مهاجرت

مشکلات زندگی در کرواسی

مشکلات زندگی در کرواسی

هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا تصمیم به مهاجرت به کشورهای اروپایی می گیرند که یکی از آن ها کشور کرواسی است. از جمله مهمترین مسائلی که علاقه مندان مهاجرت به کرواسی لازم است اطلاعاتی در رابطه با آن به دست بیاورند، مشکلات زندگی در کرواسی است. در طول سال های اخیر روند مهاجرپذیری کشور کرواسی در مقایسه با سال های قبل افزایش یافته است و بهترین و پر طرفدارترین روش برای مهاجرت به این کشور مهاجرت از طریق کارآفرینی است، در حقیقت دولت این کشور از کارآفرینان خارجی و بین المللی با ایده های جذاب و نو استقبال می کند.

امکانات فراوانی را در اختیار این افراد قرار می دهد به طوری که این افراد پس از گذشت 1 سال از شروع کار زندگی ایده آلی را تجربه می کنند. در این نوشتار با تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعات لازم را در رابطه با مشکلات زندگی در کرواسی به دست بیاورید.

  • چرا زندگی در کرواسی به طور کامل ارزشمند نیست؟
  • محدودیت های زندگی در کرواسی چیست؟
  • هزینه های زندگی در کشور کرواسی چقدر است؟
  • شرایط کار در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان در دانشگاه های این کشور تحصیل کرد؟

شرایط و مشکلات زندگی در کرواسی

اگر تصمیم گرفته اید به کشور کرواسی مهاجرت کنید و در این کشور اقامت داشته باشید باید بدانید زندگی در این کشور می تواند برای آینده شما بسیار خوب باشد و زندگی ایده آل و راحتی را در این کشور تجربه کنید. در کشور کرواسی استانداردهای زندگی در حد بالایی قرار دارد، شرایط مهاجرت به کرواسی مشخص است و به لحاظ امنیت شغلی در شرایط بسیار خوبی قرار دارید. یعنی اگر فردی تصمیم دارید از طریق مهاجرت تحصیلی وارد این کشور شود پس از فارغ التحصیلی می تواند وارد بازار کار شود و با گذشت مدت زمان مشخص و رعایت قوانین اقامت دائم و پس از آن تابعیت کرواسی را به دست بیاورد.

کرواسی به دلیل قدمت تاریخی و دست به دست شدن بین کشورهای مختلف دارای آثار تاریخی فراوانی است که نظر هر گردشگر و توریست را به خود جلب می کند. در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی کشور کرواسی به عنوان ارزانترین کشور شناخته می شود که با توجه به استانداردهای بالای زندگی هزینه های زندگی در این کشور ارزان و مقرون به صرفه است. طبق آخرین بررسی های انجام شده در کشور کرواسی از نظر شهروندان در زمینه های خوراک، پوشاک، مسکن، تفریحات و سرگرمی و آموزش کرواسی ارزان تر از کشور بریتانیا است.

مشکلات تحصیل و زندگی در کرواسی

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کرواسی یکی از انتخاب هایی است که معمولا پیش روی افراد خارجی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی را دارند. در این کشور 67 دانشگاه وجود دارد که سیستم آموزشی در این دانشگاه ها بر اساس دستورالعمل های پورسه بولونیا می باشد و به 3 دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکتری نقسیم می شود. از مهمترین و برجسته ترین مزایای تحصیل در دانشگاه های این کشور این است که مدارک دانشگاهی کرواسی از اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردار است. اما مشکل تحصیل در کشور کرواسی چیست؟ در رابطه با مشکل تحصیل در این کشور باید گفت کرواسی سیستم وقت گیر و پر از کاغذ بازی اداری است .

بوروکراسی حاکم بر سیستم اداری کشور کرواسی باعث شده تمامی کارها در این کشور طولانی شود. اما مشکل دیگر در این کشور که معمولا دانشجویان ساکن در کرواسی با آن برخورد می کنند آداب و رسوم خاص مردم این کشور است که بهتر است پیش از مهاجرت به این کشور اطلاعاتی در این رابطه کسب کنید. زبان رسمی در کشور کرواسی زبان کروات است که ممکن است سخت به نظر بیاید اما دانشجویانی که قصد اقامت پس از تحصیل در این کشور را دارند باید به منظور ورود به بازار کسب و کار و زندگی در این کشور به این زبان تسلط داشته باشند.

مشکلات تحصیل و زندگی در کرواسی

یادگیری زبان یکی از مهمترین مشکلات زندگی در کرواسی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که تجربه زندگی در کرواسی را دارند، از موانع زبان گسترده در این کشور به عنوان مهمترین مشکل زندگی در کرواسی نام برده اند. موانع زبان در کرواسی هر ساله موجب نارضایتی اغلب مهاجران از کشورهای مختلف جهان می باشد. زیرا اکثر مردم کرواسی به زبان محلی خود صحبت می کنند که این موضوع باعث نارضایتی مهاجران در این کشور می شود. به طور کلی، زبان کرواتی زبان رسمی مردم کرواسی است. یادگیری زبان کرواتی می توانید به یکی از بزرگترین چالش های زندگی مهاجران در طول اقامت در این کشور تبدیل شود. زبان کرواتی در اصلی اسلاوی جنوبی است. توسط وزارت خارجه ایالات متحده به عنوان زبان رده سوم طبقه بندی شده است. در نهایت اینکه، زبان بسیار سخت کرواتی، تفاوت های فرهنگی و زبانی زیادی در مقایسه با انگلیسی دارند.

بررسی کیفیت زندگی و مشکلات زندگی در کرواسی

اتباع کشورهای خارجی از تمامی نقاط جهان، که به دنبال بررسی مشکلات زندگی کرواسی جهت زندگی در این کشور هستند، در قدم اول باید کیفیت زندگی در این کشور را به خوبی بررسی کنند. تا با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه نشوند. یکی از چالش های بزرگ در کیفیت زندگی در کرواسی بوروکراسی دست و پاگیر کرواسی در همه زمینه ها می باشد. زیرا فرآیند های اداری در کرواسی به طرز طاقت فرسایی خسته کننده است. به طور مثال، کارهای ساده ای که شامل یک اداره دولتی می شود می تواند به سرعت به یک تمرین طاقت فرسا چند ساعته تبدیل شود.

بررسی مشکلات زندگی در کرواسی

با مهاجرت و اقامت در کشور کرواسی باید منتظر مشکلات احتمالی در این کشور باشید که در این بخش سعی داریم به چند مورد اشاره کنیم.

  • در جزایر این کشور شاهد جمعیت کمی هستید به همین دلیل خدمات ضروری و اضطراری در این مناطق بسیار کم است.
  • سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور رایگان است اما برخی از بیماران با بیماری های خاص باید بخش زیادی از هزینه های درمان را پرداخت کنند.
  • در طوب فصل زمستان بسیاری از شرکت های هواپیمایی در این کشور سرویس دهی در این کشور را متوقف می کنند. با توجه به این مسئله ممکن است برای سفر به اتوبوس و قطار نیاز داشته باشید علاوه بر این برای سفرهای بین المللی با مشکلاتی روبرو خواهید بود.
  • در کشور کرواسی مهاجران زیادی با ملیت های مختلف وجود دارد با این حال برای شروع کار و زندگی در این کشور باید به زبان کروات مسلط باشید.
  • یافتن کار پاره وقت در این کشور کار آسانی نیست لازم به ذکر است که دانشجویان خارجی در فصل تابستان نمی توانند به راحتی مشغول به کار شوند.
  • وزش باد در سواحل کشور کرواسی معمولا ناگهانی و بسیار قدرتمند است.
  • کشور کرواسی دارای شبکه گسترده ای از قوانین و مالیات است به همین دلیل برای خریدهای بزرگ باید از متخصصین در آن حوزه کمک بگیرید.

برای کسب مشاوره های بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور کرواسی و سایر کشورهای مورد نظر می توانید همه روزه با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در رابطه با زندگی در کرواسی

از جمله سوالات پر تکرار در رابطه با شرایط زندگی در کشور کرواسی که توسط مهاجران مطرح می شود می توان به نکات زیر اشاره کرد.

  • هزینه زندگی در کشور کرواسی به چه صورت می باشد؟ هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با کشور آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان است اما باید دقت داشته باشید که هزینه زندگی در شهر زاگرب (پایتخت کرواسی) بالاست.
  • آیا کرواسی کشور امنی برای زندگی است؟ بله کشور کرواسی نسبتا امن است اما در شهرهای بزرگ خطر جیب بری وجود دارد.
  • هزینه وعده های غذایی در رستوران های کرواسی به چه صورت می باشد؟ در سال 2022 هزینه غذا برای 2 نفر در رستوران های کرواسی حدودا 37$ (دلار) اعلام شده است. برای بررسی دقیق هزینه های زندگی در این کشور به مقاله هزینه زندگی در کرواسی رجوع کنید.
  • هزینه اجاره آپارتمان در کشور کرواسی به چه صورت است؟ هزینه اجاره آپارتمان در این کشور ماهانه بین 336.59$ الی 755.74$ (دلار) برآورد شده است که این مبلغ با توجه به نوع آپارتمان و منطقه متغیر می باشد.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *