ویزای کاری

مرجع ساکا در آفریقای جنوبی

مرجع ساکا در آفریقای جنوبی

در دنیای امروز اغلب کشورها در صورتی به افراد ابتدائا ویزای کار می دهند که متقاضی از کارفرمایی در آن کشور پیشنهاد شغلی داشته باشد منتهی معدود کشورهایی از جمله آفریقای جنوبی هستند که اجازه می دهند فرد برای جستجوی کار وارد خاک آن ها شود. مرجع ساکا در آفریقای جنوبی عهده دار فراهم کردن مقدمات این امر است و آغاز به اخذ ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی با این مرجع شروع می شود به همین علت متقاضیان مهاجرت کاری همواره در پی اخذ اطلاعات بیشتر در این خصوص می باشند. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به جدیدترین منابع، مطالبی در رابطه با مرجع ساکا در آفریقای جنوبی و عناوین مرتبط فراهم کرده است.

  • برای انجام کدام امور باید به مرجع ساکا مراجعه کرد؟
  • شرایط استفاده از امکانات مرجع ساکا چیست؟
  • شرایط کار در کشور آفریقای جنوبی چیست؟
  • مزایای کار در آفریقای جنوبی چیست؟
  • آیا می توان ویزای جستجوی کار در آفریقای جنوبی به دست اورد؟

شرایط کشور آفریقای جنوبی

در میان سایر کشورهای قاره آفریقا تنها کشوری که با سرعت نسبتا بالایی پله های پیشرفت اقتصادی را طی می کند، آفریقای جنوبی است. در حقیقت این سرعت به قدری است که جمعیت خود این کشور پاسخگوی تامین نیازهای بازار کار نیستند و با توجه به نیاز آفریقای جنوبی به نیروی کار متخصص در زمینه های فنی-مهندسی از جمله مهندسی نرم افزار، مهندسی عمران و غیره در حال حاضر امکان اخذ ویزایی تحت عنوان جستجوی کار برای متقاضیان کار در این کشور وجود دارد.

چگونگی فعالیت مرجع ساکا در آفریقای جنوبی

ساکا که در واقع کوتاه شده عبارت South African Qualifications Authority می باشد، از 29 عضو انتخابی از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار، تشکیل گردیده است. متقاضیان کار در آفریقای جنوبی در ابتدای امر می بایست مدارکی را برای ساکا ارسال کنند و وقتی تاییدیه این مرجع را اخذ نمودند نسبت به مراحل بعدی مهاجرت خود اقدام نمایند. در واقع مرجع ساکا در آفریقای جنوبی به طور دقیق به ارزیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های خارج از خاک آفریقای جنوبی می پردازد و نتیجه را به متقاضی اعلام می دارد.

چگونگی فعالیت مرجع ساکا در آفریقای جنوبی

مدارک لازم برای ارسال به مرجع ساکا در آفریقای جنوبی

با توجه به این که ابتدائا فرد متقاضی ویزای کاری آفریقای جنوبی باید تاییدیه این مرجع را اخذ نماید، لازم است مدارکی را ارسال کند و منتظر پاسخ ساکا و نحوه تصمیم گیری این مرجع باشد، این مدارک به شرح ذیل است:

  • فرم تقاضا که می بایست به صورت آنلاین یا چاپ شده تکمیل گردد
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شناسایی
  • مدارکی مبنی بر پرداخت هزینه های مورد نیاز

لازم به ذکر است ارسال مدارک تحصیلی به عنوان فردی که خارج از کشور آفریقای جنوبی تحصیل کرده است مهم ترین گام می باشد، چرا که در ساکا سطح آموزش شما با توجه به معیارهای آموزشی در آفریقای جنوبی سنجیده می شود. فقط این نکته می بایست مورد توجه قرار گیرد که ساکا تنها در صورتی مدارک متقاضی را بررسی خواهد کرد، که مدرکی نیز مبنی بر پرداخت هزینه های مربوطه ضمیمه شده باشد و اصطلاحا نقص مدرکی وجود نداشته باشد.

مزایا و معایب ویزای جستجوی کار در آفریقای جنوبی

اگر متقاضی مرحله تاییدیه ساکا و در نهایتا سفارت را با موفقیت پشت سر گذارد از مزایای زیادی برخوردار خواهد شد که از آن جمله می توان به این مورد اشاره داشت که ویزای کاری آفریقای جنوبی بر خلاف ویزای کاری اروپا که شامل ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش می شود، ازهمان ابتدا ورود همراه را اجازه می دهد. این در حالی است که در خصوص آلمان و اتریش متقاضی کار تنها پس از یافتن کارفرما و استخدام شدن اجازه خواهد داشت برای خانواده یعنی همسر و فرزندان خود نیز درخواست اخذ ویزا دهد. از سوی دیگر کسی که اقدام به اخذ ویزای جستجوی کار آلمان یا اتریش کند، در نهایت پس از اخذ کارت آبی می تواند به راحتی در سرتاسر اتحادیه اروپا مشغول به کار باشد و اقامت کند که قطعا مزیت کم اهمیتی نیست.

البته این نکته بر هیچکس پوشیده نیست که آلمان با آمار بیکاری زیر 4%، شرایط اقتصادی به مراتبط بهتری نیز نسبت به آفریقای جنوبی دارد و در نتیجه شکوفایی اقتصادی این کشور بازار کار خوبی نیز برای متخصصان خارجی فراهم کرده است. در حقیقت در مقایسه دو کشور آفریقای جنوبی و آلمان می توان گفت اگر چه دوره ویزای جستجوی کار آلمان تنها 6 ماه است در حالی که ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی یک ساله است، اما همچنان پیدا کردن کار در آلمان بسیار راحت تر خواهد بود.

رشته هایی موفق در آفریقای جنوبی پس از تایید ساکا

یکی از شباهت های ویزای جستجوی کار کشورهای اروپایی با آفریقای جنوبی این است که رشته های مهندسی هم چون مهندسی نرم افزار، سخت افزار، برق و الکترونیک و غیره در هر صورت شرایط کاری خوب و شانس استخدام شدن بالایی دارند تنها کافی است در کنار سابقه کار مرتبط و صد البته تخصص کافی در حیطه رشته تحصیلی، فرد از مهارت زبان انگلیسی بالایی نیز برخوردار باشد چرا که برای برقراری ارتباط با کارفرما و جلب نظر وی دانش زبان انگلیسی نقش کلیدی را ایفا می کند.

نحوه فعالیت مرجع ساکا در آفریقای جنوبی، چگونگی تحویل مدارک و گام های لازم به منظور اقدام جهت اخذ ویزای کاری این کشور نیازمند دقت بالایی است و توضیحات مفصل تری را می طلبد و تیم مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص این موارد راهنمایی های لازم را به علاقه مندان و متقاضین مهاجرت ارائه می دهند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مرجع ساکا در آفریقای جنوبی

  1. محمدجواد گفت:

    سلام من برای تجارت از کجا شروع کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      به اتاق های بازرگانی مراجعه کنید تا شما رو راهنمایی کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *