مهاجرت

مشکلات زندگی در مالتا

مشکلات زندگی در مالتا

به رغم اینکه مالتا دارای زیرساخت های قوی و کافی در زمینه های گوناگون می باشد، مشکلات زندگی در مالتا در سال های اخیر گریبان گیر برخی افراد بوده و همچنین موجب نارضایتی درصد کمی از مهاجرین بوده است. به طور متوسط هزینه زندگی در سزمین مالتا 23% بیشتر از کشور ما ایران بوده که در ادامه این مقاله که توسط اعضای تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده، به تفصیل پیرامون آن سخن خواهیم گفت. با توجه به نقش استراتژیک مالتا در طول تاریخ از جهت موقعیت جغرافیایی و داشتن ارتباط با سیسیل و آفریقا، بناهای متعددی در شهرهای اصلی این کشور قرار دارند که توجه گردشگران را به خود جلب می نماید. از دیگر شیوه های مهاجرت به مالتا می توان به اخذ ویزای تحصیلی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت اشاره کرد.

  • مشکلات عدیده زندگی در مالتا کدامند؟
  • آیا هزینه زندگی در این کشور دغدغه اصلی مهاجرین بوده است؟
  • نرخ تورم و بیکاری در مالتا به چه صورت است؟
  • چرا زندگی در مالتا نمی تواند مناسب باشد؟
  • محدودیت های مهاجرت به این کشور چیست؟
  • سختی های یافتن شغل در زمینه های گوناگون کدامند؟
  • چرا اغلب افراد اقامت کوتاه در مالتا را بر می گزینند؟

مهاجرت به مالتا و زندگی در این کشور

مالتا سرزمینی در قلب دریای مدیترانه بوده و دارای مجمع الجزایری است که به همراه گزو و کومینو در سال های پیشین بخشی از ایتالیا به شمار می رفتند. مالتا دارای نواحی کوهستانی بسیار کمی بوده و خاک این کشور در معدود مناطقی از آن حاصلخیز می باشد. علی رغم این مشکلات مالتا به علت مجاورت با دریای مدیترانه همواره یکی از جذاب ترین کشورهای جهان از نظر تنوع غذاهای دریایی برای گردشگران به شمار می رود. مالتا در زمره کشورهای سطح متوسط در بررسی جنبه های مالی و هزینه های روزمره قرار داشته و با توجه به هزینه های معقول تحصیل در این کشور، بسیاری از افراد آن را دارای اولویت بر سایر سرزمین های اروپایی چون ایتالیا می دانند. علی رغم اینکه هتل های مجلل و مجهز مالتا دارای شهرت جهانی می باشند، هزینه اقامت در آن ها بسیار بالا برآورد می گردد.

برخلاف سال های آغازین قرن 21 هم اکنون مالتا یکی از کشورهای موفق اروپا در بررسی وضعیت اقتصاد به شمار رفته و علی رغم رکود موجود در بازار اقتصاد بسیاری از کشورهای اروپایی، مالتا توانسته است به موفقیت های خوبی در این زمینه دست یابد. در سال 2022 نرخ تورم این کشور تنها 1.5% اعلام شد که با افول نسبت به سال های قبل روبرو بوده و همچنین نرخ بیکاری در مالتا با کاهش یک درصدی به 3.4% تنزل پیدا کرده است. با وجود همه این عوامل، همچنان زندگی در شهرهای اصلی چون والتا و بیرکیرکارا نیازمند شغلی با درآمد مطلوب و برآورد دقیق هزینه های جاری می باشد. در ادامه به بررسی تغییرات نرخ بیکاری مالتا در سال های اخیر پرداخته ایم:

مقایسه نرخ بیکاری در مالتا

موقعیت جغرافیایی از مشکلات زندگی در مالتا

کشور اروپایی مالتا دارای 6 جزیره کوچک می باشد که تنها 50% آن ها قابل سکونت هستند. اکثر مناطق مالتا دارای خاک حاصلخیز نبوده و فعالیت هایی چون کشاورزی در این کشور از جایگاه مناسبی برخوردار نمی باشند. سفر به مالتا به متقاضیانی که علاقه مند به تجربه 300 روز آفتابی در طول سال هستند پیشنهاد می شود؛ علی رغم اینکه آب و هوای مالتا با عنوان معتدل مدیترانه ای شناخته می شود، در اغلب روزهای سال دمای هوا بالا بوده و بهترین فصل برای گردشگری در شهرهای این کشور زمستان معرفی شده است. جنگل های بوسکلت از مکان های جذاب گردشگری این کشور می باشد که دارای انواع گونه های جانوری است. همچنین پرورش گیاهان در این کشور نیازمند شرایط خاصی بوده و از متداول ترین محصولات باغ های مالتا می توان به پرتقال اشاره کرد.

یافتن شغل مناسب از مشکلات زندگی در مالتا

مساحت کشور مالتا حدود 316 کیلومتر مربع می باشد که در مقایسه با سرزمین های بزرگ ایجاد کننده انواع فرصت های مناسب شغلی، عدد ناچیزی است. با توجه به اینکه نیروی کار مالتا دارای تحصیلات آکادمیک می باشند، متقاضیان بین المللی کار در مالتا شرایط نسبتا سخت و پیچیده ای را جهت یافتن شغل مورد نشر خود پیش روی دارند. تنها درصورتیکه افراد دارای مهارت و تخصص ویژه ای بوده و قادر به ارائه سابقه کار در کشور پیشین باشند، مجاز به فعالیت در موسسات معتبر مالتا خواهند بود. همچنین شرایط نه چندان آسان اخذ تابعیت از طریق کار در مالتا از دیگر مشکلات این کشور بوده و سبب می گردد همواره افراد مالتا را به عنوان مقصد موقت خود نام ببرند. از شرایط حداقلی سرمایه گذاری در مالتا می توان به خرید ملکی با ارزش 350000€ (یورو) اشاره کرد.

یافتن شغل مناسب از مشکلات زندگی در مالتا

سایر مشکلات زندگی در مالتا

با توجه به اینکه مجمع الجزایر مالتا با آب های اقیانوسی احاطه شده است، سفر به این کشور از مسیر خشکی امکانپذیر نبوده و همچنین فرودگاه مالتا دارای پروازهای محدودی به سایر کشورهای اروپایی می باشد. رایج ترین وسیله حمل و نقل در شهرهای مالتا اتوبوس بوده که دارای زمانبندی دقیقی نمی باشد و همین موضوع موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان گشته است. علی رغم اینکه اغلب خدمات درمانی در این کشور رایگان می باشند، افراد قادر خواهند بود با پرداخت سالیانه 350€ (یورو) خود را تحت پوشش بیمه پزشکی قرار دهند. از دیگر معایب زندگی در مالتا می توان به فرهنگ خاص مردم این کشور اشاره کرد که ریشه در عقاید سنتی داشته و مهاجرین جهت وفق دادن خود با آن نیازمند زمان می باشند. همچنین می توان به تعداد محدود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور اشاره کرد.

محاسن زندگی در مالتا

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، کشور مالتا دارای مزیت ها و محاسن بسیاری نیز می باشد که موجب شده است نرخ مهاجرپذیری آن در سال های اخیر بهبود یافته و شاهد پیشرفت های فراوانی در زمینه های اقتصادی و آموزشی از سوی این کشور باشیم. مالتا یکی از امن ترین کشورهای اروپایی بوده و هزینه زندگی مالتا بسیار مقرون به صرفه می باشد. همچنین بهداشت و درمان در این کشور از استانداردهای جهانی پیروی کرده و دارای سطح مطلوبی است. در پایان امیدواریم با توجه به تمامی نواقص و معایب ذکر شده جهت زندگی در مالتا، شما عزیزان بتوانید پس از مشورت با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *