ویزای تحصیلی

مدارس شبانه روزی نیوزلند

مدارس شبانه روزی نیوزلند

تحصیل در مدارس شبانه روزی نیوزلند یکی از دغدغه های والدین در خصوص مهاجرت فرزندان و تحصیل در مدرسه های برتر این کشور برای پیشرفت آتی است. اینکه هدف و وظیفه مدارس شبانه روزی چیست و چه کارکردی در نظام آموزشی نیوزلند دارند و یا امکانات و شیوه آموزشی در آن چگونه است. همه این موارد در این مقاله تشریح می شود. اصولا طرح مدارس شبانه روزی برگرفته از مدل سیستم آموزشی انگلستان است. دانش آموزان به صورت پیوسته از 5 سالگی تا 13 سالگی در این مدارس تحصیل می کنند. امیدواریم شما با مطالعه مطالب مقاله حاضر به اطلاعات جامع و مفیدی درباره مدارس شبانه روزی و سیستم آموزشی نیوزلند دست یابید. اما احیانا اگر در هر موردی سوالی در ذهن داشتید، می توانید از مشاوره های تلفنی یا حضوری با کارشناسان زبده و کارآزموده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ببرید.

ویژگی های مدارس شبانه روزی در نیوزلند

همانطور که در مقدمه مقاله هم عنوان شد طرح مدارس شبانه روزی Boarding School برگرفته از طرح آموزشی انگلستان است، بنابراین شرایط و کارکردی مشابه با مدارس شبانه روزی انگلستان دارد. مدارس شبانه روزی نیوزلند در مقایسه با مدرسه های روزانه، زمینه تحصیل را برای دانش آموزانی تهیه می کند که علاقه مند به تحصیل و زندگی تمام وقت در محوطه مدرسه هستند.

اصولا به اینگونه مدارس که هدف از آن آموزش توام به صورت تئوری و عملی جهت آمادگی برای ورود به دانشگاه یا کالج است، مدرسه های فوق برنامه ای هم می گویند. اما اصطلاح شبانه روزی بدان جهت به اینگونه مدارس اطلاق می شود که تحصیل در اینگونه مدارس برخلاف مدارس روزانه است. تحصیل شامل آموزش 24 ساعت شبانه و روزانه است. دانش آموزان به جز تعطیلات جمعه حق بازگشت به خانه را ندارند. می بایستی که پس از اتمام کلاس ها در خوابگاه هایشان حاضر شوند. یکی از وظایف این گونه مدارس علاوه بر تهیه آموزش با کیفیت، تامین امکانات غذا و منزل برای دانش آموزان مدرسه است که در اولویت است.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی نیوزلند

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از نقاط مختلف جهان، به دلیل مزیت های پرتعداد مدارس شبانه روزی نیوزلند، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. به طور کلی، مدارس شبانه روزی نیوزلند چیزهای زیادی برای ارائه به دانش آموزان بین المللی جهت تحصیل در نیوزلند دارد.

برخی از مهمترین مزیت های تحصیل در مدارس شبانه روزی نیوزلند به شرح زیر می باشد:

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی نیوزلندتوضیحات
شیوه آماده سازیآماده سازی سریع و کارآمد دانش آموزان یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در مدارش شبانه روزی نیوزلند می باشد.
آشنایی با بینش زندگیآشنایی دقیق با بینش زندگی و فرهنگ در نیوزلند نیز از دیگر مزیت های تحصیل در این کشور می باشد.
رشد شخصیتتحصیل در مدارس شبانه روزی نیوزلند موجب رشد شخصیت و استقلال دانش آموزان بین المللی در این کشور می شود.

معروف ترین مدارس شبانه روزی نیوزلند 2024

مدارس شبانه روزی بسیاری در این کشور فعالیت می کنند. برخی از معروفترین آنها عبارتند از: مدرسه کاریگد دیوسان، مدرسه نیگا تاوا دیوسان، دبیرستان دخترانه هامیلتون، مدرسه دخترانه رانگی رورو، دبیرستان دخترانه شبانه روزی کریست چرچ. لازم به ذکر است که در اغلب مدارس شبانه روزی نیوزلند تفکیک جنسیتی دختر و پسر وجود دارد. دانش آموزان در مدرسه های این کشور می توانند بر اساس علایق خود رشته های مختلفی که در اختیار آنها قرار داده می شود، انتخاب و تحصیل نمایند. تحصیل در این مدرسه ها به صورت تمام وقت است. ساعت شروع و پایان کلاس های مدارس از 9 صبح هر روز الی 3.30 بعد از ظهر است.

جهت تامین نیازهای خورد و خوراک و نیز هزینه های تحصیلی دیگر مثل شهریه ها و ایاب و ذهاب دانش آموزان، کمک هزینه های تحصیلی در اختیار دانش آموزان مدارس شبانه روزی قرار داره می شود. بر اساس سیستم آموزشی نیوزلند، کلیه دانش آموزان در مدارس شبانه روزی 8 سال متوالی تحصیل می کنند. دوره تحصیل از 5 سالگی کودک آغاز و در 13 سالگی با اخذ گواهی اتمام دوره به پایان می رسد.

معروف ترین مدارس شبانه روزی نیوزلند

شیوه آموزش در مدارس نیوزلند

سیستم آموزشی نیوزلند طوری طراحی شده است که حضور دائم و مستمر دانش آموز در مدرسه لازم باشد. مدارس شبانه روزی این کشور شامل کلاس های اول تا هشتم است. اما محتوای آموزشی در کلاس های مختلف با هم متفاوت است. دانش آموزان پایه ششم و هشتم در مدارس مجاز به مطالعه و زندگی هستند. اما هدف نهایی از آموزش در این مدارس آماده سازی دانش آموزان برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی یا کالج های مهارتی کشور نیوزلند است. آموزش در مدارس شبانه روزی این کشور تابع شرایط و ویژگی های خاص زیر است:

  • امکان مطالعه و زندگی
  • آموزش در محوطه مدرسه
  • آموزش پیوسته و تمام وقت 24 ساعته
  • بازگشت به خانه در تعطیلی آخر هفته ها

پذیرش در مدارس شبانه روزی نیوزلند 2024

دانش آموزان معمولا در مدرسه های شبانه روزی با توجه به قبولی در آزمون های مربوطه و نیز آزمون مهارت زبانی پذیرش می شوند. ممکن است مدارس شبانه روزی مختلف در این کشور پیش نیازهای نسبتا متفاوتی را پیش روی متقاضیان قرار دهند. یکی از آنها آزمون ورودی مدرسه متوسطه (SSAT) از دانش آموز است. دیگری ممکن است که نیازمند تست ورودی مدرسه مستقل (ISEE) جهت پذیرش باشد. در سال 2024 دانش آموزان خارجی مثلا دانش آموزان متقاضی از ایران می بایستی که مهارت دانش زبان انگلیسی خود را هم ارائه دهند. این برای دانش آموزان کلیه کشورهای خارجی غیر انگلیسی زبان مثل ایران الزامی است. آزمون های SLEP و یا IELTS از جمله آزمون های مورد قبول مدارس شبانه روزی نیوزلند است.

مدارس شبانه روزی این کشور با داشتن امکاناتی فراتر از مدارس سنتی و سیستم آموزشی پیشرفته می توانند بهترین مکان برای تحصیل فرزندانتان باشند. با تحصیل در مدارس این کشور و اخذ دیپلم معتبر به راحتی می توان به برترین دانشگاه های این کشور وارد شد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص بررسی شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل، مدارک لازم برای ادامه تحصیل و در کل مهاجرت به کشور نیوزلند می توانید با کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کرده و از راهنمایی های حرفه ای آنها در هر جنبه ای از امور مهاجرتی برخوردار شوید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص مدارس شبانه روزی نیوزلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص مدارس شبانه روزی در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • شرایط ثبت نام در مدارس شبانه روزی نیوزلند چگونه است؟ بر خلاف مدارس دولتی روزانه در نیوزلند، شرایط ثبت نام در مدارس شبانه روزی این کشور بسیار ساده است و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • آیا برای تحصیل در مدارس شبانه روزی نیوزلند باید در امتحان ورودی شرکت کنیم؟ خیر، اغلب مدارس شبانه روزی در نیوزلند بدون امتحان ورودی اتباع کشورهای خارجی را ثبت نام می کنند.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مدارس شبانه روزی نیوزلند

  1. Atusa گفت:

    شرایط دریافت بورسیه تحصیل نیوزلند جگونه است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما بر اساس توانمندی هایی که دارید و البته نمراتی که در دانشگاه دریافت می کنید، می تونید شانس دریافت بورسیه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *