ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی هند

مدارس ایرانی هند

تحصیل در مدارس ایرانی هند برای افرادی که در این کشور زندگی می کنند یک امتیاز بسیار بزرگ و ارزشمند به حساب می آید. هند یکی از کشورهایی است که بالاترین حجم مهاجران و بومیان فارسی زبان را در اختیار دارد و همین مسئله می تواند ارزش و اهمیت تحصیل به زبان فارسی در این کشور را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که ایرانیان زیادی در هند سکونت دارند و به همین دلیل می توان انتظار داشت که نیاز به مدارس ایرانی نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند و خوشبختانه در هند امکانات زیادی برای تحصیل ایرانی ها وجود دارد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی هند پرداخته اند.

  • مهم ترین مدارس ایرانی هند کدامند؟
  • شرایط تحصیل در مدارس ایرانی برای چه کسانی فراهم شده است؟
  • بهترین مسیر برای ورود به هند و تحصیل در مدارس ایرانی چیست؟
  • در کدام شهرهای هند می توان به ادامه تحصیل پرداخت؟

معرفی مدارس ایرانی هند

در حال حاضر می توان به این نکته اشاره داشت که هند یکی از کشورهایی است که مدارس ایرانی بسیار زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل دانش آموزان ایرانی می توانند در این کشور در شرایط مناسب و شهرهای مختلف به ادامه تحصیل مشغول شده و به خواسته های خود در این کشور دست پیدا کنند. باید توجه داشت که این مدارس در شهرهای مختلف این کشور قرار دارند و این مسئله می تواند بیش از پیش به دانش آموزان کمک کند تا در این کشور به خواسته های خود دست پیدا کنند.

برخی از مهم ترین مدارس ایرانی در هند عبارتند از:

مهم ترین مدارس ایرانی در هند

در ادامه تلاش خواهیم کرد تا مهم ترین مدارس ایرانی کشور هند را معرفی کرده و اطلاعات دقیقی در این رابطه در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی هند

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای فارسی زبان، به دلیل مزیت های بی شمار مدارس ایرانی هند به این کشور زیبا مهاجرت می کنند. علاوه بر اتباع ایرانی اتباع کشورهای مختلف جهان نیز برای تحصیل در مدارس ایرانی به هند نقل مکان می کنند. برخی از مهمترین مزیت های تحصیل در مدارس ایرانی هند به شرح زیر می باشد:

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی هندتوضیحات
اساتید مجربیکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در مدارس ایرانی هند وجود اساتید مجرب بین المللی در این مدارس می باشد.
روند پذیرش آسانروند پذیرش در مدارس ایرانی هند در کوتاه ترین زمان ممکن در این کشور صورت می پذیرد.
زیرساخت های آموزشیزیرساخت های آموزشی پیشرفته در مدارس ایرانی هند اصلی ترین مزیت این مدارس برای دانش آموزان می باشد.

معرفی مدرسه ایرانیان دهلی نو در هند

یکی از مدارسی که ایرانیان برای تحصیل در هند می توانند به آن مراجعه کنند، دبستان و دبیرستان دهلی نو است که در دسته مدارس دولتی ایران قرار دارد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که این مدرسه در دسته مدارس دولتی ایرانی در خارج از کشور قرار دارد و دانش آموزان ایرانی می توانند بدون شهریه در این مدارس به ادامه تحصیل مشغول شوند.

در حال حاضر در دبستان ایرانیان دهلی نو 150 دانش آموز در حال تحصیل هستند و در دبیرستان آن نیز نزدیک به 190 دانش آموز تحصیل می کنند. این مدرسه از سال 1361 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و در دهه 80 نیز دبستان این مجموعه آموزشی به ظرفیت های آن اضافه شده است تا ایرانیان بیشتری بتوانند در این مدرسه به ادامه تحصیل مشغول شوند.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد از مدارس ایرانی هند

یکی از مدارس ایرانی کشور هند که به صورت دولتی اداره می شود، مدرسه جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد است. این مدرسه در قالب دبستان، فعالیت خود ار در سال 1358 آغاز کرد و به همین دلیل یکی از مدارس قدیمی ایران به حساب می آید. در سال های 1364 و 1374، مدارس ایرانی دیگری به ظرفیت این مدرسه اضافه شد که منجر به افزایش تعداد دانش آموزان آن در طول مقاطع مختلف نیز شد. در حال حاضر در مقطع دبستان در این مدرسه بیش از 190 دانش آموز در حال تحصیل هستند. در مقطع متوسطه اول آن نیز 150 دانش آموز به تحصیل مشغول شده اند و تعداد دانش اموزان مقطع متوسطه دوم آن نیز به نزدیک 100 دانش آموز می رسد. در حال حاضر مدرسه جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد یکی از با کیفیت ترین مدارس ایرانی به حساب می آید.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد از مدارس ایرانی هند

مدرسه طلیعه دانش میسور از مدارس ایرانی هند

یکی دیگر از مدارس دولتی هند برای تحصیل دانش آموزان ایرانی، مدرسه طلیعه دانش میسور هند است که در سه مقطع مختلف تحصیلی در این کشور اقدام به پذیرش دانش آموز می کند. در حال حاضر می توان اطلاعات کلی در رابطه با این مجموعه آموزشی را به شرح زیر دانست.

شرحدبستانمتوسطه اولمتوسطه دوم
سال تاسیس135913851378
تعداد دانش آموز159320281
جنسیتمختلطمختلطمختلط
مساحت مدرسه8001010870
تعداد کلاس های درس19827

در این مدرسه تمامی امکانات مورد نیاز دانش آموزان نیز کتابخانه، آزمایشگاه، کلاس های درس با فضای استاندارد و غیره وجود دارد و دانش آموزان با آسودگی خاطر می توانند در این مدرسه تحصیل کنند. باید به این نکته نیز اشاره داشت که مدرک دریافت شده از این مدارس مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران است و دانش آموزان می توانند با آسودگی خاطر این مدرک را مورد استفاده قرار دهند.

در صورتی که شما نیز به فکر مهاجرت به هند هستید و نگرانی های زیادی در رابطه با تحصیل فرزند خود در این کشور دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات آن ها در این زمینه بهره ببرید.

سوالات کلیدی در خصوص مدارس ایرانی هند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص مدارش ایرانی هند پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل در مدارس ایرانی هند چقدر است؟ هزینه تحصیل در مدارس ایرانی هند به نسبت سایر مدارس این کشور بالاتر می باشد، هزینه تحصیل در این مدارس حدود 15000INR (روپیه هند) در ماه می باشد.
  • آیا موانع زبانی خاصی برای تحصیل در مدارس ایرانی هند وجود دارد؟ اغلب دروس در مدارس ایرانی هند به زبان های انگلیسی و ایرانی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود، و هیچ گونه الزامات زبانی در این مدارس وجود ندارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *