ویزای کاری

مدارک مورد نیاز ویزای کار صربستان

مدارک مورد نیاز ویزای کار صربستان

مهاجرت کاری به کشور صربستان یکی از راه های رایج برای مهاجرت به این کشور محسوب شده که دارای مخاطبان زیادی می باشد؛ افراد خارجی برای کار در صربستان به ویزای کار نیاز دارند، حال این سوال مطرح می شود که مدارک مورد نیاز ویزای کار صربستان چیست؟ برای دریافت پاسخ این سوال و اطلاع از شرایط کار در این کشور باید تا پایان مقاله پیش رو که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است ما را همراهی کنید. این کشور با نام رسمی جمهوری صربستان در جنوب قاره اروپا جای گرفته است. کشور صربستان دارای اقتصاد توسعه یافته ای می باشد، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2024 حدودا 1% افزایش یافت. همچنین در این کشور فرصت های شغلی مناسبی برای افراد متخصص و ماهر وجود دارد.

  • شرایط کار در کشور صربستان چگونه است؟
  • آیا صربستان به نیروی کار خارجی نیاز دارد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در صربستان چگونه است؟
  • درآمد در صربستان چه مقدار است؟
  • برای کار در کشور صربستان به چه مدارکی نیاز است؟

الزامات کار در کشور صربستان

در رابطه با شرایط و قوانین کار در جمهوری صربستان می توان گفت که تمامی کارمندان باید در طول هر هفته به مدت 40 ساعت مشغول به کار باشند. معمولا هفته کاری در این کشور 5 روزه است که ممکن است این روزها با توجه به نیاز کارفرما افزایش یابد. کار بیشتر از ساعت کاری مقرر شده اضافه کاری محسوب می شود و متقاضی به ازای اضافه کاری حقوق و دستمزد دریافت خواهد کرد. دقت داشته باشید که فرد نمی تواند در طول روز کاری بیشتر از 12 ساعت کار کند. بر طبق قوانین کار وضع شده در این کشور افراد می توانند در طول سال از 20 روز مرخصی استفاده کنند، به این نکته توجه داشته باشید که پس از گذشت 30 روز از کار می توانید از مرخصی های در نظر گرفته شده استفاده کنید.


فرآیند های موجود پس از دریافت ویزای کاری صربستان

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، تمامی اتباع کشورهای خارجی باید پس از دریافت ویزای کاری صربستان، و بعد از ورود به این کشور برخی از قرآیند های کلیدی را انجام دهند. بدون رعایت رعایت فرآیند های موجود پس از دریافت ویزای تحصیلی صربستان، با چالش های متعددی حین زندگی در این کشور مواجه خواهید شد. به عبارت دیگر، تمامی دارندگان ویزای کاری صربستان پس از ورود به این کشرو باید برخی از الزامات ضروری در این حوزه را به طور دقیق بررسی و اجرایی کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری صربستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری صربستان

مهاجرت کاری و مدارک مورد نیاز ویزای کار صربستان

متقاضیانی که قصد دارند وارد بازار کار کشور صربستان شوند باید دارای دعوت نامه شغلی باشند. جهت دریافت دعوت نامه شغلی متقاضیان باید به کارفرما یا موسسه ای در این کشور مدارکی مانند: آخرین مدرک تحصیلی مرتبط با کار، مدرک معتبر زبان، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه و رزومه و سوابق کاری ارسال نمایند تا صلاحیت فرد مشخص شود. در حال حاضر بیشتر شرکت ها و موسسات در این کشور به دنبال مهندسان نرم افزار، مهندسان فناوری اطلاعات (IT)، تحلیلگران آماری، مهندسان برق، مهندسان محاسبات، برق کار و اپراتورهای کامپیوتر هستند. اگر رشته تحصیلی شما مهندسی کامپیوتر بوده است و قصد کار در این زمینه را دارید پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله بازار کار رشته کامپیوتر در صربستان بپردازید.

مهاجرت کاری و مدارک مورد نیاز ویزای کار صربستان

مدارک مورد نیاز ویزای کار صربستان در 2024

متقاضیان خارجی و بین المللی برای ورود به بازار کار و اقامت در کشور صربستان در سال 2024 نیاز به ویزای کار این کشور دارند. پس از اخذ دعوت نامه شغلی باید درخواست خود را جهت اخذ ویزای کار به سفارتخانه کشور صربستان اعلام نمایید. پس از مشخص شدن زمان مصاحبه لازم است مدارکی را آماده کرده و در زمان مراجعه به سفارتخانه به مسئول مربوطه ارائه نمایید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار صربستان عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزای کار و ارائه رسید آن
  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • عکس پاسپورتی جدید با زمینه سفید
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی تا زمان دریافت اولین حقوق
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • اصل و فتوکپی مدارک شناسایی
  • ارائه رزرو بلیط رفت به کشور صربستان
  • بیمه مسافرتی
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده از کارفرما یا موسسه ای در کشور صربستان

هزینه درخواست ویزای کاری صربستان

نکته قابل توجه در خصوص هزینه درخواست ویزای کاری صربستان این است که، هزینه درخواست ویزای کاری این کشور به سفارت که متقاضیان از آن درخواست می دهند بستگی دارد. علاوه بر این بسته به هدف متقاضیان از کار در صربستان نیز می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه درخواست ویزای کاری طولانی مدت صربستان برای هر تبعه خارجی 290RSD (دینار صربستان) می باشد. همچنین با اینکه فرآیند درخواست ویزای کاری به صورت آنلاین صورت می گیرد، اما به متقاضیان توصیه می شود هزینه ویزا را به صورت حضوری در سفارت صربستان پرداخت نمایند.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری صربستان را با کشورهای مختلف اروپایی مقایسه کنید:

هزینه درخواست ویزای کاری صربستان با کشورهای مختلف اروپایی

اخذ اقامت و مهاجرت کاری به صربستان

افرادی که از طریق کار به این کشور مهاجرت می کنند می توانند پس از گذشت 5 سال از شروع کار در کشور صربستان و با پرداخت مالیات و رعایت قوانین این کشور اقامت دائم صربستان را بدست آورند. پس از گذشت مدت معینی متقاضی می تواند تابعیت و پس از آن پاسپورت کشور صربستان را دریافت نماید. در نمودار ذیل جایگاه پاسپورت صربستان در سال 2024 نشان داده شده است:

جایگاه پاسپورت صربستان

همچنین متقاضی می تواند با شروع کار در این کشور اقدامات لازم را در جهت اخذ مجوز برای اقامت اعضای خانواده خود نیز انجام دهد. متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله شرایط اخذ اقامت صربستان اطلاعات بیشتری در خصوص کسب نمایند. در مقاله فوق سعی داشتیم به بررسی مدارک مورد نیاز ویزای کار صربستان بپردازیم، برای اطلاع از شرایط کار در کشورهای مهاجر پذیر در دنیا می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و به مطالعه مقالاتی در این خصوص بپردازید. همچنین اگر نیاز به مشاوره های بیشتری دارید می توانید همه روزه با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

پرسش هایی در مورد مدارک مورد نیاز ویزای کار صربستان

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا هزینه بالایی برای دریافت ویزای کار این کشور باید پرداخت کرد؟ هزینه دریافت ویزای این کشور در حدود 300RSD (دینار صربستان) است.
  • آیا برای کار در این کشور، نیاز به دریافت مدرک زبان نیز هست؟ بله مدرک زبان یکی از مهم ترین مدارک در این رابطه است. البته در صورتی که کارفرما تایید کند که فرد تسلط کافی به این زبان را دارد، نیازی به این مدرک نخواهند داشت.
  • آیا ویزای کاری این کشور می تواند ارزشمند باشد؟ باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، ویزای کاری این کشور از نظر کلی، می تواند منجر به دریافت اقامت بلند مدت شود.
  • مهم ترین مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری این کشور چیست؟ در شرایط کنونی، داشتن پیشنهاد کاری و همچنین مدرک تحصیلی مرتبط با سابقه کاری قبلی برای دریافت ویزای کاری بسیار حائز اهمیت است.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *