ویزای تحصیلی

تحصیل در مکزیک

تحصیل در مکزیک

هزینه تحصیل در مکزیک به بخش های تقسیم می شود و دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در این کشور حتما باید توان مالی کافی داشته باشند. تحصیل در خارج از کشور رویای اکثر دانشجویان می باشد. اما تنها تعداد کمی از متقاضیان موفق به مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی می شوند. یکی از محبوب ترین مقاصد ادامه تحصیل در قاره آمریکا کشور مکزیک می باشد. این کشور دارای سیستم آموزشی استاندارد، زیر ساخت عالی و همچنین دانشگاه های مجهز و پیشرفته است.

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کشور مکزیک در بین دانشجویان و متقاضیان بین المللی، کم بودن هزینه تحصیل در مکزیک نسبت به کشورهایی چون انگلستان و ایالات متحده آمریکا می باشد. مطلع بودن از شرایط تحصیل در مکزیک امری بسیار مهم به شمار می رود. شما عزیزان می توانید تا انتهای این نوشتار متخصصان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را همراهی کنید. البته توجه شود امنیت اجتماعی مکزیک خیلی پایین است.

شرایط تحصیل در کشور مکزیک 2024

تحصیلات عالی در کشور مکزیک همانند سایر کشورهای آمریکای و کشورهای اروپایی در سه مقطع اصلی لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. لازم به ذکر است که در کشور مکزیک بیش از 14 دانشگاه معتبر در سطح جهانی وجود دارد. تحصیل در دانشگاه های مکزیک به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی انجام می شود. متقاضیان و دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه مورد علاقه خود در این کشور حتما باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند. ورود به دانشگاه های کشور مکزیک و اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک با شرکت در آزمون ورودی دانشگاهی و همچنین آزمون تعیین سطح زبان مشخص شده امکان پذیر می باشد. هزینه تحصیل در مکزیک بسیار مقرون به صرفه می باشد. اکثر دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند از عهده هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور بر بیایند.

در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی مکزیک برنامه های تحصیلی بی شماری در زمینه های مختلف علوم انسانی، پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی، هنری و علمی به دانشجویان ارائه می شود. در 2024 دانشجویان می توانند به صورت پارت تایم و یا فول تایم مشغول به تحصیل شوند. همچنین مدرک مورد نظر خود را پس از اتمام دوره های آموزشی بدست بیاورند. اکثر برنامه های تحصیلی دوره های Master و PhD به زبان انگلیسی ارائه می شوند. شایان ذکر است که دانشجویانی که به فکر تحصیل به زبان اسپانیایی در دانشگاه های مکزیک هستند می توانند قبل از شروع دوره های تحصیلی، در دوره های آموزشی زبان اسپانیایی شرکت کنند.

برترین دانشگاه ها جهت تحصیل در مکزیک

دانشگاه ها بر اساس معیارهای متعددی از جمله سطح علمی، امکانات آموزشی و ر فاهی دانشجویان، ارتباط دانشجویان با اساتید، نسبت تعداد کارمندان و اساتید دانشگاه به تعداد دانشجویان و غیره طبقه بندی می شوند. هر چه دانشگاه رتبه ملی و جهانی بهتری کسب کرده باشد پس از فارغ التحصیلی شانس پیدا کردن شغل از سوی افراد بالاتر می رود.

در جدول ذیل به منظور راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در مکزیک دانشگاه های برتر مکزیک به همراه رتبه آن ها از نظر QS در سال 2024 معرفی شده اند:

نام دانشگاهQS Ranking 2024
Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM)93
Tecnológico de Monterrey184
Instituto Tecnológico Autónomo de México (ITAM)651
Universidad Panamericana (UP)661
El Colegio de México, A.C.681
Universidad Iberoamericana IBERO691
Instituto Politécnico Nacional (IPN)741
Universidad Anáhuac México771
Universidad de Guadalajara (UDG)851
Universidad Autónoma Metropolitana901
Universidad de las Américas Puebla951
ITESO, Universidad Jesuita de Guadalajara1001

برترین دانشگاه های مکزیک

بررسی هزینه تحصیل در مکزیک

هزینه تحصیل در مکزیک در دوره های تحصیلی مختلف به برنامه تحصیلی و همچنین دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. هزینه تحصیل در مکزیک به بخش های مختلفی از جمله شهریه دانشگاهی، هزینه های حمل و نقل، هزینه های اقامت و اجاره مسکن، هزینه های امکانات و هزینه های خوراک و پوشاک تقسیم می شوند. همانطور که می دانید، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در اکثر کشورهای دنیا بسیار کم تر از هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور مکزیک از 400$ الی 2000$ (دلار آمریکا) در یک سال تحصیلی می باشد. در حالیکه دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی در کشور مکزیک را دارند باید هر ساله از 2650$ الی 9000$ (دلار آمریکا) جهت شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف پرداخت کنند. میزان هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور مکزیک به رشته تحصیلی، دوره و مقطع و همچنین دانشگاه مورد نظر بستگی دارد.

لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی و موارد مشابه بالاتر از سایر رشته ها مانند رشته طراحی لباس در مکزیک متفاوت می باشد. تحصیل در مکزیک شرایط خاص خود را به همراه دارد و کم بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور باعث شده است تا تعداد متقاضیانی که به فکر مهاجرت تحصیلی به مکزیک هستند به سرعت افزایش یابد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار آماده خدمت به تمامی هموطنان عزیز و محترم در زمینه های مختلف مهاجرتی به کشور های مدرن و پیشرفته می باشند.

پرسش هایی اساسی درباره تحصیل در مکزیک

افرادی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند با پرسش های زیادی روبرو می شوند که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • زبان تحصیل در این کشور چیست؟ همه رشته های تحصیلی در این کشور به زبان اسپانیایی ارائه می شود. با این حال باید توجه داشت که هر ساله بر تعداد دوره های انگلیسی زبان در این کشور نیز افزوده شده است.
  • دوره های آموزشی در مکزیک چقدر به طول می انجامد؟ دوره کارشناسی در مکزیک 4 ساله است. پس از آن، دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله شرکت می کنند و دوره دکتری در این کشور 3 ساله است.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *