ویزای کاری

موسسه های کاریابی در آذربایجان

موسسه های کاریابی در آذربایجان

منابع مختلفی برای کاریابی در بازار کار آذربایجان وجود دارد که یکی از بهترین منابع، موسسه های کاریابی در آذربایجان می باشد. در آذربایجان، روند اخذ ویزای کار به گونه ای است که برخورداری از پیشنهاد کاری یا جاب آفر شرط اول و ضروری محسوب می شود. بنابراین در اینجا اهمیت کاریابی در جمهوری آذربایجان مشخص می شود و متقاضیان مهاجرت کاری به آذربایجان متوجه این نکته می شوند که کاریابی در آذربایجان صرفا به معنای یافتن کار نیست بلکه این مجوزی برای دریافت ویزای کار در کشور آذربایجان است. بهترین منابع برای کارجویان خارجی موسسه های کاریابی و شرکت های استخدامی در آذربایجان و نیز موتورهای جستجوی کار هستند.

موسسه های کاریابی در آذربایجان مسئول ارزیابی درخواست ها و تطبیق آنها با پست های شغلی موجود هستند. آنها معمولا یا متقاضیان صلاحیتدار را برای مصاحبه خودشان دعوت می کنند و یا رزومه کارجویان را بررسی می کنند. اما چند توصیه برای متقاضان کار و کارجویان خارجی در آذربایجان اینکه همواره کپی های کافی از رزومه (CV) و اسناد و مدارک آکادمیک و حرفه ای به همراه داشته باشند. توصیه می شود که کارجویان در کلیه رویدادها و وقاع استخدامی شرکت جویند. همچنین کارجویان فراموش نکنند که انجمن های مشاغل محلی را پیدا کنند و مشاغلی را که متناسب با مهارت و حرفه آنها است را درخواست دهند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آمادگی این را دارند که اطلاعات تکمیلی و جامع مهاجرتی و اخذ ویزا را به هموطنان عزیز ارائه نمایند.

  • شرایط کار در آذربایجان چیست؟
  • آیا درآمد در آذربایجان بالا است؟
  • کار در آذربایجان چه امتیازی دارد؟

بازار کار در آذربایجان در سال 2023

درسال 2023 تقریبا 50% از نیروی کار در آذربایجان در بخش های خدماتی، 12% در بخش صنایع و %38 در کشاورزی و جنگلداری این کشور مشغول کار هستند. شهروندان خارجی در آذربایجان اغلب به دنبال مشاغل مهندسی، مشاغل مراقبت های درمانی، مشاغل آموزشی، مشاغل ساختمانی، مشاغل فناوری اطلاعات، مشاغل حمل و نقلی، مشاغل موجود در صنعت نفت و گاز طبیعی هستند. چرا که آنها بخش هایی با بازار کار پررونق بوده و نیاز فوری برای جذب کارکنان جدید دارند. کارگران خارجی معمولا در کارخانجات، شرکت های نفتی، مدارس، بیمارستان ها، سایت های ساخت و سازی و ادارات و دفاتر مدرن شهرهای بزرگ کار می کنند.

اما قبل از شروع به کاریابی به متقاضیان کار در آذربایجان توصیه می شود که اولویت های خود همانند محل شرکت، میانگین درآمدی مطلوب، انتخاب مزایا، اندازه شرکت و غیره را تعریف کنند. این تعاریف برای متقاضیان کار در کشوری که زبان رسمی آن انگیسی یا آذربایجانی است، بسیار مهم است. شما در فهرست زیر می توانید با برخی مشاغل مورد نیاز آذربایجان در سال 2023 آشنا شوید:

  • اپراتور جرثقیل
  • کارگر/ پشتیبان
  • برق کار
  • اپراتور دستگاه
  • کارگر نگهداری
  • کارگر تولید
  • مدیر سیستم
  • راننده کامیون

شانس کاریابی در آذربایجان

در جدول ذیل نرخ بیکاری در آذربایجان و گرجستان در سال 2023 مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2023
گرجستان%19.8
آذربایجان%4.8

همان طور که مشاهده می شود شرایط بازار کار در آذربایجان بهتر از گرجستان است. البته سطح درآمد افراد در هر دو کشور مذکور پایین است. به عبارت دقیق تر متوسط درآمد ماهانه در آذربایجان در سال 2023 حدود AZN2950 (منات آذربایجان) می باشد، کم ترین درآمد ماهانه AZN970 (منات آذربایجان) و بیشترین درآمد ماهانه AZN17100 (منات آذربایجان) است. خارجی هایی که برای کار آذربایجان را انتخاب می کنند باید حداقل به یکی از زبان های آذری یا روسی، ترجیحا آذری، مسلط باشند تا بتوانند شغلی پیدا کنند.

نحوه کاریابی به کمک موسسه های کاریابی در آذربایجان

نحوه کاریابی به کمک موسسه های کاریابی در آذربایجان

به واسطه اقتصاد رو به رشد جمهوری آذربایجان، همواره کمبود ثابت کارگران ماهر و متخصص در مشاغل خاص شامل مهندسان، کارگران ساخت و تولید، کارگران پشتیبانی، متخصصان فناوری اطلاعات IT، مدیران پروژه و پزشکان و پرستاران وجود دارد. پس فرصت های کاری بسیاری برای شهروندان خارجی وجود دارد که تا در کشور آذربایجان استخدام شوند. کاریابی در آذربایجان مخصوصا برای شهروندان خارجی کاری دشوار و خسته کننده است. اما روش های متعددی هستند که این کار را برای کارجویان خارجی آسان و سریع می کنند. پورتال های سرچ کار و موسسات کاریابی در جمهوری آذربایجان دو مرجع کاریابی مهم برای متقاضیان بین المللی محسوب می شوند.

از شرایط جستجوی کار این دو منبع کاریابی، ارائه رزومه (CV) از طرف متقاضی می باشد. چرا که استخدام در آذربایجان با توجه به رزومه فرد و مهارت کاری و زبانی او انجام می شود. همانطوری که در مطالب بالا نیز بیان شد، جستجو در اینترنت از روش های اصلی کاریابی خارجی ها در جمهوری آذربایجان است. از بهترین وب سایت های استخدام و کاریابی در آذربایجان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Boss.az
  • Jobsearch.az
  • SOCAR Careers
  • Jobs.Day.az
  • Maxi24 is elanlari

جستجوی کار در موسسات کاریابی در آذربایجان

مسلما با وجود شرایط بازار رقابتی آذربایجان و تقاضای محدود در برابر عرضه نیروی کار بیشتر، استفاده از روش جایگزین برای کاریابی در آذربایجان می تواند بسیار کمک حال متقاضیان خارجی باشد. موسسه های کاریابی در آذربایجان جزء بهترین روش ها جهت یافتن کار در باکو و کل آذربایجان محسوب می شوند. این موسسات در جمهوری آذربایجان وظایف و مسئولیت های مختلفی در قبال کارجو و کارفرما دارند. بنابراین درخواست مجوز برای تاسیس و راه اندازی موسسه های کاریابی در آذربایجان به این راحتی نیست. موسسه های کاریابی در آذربایجان در واقع دقیقا در نقطه مقابل موسسه های استخدامی هستد. یعنی به عبارتی موسسات کاریابی محل ارجاع کارجویان و موسسات استخدامی محل رجوع کارفرماهای آذربایجانی هستند. اهم وظایف موسسه های کاریابی در آذربایجان بدین شرح می باشد:

  • تشکیل رزومه یا CV برای متقاضیان
  • جستجوی کار متناسب با شرایط هر متقاضی
  • ارائه مشاوره به متقاضیان و راهنمایی آنها
  • هماهنگی با کارفرماها جهت جذب کارجویان
  • انجام مصاحبه یا آزمون مهارتی و غیره

موسسات کاریابی بهترین ابزار برای یافتن کار در باکو به شمار می روند. اکثر پست های شغلی پیشنهادی توسط این موسسات شامل پست هایی در شرکت های نفت و گاز، مخابرات، بانکداری و خرده فروشی هستند. اما حق و حقوق پرداختی به این موسسه ها بستگی به قرارداد امضاء شده بین طرفین می باشد.

معتبرترین موسسه های کاریابی در آذربایجان

موسسات کاریابی فراوانی در کشور جمهوری آذربایجان وجود دارد و برخی از این موسسات به طور تخصصی کار می کنند و از اعتبار بالایی نیز در نزد کارجوها و کارفرماهای آذربایجانی برخوردار هستند. جهت آشنایی بیشتر متقاضایان محترم، ما در لیست زیر به معرفی معروفترین این موسسات می پردازیم:

عنوان موسسهشرایط کاریابیآدرس
HR Companyدارای وظایفی همچون استخدام مدیر، کارمند، تامین نیروی انسانی، مشاوره، آموزش و توسعه سازمانیPullman Offices 1c. MMushfig str.AZ1006 Badamadar. Baku. Azerbaijan
(Human Capital Baku (HCBکاریابی برای متقاضیان در هر شغل و از هر صنفی شامل متخصصان در زمینه مدیریت، بازاریابی، امور مالی و لجستیکCaspian Plaza. 44. J.Jabbari Str
Azinka اولین سایت پیشرو کاریابی آنلاین با جذب بیش از 100 هزار کارجو در هر ماه44. Black Pearl Plaza
خدمات کاریابی TEASارائه دهنده خدمات کاریابی و مشاوره حرفه ای در سطح بین المللی و داخلی

دلایل انتخاب موسسات کاریابی در آذربایجان

برای یافتن شغل مناسب در آذربایجان و دریافت جواز کار این کشور باید با یک کارفرما ارتباط بگیرید. پس از آن رزومه کاری خود را برای او ارسال کنید. این کار به صورت خصوصی و شخصی یا با ثبت نام در موسسات کاریابی و کمک گرفتن از دایره اطلاعاتی وسیع این مراکز امکان پذیر است. مدارک مورد نیاز جهت کاریابی در آذربایجان در رزومه کاری و گذرنامه معتبر همراه با مدارک تحصیلی و گواهی تسلط به زبان آذری یا انگلیسی خلاصه می شود.

استفاده از موسسات کاریابی یا وب سایت کاریابی آنلاین توسط وکلا توصیه می شود. زیرا مشاغل یافت شده توسط این سازمان ها عموماً دارای شرایط بهتر و درآمد بالاتر هستند. در خصوص لیست مدارک مورد نیاز جهت کاریابی در آذربایجان شغل مورد نظر و تخصص متقاضی تعیین کننده است. ممکن است مدارک مورد نیاز یک کارفرما با کارفرمای دیگر متفاوت باشد. امکان استفاده از روزنامه های محلی برای یافتن مشاغل غیر تخصصی در این کشور وجود دارد که مدارک مورد نیاز جهت کاریابی در آذربایجان معمولاً در آگهی های استخدام ذکر می شوند. بازار کار در کشور آذربایجان نسبتاً رقابتی است. افرادی که از تسلط زبان آذری بهتر و رزومه کاری قوی تر برخوردارند شانس بالاتری برای یافتن شغل ایده آل در این کشور خواهند داشت.

هزینه های اخذ ویزای کاری آذربایجان

اگرچه نرخ بیکاری در آذربایجان پایین است و فرصت های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد، به عنوان فردی خارجی که اقامت بلندمدت این کشور را ندارد، یافتن شغل دشوار خواهد بود. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند ابتدائا حداقل 1 تا 2 سال در این کشور تحصیل کنند چرا که شهریه دانشگاه های آذربایجان نیز بسیار کم بوده و سالانه بین 1000$ تا 2500$ (دلار آمریکا) است. اما افرادی که قصد دارند روش دشوار را انتخاب کنند و از ایران شغلی در آذربایجان پیدا کرده و مستقیما ویزای کاری این کشور را بگیرند باید از موسسات کاریابی کمک بگیرند و هزینه های آن ها را بپردازند. پس از استخدام شدن نیز برای اخذ ویزا باید هزینه بپردازند که در سال 2022 به شرح ذیل است:

نوع ویزاهزینه کل به دلار آمریکامدت زمان بررسی مدارک
ویزای عادی$453 روز کاری
ویزای سریع$752 روز کاری

متقاضیانی که قصد کاریابی در آذربایجان را دارند می توانند ابتدا از طریق تحصیل در آذربایجان به این کشور مهاجرت کنند و پس از فارغ التحصیلی با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری مشغول به کار شوند. متقاضیانی که در دانشگاه های آذربایجان تحصیل کرده باشند، شانس بیشتری برای یافتن کار دارند.

با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا دست یابی به اهداف مهاجرتی خود همراه باشید. کارشناسان و مشاورین برتر ما حاضرند که در زمینه های قانونی از موضوعات و مسایل مهاجرتی مثل کار در آذربایجان با مدرک فنی حرفه ای و غیره ارائه مشاوره دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “موسسه های کاریابی در آذربایجان

  1. مرتضی ذوالقدر گفت:

    سلام من تولید کننده انواع کیسه زباله ها سفره یکبار مصرف و کیسه فریزر هستم نیازمند بازاریاب یا نماینده انحصاری در باکو هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در این زمینه اقداماتی ارائه نمی کنیم

  2. مهدی گفت:

    سلام میخواستم با شرکت شما تماس بگیرم اما شمارهای تناس واتسابتونو ندارم ممنون میشم راهنمای کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. jafar گفت:

    سلام من میخاستم برم باکو برای کار رانندگی و باربری و حمل نقل یا کاسبی میخاستم ببینم چجوری باید برم چجوری کار پیدا کنم بعد برم اگه میشه راهنماییم کنید ممنون🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یک سری سایت های کاریابی در این کشور وجود داره که می تونید به اون ها مراجعه کنید و کار پیدا کنید.
      یک راه دیگه هم این هست که با ویزای توریستی برید آذربایجان و از این طریق شخصا دنبال کار بگردید

  4. Akbar Tavakoli گفت:

    با سلام
    من جوشکار برق و آرگون هستم
    در صنایع ذوب آهن و فولاد کار میکنم . رشته تخصصی من فیتاپ و جوشکاری لوله و جوشکاری معمولی و مس و چدن و … هستش و همچنین در واحد های تعمیرات کوره ( بوبین کوره ها) و تأسیسات و مکانیک کارخانجات ذوب آهن به مدت ۹ سال سابقه کار دارم و هر کاری در این موارد باشه در حد توانم میتونم کاری بکنم.
    میخواستم به کشور جمهوری آذربایجان یا ترکیه مهاجرت کاری داشته باشم.
    اگه میتونید کمکم کنید ممنون میشم از لطفتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در آذربایجان باید در موسسات کاریابی این کشور درخواست کار ارائه بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *