ویزای کاری

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان برای متقاضیانی که مایل به کار در این کشور هستند جزء ضروریات اخذ مجوز کاری محسوب می شود. اصولا رشته های پزشکی و دندانپزشکی به دلیل کمبود نیروی کار متخصص و تحصیلکرده آذری جزء مشاغل مورد نیاز آذربایجان می باشد و 100% دندانپزشکان در این کشور دارای شغل هستند. کارفرمای دندانپزشکان در آذربایجان اغلب بیمارستان های دولتی و خصوصی هستند اما آنها می توانند با اخذ مجوز لازم کلینیک خود را هم در باکو راه اندازی کنند.

از شرایط کار دندانپزشکی در کشور آذربایجان داشتن مدرک دانشگاهی است و این کار را می توان با تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان محقق کرد. دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان (AMU) یکی از بزرگترین و پیشروی موسسات آموزش عالی در تربیت پزشکان و دندانپزشکان ماهر این کشور محسوب می شود. این دانشگاه معروف آذربایجانی در سال 1930 تاسیس شده است و دارای 7 دانشکده شامل پزشکی عمومی، پزشکی اطفال، زیست پزشکی، دندانپزشکی، پزشکی نظامی و داروسازی می باشد.

در حال حاضر حدود 8000 دانشجو شامل دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند. همچنین، دانشگاه AMU علاوه بر داشتن برنامه های معمول 3 گانه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، متقاضیان پست دکتری را نیز می پذیرد. جهت اطلاع از آخرین شرایط و وضعیت کار در آذربایجان با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

  • شرایط معادلسازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان چیست؟
  • شرایط کار دندانپزشکان در کشور آذربایجان چیست؟
  • هزینه معادلسازی مدرک دندانپزشکی در کشور آذربایجان چقدر است؟
  • آیا می توان ضمن معادلسازی، در این کشور کار کرد؟

اعتبار مدرک دندانپزشکی باکو در ایران

فارغ التحصیلان رشته مذکور دارای مدرک دکترا می باشند که دارای عنوان دکتر می باشند. آنها می توانند به طور قانونی از عنوان «دکتر. و آن را قبل از نام آنها بنویسید. مدرک معتبر برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی دکترای جراحی دندان (DDS) است. مدرک دکترای حرفه ای دندانپزشکی توسط دانشگاه های علوم پزشکی ایران اعطا می شود. برنامه درسی آموزش پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برای تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین شده است.

شرایط کار پس از معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان

همانطور که در مطالب قبلی نیز بیان شد، رشته دندانپزشکی جزء لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان برای سال 2022 محسوب می شود. از سوی دیگر، دندانپزشکان در آذربایجان جزء دسته مشاغل با درآمد بسیار بالا می باشند که همین 2 عامل مذکور انگیزه ای برای مهاجرت دندانپزشکان خارجی به کشور آذربایجان شده است. در این بین، داشتن مدرک کارشناسی، سابقه کار دندانپزشکی و نیز تسلط به یک زبان خارجی جزء پیش نیازهای کار دندانپزشکی در آذربایجان محسوب می شود. دندانپزشکان در آذربایجان از دوشنبه تا جمعه و به مدت حداکثر 40 ساعت در هفته کار می کنند.

شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان

به دلیل نیاز بازار کار آذربایجان و نیز کیفیت بالای زندگی دندانپزشکان در آذربایجان، چند سالی است که تقاضا برای انجام کار دندانپزشکی در این کشور اورآسیایی افزایش یافته است. اما چرا و چه کسانی نیازمند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان هستند؟ پزشکان خارجی برای ورود به آذربایجان و کار در این کشور ابتدا نیازمند اخذ مجوز از وزارت بهداشت آذربایجان هستند. برای این کار، آنها نیازمند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان هستند.

متقاضیان برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان بایستی با مراجعه به وب سایت وزارت بهداشت آذربایجان ابتدا نسبت به تکمیل فرم درخواست معادل سازی و تایید مدرک خود اقدام نمایند. آنها برای این کار نیازمند ارائه کپی پاسپورت، مدارک شناسایی، مدرک تحصیلی و ریزنمرات آن می باشند. با این کار آنها مقدمه کار طبابت خود را در آذربایجان شروع می کنند و می توانند مجوز کار و اقامت خود را نیز کسب نمایند.

شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

دانشکده استیماتولوژی دانشگاه پزشکی آذربایجان (AMU) در سال 1954 تاسیس شده است. هدف از تاسیس این دانشکده تربیت متخصصان دندانپزشکی برای جامعه آذربایجان می باشد. هم اکنون بیش از 3000 دانشجو شامل دانشجویانی از کشورهای ایران، عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان و هند نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. در حقیقت، تشکیل کیلینیک دندانپزشکی دانشگاه (AMU) در سال 2002 نقطه عطفی در روند پیشرفت دانشکده استیماتولوژی محسوب می شود. جهت آشنایی با جزئیات تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان، جدول زیر را مشاهده نمایید:

آیتمشرح
مدرک تحصیلیMD Dentistry
دانشگاهدانشگاه پزشکی آذربایجان (AMU)
دانشکدهدانشکده استیماتولوژی (دندانپزشکی)
مدت تحصیل5 سال
زبان تحصیلانگلیسی

آموزش های عملی در این کیلینیک در کلاس های مجهز به دستگاه های مدرن انجام می شود. معمولا، 13 استاد پزشک، 32 دانشیار دندانپزشکی، 46 استادیار در این دانشکده مشغول به کار هستند. 9 دپارتمان این دانشکده شامل دندانپزشکی پروستتیک، جراحی دهان و صورت، دندانپزشکی اطفال، دندانپزشکی، بیمارهای حلق، دهان و بینی، جراحی عملی و آناتومی، زبان های خارجه و دپارتمان آموزش فیزیکال و ورزش ها می باشد. اما شرایط پذیرش از دانشکده استیماتولوژی دانشگاه دانشگاه پزشکی آذربایجان (AMU) به شرح ذیل است:

  • مدرک دیپلم متوسطه با نمرات A-level در دروس شیمی، زیست شناسی و فیزیک
  • سطح اینترمدیت (متوسط) زبان انگلیسی معادل (IELTS 5.5 (TOEFL 550
  • نمره قبولی در برنامه پایه یا فونداسیون بین المللی TRC

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان در 2022

یکی از امتیازات تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان برخورداری دانشجویان و متقاضیان خارجی از هزینه های نسبتا ارزان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی یا حتی منطقه است. باید توجه کرد که شهریه های تحصیلی دانشگاه پزشکی آذربایجان (AMU) همه ساله و پیش از شروع مهلت ثبت نام به متقاضیان اعلام می شود. جدول شهریه های رشته دندانپزشکی برای سال 2022 از این قرار است:

عنوان دورهشهریه به منات آذربایجان (AZN)
دوره پیش پزشکیAZN3500
دوره کارشناسی دندانپزشکیAZN4000
دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکیAZN5000
دوره دکتری PhD دندانپزشکیAZN5000

در پایان، در صورت وجود هر گونه سوالی در خصوص شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان و یا شرایط کار و تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان، متقاضیان و علاقه مندان می توانند پاسخ سوال خود را از کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

4/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آذربایجان

  1. پارسا امیدی گفت:

    با سلام متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی آذربایجان هستم آیا انتقال به دانشگاه پردیس بین الملل وجود دارد ؟ در صورت تایید بعد از چند ترم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این موضوع رو باید از سازمان سنجش در ایران پیگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *