ویزای کاری

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

اخذ ویزای کاری آلمان برای پزشکان و دندانپزشکان با توجه به بازار کار ایده آل و درآمدهای مطلوب همواره از استقبال مخاطبان بسیاری برخوردار بوده است. معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان برای کار در این کشور اولین مرحله می باشد که متقاضیان محترم باید طی کنند و مورد توجه قرار دهند. کشور آلمان از نظر کیفیت سطح آموزش پزشکی در جهان رتبه سوم را دارد که این موضوع همراه با هزینه تحصیل مقرون به صرفه و حتی رایگان سبب استقبال متقاضیان کار در رشته های پزشکی از این کشور شده است. فرایند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تسهیل خواهد شد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی شما عزیزان گرامی نگارش شده است.

  • کدام دانشگاه ایران دارای مدرک معتبر تحصیلی برای معادلسازی در آلمان هستند؟
  • شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در کشور آلمان چیست؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در کشور آلمان مدرک خود را معادلسازی کرد؟
  • هزینه معادلسازی مدرک دندانپزشکی در آلمان چه مقدار است؟

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان در 2024

افرادی که در سال 2024 قصد معادل سازی مدرک دندانپزشکی خود برای کار یا ادامه تحصیل در آلمان را دارند، باید یا دوره های تخصص بالینی و کلینیکال را در دانشگاه های این کشور بگذرانند یا در مقطع دکترا در رشته دندانپزشکی پذیرش بگیرند. بعد از اخذ پذیرش متقاضیان باید از بیمارستان های دولتی آلمان یا کلینیک های خصوصی برای خود دعوت نامه کار دریافت کنند. در قراردادی که با آن بیمارستان یا کلینیک خصوصی منعقد می کنید باید مدت زمان قرارداد محل خدمت میزان حقوق و زمان آزمایشی کار را ذکر کنید. پس از دریافت دعوت نامه و انعقاد قرارداد باید از اداره کار و مهاجرت آلمان در ایالت مورد نظرتان جواز کار در این کشور را دریافت کنید.

مهمترین نکته برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

مهمترین نکته ای که برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان باید بدانید این است که ارائه مدرک زبان B2 آلمانی الزامی می باشد. ویزای اقامت کشور آلمان در ابتدا 3 الی 5 ساله برای متقاضیان کار دندانپزشکی در آلمان صادر می‌شود؛ در صورتی که طی این مدت شرایط ضوابط را کامل رعایت کنید می توانید اقامت دائم آلمان و سپس تابعیت و پاسپورت این کشور متمدن را دریافت کنید. دندانپزشکان در کشور آلمان از جایگاه اجتماعی رفیع و درآمد بالایی برخوردار می باشند که نشان از اهمیت علوم پزشکی و دندانپزشکی در این کشور پیشرفته دارد.

به طور کلی دندانپزشکان، خصوصا ارتودنتیست ها جزو کسانی هستند که در کنار قضات، جراحان، مدیران بانک، خلبان ها و اساتید دانشگاه، بالاترین سطح درآمد را در کشور آلمان کسب می کنند. متوسط درآمد دندانپزشکان در آلمان بالای 4000€ (یورو) در ماه است. اما ارتودنتیست ها ماهانه حدود 12000€ (یورو) حقوق می گیرند. البته میزان دقیق آن بستگی به مهارت ها، سابقه کار، جنسیت و سطح تحصیلات آن ها دارد.

اخذ ویزا جهت معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

در سال 2024 آلمان با بیش از 400 موسسه آموزشی معتبر به عنوان بهترین کشور برای تحصیل بعد از آمریکا در بین تمام کشورهای اروپایی شناخته شد. ارائه نامه پذیرش از دانشگاه های معتبر کشور آلمان اولین مرحله برای اخذ ویزای تحصیلی 111 این کشور پیشرفته می باشد. در صورتی که شما مدرک دیپلم متوسطه را در اختیار داشته باشید و حداقل 40 واحد درسی در دانشگاه کشور خود تحصیل کرده باشید، می توانید از طریق پذیرش General بدون نیاز به گذراندن همگام سازی مدرک تحصیلی پذیرش بگیرید. در صورت عدم وجود شرایط فوق متقاضیان ملزم به گذراندن دوره همگام سازی مدرک تحصیلی و کسب نمره قبولی در آزمون‌های ورودی می باشند.

اخذ ویزا جهت معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

مدارک لازم برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

ارائه مدرک B2 برای اثبات تسلط به زبان آلمانی در سطح آکادمیک لازمه پذیرش در دانشگاه های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی آلمان می باشد. اگر متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در بعضی از رشته های تحصیلی در مقطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های آلمان هستید باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 تسلیم کنید. اگر شرایط کلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور فراهم باشد، تنها لازم است که به سفارت آلمان مراجعه کرده و فرم درخواست صدور ویزا یا پذیرش تحصیلی را پر کنید و تمام مدارک خود را همراه با ترجمه به زبان آلمانی ارائه کنید.

  • آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی و بیمه سلامت
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست پذیرش
  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی با کپی

مدارکی که به صورت کلی و عمومی برای دریافت پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی آلمان لازم دارید در لیست فوق ذکر شد اما با توجه به شرایط می تواند متغیر باشد.

دانشگاه های برتر آلمان جهت معادلسازی

انتخاب این کشور برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان و ترجیح دادن آلمان به کشورهایی مانند انگلستان و کانادا به دلیل موفقیت‌های دائم آن در حوزه علوم پزشکی و همچنین هزینه‌های تحصیل مقرون به صرفه انتخاب عاقلانه ای می باشد. برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان برای تحصیل یا کار در آلمان دانشگاه های برتر و با کیفیت زیادی وجود دارد که در لیست زیر برخی از این دانشگاه‌ ها را جهت کمک به تصمیم گیری بهتر برای شما علاقه مندان محترم معرفی خواهیم کرد. برترین دانشگاه های کشور آلمان عبارتند از:

  • Friedrich Schiller University Jena
  • Christian Albrechts
  • Otto von Guericke of Magdeburg
  • Martin Luther Halle-Wittenberg
  • Friedrich-Alexander-University Erlangen-Nuremberg
  • Ruhr Bochum
  • Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn
  • University of Cologne
  • University of Lübeck
  • Ludwig Maximilians University of Munich
  • Medical Faculty of the University of Heidelberg
  • Eberhard Karls University of Tübingen
  • University of Leipzig
  • Johannes Gutenberg Mainz
  • Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule
  • Charité – University Medicine Berlin

شما عزیزان می توانید با مراجعه به وبسایت رسمی هر یک از دانشگاه ‌های فوق از برنامه های تحصیلی، هزینه های تحصیلی و شهریه ها و آدرس دانشگاه ها آگاه شوید؛ همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آلمان با وکلای مجرب و متخصص مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

42 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

  1. کیمیا گفت:

    سلام من دندانپزشک عمومی هستم و ۲۹ سالمه . ایا با مدرک ایلتس اکادمیک میتونم برای معادلسازی اقدام کنم یا حتما باید مدرک زبان المانی هم ارائه بدم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید زبان آلمان رو یاد بگیرید حتما

  2. فاطمه گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز
    دانشجوی سال چهارم دندانپزشکی آزاد تهران هستم و ۲۳ سال سن دارم برای مهاجرت و تحصیل در آلمان به روش مستقیم ،امکانش هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  3. رضا گفت:

    سلام . من دانشجوی دندانپزشکی سراسری در ایران هستم و تقریبا به زبان آلمانی مسلط هستم . می خواستم بپرسم برای ادامه ی تحصیل در آلمان و گرفتن تخصص داخل آلمان بجز آزمون زبان آیا باید آزمون های دیگه ای هم شرکت کنم و یا دوره های اضافه تری رو سپری کنم ؟ وآیا در کل متقاضی دانشجوی دندانپزشک در مقطع تخصص هستن ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید بادریافت مدرک b2 زبان آلمانی به عنوان دانشجوی رشته دندانپزشکی به این کشور مهاجرت کنید و شرایط بهتری داشته باشید

  4. میدیا گفت:

    سلام.
    اگه مدرک دندونپزشکی رو در یکی از دانشگاهای برتر قبرس با معدل بالا خونده باشی و مدرک b2 المانی و ایلتس ۶/۵ داشته باشی بدون تجربه کاری میتونی واسه کار در آلمان اقدام کنی؟ البته بعد از معدل سازی و ازمون ورودی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست

  5. Par گفت:

    سلام
    بعد از دریافت مدرک دندانپزشکی از ایتالیا برای کار میشه برای آلمان اقدام کرد ؟؟ لطفن شرایطشو بگین
    باز هم به مدرک B2 نیاز هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره اما شما ابتدا باید فعالیت حرفه ای خودتون رو در ایتالیا به عنوان یک دندانپزشک شروع کرده باشید و بعد به فکر مهاجرت به آلمان باشید.
      بله در چنین شرایطی شما باید علاوه بر زبان تحصیل خودتون که ایتالیایی یا انگلیسی هست، زبان آلمانی رو هم یاد بگیرید.

  6. شهریار گفت:

    سلام من دانشجوی دندان پزشکی هستم و تا ۴ سال دیگه درس و طرحم تموم میشه، اگه بخوام برای کار یا تخصص در آلمان اقدام کنم، معدل خیلی مهمه برای پذیرش یا اینکه صرفا قبول شدن در آزمون ملاکه و به جز آلمان، کدوم کشورا شرایط مناسبی برای مهاجرت مثل من دارن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      قبول شدن در آزمون بعلاوه داشتن مدرک زبان
      اما بهتره که در ابتدا بررسی کنید که چه کشوری مناسب شماست چون از الان برای 4 سال دیگه خیلی نمیشه برنامه ریزی کرد

  7. مجتبی گفت:

    سلام.به نظرتون ایران درس خوند و بعد رفت خارج برای کار بهتره یا همون کشور مقصد تحصیل رو بگذرونیم؟(رشته دندانپزشکی). چون اگه بخوایم تحصیل رو خارج ادامه بدیم هم باید ازمون ورودی بدیم هم یه عالمه هزینه تحصیل و هزینه زندگی دلار هم که گرون.معادل سازی معمولا کار سختیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد رشته ای مثل دندانپزشکی قطعا تحصیل در کشور مقصد خیلی بهتره برای کار و زندگی
      چون مدرک شما رو میپذیرن اما اگر در ایران در بهترین دانشگاه هم تحصیل کنید طبیعتا نیاز به معادلسازی مدرک و آزمون خواهید داشت

      1. مجتبی گفت:

        چون تحصلی در کشور خارجی به هرحال سختی های خودشو داره و خرج زیاد.برای معادل سازی مثل این میمونه از اول درس هارو خوند؟یا فقط ازمون عملی میگیرن؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          آزمون میگیرن و از ابتدا نمیخواد بخونید

  8. ثمین گفت:

    سلام منظور از آخرین مدرک تحصیلی در شرط قبولی معادلسازی مدارک تحصقلی فردی که فارغ التحصیل دندانپزشک‌هست آیا مدرک دیپلم و ریز نمرات آن تاثیری در قبولی دارد یا نه؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای معادلسازی مدرک دانشگاهی شما ملاک عمله و مهمه

  9. Saba گفت:

    سلام
    من دانشجوی دندانپزشکی ایران هستم
    برای مهاجرت به آلمان بعد فارغ تحصیلی، معدل چقدر اهمیت داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدل اهمیت داره اما در کل بهتره ابتدا مشاوره بشید

  10. مائده گفت:

    سلام
    دندانپزشکی صربستان به انگلیسی را تمام کردم و داشنگاه هم H+ بود در سایت آنابین،چه طریقی باید مدرک و معادله سازی کنم؟ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      خداروشکر خیلی موارد دیگه هم هست که باید رعایت و پیش بینی کرد
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  11. Ahmad گفت:

    سلام،
    من دندانپزشکی خوندم و میخام از طریق ویزای پیوست به خانواده به آلمان مهاجرت کنم. شوهرم آلمانی هستن. میخواستم بدونم برای اخذ مجوز کاری به جز خوندن زبان آلمانی چه کارهای دیگه رو باید انجام بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی مدارک تحصیلیتون رو تطبیق بدید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  12. aref گفت:

    سلام
    من دانشجوی سال پنج دندانپزشکی هستم، برای مهاجرت به آلمان تا پایان دوران تحصیل چه کارایی میتونم انجام بدم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی موارد هست که باید رعایت کنید اما یکی از مهم ترین مسائل اخذ مدرک زبان آلمانیه که خوندن اون رو شروع کتید البته بهتره که در بدو امر یک مشاوره کامل دریافت کنید تا برای این دو سال پیش رو یک برنامه دقیق مهاجرت پزشکی دریافت کنید دوست من

  13. سیروس خودسوز گفت:

    الاسلام من دندان پزشک فارغ التحصیل از دانشگاه اکراین هستم در سایت زایس المان دانشگاه من H+ هستش لطفا راهنمای کنید البته سن من ۴۶ سال هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر سابقه کار داشته باشید میشه براتون اقدام کرد
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  14. محمد گفت:

    سلام،من دانشجوی دندانپزشکی سراسری ایران هستم،میخواستم بدونم آیا میشه بدون اینکه طرح رو در ایران کار کنم درخواست ویزای کاری آلمان بدم؟
    و اینکه فرایند صدور ویزا و پیداکردن کار چقدر طول میکشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما بایستی اصل مدارکتون رو داشته باشید به همین خاطر یا باید طرح رو خریداری کنید یا اون رو بگذرونید

  15. Faezeh گفت:

    سلام وقت بخیر
    من فارغ التحصیل دندانپزشکی از دانشگاه سراسری هستم. از طریق چه ویزایی میتونم برای رفتن به آلمان راحت تر اقدام کنم؟ممنون از وقتی که میذارین?

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو مطالعه نمایید و اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  16. ندا گفت:

    با سلام
    من متخصص ارتودنسي هستم، به جز طرح هم سابقه كاري ديگه اي ندارم،سوالم اينه كه براي مهاجرت كدوم كشور براي من بهترين خواهد بود؟ميخوام كه حتما مدرك تخصصيم معادل سازي بشه و به سرعت امكان كار هم برام فراهم بشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای کشورهای آلمان و سوئد و دانمارک اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  17. متین گفت:

    اقای داوری سلام خسته نباشین
    من پاسپورت کشور ایتالیا رو دارم و دانشجوی دندانپزشکی در ایران هستم خواستم بدونم بعد از اتمام دوران عمومیم در ایران با توجه به اینکه شهروند ایتالیا هستم شرایط معادلسازی تو اونجا میتونه برام کمی راحت تر باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله شما میتونید بسیار راحتتر مدارکتون رو اونجا معادلسازی کنید

  18. حسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    دانشجوی ترم 2 دندانپزشکی هستم
    اگر برای مثال، بعد از آزمون علوم پایه اقدام به اَپلای و دریافت ویزا کنم، میتونم از همین سطح در آلمان ادامه بدم یا باید از ترم 1 اونجا شروع کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      بایستی از ابتدا شروع کنید اما ممکنه بسته به دانشگاهی که در اون تحصیل میکنید برخی از واحدهای شما رو تطبیق بدن

  19. کیان گفت:

    درود من مدرک دندانپزشکی از سماشکو روسیه دارم ، دیپلم تجربی و پیش دانشگاهیم انسانی برای مهاجرت کاری چه اقدامی باید کنم؟??برای معادل سازی شرط معدل دیپلم دارند ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      باید برای ویزای ویزای A17 پزشکان آلمان اقدام کنید و معادلسازی شرط معدل دیپلم رو نداره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  20. سپیده نظری گفت:

    سلام من مدرک دندانپزشکی از دانشگاه سراسری در ایران دارم و دو سال هم سابقه کار دارم برای ادامه تحصیل تخصص در آلمان بدون معادلسازی و از طریق hospitation بغیر از مدرک زبان آلمانی چه اقدامی باید انجام بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      باید ابتدا از طریق آنرکنونگ مدرک دندانپزشکی عمومی رو معادلسازی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *