ویزای کاری

مزایا و معایب اخذ بلوکارت اتریش

مزایا و معایب اخذ بلوکارت اتریش

بلوکارت اتریش یا بلوکارت اروپا روشی مطمئن برای اخذ مجوز کار در کشورهای عضوء اتحادیه اروپا است، مزایا و معایب اخذ بلوکارت اتریش مورد توجه بسیاری از افراد است. مزیت های بی شماری برای کار در کشور اتریش به عنوان کشوری زیبا و مرفه با چشم اندازهای فرهنگی و بازار کار متنوع وجود دارد به طوری که می توان گفت این کشور برای افراد جویای کار شرایط بسیار مطلوبی دارد. مطمئنا افرادی که کشور اتریش را برای شروع کار انتخاب کرده اند کلمه بلوکارت را شنیده اند و سوالاتی در خصوص چگونگی دریافت بلوکارت و مزایای بلوکارت دارند. برای دریافت پاسخ سوالات خود تا پایان این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را همراهی کنید، امیدواریم با مطالعه مقاله پاسخ سوالات خود را در خصوص بلوکارت و مزایای بلوکارت اتریش کسب کنید.

  • شرایط دریافت بلوکارت اتریش چیست؟
  • چه کسانی می توانند از بلوکارت اتریش استفاده کنند؟
  • متوسط درآمد در اتریش چقدر است؟
  • آیا می توان با بلوکارت اقامت دائم دریافت کرد؟
  • فرآیند دریافت بلوکارت اتریش چیست؟

مهم ترین مزایا و معایب اخذ بلوکارت اتریش چیست؟

بلوکارت یا کارت آبی به افرادی اعطاء می شود که در یکی از کشورهای عضوء اتحادیه اروپا مشغول به کار هستند و حقوق و دستمزد مشخصی دریافت می کنند. حداقل پایه حقوق ماهانه برای اخذ بلوکارت 4200€ (یورو) برآورد شده است، لازم به ذکر است که این میزان از حقوق و دستمزد تنها به کارکنان مشاغل تخصصی اعطاء می شود به عنوان مثال: اگر فردی در سمت کارگر ساختمانی مشغول به کار باشد نمی تواند کارت آبی را دریافت کند. از طرفی دیگر رسیدن به این مشاغل با شرایط تحصیلی عالی و سابقه کار طولانی کار آسانی نیست. روش دیگری که برای دریافت بلوکارت وجود دارد این است که فرد با سرمایه گذاری مبلغ کمی در کشور اتریش و یا سایر کشورهای برتر اروپایی این کارت را کسب کند.

بررسی مزایای اخذ بلوکارت اتریش

اگر بخواهیم به مزایای بلوکارت اتریش اشاره کنیم می توانید بگوییم که فرد با دریافت این کارت علاوه بر کشور اتریش می تواند در تمامی کشورهای اروپایی مشغول به کار شود و زندگی کند علاوه بر این بلوکارت اتریش مزایای دیگری دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • پس از گذشت 1.5 سال از اقامت در کشور اتریش می توانید به سایر کشورهای عضوء اتحادیه اروپا به جز انگلستان، دانمارک و ایرلند نقل مکان کنید و کار کنید، دقت کنید که در این امر هیچگونه محدودیتی برای شما وجود ندارد.
  • امکان دریافت حقوق از دولت
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزندان شما وجود دارد.
  • به فرزندان شما ماهانه بین 150€ تا 200€ (یورو) به عنوان حقوق پرداخت می شود.
  • امکان اخذ ویزای همراه (برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال) هم زمان با دریافت ویزا
  • امکان دریافت بیمه بیکاری و بازنشستگی وجود دارد.
  • متقاضی می تواند به صورت تمام وقت کار کند.
  • از سطح بالای رفاه اجتماعی بهره مند خواهید شد.
  • فرد پس از دریافت بلوکارت از حقوق، مزایا شغلی و مالیاتی مشابه شهروندان اتریش برخوردار می شود.

مهم ترین مزایا و معایب اخذ بلوکارت اتریش چیست؟

معایب اخذ بلوکارت اتریش

افرادی که قصد دریافت بلوکارت اتریش را دارند باید بدانند که این کارت علاوه بر مزایا معایبی نیز دارد که در این بخش به آن اشاره می کنیم. اقامت از طریق بلوکارت یکی از بهترین روش ها برای اقامت در اروپاست، وقتی روش های اقامت در اروپا را بررسی می کنید اخذ بلوکارت نسبت به سایر روش ها کم هزینه تر است و با ریسک کمی همراه است و حتی لازم نیست هزینه اضافی در این روش پرداخت کنید اما برای اخذ کارت آبی باید از تمکن مالی بسیار خوبی برخوردار باشید. در این روش فرد باید اثبات کند که در کشور ایران از پشتوانه مالی بسیار خوبی برخوردار است علاوه بر این اگر فردی قصد دارد بلوکارت از طریق ثبت شرکت را دریافت کند باید بیزینس پلن بسیار خوبی ارائه دهد و اثبات کند که این طرح توجیه اقتصادی دارد و بسیار خلاقانه و سودآور است.

روش های اخذ بلو کارت اتریش

برای دریافت کارت آبی اتریش روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای شرایط و قوانین خاصی هستند. یکی از راه های رایج آن دریافت بلو کارت از طریق استخدام نیروی کار ماهر در اتریش است، در این روش فرد باید موفق شود در سیستم امتیاز بندی از 100 امتیاز حداقل 70 به دست آورد.

این امتیازات بر اساس معیارهای مختلفی مثل سن، تحصیلات، سطح تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی، سوابق کاری و مهارت های ویژه (مثل: ثبت اختراع و فعالیت های پژوهشی، دریافت جوایز علمی معتبر، کسب حقوق و دستمزد بیشتر از 70000€ (یورو)، کسب حقوق و دستمزد بین 50000€ تا 60000€ (یورو) و…) به فرد تعلق می گیرد. متقاضیان پس از کسب حداقل امتیاز تعیین شده می توانند با دریافت دعوت نامه شغلی یا قرارداد کاری از کارفرمایی معتبر در کشور اتریش مشغول به کار شوند و با دریافت حداقل حقوق تعیین شده بلوکارت اتریش را کسب کنند.

روش دیگر اخذ بلوکارت استخدام در مشاغلی است که با کمبود نیروی کار متخصص مواجه هستند، در این روش نیز سیستم امتیاز بندی وجود دارد و فرد باید موفق شود از 90 امتیاز حداقل 55 امتیاز کسب کند و پس از آن با دریافت جاب آفر از کارفرما معتبر مشغول به کار شود، در این روش نیز با دریافت حداقل حقوق تعیین شده می توانید بلو کارت را کسب کنید. اما راحت ترین راه برای دریافت بلوکارت ثبت شرکت با سرمایه اولیه بالغ بر 35000€ (یورو) است که در نهایت منجر به اخذ تابعیت و پاسپورت کشور اتریش می شود. متقاضیانی که قصد دریافت بلوکارت اتریش را دارند می توانند ابتدا از طریق دریافت ویزای جست و جوی کار این کشور به دنبال شغل مورد نظر باشند و پس از کاریابی اقدامات لازم را در جهت اخذ بلوکارت انجام دهند.

سوالاتی در خصوص مزایا و معایب اخذ بلوکارت اتریش

جهت اخذ بلوکارت اتریش ممکن است سوالات زیر برای متقاضی مطرح شود.

  • با دریافت بلوکارت اتریش می توان در کشور آلمان کار کرد؟ با دریافت بلوکارت اتریش متقاضی پس از 1.5 سال می تواند در تمامی کشورهای عضوء اتحادیه اروپا مشغول به کار شود.
  • آیا امکان اخذ بلوکارت بدون یافتن کار امکان پذیر است؟ بله، از طریق ثبت شرکت می توانید بلوکارت را دریافت کنید.
  • شرایط کار در کشور اتریش برای ایرانیان چگونه است؟ برای دریافت پاسخ سوال خود پیشنهاد می شود مقاله شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان را مطالعه کنید.
  • سطح حقوق تعیین شده برای دریافت بلوکارت چقدر است؟ ماهانه 4200€ (یورو).

علاوه بر بلوکارت کشور اتریش به متقاضیان خارجی و بین المللی کارت قرمز سفید قرمز نیز ارائه می کند، برای مقایسه این دو کارت می توانید به مقاله مقایسه کارت قرمز سفید قرمز و بلوکارت رجوع کنید. جهت کسب اطلاعات تکمیلی و برخورداری از مشاوره های تخصصی در نظر گرفته شده به صورت حضوری و غیر حضوری با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “مزایا و معایب اخذ بلوکارت اتریش

  1. امیری گفت:

    با سلام
    با دریافت بلو کارت اتریش یا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بلافاصله نمیتوانید در کشور دیگر اتحادیه مثلا آلمان اجازه کار داشته باشید.
    پس از 18 ماه میتوانید کارتان را منتقل کنید به دیگر کشورها.
    لطفا بررسی بفرمایید
    با تشکر
    امیری

    1. داوری گفت:

      سلام
      ما هم در مقاله به یکسال و نیم اشاره کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *