ویزای کاری

معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش

معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش

مهاجرت به کشور اتریش با توجه به زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی مناسب یکی از گزینه‌ های ایده‌ آل برای مهاجران در سال‌ های پیشین بوده است. معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش مهم ترین اقدام متقاضیان در مرحله ارائه مدارک برای درخواست اخذ ویزای کاری کشور اتریش می باشد. در میان متقاضیان اخذ ویزای اتریش پرستاران یکی از پر تعداد ترین مشاغل بوده اند.

علاوه بر رشته پرستاری کشور اتریش سالانه نیازمند نیروهای کاری خارجی در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق و قدرت، پیمانکاران ساختمانی و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندان پزشکی، حسابداران و مهندسین عمران و شهرسازی می باشد که افراد می‌توانند با توجه به توانایی ها و تحصیلات خود برای مهاجرت به کشور اتریش از طریق رشته تحصیلی و تخصص خود اقدام کنند. این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، اطلاعاتی در خصوص معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • شرای کار پرستاران در اتریش چیست؟
  • آیا میشود به عنوان یک پرستار ایرانی در اتریش به کار مشغول شد؟
  • محدودیت های کار پرستاران ایرانی در اتریش چیست؟
  • آیا امکان کار پرستاران ایرانی در اتریش وجود دارد؟
  • درآمد پرستاران در اتریش چقدر است؟

شرایط ویزای اتریش برای پرستاران

ابتداء لازم است به این سوال مهم پاسخ داده شود که آیا پرستاری جزء مشاغل مورد نیاز اتریش 2023 محسوب می شود؟ با توجه به اعلام خود دولت اتریش، شغل پرستاری یا nursing جزء لیست کارهایی است که در اتریش کمبود آنها احساس می شود. پس با این تفاسیر پرستاران نیز می توانند با اخذ ویزای کاری اتریش (نوع D) وارد این کشور عضو اتحادیه اروپایی (EU) شده و سپس برای درخواست کارت قرمز- سفید- قرمز کشور اتریش هم اقدام کنند. اما به شرطی که علاوه بر داشتن پیشنهاد کار از کارفرمای کشور اتریش همچنین حداقل نمره یا امتیاز را از لیست امتیازبندی اتریش کسب کنند:

امتیازبندی ویزای اتریش

شرایط معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش

هنگامی که تصمیم به مهاجرت به کشور اتریش گرفتید پروانه رسمی پرستاری در اتریش را اخذ کنید؛ برای اخذ پروانه رسمی پرستاری این کشور باید مدارک خود را که به زبان آلمانی ترجمه شده است به وزارت بهداشت فدرال اتریش ارسال کنید. اگر شما شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستید به طور کلی در حدود 110€ (یورو) باید برای فرایند درخواست هزینه پرداخت کنید.

در میان مدارکی که برای وزارت بهداشت فدرال اتریش ارسال کرده اید باید ریز نمرات و سوابق تحصیلی کامل شما وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که برای معادل سازی مدرک تحصیلی خود با مدرک معتبر در اتریش باید درخواست کتبی در دانشگاه علوم کاربردی یا تربیت معلم ایران ثبت کنید. به طور میانگین زمان لازم برای معادل سازی مدرک شما بیش از 6 ماه و کمتر از 3 ماه نخواهد شد مشخص می شود که شما احتیاج به شرکت در امتحان های دیگری را دارید یا درخواست شما پذیرفته می‌شود.

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

 

شرایط کار پس از معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش

اگر شما به عنوان یک پرستار قصد مهاجرت به اتریش را دارید باید بدانید که در این کشور فقط می توانید از طریق وب سایت های کاریابی و یا موسسات کاریابی معتبر در بیمارستان های دولتی یا خصوصی و پس از معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش، برای خود شغل پیدا کنید. همچنین امکان کار کردن به عنوان پرستار خصوصی برای نگهداری از سالمندان یا کودکان همواره وجود دارد. این مورد از وب سایت های کاریابی معتبر در کشور اتریش را در لیست زیر می توانید ملاحظه کنید:

  • EURES Job Search
  • Jobnet Austria
  • Stepstone Austria

با مراجعه به وبسایت های فوق می توانید دریابید که بیشترین تقاضا برای جذب پرستار در کدام شهرهای اتریش است و همچنین کدام بیمارستان ها فراخوان جذب نیروی کار دارند. توجه داشته باشید که به عنوان یک پرستار مهاجر خارجی برای کار در اتریش لازم است که رزومه کاری خود را همراه با چند قطعه عکس پاسپورتی و مدارک تحصیلی ترجمه شده خود به زبان آلمانی برای کارفرما ارسال کنید و اگر رزومه شما مورد تایید کارفرمایان قرار گرفت باید برای مصاحبه آماده شوید. اگر موفق شد در مصاحبه شغل مورد نظر را اخذ کنید زمان آن رسیده که برای اخذ ویزای کار اتریش اقدام کنید.

بررسی میانگین درآمد پرستاران در کشور اتریش

به طور معمول یک پرستار با تجربه متوسط در کشور اتریش ماهانه 850€ (یورو) حداقل دستمزد دارد و این مبلغ با توجه به بیمارستان دولتی یا خصوصی و میزان توانایی و تجربه پرستار می تواند تا 2500€ (یورو) در ماه افزایش پیدا کند. با توجه به آنچه گفته شد میانگین دستمزد یک پرستار با تجربه در کشور اروپایی اتریش به طور سالانه بیش از 62000€ (یورو) می باشد که معادل 30€ (یورو) بابت هر ساعت می شود.

یک پرستار بی تجربه که در سال اول خدمت می باشد میانگین حقوق حدود 44000€ (یورو) برای سال است اما این مبلغ برای یک پرستار بسیار با تجربه که بیش از 8 سال سابقه کار دارد می تواند به 77000€ (یورو) در سال برسد که با توجه به پرداخت های سایر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا مبلغی قابل قبول می باشد.

آنچه به طور میانگین بیان کردیم با توجه به جنسیت، تجربه، میزان توانایی و تحصیلات شما می‌تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است که اگر شما مدرک پرستاری خود را از دانشگاه های کشور اتریش اخذ کرده باشید به طور خودکار این مدرک برای شما به رسمیت شناخته می شود و بدون طی مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش، می توانید به پیدا کردن شغل مورد نظر بپردازید و مشغول کار در اتریش شوید.

شرایط کار پس از معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش

راه های رسیدن به شغل پرستاری در اتریش

علاوه بر روش کاری که از سوی کسانی انجام می گیرد که تحصیلات خود را در کشور دیگر گذرانده اند و باید ابتدائا مدرک خود را در اتریش معادل سازی کنند تا بتوانند به عنوان یک پرستار مشغول به کار باشند، برخی ها از همان ابتدا در دانشگاه های مطرح اتریش تحصیل می کنند. البته باید توجه داشت شهریه دانشگاه های دولتی اتریش برای دانشجویان بین المللی، یعنی کسانی که شهروند اتحادیه اروپا یا احوزه اقتصادی اروپا نیستند، ترمی حدود 750€ (یورو) می باشد و همچنین این افراد برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش سالانه باید بین 3000€ تا 23000€ (یورو) شهریه بپردازند.

از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کنیم این است که اگر شما قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری و مهاجرت به اتریش را دارید می توانید واحدهای درسی که در کشور مبدا خود گذرانده اید را معادل سازی کرده و با دانشگاه‌های کشور اتریش تطابق دهید تا دیگر لزومی به گذراندن آن واحدهای درسی برای شما وجود نداشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با وکلای مجرب و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار درباب معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش

پرستاران برای معادل سازی مدارک خود باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • شرایط معادلسازی مدرک پرستاری در اتریش چیست؟ باید مدارک خود به زبان آلمانی را به وزارت بهداشت این کشور ارسال نمایید و منتظر دریافت پاسخ از آن باشید.
  • پیش نیاز معادلسازی مدرک در اتریش چیست؟ باید متقاضی پرستاری اول از همه مدرک زبان آلمانی خود را تکمیل و دریافت نماید تا بتواند معادلسازی کند.
  • بطور میانگین زمان مورد نیاز برای معادلسازی مدرک در اتریش چقدر بطول خواهد انجامید؟ بطور میانگین زمانی که مورد نیاز است از 6 ماه تجاوز نخواهد کرد و از 3 ماه نیز کمتر نخواهد شد.
  • میانگین حداقل درآمد یک پرستار در اتریش چقدر است؟ میتوان گفت برای یک پرستار با تجربه متوسط میانگین 2500€ (یورو) درآمد در اتریش را در نظر میگیرند.
  • میانگین بیشترین درآمد یک پرستار باتجربه در کشور اتریش چقدر است؟ بعضا ممکن است حقوقی تا سقف 77000€ (یورو) در سال نیز دریافت نمایند.
4/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش

  1. محمد گفت:

    با سلام و ارادت
    برای کار پرستاری در اتریش شرایط سنی هم در نطر گرفته اند ؟
    حداکثر سن حدودا چقدر در نظر گرفته شده ؟
    ممنون از راهنمایی شما

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سن شما مدرک تحصیلی مدرک زبان و سابقه کارتون حائزه اهمیته
      لطفا مقاله کار در اتریش رو مطالعه فرمائید
      یا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

  2. ارزو گفت:

    به این سهولتی که فرمودید نیست باید شوله پرستاری برید و اونجا امتحان بدید که اونهم سختیهای خوشو داره

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب ممنونم از اطلاعاتتون

    2. امیر گفت:

      یعنی لیسانس ایران رو قبول ندارن و معادل نمیکنن؟؟؟
      یعتی دیپلم پرستاری از مدرسه ارزشش از مدرک لیسانس دانشگاهی بالاتر از دید اتریش آلمان؟؟

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب در هر دو صورت باید مدرک شما معادل سازی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *