مهاجرت

مشکلات زندگی در مجارستان

مشکلات زندگی در مجارستان

در سالیان اخیر میزان مهاجرت به مجارستان و تقاضا برای ورود افزایش یافت، بنابراین تصمیم گرفته ایم مشکلات زندگی در مجارستان را بررسی نمائیم. کشور مجارستان به عنوان یک کشور اروپایی مقصد بسیاری از مهاجرت های اخیر بخصوص از ایران بوده است. از همین رو در بخش ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم بر بررسی مشکلات زندگی در مجارستان گرفته شده است.

کشور مجارستان در مرکز قاره اروپا قرار گرفته و بعنوان یک کشور توسعه یافته شناخته می شود. شهر بوداپست بعنوان پایتخت کشور مجارستان، با جمعیتی 1.5میلیون نفری در شمال این کشور قرار گرفته است. مردم کشور مجارستان به زبان مجاری صحبت می کنند و در همسایگی اتریش زبان آلمانی رایج است، کشور مجارستان از نظر وسعت با 930 کیلومتر مربع، صد و نهمین کشور بزرگ جهان است. اگرچه مجارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست اما واحد پول این کشور فورینت است.

بررسی مشکلات زندگی در مجارستان

زبان ملی مجارستانی با سایر زبان های اروپایی کاملا متفاوت است. در الفبا 44 حرف، 14 واج مصوت و 25 واج همخوان وجود دارد. کلمات متفاوت از نحوه نوشتن آنها تلفظ می شوند. اکثر پسوندها نه تنها معنی و عملکرد کلمه را تغییر می دهند، بلکه باید قوانین هارمونی مصوت را نیز رعایت کنند. خارجی ‌هایی که در مجارستان زندگی می‌ کنند اغلب ادعا می ‌کنند که از جنایات خشونت ‌آمیز احساس امنیت می ‌کنند. با این حال، بسیاری از آنها در یک مقطع زمانی دزدی را تجربه کرده اند. شکست ‌ها در واقع بسیار رایج است، به‌ویژه در مورد مهاجرانی که اعتقاد بر این است که «به اندازه کافی برای صرفه‌جویی در اختیار دارند». علاوه بر آلارم های پیچیده، بسیاری از مهاجران دارای سگ هایی برای محافظت بیشتر هستند.

مهم ترین مواردی که می توان در رابطه با مشکلات زندگی در مجارستان به آن اشاره کرد در زیر آمده است:

  • زبان مجارستان
  • وضعیت مالیات در کشور مجارستان
  • وضعیت آب و هوایی
  • سبک زندگی در کشور مجارستان

بررسی مشکلات زندگی در مجارستان

زبان مجاری از مشکلات زندگی در مجارستان

یکی از بزرگ ترین مشکلات زندگی در مجارستان، فراگیری و فهمیدن زبان رسمی این کشور است، زمانی که از بوداپست خارج می شوید، به ندرت قادر خواهید بود فردی مسلط به زبان انگلیسی بیابید. با این وجود این امکان وجود دارد که حتی در محیط بیمارستان نیز یک پزشک انگلیسی زبان نیابید، از طرف دیگر فراگیری زبان مجارستانی نیز کار چندان ساده ای نخواهد بود.

از سوی دیگر، درصد قابل توجهی از جامعه توریستی مجارستان را آلمانی زبان ها تشکیل می دهند. یعنی اگر خارج از بوداپست سکونت دارید، تنها زبان انگلیسی به شما کمک نمی کند و می بایست به زبان آلمانی یا مجاری نیز آشنایی داشته باشید. فراگیری زبان کشور مجارستان در کشورهایی نظیر ایران نیز بسیار دشوار و دور از دسترس است، دانشجویانی که با زبان انگلیسی در مجارستان تحصیل می کنند مشکلی در محیط دانشگاه نخواهند داشت.

مالیات و آب و هوا از مشکلات زندگی در مجارستان

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در کشور مجارستان وجود دارد، بالا بودن مالیات در این کشور است. کشور مجارستان با 27%مالیات بر ارزش افزوده پس از کشور هند بیشترین سطح مالیات در جهان را دریافت می کند، همچنین میزان مالیات بر درآمد در کشور مجارستان در حدود 15% است. اگرچه هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان کم است و زندگی در این کشور به صورت ماهیانه بین 400€ تا 700€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت، مالیات بالا می تواند شرایط سختی ایجاد کند.

کشور مجارستان یکی از مهم ترین کشورهای مهاجرپذیر در قاره اروپاست. بسیاری از شهروندان خارجی برای مهاجرت به کشور مجارستان را بعنوان مقصد انتخاب می کنند، دلیل اصلی را می توان در بازار کار مناسب و هزینه های کم زندگی در این کشور جستجو کرد. با این وجود علاوه بر نکته های مثبت، مشکلات زندگی در مجارستان نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد، در حقیقت این نکات منفی هستند که چگونگی زندگی شما در کشور مجارستان را رقم خواهند زد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع یا سایر مسائل می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در خصوص مشکلات زندگی در مجارستان

در بخش پایانی این مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص مشکلات زندگی در مجارستان پاسخ دهیم. برخی از این سوالات عبارت اند از:

  • یکی از اصلی ترین مشکلات زندگی در مجارستان برای اتباع ایرانی چیست؟ به مراتب یکی از بزرگترین مشکلات زندگی در مجارستان به ویژه برای اتباع ایرانی، وجود موانع زبان گسترده در این کشور می باشد. اغلب مردم مجارستان به زبان محلی صحبت می کنند و کمتر با زبان انگلیسی آشنا هستند.
  • آیا مشکلات زندگی در مجارستان در روند مهاجرت به این کشور تاثیر دارد؟ مشکلات زندگی در مجارستان طی سال های اخیر تاثیرات بسزایی در روند مهاجرت اتباع کشورهای خارجی به این کشور داشته است.
5/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در مجارستان

  1. کیانا گفت:

    سلام وقت بخیر
    امکان تحصیل در اتریش بعد از دوره زبان مجارستان هست؟
    برای دوره ی کارشناسی بدون شرکت در کنکور

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا بعد از خوندن دوره زبان میتونید در کشور اتریش و بدون کنکور در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید

  2. Aseman گفت:

    چه کارهای دانشجویی وجود دارد؟من به زبان آلمانی مسلطم آیا میتونم کاری به زبان آلمانی پیدا کنم؟
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      کارهای دانشجویی کارهایی در کالج ها یا دانشگاه ها و یا در زمینه خدمات خواهد بود
      و بایستی به زبان مجاری تسلط پیدا کنید

  3. مرتضی گفت:

    سلام. آیا به کار دانشجویی هم مالیات تعلق میگیره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله مالیات از کار شما کم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *