مهاجرت

مشکلات زندگی در مکزیک

مشکلات زندگی در مکزیک

اگرچه کشور مکزیک همه ساله پذیرای افراد با اهداف گوناگون چون تحصیل، کار و سرمایه گذاری می باشد، مشکلات زندگی در مکزیک از مسائلی است که باید بررسی شود. شهرهای مکزیکوسیتی، گودالاخارا و آکاپولکو مهاجرپذیر ترین مناطق این سرزمین بوده و علاقه مندان می توانند با سفر به این مناطق و اقامت در هتل های لوکس، از موزه ها و مناطق باستان شناسی متعدد آن دیدن نمایند. پایتخت فرهنگی مکزیک شهر گودالاخارا بوده و اگرچه معماری بناهای موجود در این ناحیه بسیار چشم نواز می باشد، هزینه های زندگی و سکونت در مناطق لوکس آن نسبتا بالا می باشد. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است، به بررسی سختی ها و مشکلات زندگی در شهرهای گوناگون مکزیک می پردازیم.

  • اختلافات سیاسی مکزیک و آمریکا تا چه اندازه بر سبک زندگی مردم در این کشور اثرگذار بوده است؟
  • آیا امکان خرید و فروش ملک برای مهاجرین خارجی در مکزیک وجود دارد؟
  • آیا وضعیت بهداشت مکزیک برای شهروندان مخاطره آمیز است؟
  • توزیع مواد مخدر در سطح شهرهای مکزیک همچون سال های گذشته تداوم دارد؟
  • خرافات تا چه اندازه در زندگی مردم این کشور نقش بازی می کند؟

مهاجرت و مشکلات زندگی در مکزیک

مکزیک سرزمینی پهناور واقع در آمریکای شمالی بوده و وسعت این کشور موجب شده است مهاجران در مکزیک انواع وضعیت های آب و هوابی را تجربه کنند؛ مردمان مکزیک با حفظ فرهنگ و آداب سنتی خود بسیار مهمان نواز و خونگرم می باشند. علی رغم وجود منابع نفت و گاز متعدد در این کشور، نرخ بیکاری مکزیک در سال های اخیر افزایش یافته و هم اکنون 3.5% می باشد. همه ساله افراد زیادی جهت تفریح و گردش به مکزیک مهاجرت می کنند و یکی از دلایل سفر آن ها تنوع غذایی بی نظیر در مکزیک و فرآورده های غذایی منحصر به فرد این کشور است. متقاضیان می توانند با بهره وری از یکی از شیوه های ازدواج با همسر مکزیکی، تولد فرزند در این کشور، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری به اخذ تابعیت این کشور مبادرت ورزند.

تغییرات نرخ بیکاری مکزیک در سالهای اخیر

حداقل رقم مجاز جهت سرمایه گذاری در مکزیک برای متقاضیان بین المللی 100000$ (دلار آمریکا) تعیین شده است که این فرآیند را اندکی مشکل می کند. همچنین افراد شاغل در زمینه های گوناگون در شهرهای مکزیک، پس از 4 سال سکونت در این کشور قادر به اخذ اقامت دائمی خواهند بود درصورتیکه این زمان برای همسایگانی چون گواتمالا 3 سال تعیین شده است. افراد با اخذ تابعیت و پاسپورت مکزیک همچنان نیاز به اخذ ویزا جهت سفر به 48 کشور جهان خواهند داشت؛ شایان ذکر است پاسپورت مکزیک با امتیاز 150 در رتبه 17 جهان قرار دارد.

سطح پایین بهداشت از مشکلات زندگی در مکزیک

همه ساله مهاجران متعددی از اقصی نقاط جهان جهت بازدید از جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی مکزیک به این کشور سفر می نمایند؛ درصد بالایی از این افراد عدم رضایت خود را از بهداشت مکزیک علی الخصوص وضعیت آب آشامیدنی این کشور اظهار داشته اند. اگرچه شاغلین در حوزه های دولتی تحت پوشش Instituto Mexicano de Seguro Social قرار گرفته و مشکل چندانی از جهت بهداشت و درمان ندارند، سایر افراد ملزم به پرداخت هزینه های نسبتا بالا جهت دریافت بیمه های درمانی معتبر می باشند. از دیگر مشکلات زندگی در مکزیک می توان به سطح نه چندان مطلوب امنیت در شهرهای این کشور اشاره کرد؛ به گونه ای که همواره به مهاجرین توصیه می گردد در بازارهای شلوغ سطح شهر اشیاء گران قیمت همراه خود نداشته باشند. جمعیت بیش از 18 میلیون نفر متمرکز در شهرهایی چون مکزیکوسیتی این دو موضوع را تشدید می کند.

شرایط اقامت کوتاه مدت در مکزیک

اشخاصی که موفق به اخذ اقامت دائمی از کشور مکزیک نمی شوند، چاره ای جز دریافت اقامت موقت این کشور تحت عنوان Visitante ندارند. این گونه از اقامت توسط دولت مکزیک برای افرادی با هدف سکونت چند ماهه در این کشور در نظر گرفته شده و جهت تحصیل یا اشتغال پیشنهاد نمی گردد. حداکثر مهلت مجاز سکونت در مکزیک با داشتن این اقامت 180 روز بوده و بخش منفی آن نیز عدم وجود امکان تمدید می باشد. همچنین پس از اختلافات سیاسی اخیر بوجود آمده میان کشورهای مکزیک و آمریکا، مسیر اخذ ویزا برای شهروندان این کشور کمی دشوار شده و به راحتی سال های پیش امکانپذیر نمی باشد.

سایر مشکلات زندگی در مکزیک

سایر مشکلات زندگی در مکزیک

در سال های گذشته مشکل رواج مواد مخدر و دسترسی آسان به آن در کشورهای آمریکای شمالی بسیار متداول بوده است؛ کشور مکزیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکی از معضلات اساسی در این کشور شیوع استفاده از مواد مخدر است. از دیگر ویژگی های منفی زندگی در کشور مکزیک می توان به اعتقاد راسخ شهروندان این سرزمین به خرافات و موضوعات این چنینی اشاره کرد؛ برای مثال مردم مکزیک اعتقاد دارند دعوت اقوام غمگین به منزل بد یمن بوده و شگون ندارد. یکی از راه های یافتن فرصت شغلی مناسب در مکزیک تسلط کامل در زبان این کشور می باشد؛ اگرچه در قوانین این کشور اصلی منوط به سنجش دانش زبان افراد وجود ندارد، متقاضیانی که به زبان اسپانیایی که زبان رایج در بین مردم مکزیک است مسلط نباشند، از شانس بسیار کمی جهت اشتغال در موسسات معتبر برخورداند.

محاسن زندگی در کشور مکزیک

هزینه های زندگی در مکزیک بسیار پایین می باشد؛ علی رغم همسایگی مکزیک و آمریکا بسیاری از اقلام را می توان با 50% قیمت معین در آمریکا، در شهرهای مکزیک خریداری نمود. همچنین هزینه های اجاره مسکن و حمل و نقل نیز در سطح مطلوبی قرار دارند. تحصیل در دانشگاه های باکیفیت مکزیک بسیار مقرون به صرفه بوده و یکی از راه های متداول در بین افراد خارجی می باشد. زیبایی های طبیعی کشور مکزیک بی نظیر بوده و اقلیم آن دارای 4 فصل بسیار دل انگیز می باشد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود با در نظر داشتن مشکلات ذکر شده جهت زندگی در مکزیک و همچنین مزیت های این کشور، به مشورت با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پرداخته و نهایتا بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در مکزیک

  1. سکینه گفت:

    صحبتتون راجب قیمت ها در حال حاضر ابدا صحیح نیست
    حداقل هزیته زندگی ۱۵۰۰ یورو برای خانواده سه نفره میباشد
    هزینه زندگی برای خود مکزیکی ها کمر شکنه چه برسه به دیگران و ….

    1. امیر جلالی گفت:

      با سلام و احترام
      ممنون از نظرتون. هزینه 1500 دلاری برای یک خانواده 3 نفره در سطح بین المللی ارزان حساب می شه الان در کشورهایی مانند هلند، انگلستان، آمریکا، استرالیا، نیوزلند، حوزه اسکاندیناوی و غیره، 1500$ (دلار) برای یک نفر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *