ویزای کاری

ویزای کاری اسکاتلند

ویزای کاری اسکاتلند

متقاضیان برای کار در اسکاتلند نیازمند اخذ ویزای کاری اسکاتلند می باشند که داشتن این ویزا نیز مستلزم داشتن یک پیشنهاد کاری از این کشور است. به عبارتی دیگر اتباع خارج از اتحادیه اروپا برای کار در این کشور نیازمند اخذ ویزا می باشند. در این مقاله تمام تلاش خود را بر این مبنا قرار داده ایم که شما را با ویزای کاری این کشور و نحوه دست یابی به این ویزا آشنا سازیم. مزایای زیادی برای زندگی و کار در اسکاتلند وجود دارد. اسکاتلند از زندگی اجتماعی پر جنب و جوش و زندگی در شهرهای پر از آرامش، همچنین آرامش بخش ترین مناظر خیره کننده جهان و همچنین کشور اسکاتلند یک شیوه زندگی عالی را برای همه فراهم می نماید.

در ادامه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای کسب اطلاعات مهاجرتی همراه باشید.

  • شرایط کار و کسب درآمد در اسکاتلند چگونه است؟
  • پردرآمدترین مشاغل در اسکاتلند کدامند؟
  • آیا اسکاتلند مقصد کاری خوبی است؟
  • آیا دخل و خرج افراد در اسکاتلند باهم همخوانی دارد؟
  • لیست مشاغل مورد نیاز اسکاتلند 2024 چیست؟
  • از چه راه هایی می توان در اسکاتلند کاریابی کرد؟
  • ویزای مخصوص کارگران خارجی در اسکاتلند چیست؟
  • آیا اخذ این ویزای اسکاتلند امتیاز محور است؟
  • و در صورت امتیازبندی حداقل امتیاز لازم چقدر است؟
  • معیارهای امتیازبندی ویزای کار اسکاتلند چیست؟

شرایط کاری در اسکاتلند

اولین موضوع مهمی که در زمینه وضعیت کار در اسکاتلند بایستی بدان پرداخته شود، نرخ بیکاری این کشور می باشد. شاخصی که نشانگر وضعیت بازار کاری و استخدام نیرو در این کشور است.


بر طبق گزارش آماری مرکز آمار اروپایی Statista.com، متوسط نرخ بیکاری اسکاتلند در آگوست سال 2024 به پایین ترین حد خود یعنی به حدود 3.3% رسیده است که رقمی پایین تر از متوسط نرخ بیکاری اروپاست:

توزیع نرخ بیکاری در اسکاتلند

از سوی دیگر جالب است بدانید که متوسط درآمد خالص ماهیانه کار در اسکاتلند با EUR5559 (یورو) نه تنها از متوسط درآمد در انگلستان با EUR4030 (یورو) بلکه از متوسط درآمد خالص در آلمان با EUR3097 (یورو) نیز بالاتر است.

موضوعی که در نمودار آماری زیر هم می توان به آن پی برد:

مقایسه متوسط درآمد خالص ماهانه در کشورهای مختلف

با این توضیحات اکنون  در قالب نمودار زیر به بررسی پردرآمدترین مشاغل کشور اسکاتلند می پردازیم. همان طوری که در این نمودار هم ملاحظه می شود، جراحان و پزشکان در صدر لیست پردرآمدترین های اسکاتلند قرار می گیرند:

لیست پردرآمدترین های اسکاتلند

همخوانی دخل و خرج کارگران در اسکاتلند

قدرت خرید در اسکاتلند حرف اول را می زند چرا که سطح درآمدی در این کشور چند برابر سطح هزینه زندگی است. از همین رو نیز گفته می شود که دخل و خرج در کشور اسکاتلند کاملا باهم همخوانی دارد و کارگران خارجی نیز از کارشان در کشور اسکاتلند رضایت خاطر دارند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد خالص ماهانه در اسکاتلند GBP4896 (پوند استرلینگ) معادل EUR5559 (یورو) است. این در حالی است که متوسط هزینه زندگی هر نفر در این کشور حدود GBP1700 (پوند) معادل EUR1930 (یورو) است:

همخوانی دخل و خرج کارگران در اسکاتلند

امتیازات اخذ ویزای کاری اسکاتلند در 2024

اسکاتلند کشوری توسعه یافته و صنعتی در قاره اروپا می باشد. اسکاتلند معروف به خانه شرکت های چند ملیتی و غول های بیزینس بین المللی هم می باشد. وجود چنین شرکت ها و صنایعی در اسکاتلند، فرصت های متنوع کاری را مخصوصا برای خارجی ها فراهم کرده است. با توجه به این جو کاری حاکم در اسکاتلند، شما با کار در اسکاتلند به حقوق و امتیازاتی دست می یابید.

امتیازات کار در اسکاتلند برای متقاضیان کار در این کشور عبارتند از: وجود تعطیلی ها – موسوم به مرخصی سالانه که بر طبق روزهای کاری کارکنان محاسبه و اعمال می شود، وجود یک تعادلی بین کار و زندگی در اسکاتلند، که برای به مرور ملموس می شود، روش های کار متناسب با ایمنی و سلامت کارکنان، وجود شرایط کاری مطلوب و مساوی برای همه کارکنان، امنیت شغلی و نسبت های بالای حفظ کارمندان در کار و وجود نرخ اشتغال بالا در بین سایر کشورهای انگلستان از امتیازات اخذ ویزای کار در اسکاتلند محسوب می شود. مجموعا، این عوامل اسکاتلند را به یک مقصد مهاجرتی مناسب برای متقاضیان کار خارجی تبدیل ساخته است.

فرآیند درخواست ویزای کاری اسکاتلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری اسکاتلند هستند، باید به خوبی با فرآیند درخواست ویزای کاری  این کشور به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند درخواست ویزای کاری خود در این کشور مواجه خواهند شد. اما نگران نباشید، زیرا فرآیند درخواست ویزای کاری اسکاتلند به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده و در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. به طور کلی، روند درخواست ویزای کاری اسکاتلند تقریبا مشابه درخواست برای هر ویزای اقامت طولانی در این کشور است. در نمودار زیر می توانید با روند درخواست ویزای کار اسکاتلند طی سالهای اخیر آشنا شوید:

برای درک عمیق تر از فرآیند درخواست ویزای کار اسکاتلند به جدولی که در قسمت زیر ارائه کرده ایم مراجعه فرمایید:

فرآیند درخواست ویزای کار اسکاتلندتوضیحات
آماده کردن درخواست ویزای کارمتقاضیان باید درخواست ویزای کاری اسکاتلند را از قبل آماده کنند.
تعیین قرار برای مصاحبهمتقاضیان می توانند از طریق وب سایت نمایندگی اسکاتلند در کشور خود، وقت مصاحبه ویزای کاری اسکاتلند را به صورت آنلاین تعیین کنند.
شرکت در مصاحبهباید مطمئن شوید که به موقع در مرکز درخواست ویزای کاری اسکاتلند حضور دارید.
پرداخت هزینه درخواستهزینه درخواست ویزای کاری اسکاتلند را باید حین درخواست پرداخت نمایید.
جمع آوری داده ها بیومتریکپس از تکمیل فرآیند درخواست داده های بیومتریک به صورت کامل جمع آوری خواهد شد.

انواع ویزای کاری اسکاتلند

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت ویزای کاری اسکاتلند در بین کشورهای اروپایی، ارائه انواع مختلف ویزای کاری اسکاتلند بسته به هدف متقاضیان می باشد. بنابراین اتباع کشورهای خارجی که قصد دریافت ویزای کاری اسکاتلند را دارند، می توانند از انواع مختلف ویزاهای کاری این کور بهره مند شوند. طی سالهای اخیر به دلیل رشد قبال توجه اسکاتلند در حوزه های مختلف اقتصادی، روند درخواست ویزای کاری این کشور رو به افزایش بوده است. علاوه بر این روند درخواست ویزای کاری اسکاتلند به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار ساده است.

برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف ویزای کاری اسکاتلند، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع مختلف ویزای کاری اسکاتلندخصوصیات
ویزای کاری ماهراین نوع از ویزا متقاضیان را قادر می سازد تا در یک شغل واجد شرایط برای یک کارفرمای اسکاتلندی کار کنند.
ویزای استارت آپ اسکاتلندبا ویزای استارت آپ اسکاتلند، می توانید به عنوان یک کارآفرین یک کسب و کار جدید را در این کشور افتتاح کنید.
ویزای کاری فردیویزای کاری فردی به فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر جهانی اجازه می دهد تا برای مدت 2 سال در اسکاتلند مشغول به کار شوند. همچنین برای این نوع از ویزا احتیاجی به پیشنهاد شغلی از اسکاتلند ندارید.
ویزای کار موقتویزای کار موقت به متقاضیان مستعد این امکان را می دهد برای مدت محدودی در اسکاتلند کار کنند. ویزای کار موقت در اسکاتلند شامل ویزای کاری فصلی، ویزای کارگری توافقنامه ای، ویزای مباله مجاز دولتی و ویزای خلاف در اسکاتلند می شود.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین نوع ویزا کاری در اسکاتلند را از دیدگاه اتباع خارجی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین نوع ویزا کاری در اسکاتلند را از دیدگاه اتباع خارجی

صلاحیت های ضروری برای اخذ ویزای کار اسکاتلند

به منظور تامین آستانه مهارت های لازمه، کارفرما باید که مطمئن شود که کارمند یکی از مواردی از جمله مهارت فنی سطح- درجه UK و مهارت فنی دیپلم ملی عالی (NHD) که با کار در ارتباط است، را ارائه دهد. مهارت فنی سطح-HND که با شغل در ارتباط نیست. بعلاوه، تجربه کاری تمام وقت که با شغل در ارتباط است و اینکه در سطح 3 N/SVQ یا بالاتر باشد. حداقل تجربه 3 ساله با استفاده از مهارت های کسب شده توسط کار در شغلی که ویزا برایش صادر شده است. چنین تجربه ای بایست در سطح 3 N/SVQ یا بالاتر بدست آید. اسکاتلند دارای یک اقتصاد قوی و با شهرتی فراوان است که اجازه می دهد تا بخش های جدید صنعت در این کشور ظهور و رشد کنند و در نتیجه فرصت های شغلی در این کشور متنوع است. برای ورود به این کشور شما نیازمند اخذ ویزای کاری اسکاتلند می باشید.

برخی از ویزاهایی که به شما اجازه می دهد در این کشور زندگی و کار و یا انجام فعالیت های مربوط به کسب و کار را داشته باشید عبارت اند از:

  • ویزای سطح 1 یا کارآفرین
  • ویزای سطح 2 یا عمومی
  • ویزای سرمایه گذاری

دلایل کار در اسکاتلند

از جمله دلایلی که بسیاری از افراد هر ساله متقاضی مهاجرت به این کشور و دریافت کار می نماید، شامل موارد زیر می باشد:

  • بالاترین میزان اشتغال در چهار کشور انگلستان
  • قوانین و مقررات بسیاری تنظیم شده است که کار خوب و شرایطی که کارکنان را محافظت می کند فراهم می نماید.
  • نرخ بالای نگهداری کارمندان
  • در دسترس بودن سیستم آموزش برای همه سنین و همه زبان ها
  • طیف گسترده ای از فرصت های صنعت و در بسیاری از سطوح مختلف
  • پاداش برای انگیزه و کار سخت

شرایط اخذ ویزای کاری اسکاتلند

حق و حقوق بازنشستگی در اسکاتلند

اگر شما برای ویزای کاری اسکاتلند اقدام می نمائید و در صورت کار کردن در این کشور، ممکن است واجد شرایط دریافت یک مستمری دولتی باشید که توسط دولت اسکاتلند ارائه می شود. این یک پرداخت ماهانه است که به شما در هنگام رسیدن به سن بازنشستگی ملیکه در این کشور برای سن 65 سال تعریف شده است، به شما پرداخت می شود. نکته ای که وجود دارد این است که به یاد داشته باشید که مبلغی که واجد شرایط دریافت آن می باشید. بستگی به تعداد سال هایی که شما ویزای خود را در این کشور تمدید می نمائید، دارد.

کارفرمایان در اسکاتلند، همه کارکنان را برای یک برنامه بازنشستگی در محل کار دعوت می نمایند، تا اطمینان حاصل شود که همه برای آینده آماده شده اند. طرح ثبت نام خودکار، که در سال 2012 راه اندازی شد، تضمین می کند که هر کس به طور خودکار در یک طرح ثبت نام می شود و بعد از سن 65 سال شما می توانید طرح بازنشستگی خود را اجرئی نمائید.

اگر شما تمام وقت (پنج روز در هفته) کار می کنید، به طور معمول هر ساله حداقل 28 روز از سال مرخصی با حقوق را دارید. اگر شما به صورت نیمه وقت کار می کنید نیز می توانید نیز می توانید از مرخصی با حقوق بهره مند شوید. به طور مثال 3 روز کار در هفته معادل 16 روز مرخصی با حقوق در سال می باشد. در کشور اسکاتلند شما با داشتن مهارت و تجربه کافی می توانید برای دریافت شغل مورد نظر خود موفق باشید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در اسکاتلند

به لحاظ قانونی، اخذ ویزای کار مستلزم طی تشریفات اداری خاص است و تابع طی چند مرحله می باشد.

مراحلشرح
مرحله 1درخواست ویزای کار از طریق اسپانسر شما
مرحله 2تهیه اسناد و مدارک لازم توسط فرد متقاضی ویزای کار در اسکاتلند
مرحله 3اخذ ویزای کار در اسکاتلند

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار این کشور به شرح زیر است:

  • گواهی شماره ارجاع کارفرمای اسپانسر متقاضی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی متقاضی
  • مدرک دال بر وجود تمکن مالی کافی از طریق ارائه صورتحساب بانکی
  • پاسپورت یا اسناد مسافرتی معتبر
  • در صورت نیاز به نمایش تاریخ سفر، پاسپورتهای منقضی و اسناد مسافرت باطله لازم می باشد.
  • نتایج تست سل (در کشورهای لیست شده وزارت بهداشت انگلستان)
  • نداشتن سوابق کیفری

محاسبه امتیازات ویزای کار بریتانیا

اداره مهاجرت انگلستان از این سیستم امتیازی جهت سنجش و ارزیابی متقاضیان اخذ ویزای کار استفاده می کند. متقاضیان اخذ ویزای کار باید 70 امتیاز کسب و نیز نیازمندی های فوق الذکر را تامین کنند تا واجد شرایط اخذ ویزای کار در اسکاتلند شوند. تست امتیاز متقاضیان کار ماهر و امتیازات در این سیستم بر پایه فاکتورهای زیر پیشنهاد می شود و در کل انگلستان به صورت جدول زیر می باشد.

شمارهنام تستشخص سنجش و ارزیابینمره قبولی
1مهارت زبانشما باید دانش زبانی خودتان را نشان دهید.10
2فاندهای اقامتلازم است که شما بودجه های اقامت فعلی داشته باشید10
3مهارتGCE سطح A یا معادل5
کارشناسی یا کارشناسی ارشد10
دکترا (PhD)15
4گواهی اسپانسریدر صورتی که شما گواهی اسپانسری داشته باشید و شغل شما در فهرست شغلی دارای کمبود باشد50
5درآمدهای آتی£20000 تا £2399910
£24000 تا £2799915
£28000 تا £3199920
£32000 +25

محاسبه امتیازات ویزای کارگر ماهر بریتانیا (اسکاتلند)

اخذ ویزای کار در این کشور به این راحتی نمی باشد. شما برای داشتن صلاحیت جهت اخذ ویزای کار باید مهارت کاری و زبانی لازم را داشته باشید. در واقع مبنا و شالوده درخواست کار و اخذ ویزای کار در کل انگلستان و اسکاتلند مبتنی بر مهارت می باشد. شاخص سنجش این مهارت فنی هم سیستم ارزیابی امتیازی می باشد.

وظیفه اصلی این سیستم سنجش مهارت متقاضیان و غربال آنها جهت صدور یا عدم صدور ویزای کار می باشد. همانطوریکه ملاحظه شد، فرآیند اخذ ویزای کار در اسکاتلند فرآیند پیچیده ای است. جهت غلبه بر این پیچیدگی و تضمین اخذ ویزای کار، شما می توانید از مشاوره کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

سوالات مهم درباب ویزای کاری اسکاتلند

و در نهایت به بخش سوال و جواب درباره شرایط اخذ ویزای کاری اسکاتلند می رسیم:

  • متوسط درآمد خالص ماهیانه یک کارگر ساده در کشور اسکاتلند چقدر است؟ متوسط درآمد خالص ماهانه در اسکاتلند GBP 4896 (پوند استرلینگ) معادل EUR 5559 (یورو) است.
  • بر طبق آخرین آمارهای موجود نرخ بیکاری اسکاتلند چقدر می باشد؟ حدود 3.3%
  • آیا دخل و خرج کارگران در اسکاتلند با هم همخوانی دارد؟ سطح درآمدی در این کشور چند برابر سطح هزینه زندگی است. از همین رو نیز گفته می شود که دخل و خرج در کشور اسکاتلند کاملا باهم همخوانی دارد و کارگران خارجی نیز از کارشان در کشور اسکاتلند رضایت خاطر دارند.
  • ویزای مخصوص کارگران خارجی در اسکاتلند چیست؟ این ویزا با نام ویزای کارگر ماه یا Skilled workers visa شناخته می شود و همانند دیگر ویزاهای انگلستان امتیاز محور است.
  • پیش شرط اصلی درخواست ویزای کاری اسکاتلند چیست؟ داشتن گواهی معتبر اسپانسری (CoS) یا همان پیشنهاد کاری از کارفرمای انگلیسی یا اسکاتلندی
  • حداقل امتیاز لازم برای درخواست ویزای کارگر ماهر اسکاتلند (بریتانیا) چقدر است؟ متقاضیان ویزای کارگر ماهر (اسکیل ورکر) بایستی از 100 امتیاز کل دستکم 70 امتیاز را اخذ کنند تا صلاحیت دریافت این ویزا را بدست آورند.
  • معیارهای امتیازبندی ویزای کارگر ماهر اسکاتلند چیست؟ مهارت زبان، میزان تحصیلات، تمکن مالی (فاند شخصی) و گواهی اسپانسری (CoS) از آنجمله معیارهاست.
5/5 - (30 امتیاز)

11 دیدگاه برای “ویزای کاری اسکاتلند

  1. sohrab گفت:

    همه کشورها پیشنهاد کاری می خوان برای ویزای کار، خیلی سخته

  2. ترانه فرجی گفت:

    آیا رشته حقوق شانسی برای ویزای کار دارد؟

  3. عادل گفت:

    باسلام و درود ممنون از مطالب خوبتون . من در مورد کشور اسکاتلند یه تعداد سوال داشتم چطور میتونم مطرح کنمو پاسخ بگیرم؟

  4. asal گفت:

    آیا برای رشته ی حسابداری هم میشه اقدام کرد ؟

  5. سيروان گفت:

    بهترين كشور براى كار خارجى ها آلمانه

  6. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب خوبتون خیلی کمکم کردید

  7. نکیسا گفت:

    آیا شما کار هم دارید پیشنهاد بدید

  8. محمد معتمدی گفت:

    سلام
    شرایط کار برای رشته عمران چطور است؟ من ۳۲ سال دارم

  9. پدرِ پسرشجاع گفت:

    آیا برای مشاغل فنی، مدارک تحصیلی ارزیابی می شود؟

  10. diana گفت:

    با سلام واحترام هزینه زندگی در این کشور چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *