ویزای کاری

اخذ ویزای کار اروگوئه

اخذ ویزای کار اروگوئه

اخذ ویزای کار اروگوئه از آن جایی که کشوری در حال توسعه با اقتصادی تقریبا نابه سامان است، مزیت بزرگی برای افراد به حساب نمی آید. در واقع کشور اروگوئه با تنها 4 میلیون نفر جمعیت امکانات رفاهی و اقتصادی مناسبی را حتی برای شهروندان خود نیز فراهم نکرده است و نتیجتا انتخاب آن برای خارجی هایی که به دنبال ارتقای سطح زندگی خود هستند انتخاب مناسبی نیست. با این وجود ممکن است برخی ها راجع به شرایط اخذ ویزای کار اروگوئه در سال 2024 کنجکاو باشند، به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو اطلاعاتی در این باره ارائه نموده است.

  • شرایط دریافت ویزای کاری اروگوئه چیست؟
  • فرایند مهاجرت به اروگوئه از طریق کار چیست؟
  • بهترین مشاغل در اروگوئه کدامند؟
  • حقوق ماهیانه کار در اروگوئه چقدر است؟
  • مزایای مهاجرت کاری به اروگوئه چیست؟

درباره ویزای کار در اروگوئه

افراد از راه های مختلفی جهت کسب اقامت در اروگوئه استفاده می کنند که از کوتاه ترین مسیرهای پیش روی شخص می توان به اخذ ویزای کاری اشاره کرد. کشور اروگوئه سه نوع ویزای کار برای مهاجران درنظر گرفته است که هر کدام به فراخور شغل مورد نظر و مدت اقامت مناسب افراد با اهداف گوناگون می باشد:

  • کارت شناسایی مشروط
  • اقامت موقت
  • اقامت دائم

پیش از توضیح موارد بالا ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که همزمان با ورود شخص به اروگوئه پس از دریافت ویزا، فرد مورد نظر توریست خطاب می شود و این روند سه ماه به طول می انجامد تا زمانیکه شخص به صورت رسمی جهت اقامت خود اقدام کرده و سکونت خود را در این کشور اعلام کند. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله کار در اروگوئه را نیز مطالعه بفرمایید. کارگرانی که به صورت فصلی فعالیت کرده و علاقه مند به کار در اروگوئه می باشند ملزم به دریافت کارت شناسایی مشروط هستند.

این سند تا 6 ماه اعتبار داشته و قابلیت تمدید برای فرد وجود ندارد. نوع دوم ویزای کاری، اقامت موقت می باشد که مناسب افراد دارای مهارت و تخصص بالا بوده و فرد دارای این ویزا می تواند حداکثر دو سال در اروگوئه مشغول به کار باشد. لازم به ذکر است که این زمان قابل تمدید می باشد. سومین ویزای کاری، اقامت دائم نام دارد که نسبت به دو گونه دیگر کمتر می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اروگوئه

اروگوئه فرصت های شغلی زیاد و قوانین مهاجرپذیری ندارد، پس هر فردی که تابعیت یکی از کشورهای آمریکای لاتین را نداشته باشد اگر بخواهد ویزای کار اروگوئه را به دست آورد باید از یکی از شرکت های این کشور پیشنهاد شغلی یا اصطلاحا job offer داشته باشد. پس از این که موفق شود به استخدام شخصیت حقیقی یا حقوقی در این کشور درآید به منظور کار در اروگوئه باید ویزای کاری به دست اورد. برخی از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای کار اروگوئه در سال 2024 عبارت هستند از:

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اروگوئهتوضیحات
پاسپورتحداقل 2 صفحه خالی
اعتبار برای حداقل 6 ماه پس از ورود به اروگوئه
اصل بودن و مرتب بودن یعنی تقلبی، پاره یا مخدوش نباشد
پاسپورت قدیمیاستفاده از این پاسپورت به جهت آگاهی از سوابق سفر (travel history) است
عکس پاسپورتی2 قطعه باشد
پشت سفید بوده و اخیرا گرفته شده باشد
در ابعاد 35 در 45 سانتی متر باشد
چهره فرد کاملا مشخص باشد یعنی هیچ گونه نقاب، عینک و… استفاده نشده باشد البته استفاده از حجاب به دلایل مذهبی ایرادی ندارد
موی فرد باید روبه عقب باشد و صورت را نپوشانده باشد
صورت باید بی حالت باشد یعنی بدون لبخند، اخم و غیره
بلیت هواپیمابلیت سفر باید از قبل رزرو شده باشد
کارت اعتباریکارت اعتباری و کپی آن به عنوان تمکن مالی فرد باید ارائه گردد
گزارش پزشکیاین گزارش باید تایید کننده سلامت جسمی و روحی فرد باشد و از مراکز درمانی معتبر اخذ شده باشد

مراحل درخواست ویزای کاری اروگوئه

تمامی متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای کاری اروگوئه هستند، در قدم اول باید با مراحل درخواست ویزای کاری این کشور به خوبی آشنا شوند. از سوی دیگر باید مراحل درخواست ویزای کاری این کشور را به صورت دقیق طی کنند. به طور کلی اگر شروط پیش صلاحیت را برآورده کرده اید و مدارک لازم را جمع آوری کرده اید واجد شرایط شروع درخواست خود برای ویزای کاری اروگوئه هستید. البته لازم به ذکر است که، ویزای کاری اروگوئه برای افرادی استفاده می شود که به طور موقت به اروگوئه می روند و مشغول به کار می شوند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری اروگوئه را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری اروگوئه

برای آشنایی بیشتر با مراحل درخواست ویزای کاری اروگوئه به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مراحل درخواست ویزای کاری اروگوئهتوضیحات
تکمیل فرم درخواست ویزابر خلاف اغلب کشروهای آمریکایی، دانشجویان باید فرم درخواست ویزای کاری اروگوئه را به صورت آنلاین پر کنند.
برای ویزای کاری خود برنامه ریزی کنید.باید قبل از تکمیل فرم درخواست خود برای مصاحبه ویزای خود در سفارت اروگوئه برنامه ریزی کنید. همچنین باید مطمئن شوید که به محض برآورده کردن تمام شرایط مصاحبه خود را برنامه ریزی کرده اید.
در مصاحبه سفارت شرکت کنید.بسیار مهم است که به موقع، لباس مناسب و با تمام مدارک لازم در مصاحبه حاضر شوید.
شرکت در مراحل اضافی درخواستمراحل اضافی در روند درخواست ویزای کاری اروگوئه نقش کلیدی را در اعطای ویزا به متقاضیان ایفا می کند. یکی از این مراحل اضافی ارائه اثر انگشت بیومتریک می باشسد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اروگوئه

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار اروگوئه

اخذ ویزای هیچ یک از کشورهای دنیا را نمی توان تضمین کرد اما در هر کشوری نکته هایی وجود دارد که با رعایت آن ها می توان شانس اخذ ویزا را به میزان قابل توجهی ارتقا داد. برخی از مهم ترین شرایطی که مدنظر سفارت اروگوئه به منظور صدور ویزای کاری است عبارت هستند از:

  • داشتن تمکن مالی برای پرداخت تمامی هزینه های خود، همسر و فرزندان زیر 18 سالی که قرار است فرد را در سفر به اروگوئه همراهی کنند
  • دلایلی برای برگشت یعنی فرد علقه های محکمی در ایران داشته باشد که موجب شوند پس از مدتی اقامت در اروگوئه نهایتا به کشور خود باز خواهد گشت
  • داشتن شخصیت خوب یعنی متقاضی اخذ ویزای کاری اروگوئه نباید سابقه محکومیت کیفری داشته باشد
  • داشتن سلامت روحی و جسمی

فرآیند تمدید ویزای کاری اروگوئه

یکی از اصلی ترین چالش هایی که دارندگان ویزای کاری اروگوئه همواره با آن مواجه هستند، فرآیند تمدید ویزای کاری این کشور می باشد. همانطور که می دانید، روند تمدید ویزای کاری اروگوئه به نسبت اغلب کشورهای مدرن آمریکایی و اروپایی، بسیار زمان بر است. علاوه بر این نیز، اداره مهاجرت اروگوئه نیز برای تمدید ویزای کاری این کشور بوروکراسی های اداری پیچیده ای را وضع کرده است. که این امر باعث شده تا اغلب متقاضیان تمدید ویزای کاری اروگوئه از تصمیم خود پشیمان شوند.

در نمودار زیر می توانید روند تمدید ویزای کاری اروگوئه را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند تمدید ویزای کاری اروگوئه

هزینه اخذ ویزای کار اروگوئه

به غیر از این که قرارداد کاری فرد باید به گونه ای باشد که حقوق وی مکفی هزینه های زندگی او و همراهانش در اروگوئه باشد، ضروری است نامه بانکی ارائه کند که نشان دهد خود وی نیز هزینه های لازم برای زندگی در اروگوئه را دارد. زندگی در اروگوئه برای یک نفر ماهیانه بین 600$ تا 850$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت که البته با نرخ تورم حدود 9% انتظار بالا رفتن قیمت ها نیز وجود دارد. در نتیجه بهتر است فرد دلار آمریکا تهیه کند و به اندازه مصرف هفتگی خود آن را به پزوی اروگوئه تبدیل نماید و یکباره تمامی سرمایه خود را تبدیل به پزو نکند. فرد همچنین باید هزینه ای به سفارت اروگوئه پرداخت نماید که اصطلاحا visa fee نامیده می شود؛ این هزینه به شرح ذیل است:

ورودمدت حضوراعتبارهزینه اخذ ویزای کاری
1 ورود (single entry)1 ماه3 ماه3000URU (پزوی اروگوئه)

البته هزینه ذکر شده برای اخذ ویزای کاری است چرا که هزینه اخذ ویزای توریستی اروگوئه 42$ (دلار آمریکا) است. ویزای اروگوئه با توجه به هدف افراد از سفر به این کشور انواع مختلف (توریستی، کاری، تجاری، تحصیلی و غیره) دارد. لازم به ذکر است برخی از ملل نیازی به اخذ ویزای توریستی اروگوئه ندارند که برخی از آن ها عبارت هستند از:

ملیتنیاز به پاسپورت احتیاج به بلیت بازگشتنیاز به ویزا
استرالیاییداردداردندارد
بریتانیاییداردداردندارد
اتحادیه اروپا (EU)داردداردندارد
آمریکاییداردداردندارد
کاناداییداردداردندارد

مهاجرت به اروگوئه

اروگوئه کشوری کوچک، کم جمعیت و در حال توسعه است منتهی در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای حوزه آمریکای لاتین مثل کلمبیا، اروگوئه امنیت بیشتری دارد. با این وجود معایب زندگی در اروگوئه بسیار بیشتر از مزایای آن است و نتیجتا پیشنهاد نمی شود کسی مهاجرت به اروگوئه را انتخاب کند. چراکه کار در اتریش و آلمان به دلیل نرخ بیکاری 4.2% و 3.2% آن ها بسیار بیشتر است و به علاوه هر دوی آن ها ویزای جستجوی کار صادر می کنند. یعنی لازم نیست متقاضی کار از ابتدا از یک شرکت اتریشی یا آلمانی پیشنهاد شغلی داشته باشد و می تواند با این ویزا به خاک اتریش یا آلمان به منظور پیدا کردن کار سفر کند. به علاوه سطح درآمد افراد در اتریش و آلمان بسیار بالاتر از اروگوئه است که در نمودار نشان داده شده است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در اروگوئه و برخی کشورهای دیگر

علاوه بر این که سطح درآمد ماهیانه کار در اروگوئه در مقایسه با اتریش، آلمان و سایر کشورهای توسعه یافته بسیار پایین است فرصت های شغلی کمی نیز در این کشور وجود دارد. در سال 2024 نرخ بیکاری در اروگوئه 8.4% است در نتیجه اگر یک فرد خارجی بخواهد شانس استخدام شدن داشته باشد باید علاوه بر داشتن مهارت های شغلی به زبان اسپانیایی نیز تسلط داشته باشد. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده در خصوص اخذ ویزای کار اروگوئه و مدارک لازم آن اطلاعاتی ارائه شد.

سوالات متداول در باب اخذ ویزای کار اروگوئه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب اخذ ویزای کار اروگوئه می باشیم:

  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اروگوئه چیست؟ پاسپورت، پاسپورت قدیمی، عکس پاسپورتی، بلیط هواپیما، پیشنهاد کاری و سوابق شغلی
  • هزینه اخذ ویزای کار اروگوئه چقدر است؟ به غیر از این که قرارداد کاری فرد باید به گونه ای باشد که حقوق وی مکفی هزینه های زندگی او و همراهانش در اروگوئه باشد، ضروری است نامه بانکی ارائه کند که نشان دهد خود وی نیز هزینه های لازم برای زندگی در اروگوئه را دارد. زندگی در اروگوئه برای یک نفر ماهیانه بین 600$ تا 850$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت که البته با نرخ تورم حدود 9% انتظار بالا رفتن قیمت ها نیز وجود دارد. در نتیجه بهتر است فرد دلار آمریکا تهیه کند و به اندازه مصرف هفتگی خود آن را به پزوی اروگوئه تبدیل نماید و یکباره تمامی سرمایه خود را تبدیل به پزو نکند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *