسیر هموار برای رسیدن به موفقیت باشد. بسیاری از افرادی که مکزیک را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، یک برنامه ریزی موقت مهاجرتی در این کشور دارند و در تلاش خواهند بود تا بار دیگر مسیر بهتری را برای مهاجرت خود انتخاب کرده و در مسیر مهاجرت به کشورهای مهم آمریکای شمالی نظیر کانادا و آمریکا قرار گیرند. در چنین شرایطی است که تحصیل در مدارس ایرانی می تواند برای بسیاری ارزشمند باشد چراکه اولا به صورت رایگان امکان ادامه تحصیل فراهم می شود و در ثانی فرد نیازی به یادگیری زبان اسپانیایی برای ادامه تحصیل خود در این کشور نخواهد داشت.

باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر علاقمندان مهاجرت به مکزیک به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است اما شهروندان کشور افغانستان نیز گاه تمایل پیدا می کنند تا به زبان فارسی در این مدارس تحصیل کنند و نمی توان آن ها را صرفا مدرسه ای دانست که برای دانش آموزان ایرانی طراحی شده است بلکه تمامی فارسی زبانان می توانند از آن بهره مند شوند. در شرایط کنونی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانیمکزیک پرداخته و به ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد، پاسخ گفته اند.

  • بهترین مدارس ایرانی مکزیک برای تحصیل کدامند؟
  • آیا می توان در تمامی مقاطع تحصیلی در مدارس ایرانی مکزیک تحصیل کرد؟
  • شرایط دریافت پذیرش از مدارس ایرانی مکزیک چیست؟
  • مزیت تحصیل در مدارس ایرانی در این کشور برای شهروندان چیست؟

دلایل انتخاب مدارس ایرانی برای تحصیل در مکزیک

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر مدارس خارجی محدودی در کشور مکزیک وجود دارد که امکان ادامه تحصیل را به دانش آموزان خارجی می دهد. علاقمندان به زندگی در مکزیک ممکن است به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند و در چنین صورتی نیاز خواهند داشت که فرایند ادامه تحصیل فرزندان خود در مدارس را فراهم کنند.

در صورتی که مدارس ایرانی در دسترس نباشد، دانش آموزان یا باید در مدارس دولتی مکزیک به ادامه تحصیل مشغول شوند که در این صورت زبان اسپانیایی برای تحصیل مورد استفاده قرار می گیرد یا این که مدارس خارجی در این کشور را انتخاب کنند که تنها درصدی از آن ها به زبان انگلیسی دروس را ارائه می کنند.

افرادی که مهاجرت به مکزیک را با یک برنامه ریزی اقامتی بلند مدت انجام داده اند، بهتر است برای ادامه تحصیل فرزندان خود در مدارس دولتی این کشور برنامه ریزی داشته باشند و در غیر این صورت، مدارس ایرانی می توانند یکی از بهترین گزینه های تحصیل در این کشور به حساب آید.

دلایل انتخاب مدارس ایرانی برای تحصیل در مکزیک

معرفی دبستان جمهوری اسلامی ایران در مکزیکو سیتی مکزیک

تنها دبستانی که در کشور مکزیک در دسترس دانش آموزان ایرانی قرار دارد تا بتوانند به زبان فارسی تحصیل خود را ادامه دهند، دبستان جمهوری اسلامی ایران در مکزیکو سیتی است. این مدرسه در سال 1350 فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از قدیمی ترین مدارس ایرانی در خارج از کشور به حساب می آید. امکانات ورزشی، آزمایشگاهی و کتابخانه ای بسیار مناسبی در این مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و به همین دلیل می توان آن در جمع مدارس بسیار خوب ایرانی در خارج از کشور قرار دارد.

این مدرسه از ساعت 7:30 دقیقه صبح فعالیت خود را در فصل تحصیل آغاز می کند و ساعت پایان کار در این مدرسه نیز 14:30 دقیقه است. دانش آموزان در این مدرسه با زبان اسپانیایی و انگلیسی نیز آشنایی پیدا می کنند و این مسئله می تواند بر ارزش تحصیل در مدرسه ایرانی مکزیک برای دانش آموزان بیافزاید.

برخی از مهم ترین ویژگی هایی که دبستان جمهوری اسلامی ایران در مکزیکوسیتی مکزیک دارد عبارتند از:

مهم ترین ویژگی های دبستان جمهوری اسلامی ایران در مکزیکوسیتی مکزیک

در حال حاضر بیش از 300 دانش آموز در مقطع ابتدایی در حال تحصیل در این مدرسه هستند که می تواند نشان از کیفیت بالای آموزش و اهمیت آن در میان فارسی زبانان باشد.

دبیرستان جمهوری اسلامی ایران در مکزیکوسیتی از مدارس ایرانی مکزیک

علاوه بر دبستان، مقطع دوم متوسطه در شاخه نظری نیز در مکزیک در دسترس دانش آموزان ایرانی قرار دارد که یکی از تازه تاسیس ترین مدارس ایرانی خارج از کشور به حساب می آید که در سال 1395 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. این مدرسه در حدود 400 دانش آموز را در خود جای داده است و از 18 کلاس درس تشکیل شده است. به طور متوسط در هر کلاس از این مدرسه 21 دانش آموز در حال تحصیل هستند و این مسئله می تواند نشان از کیفیت بالای استانداردهای آموزشی در این مدرسه باشد.

از جمله امکانات مهم این دبیرستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمایشگاه شیمی و فیزیک
  • کتابخانه مجهز
  • زمین فوتسال
  • زمین بدمینتون
  • میز پینگ پونگ
  • زمین والیبال
  • زمین هندبال

در حال حاضر اگر به دنبال بهترین مسیر برای آینده تحصیل فرزندان خود هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با توجه به شرایط موجود در دنیای امروز شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *