ویزای کاری

ویزای کاری ایتالیا

ویزای کاری ایتالیا

برای ویزای کاری ایتالیا 2024 شرایطی نیاز است، چرا که آمار بیکاری آن حدود 7.4% بوده و در صدور ویزای کاری به خارجیان سختگیری هایی وجود دارد. ایتالیا کشوری فوق العاده زیبا و دیدنی است و سالیانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. اما در بحث اشتغال به کار مانند کشورهای صنعتی چون آلمان انتظارات شغلی را معمولا برآورده نمی سازد. این به دلیل نرخ بالای بیکاری در این کشور طی سالیان متوالی است که فرصت های شغلی این کشور را برای نیروی کار اینترنشنال کاهش داده است.

  • شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا 2024 چیبست؟
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست این ویزای ایتالیا چیست؟
  • هزینه لازمه برای ریسیدگی به درخواست ویزای کار ایتالیا چقدر است؟
  • مشاغل مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری ایتالیا چیست؟
  • آیا وضعیت کار در ایتالیا خوب است؟
  • بهترین شهرهای ایتالیا برای کار کردن کدامند؟
  • طریقه اخذ اقامت دائمی ایتالیا از طریق ویزای کاری این کشور چیست؟

با این حال در ایتالیا به عنوان کشوری اروپایی و عضو حوزه شنگن شرایط استانداردی در مورد مشاغل موجود دارد که آنها را رعایت می نمایند. لذا برای افرادی که خواستار اشتغال در این کشور هستند مقاله ای توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، که امید است مطالعه آن مفید باشد.

در این مطلب میخوانید نمایش

همه چیز درباره مهاجرت کاری به ایتالیا

کولوسئوم رومی، آبراه ‌های ونیزی، ساحل آمالفی، دریاچه ‌های یخچالی، غذا و شراب باورنکردنی، ایتالیا را برای هر مسافری ضروری می ‌سازد. در واقع، چیزهای زیادی برای کاوش در ایتالیا وجود دارد، یک سفر کوتاه کافی نیست. بسیاری از بازدیدکنندگان می ‌بینند که می‌ خواهند به طور موقت یا دائم به این کشور غنی فرهنگی نقل مکان کنند تا نیاز خود را به بیشتر برآورده کنند. زندگی در ایتالیا به عنوان یک آمریکایی یا ملیت دیگر بسیار ارزشمند است. شما زبان دیگری را انتخاب خواهید کرد، با سایر مهاجران ملاقات کنید و زمان زیادی برای زندگی کردن لا dolce vita (زندگی شیرین) داشته باشید. این یک فرصت شگفت انگیز است تا زمانی که بدانید چگونه به ایتالیا مهاجرت کنید و در آنجا شغلی پیدا کنید.

شما باید قبل از سفر تحقیقاتی انجام دهید، به خصوص در مورد ویزا که باید برای آن درخواست دهید. در مورد اخذ ویزا، اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، به احتمال زیاد باید قبل از صدور ویزای خود، شغلی پیدا کنید. اگر در ایتالیا هستید، اگر صاحب کسب و کار یا متخصص در یک صنعت نیستید، ممکن است برای یافتن شغل مشکل داشته باشید. اگر انگلیسی صحبت می کنید، تجارت گردشگری یا مهمان نوازی ممکن است برای شما مناسب باشد. یافتن مسکن. واقعیت های شکار آپارتمان یا خانه در یک کشور خارجی همیشه پر زرق و برق نیست. بسیاری از آپارتمان ها بدون اثاثیه و بدون وسایل بزرگ عرضه می شوند، بنابراین شما باید در هنگام جستجو دقت لازم را انجام دهید. بسته به محل زندگی شما، اجاره مقرون به صرفه است.

خدمات سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری به ایتالیا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری به ایتالیا خدمات و مشاوره تخصصی و کاملی را به متقاضیان ارائه می دهد. برای مهاجرت کاری به کشور ایتالیا باید ابتدا رزومه خود را تقویت کنید و در چهارچوب یک رزومه ایتالیایی آن را تدوین و ویرایش کنید. تمامی مدارک تحصیلی و کاری و دیگر مدارک باید ترجمه شوند و در نهایت باید از طرق متفاوت برای اخذ ویزای کاری یک جاب آفر داشته باشید. اخذ جاب آفر باید از سوی یک کارفرمای ایتالیایی به شما پیشنهاد شود.

بدین منظور باید با مراجعه به سایت های کاریابی و یا جستجو در لینکدین و یا دیگر شبکه های مجازی ایتالیایی و یا برقراری ارتباطات با موسسات به چند کار مورد نظر خود درخواست دهید و در صورت پذیرش درخواست شما از سوی یک کارفرما می توانید برای اخذ ویزا و مهاجرت اقدام کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مراحلی که ذکر شد می تواند از گام اول تا مراحل نهایی همراه و مشاور شما باشد.

اشتغال در ایتالیا در سال 2024

با توجه به صندوق بین المللی پول، در سال 2024 ایتالیا در رتبه هشتم بزرگترین اقتصاد جهان قرار دارد. اما هنوز هم بحران مالی جهانی را تجربه می کند و دومین میزان بدهی های عمومی در اروپا پس از یونان را دارد. اکثریت مردم این کشور در حدود 60 میلیون نفر از ساکنین این کشور در شمال ایتالیا زندگی می کنند و فارغ التحصیلان در شهرهای بزرگ و شمالی، شانس بیشتری برای یافتن شغل خواهند داشت. این منطقه بیشتر صنعتی و توسعه یافته است و به دلیل فراوانی شرکت های خصوصی، شناخته شده است. در حالی که جنوب ایتالیا بشدت به کشاورزی وابسته است و نرخ بیکاری در مناطق شمالی حدود 10% و در مناطق جنوبی تا 29% است.


طبق آخرین امارها و گزارشات موثق از بازار کار کشور ایتالیا، نرخ بیکاری در این کشور اروپایی جهش یافته است:

بررسی نرخ بیکاری و تغییرات آن در ایتالیا

در آغاز سال 2024 نیز نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در حدود 7.4% اعلام شده است. با توجه به اینکه میلیون ها مسافر برای دیدن بسیاری از مناظر مشهور هر ساله به ایتالیا می روند، کارهای موقت در صنعت گردشگری بسیار آسان تر از اشتغال دائمی در سایر بخش ها است. بسیاری بر این باور هستند که امکان کاریابی در کشور ایتالیا وجود ندارد اما تخصص افراد می تواند به آن ها کمک کند تا با آسودگی خاطر کار مورد نظر خود را بیابند.

اینفوگرافیک ویزای کاری ایتالیا

مشاغل موجود در ایتالیا

طبق گزارش های دریافتی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی مشاغلی که در حال حاضر به علت کمبود مهارت و توانایی پر تقاضا هستند و دارای بازار کار مناسب تری نسبت به سایر مشاغل می باشد عبارتنداز:

  • الکترونیک
  • مهندسی
  • کامپیوتر
  • آموزش و پرورش
  • مکانیک
  • تکنولوژی
  • دانش ریاضی
  • محصولات شیمیایی
  • خودرو
  • ارتباطات مخابراتی
  • بیمه

اکثر مردم محلی به زبان انگلیسی مسلط نیستند، بنابراین بعید است که بتوان بدون داشتن درک قوی زبان ایتالیایی کار کرد. از سوی دیگر، توانایی زبان انگلیسی به ویژه در زمینه گردشگری و آموزش بسیار ارزشمند خواهد بود. از این رو مشاغلی که انگلیسی را به عنوان زبان خارجی آموزش می دهند به آسانی در دسترس هستند اما طبیعتا درآمد حاصل از این مشاغل نیز کمتر است.

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

 

شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا

ویزای کاری ایتالیا مجوز دولت ایتالیا برای ورود به این کشور برای کار است. اگر فرد شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا است و تمایل به کار در این کشور را دارد باید برای این ویزا درخواست نماید. اگر کسی شهروند کشوری عضو اتحادیه اروپا یا یکی از کشورهای نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین است نیازی به مجوز کار در ایتالیا نخواهد داشت. با این حال برای مدتی بیش از 90 روز باید برای اقامت در اداره شهرداری آن محل مراجعه نماید. آنها قادر خواهند بود تا وی را در مورد اسنادی که به همراه درخواست ارسال می شوند راهنمایی نمایند. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا نیاز به اخذ ویزا، اقامت از طریق تمکن مالی، سایر روش های آن و مجوز کار برای زندگی و اشتغال در این کشور را دارند.

انواع ویزا بسته به هدف شما در دسترس است. در صورت درخواست، باید فرم درخواست ویزای تکمیل شده، گذرنامه معتبر، عکس های گذرنامه که اخیرا گرفته شده باشد و همچنین اسناد حمایتی تهیه شده باشند.

2 نوع ویزای اصلی برای ایتالیا وجود دارد:

  • ویزای کوتاه مدت شنگن که تا 90 روز معتبر است و اصطلاحا ویزای تایپ C است.
  • ویزای شنگن یکنواخت و یکسان برای کشورهای عضو شنگن است که به ویزای تایپ D معروف است.

ویزای نوع دوم امکان سفر به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا این امکان را بدهد. این ویزا برای اهداف خاصی از جمله ویزای تحصیلی ایتالیا یا کار در این کشور صادر می گردد.

پیشنهاد شغلی یا job offer در ایتالیا

یکی از نکات حائز اهمیت در زمینه کسب ویزای کاری ایتالیا داشتن پیشنهاد شغلی و یا Job offer است. به عنوان شخصی که متقاضی اشتغال در ایتالیا است ذکر این نکته که دریافت این پیشنهاد شغلی برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا به چه صورت است خالی از لطف نیست. کارفرمایی که در کشور ایتالیا می خواهد یک عنوان شغلی را به کارمندی خارج از این کشور و خارج از اتحادیه اروپا پیشنهاد دهد طبق قوانین حمایت از نیروی کار داخلی، ابتدا باید این شغل را در کشور خود در مدت زمان مشخصی منتشر و آگهی نماید.

اگر در مدت تعیین شده شهروندی از ایتالیا خواهان کسب این شغل و اشتغال در زمینه موجود نبود در مرحله دوم کارفرما باید شغل مورد نظر را برای مدت تعیین شده در اتحادیه اروپا آگهی و انتشار نماید. اگر در مرحله دوم نیز شخصی متناسب با شغل منتشر شده یافت نشد و یا کسی داوطلب کسب این کار نبود در این صورت کارفرما می تواند آن را برای شخصی در کشور ثالث یا خارج از اتحادیه اروپا ارسال نماید که در این صورت با رعایت شرایطی که طبق قانون کار برای اتباع خارجی و بین المللی باید رعایت شود آن شخص می تواند شغل مورد نظر را کسب نماید و با در دست داشتن آن برای دریافت ویزای کاری ایتالیا اقدام کند. ارسال این دعوت نامه کاری منوط به تعیین حداقل میزان دستمزد برای یک نیروی کار بین المللی طبق قانون کار می باشد.

نگران پیدا کردن کار در ایتالیا نباش

آشنایی با فرآیند درخواست ویزای کار ایتالیا 2024

فرآیند درخواست ویزای کاری ایتالیا چند مرحله ای است و طی هر یک از این مراحل نیز متقاضی بایستی یکسری کارها و اقدامات را انجام دهد. اولین کار و در واقع مهمترین کار یافتن کارفرمای ایتالیایی است که خواهان جذب شماست. سپس شما با ارسال ندارک لازم به آن کارفرما استارت کار را می زنید. پس از دریافت مجوز کاری توسط کارفرماست که شما برای درخواست ویزای کار ایتالیا (ویزای ورود) به سفارت ایتالیا مراجعه کرده و برای اخذ این ویزا اقدام می کنید. در حقیقت این کارفرمای ایتالیایی است که از طرف شما برای اخذ مجوز کاری اقدام می کند و بالاخره پس از ورود به کشور ایتالیا با ویزای کاری و مجوز کار ایتالیا اینبار شما بایستی برای اخذ مجوز افامتی اتان اقدام کنید.

حالا با جزییات کامل به معرفی تمامی مراحل درخواست ویزای کار ایتالیا 2024 می پردازیم:

مراحل درخواست ویزای کار ایتالیا

مراحل دریافت ویزای کاری ایتالیا

شهروندان کشورهای غیر اروپایی برای مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق کار نیاز به یک دعوتنامه یا قرارداد کاری در کشور ایتالیا خواهند داشت. برای مهاجرت کاری به کشور ایتالیا برای شهروندان غیر اروپایی، یک پروسه زمانی 3 مرحله ای وجود دارد که هر فرد موظف به انجام آن است.

این 3 مرحله جهت کار در ایتالیا عبارتند از:

  1. یافتن یک شغل در ایتالیا و دریافت اجازه کار در خاک این کشور
  2. اقدام برای دریافت ویزای کاری کشور ایتالیا
  3. مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای کار

باید توجه داشت که مراحل ذکر شده به صورت سلسله وار و پیوسته صورت خواهد پذیرفت. همچنین اجازه کار توسط کارفرما دریافت می شود و متقاضی تنها موظف به ارائه مدارک به کارفرما هستند. در رابطه با شرایط درخواست ویزای کار ایتالیا باید بیان داشت که این ویزا در یک بازه زمانی خاص ارائه می شود و دولت ایتالیا هر ساله سهمیه مهاجرین کاری خارجی را معرفی می کند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایتالیا

ویزای کاری ایتالیا نیز مانند سایر ویزاهای این کشور نیاز به مدارکی دارد که متقاضیان باید آن ها را به دقت در اختیار سفارت قرار دهند. باید توجه داشت که امکان ثبت درخواست برای دریافت ویزای کاری ایتالیا تنها از سفارت این کشور در درون خاک کشوری که متقاضی شهروند رسمی آن است، ممکن می شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری ایتالیا به شرح زیر است:

  • کپی قرارداد امضا شده
  • گواهی رسمی و کپی نولا اوستا
  • فرم تکمیل شده درخواست اقامت بلند مدت در کشور ایتالیا
  • پاسپورت معتبر با دو صفحه سفید و حداقل سه ماه اعتبار پس از اتمام مهلت ویزا
  • دو قطعه عکس در قطع پاسپورت
  • گواهی محل اقامت در کشور ایتالیا
  • گواهی در اختیار داشتن منابع مالی کافی برای اقامت در ایتالیا
  • مبلغ 116€ (یورو) بعنوان مبلغ رسیدگی به مدارک جهت صدور ویزای کاری ایتالیا
  • کلیه مدارک تحصیلی و آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت فرد

شرایط صدور ویزای کار هر فرد در کشور ایتالیا با دیگری متفاوت است و به همین دلیل کارفرمایان در کشور ایتالیا، به نیروی کار خود توضیح می دهند که چه مدارکی را اضافه بر مدارک یاد شده باید به همراه داشته باشند.

از بهترین مسیر مهاجرت به ایتالیا غافل نشو

تمکن مالی از مدارک لازم جهت ویزای کاری ایتالیا

نکته مهم دیگر در رابطه با مدارک لازم جهت ویزای کاری ایتالیا مدرک اثبات تمکن مالی است. در واقع کارجو و یا متقاضی اخذ ویزای کاری ایتالیا بایستی اثبات کند که چند ماه نخست ورودش به ایتالیا را حتی بدون دریافت حقوق می تواند از عهده تامین معاش خود در این کشور برآید. طبق قوانین کشور ایتالیا نیز سطح تمکن مالی افراد بسته به مدت اقامتشان در ایتالیا و نیز همراهان آنها متفاوت است.

با این توضیح مقدار تمکن مالی برای اقامت بیش از 20 روز در ایتالیا از قرار زیر می باشد:

تمکن مالی از مدارک لازم جهت ویزای کاری ایتالیا

اما برای اثبات تمکن مالی نیز متقاضیان بسته به شرایط خود می توانند از روش های مختلفی استفاده کنند که در بخش زیر به آنها اشاره می شود:

  • صورتحساب بانکی
  • صورتحساب حساب پس انداز
  • کپی کردیت کارت یا کارت اعتباری
  • ضمانت نامه بانکی میزبان

بهترین راه برای اخذ ویزای کاری ایتالیا

بهترین راه برای اخذ ویزای کاری ایتالیا این است که افراد ابتدائا در این کشور تحصیل کنند. چرا که اخذ پیشنهاد شغلی از کارفرمایان ایتالیایی بدون تحصیل در ایتالیا و داشتن اقامت این کشور، تقریبا غیرممکن است. خوشبختانه شهریه دانشگاه های ایتالیا بسیار پایین است و امکان اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی زیادی نیز وجود دارد. شهریه ای که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا همان non-EU /EEA students به دانشگاه های این کشور پرداخت می کنند با توجه به رشته و مقطع تحصیلی آن ها به شرح ذیل است:

نوع دانشگاهشهریه سالیانه به یورو
دانشگاه های دولتی€0 تا 5000€
دانشگاه های خصوصی€3000 تا 35000€

بهترین راه برای اخذ ویزای کاری ایتالیا

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از روش های مناسب جهت افزایش شانس کاریابی در کشور ایتالیا است. افرادی که از طریق تحصیل وارد کشور ایتالیا می شوند، می توانند در شرایط خاص تا سقف 20 ساعت در خاک این کشور کار کنند. پس از پایان دوره تحصیل در کشور ایتالیا، دولت این کشور به مهاجرین خارجی اجازه می دهد تا به مدت یک سال در خاک این کشور بمانند و به جستجوی کار بپردازند.

در ایتالیا به 4 روش می توان برای یافتن کار مناسب اقدام کرد که عبارتند از:

  • استفاده از آشنایان که مناسب ترین روش کاریابی در ایتالیا است
  • استفاده از سایت های کاریابی
  • استفاده از آژانس های کاریابی رسمی در ایتالیا
  • استفاده از مراکز معرفی نیروی کار در شهرهای مختلف کشور ایتالیا

مهم ترین سایت های کاریابی در ایتالیا عبارتند از :

  • Monster Italy
  • StepStone Italy
  • BancalLavoro
  • org
  • JoBlitz
  • Cliccalavoro
  • TipTopJob
  • TransitionsAbroad
  • Jobonline
  • teachItaly
  • bancalavoro
  • skillpass
  • Opportunitalia
  • Universitaelavoro
  • jobonline

مقایسه شرایط کسب و کار در ایتالیا و آلمان

طبق داده های آماری سال جاری یعنی سال 2024 متوسط درآمد سالانه در ایتالیا در حدود €28500 (یورو) می باشد که اگر آن را به صورت درآمد خالص ماهانه محاسبه کنیم تقریبا به حدود €1624 (یورو) می رسد. رقمی که اگر آن را هم با رقم متوسط ماهیانه کار در آلمان مقایسه کنیم متوجه می شویم که درآمد حاصل از کار در آلمان به مراتب بیشتر از ایتالیاست:

مقایسه شرایط کسب و کار در ایتالیا و آلمان

به همین ترتیب نیز شاخص قدرت خرید در آلمان چند برابر ایتالیاست و این را می توان با توجه به نمودار زیر متوجه شد:

مقایسه شاخص قدرت خرید محلی دو کشور ایتالیا و آلمان

اما برای آشنایی بیشتر با سطح درآمدی در ایتالیا بهتر دیدیم در این بخش شما را با متوسط درآمد ماهیانه در برخی از مشاغل معروف در ایتالیا آشنا می کنیم:

متوسط درآمد ماهیانه در برخی از مشاغل معروف در ایتالیا

بهترین شهر ایتالیا برای کار و زندگی

با توجه به شرایط اقتصادی کشور ایتالیا شاید کار در هر شهر و یا منطقه ای از این کشور مناسب متخصصان خارجی نباشد. معمولا به کارگران خارجی توصیه می شود جهت کار در ایتالیا بیشتر بر روی مناطق شمالی و شهرهای موجود در این مناطق متمرکز شوند چرا که در یک مقایسه علمی متوسط درآمد سالانه در شمال ایتالیا با €30276 (یورو) بیشتر از متوسط درآمدی در مرکز ایتالیا با €29075 (یورو) و جنوب این کشور با €26473 (یورو) می باشد. بر همین اساس و همانطوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، شهر میلان با متوسط درآمد سالانه €35497 (یورو) پردرآمدترین و بهترین شهر ایتالیا به حساب می آید:

بهترین شهرهای ایتالیا از نظر درآمد ماهیانه

پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا در سال 2024

آمار بیکاری در ایتالیا در سال 2020 حدود 10% بوده است و با شیوع کرونا در اوایل سال 2022 به 9% افزایش یافته، البته در نواحی جنوبی این کشور آمار بیکاری بیشتر است و در بعضی شهرها حتی به 28% نیز می رسد. البته غالبا کسانی که در دانشگاه های خوب ایتالیایی تحصیل کرده اند و به زبان ایتالیایی تسلط دارند به راحتی می توانند شغل مناسبی پیدا کنند. در جدول ذیل چندی از پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا معرفی شده اند:

عنوان شغلیدرآمد سالیانه (یورو)
مدیر اجرایی€95000
سرویس های مالی€89000
وکلا و مشاوران حقوقی€80000
سرویس های امنیتی€69000
فروش و گسترش تجارت€59000
کنترل مالی و استراتژی€56000

اقامت دائمی (PR) از طریق کار در ایتالیا

ابتداء از امتیاز اخذ مجوز اقامت دائم ایتالیا می گوییم که دارندگان این نوع اقامت به حقوق مشابه شهروندان ایتالیایی مثل کار و زندگی بدون ویزا و مجوز کاری در سراسر کشورهای اتحادیه اروپا (EU) دست می یابند.اما متقاضیان بایستی بدانند که پیش شرط اصلی اخذ اقامت دائمی ایتالیا این است که شما با مجوز اقامت موقتی حداقل حدود 5 سالی در ایتالیا زندگی بکنید:

شرایط اخذ اقامت و شهروندی ایتالیا

اخذ ویزای همراه با ویزای کار ایتالیا

ویزای کار همراه یکی از روش‌های مهاجرت به ایتالیا است که برای افرادی که می‌خواهند به عنوان کارمند یا کارآموز در این کشور مشغول به کار شوند، مناسب است. این ویزا به افراد اجازه می‌دهد تا به عنوان کارمند یا کارآموز در ایتالیا فعالیت کنند و در طول مدت اعتبار ویزا، اقامت خود را تمدید کنند. برای اخذ ویزای کار همراه از طریق ویزای کار، افراد باید مراحل و شرایط خاصی را رعایت کنند. ابتدا، باید یک پیشنهاد کار از یک شرکت یا کارفرمای ایتالیایی دریافت کنند. سپس باید از سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ویزای کار همراه را درخواست کنند. برای اخذ ویزای کار همراه، افراد باید مدارک مورد نیاز را تهیه و ارائه کنند.

این مدارک ممکن است شامل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، فرم درخواست ویزا، عکس ‌های شناسایی، پروفایل حساب بانکی، پروفایل شغلی و پروفایل مالی شخصی باشد. بعد از ارسال مدارک و پرداخت هزینه ‌های مربوطه، معمولاً زمان پردازش و صدور ویزای کار همراه تا چند هفته طول می ‌کشد. پس از دریافت ویزا، افراد باید به ایتالیا سفر کرده و در زمان مقرر به سازمان مهاجرت محلی مراجعه کنند تا اقامت خود را ثبت کنند. در نهایت، باید توجه داشت که شرایط و فرآیند درخواست ویزای کار همراه ممکن است بسته به ملیت، شغل، شرکت کارفرما و دستورالعمل‌ های مهاجرت ایتالیا تغییر کند.

بررسی حقوق و درآمد کارمندان در ایتالیا

متوسط ​​حقوق در ایتالیا حدود 1800€ (یورو) 1980$ (دلار آمریکا) ناخالص برای حقوق 14 ماهه است که به ارزش خالص 1500€ (یورو) و 1650$ (دلار) در ماه می رسد. این بدان معناست که میانگین حقوق سالانه حدود 25200€ (یورو) ناخالص 27700$ (دلار آمریکا) یا 17300€ (یورو) 19000$ (دلار) خالص است. این حقوق، البته، به شدت به مدارک، سال ها تجربه و حتی مناطقی که در آن مشغول به کار هستید بستگی دارد. برخی از کارگران گزارش شده است که حداقل 500€ (یورو) 550$ (دلار) در ماه درآمد دارند.

بررسی حقوق و درآمد بر اساس تحصیلات در ایتالیا

در ایتالیا، میزان درآمد شهروندان به طور معمول به تحصیلات آن‌ ها نیز وابسته است. افراد با تحصیلات بالاتر معمولاً درآمد بیشتری دارند نسبت به افرادی که تحصیلات کمتری دارند. این تفاوت ‌ها در درآمد بر اساس تحصیلات در ایتالیا می ‌تواند به عوامل مختلفی نظیر فرصت‌ های شغلی، دسترسی به آموزش و توانایی‌ های فردی بستگی داشته باشد. افراد با تحصیلات بالاتر معمولاً به عنوان نیروهای متخصص و ماهر در بازار کار شناخته می‌ شوند و بنابراین درآمد بالاتری نسبت به افراد با تحصیلات کمتر دارند. این افراد معمولاً به راحتی مشاغل با درآمد بالا و فرصت ‌های شغلی مناسب ‌تر پیدا می‌ کنند.

به علاوه، افراد با تحصیلات بالاتر معمولاً به راحتی به فرصت ‌های آموزش و پیشرفت حرفه‌ای دسترسی دارند که می‌ تواند به افزایش درآمد آن ‌ها کمک کند. همچنین، تحصیلات بالاتر معمولاً به افراد کمک می ‌کند تا مهارت ‌های لازم برای پذیرش شغل ‌های با درآمد بالا را پیدا کنند. با این حال، باید توجه داشت که تحصیلات تنها یک عامل است و تأثیرات دیگر نظیر تورم، قوانین کاری، سطح توسعه اقتصادی و زیرساخت ‌های موجود نیز بر درآمد افراد تأثیر دارند. بنابراین، برنامه‌ ها و سیاست‌ های دولت برای افزایش دسترسی به آموزش و فرصت ‌های شغلی مناسب برای همه افراد می ‌تواند به کاهش تفاوت‌ های درآمد بین افراد با تحصیلات مختلف کمک کند.

بررسی درآمد و حقوق بر طبق سابقه کار در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی در اروپا است که دارای یک بازار کار پویا و گسترده است. در این کشور، میزان درآمد افراد بسیار به سابقه کار آن ‌ها بستگی دارد. در ایتالیا، سیستم حقوق و دستمزد بر اساس تعداد ساعات کار شده و سابقه کار فرد تعیین می ‌شود. به طور کلی، افراد با سابقه کار بیشتر معمولاً درآمد بیشتری نسبت به افراد با سابقه کار کمتر دارند. سیستم مالیاتی ایتالیا نیز بر اساس درآمد افراد تعیین می ‌شود و افراد با درآمد بالاتر باید مالیات بیشتری پرداخت کنند.

همچنین، در ایتالیا برخی از صنایع و حوزه ‌های کاری مانند فناوری اطلاعات، مهندسی، طراحی مد و صنایع خلاق، به دلیل نیاز به مهارت ‌های خاص و پیشرفته، حقوق و دستمزد بالاتری پرداخت می‌ شود. با این حال، متوسط درآمد در ایتالیا برابر با حدود 20000€ (یورو) در سال است، اما این مقدار بستگی به منطقه، شغل و سابقه کار فرد دارد. به طور کلی، افزایش سابقه کار معمولاً منجر به افزایش درآمد فرد می ‌شود و این یک روند طبیعی در بازار کار ایتالیا است.

نحوه کاریابی در کشور ایتالیا

به طور کلی، شما فقط به یک مدرک شناسایی معتبر یا پاسپورت و یک شماره مالیاتی،codice fiscaleنیاز دارید. برای دریافت شماره مالیات در ایتالیا، باید درخواستی را با Agenzia delle Entrate ارسال کنید. حتی اگر برای کار و زندگی در ایتالیا نیازی به ویزای کار یا مجوز ندارید، همچنان باید در این کشور ثبت نام کنید. شما این کار را با گزارش حضور خود در ایستگاه پلیس و پر کردن فرم ها و مدارک لازم انجام می دهید. اگر قصد دارید بعداً برای اقامت دائم درخواست دهید، انجام این کار به محض ورود به کشور مفید است. به این ترتیب، اقامت شما در این کشور در اسرع وقت ثبت می شود.

احتمالاً شنیده اید که گردشگری فرصت های کاری زیادی را برای مهاجران در ایتالیا فراهم می کند و اشتباه نمی کنید. در مورد تدریس هم همینطور است، به خصوص اگر انگلیسی صحبت کنید. با این حال، اینها همچنین در بین مهاجران پرطرفدارترین مشاغل هستند و ممکن است هنگام جستجوی آن مشاغل، رقابت سنگین تری پیدا کنید. تعداد کمی از مشاغل خالی وجود دارد که به نظر می رسد ایتالیا نمی تواند آنها را پر کند، و نگاهی به آنها برای اینکه ببینید آیا آنها برای شما مناسب هستند یا نه، می تواند ساده ترین راه برای شروع باشد.

آشنایی با موسسات کاریابی در کشور ایتالیا

Adami Associates یک آژانس استخدام برتر در ایتالیا است که خدمات با کیفیت ارائه می دهد. این یکی از شرکت های پیشرو در استخدام در ایتالیا است که در جستجو و انتخاب پرسنل واجد شرایط تخصص دارد. مدیران ارشد Adami Associate به شرکت‌ های چندملیتی، شرکت ‌های حرفه ‌ای، SMEها و سازمان ‌ها در جذب افراد حرفه‌ای کمک می ‌کنند. این آژانس تضمین می کند که هم شرکت های استخدام کننده و هم افراد جویای کار به اهداف خود دست می یابند.

پرسنل سریع، قرارگیری عالی، آزمایش سرسخت، ارائه دهنده راه حل های درجه یک HR، این Adecco است. این یک شرکت پرسنل جهانی است که دفاتری در ایتالیا نیز دارد. مشاوران آدکو با برخی از بهترین و برترین شرکت های جهان همکاری می کنند. Adecco حتی کاندیداها را برای مشتریان خود راهنمایی می کند و همچنین افراد با استعداد را با مشاغل و کارفرمایان مورد نیاز آنها مطابقت می دهد. Manpower یک شرکت استخدام است که در سطح جهانی شناخته شده است و بیش از 2800 دفتر در 80 کشور جهان دارد. نیروی انسانی از سال 94 ارتباط شرکت ها و جویندگان کار را آغاز کرده است. آنها در استخدام موقت و دائم و همچنین طراحی و اجرای دوره های آموزشی و موارد دیگر تخصص دارند.

مهاجرت به ایتالیا

در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی این کشور و میزان بالای نرخ بیکاری شانس دریافت ویزای کاری ایتالیا بسیار کم است. لذا در صورتی که شخصی قصد مهاجرت به اروپا از طریق نیروی کار را داشته باشد بهتر است برای کشورهایی که در حال حاضر نرخ بیکاری پایینی دارند و در برخی از مشاغل، پر تقاضا هستند مانند ویزای جستجوی کار (job seeker) آلمان اقدام نمایند تا شانس بیشتری برای رسیدن به اشتغال داشته باشند. یکی دیگر از راه های مهاجرت به کشور ایتالیا مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد. مهاجرت تحصیلی به این کشور به دلیل امکان تحصیل در ایتالیا به همراه بورسیه بسیار مناسب است برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند.

علاقه مندان به زندگی در ایتالیا باید توجه داشته باشند٬ تحصیل در این کشور نیز تقریبا رایگان است و از آن جایی که اخذ پیشنهاد شغلی از کارفرمای ایتالیایی دشوار است٬ بهتر است رمز ورود تحصیل در ایتالیا باشد. علاقه مندان به تحصیل و زندگی در ایتالیا می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور کسب اطلاعات بیشتر و شروع فرآیند٬ تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کاری ایتالیا

برای اخذ ویزای کاری ایتالیا در سال 2024 اطلاع از موارد زیر الزامی است:

  • بازار کار در ایتالیا چگونه است؟ نرخ بیکاری در ایتالیا از سال 2012 تاکنون از 25% به 9% کاهش پیدا کرده است اما این کشور همچنان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم میکند.
  • میانگین ساعت کاری در ایتالیا چقدر است؟ در طول یک هفته حدود 34 تا 38 ساعت است.
  • میانگین درآمد در ایتالیا معادل چند یورو است؟ به طور متوسط هر نیروی کار در ایتالیا در حدود 1800€ تا 2200€ (یورو) در ماه درآمد دارد.
  • انواع ویزای کار در ایتالیا چیست؟ دولت ایتالیا به متقاضیان کار در این کشور انواع مختلف ویزای کار شامل ویزای استخدام با حقوق، ویزای کار فصلی، ویزای کار فصلی بلند مدت، ویزای فعالیت های ورزشی، ویزای ورکینگ هالیدی و ویزای تحقیق علمی صادر می کند.
  • فرآیند درخواست ویزای کار ایتالیا چگونه است؟ این فرآیند با یافتن کارفرمای ایتالیا، عقد قرارداد کاری و ارسال مدارک پشتیبان به کارفرمای مربوطه جهت اخذ مجوز کاری شروع شده و با درخواست ویزای کار ایتالیا (ویزای ورود به ایتالیا) از طرف متقاضی پیگیری می شود. در نهایت پس از اخذ ویزا و ورود به کشور ایتالیا نیز متقاضی کار اخذ مجوز اقامتش را انجام می دهد.
  • هزینه درخواست ویزای کار در ایتالیا 2024 چقدر است؟ 116€ (یورو) برای هر متقاضی
  • بهترین شهر ایتالیا برای کار و کسب درآمد چیست؟ شهر میلان که متوسط درآمد سالیانه هر کارگر در این شهر حدود EUR35497 (یورو) است.
4.8/5 - (34 امتیاز)

10 دیدگاه برای “ویزای کاری ایتالیا

  1. مهدی گفت:

    سلام
    بنده از کارفرمایی در ایتالیا دعوت نامه کاری با قرار داد دارم
    ایا باز راه زیادی دارم تا برم؟
    برای گرفتن ویزا چه مدرکی نیازه الان؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر
      شما باید مدارک خود رو که در این بازه زمانی ترجمه کنید. همه مدارک در این مقاله ذکر شده

  2. nahal گفت:

    سلام من 24 سالمه و میخوام برای تحصیل ایتالیا اقدام کنم خواستم ببینم کلا میشه برای ویزای کاری ایتالیا اقدام کرد؟ و برای گرفتن ویزای کاری ایتالیا میشه همزمان با همراه رفت یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر قصد دارید در ایتالیا تحصیل کنید، باید در نظر داشته باشید که به شما اجازه کار داده میشه به صورت موقت و بعد از تحصیل می تونید ویزای کاری بگیرید.
      برای این که ویزای کاری بگیرید در ایتالیا، شما باید یک پیشنهاد رسمی کار داشته باشید در این کشور و بتونید اون رو به ویزای کار تبدیل کنید و ویزای همراه هم داره

  3. hossein گفت:

    سلام ب عنوان برنامه نویس میشه اقامت ایتالیا رو گرفت..؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر دریافت اقامت ایتالیا از طریق کار برای ایرانی ها بسیار دشوار هست با این حال کسی نمی تونه به شما بگه که قطعا می تونید یا هرگز نمی تونید.
      سایت های کاریابی در ایتالیا رو جستجو کنید تا بتونید از این طریق رزومه خودتون رو در اختیار کارفرماها قرار بدید

  4. حسین گفت:

    سلام
    مدرک نولا اوستا رو از کجا باید بگیریم و چه کسی باید این رو بگیره؟ من یا کارفرمای ایتالیایی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مدرک رو کارفرما دریافت می کنه و در اختیار شما قرار می ده

  5. Ali گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من 19 سال دارم و مشغول به تحصیل در ایران
    کارفرما آشنای من هست و میخواد که برام جاب افر بفرسته (برای اون شغل کسی رو پیدا نکرده)
    با توجه به وضعیت خدمت آیا من میتوانم از وثیقه سربازی توریستی استفاده کنم و با ویزای کاری مهاجرت کنم؟
    و این که من میتونم با ویزای توریستی به ایتالیا برم و بعد از اون ویزا رو تبدیل به کاری کنم و استخدام بشم؟یا حتما باید جاب افر داشته باشم؟
    و به نظرتون بزرگ ترین چالش من چی هست برای مهاجرت؟
    متشکرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر ویزای توریستی بگیرید، برای تغییر ویزا باید مجدد به ایران برگردید.
      با توجه به این که مشغول تحصیل در ایران هستید، مشمول سربازی نشدید و می تونید از کشور خارج بشید.
      بزرگترین چالش شما می تونه عدم تسلط به زبان ایتالیایی، سن کم و نداشتن سابقه کار باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *