ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه بارسلونا

معرفی دانشگاه بارسلونا

در معرفی دانشگاه بارسلونا باید اشاره کرد که اولا این دانشگاه با رتبه جهانی 168 از نظر رنکینگ معتبر QS برترین دانشگاه فعلی اسپانیاست. دوما دانشگاه بارسلونا با بیش از 63000 دانشجو جزء بزرگترین دانشگاه های کشور اسپانیاست. سوما این دانشگاه در سال 1405 میلادی تاسیس شده و از قدیمی ترین دانشگاه های سطح کشور اسپانیا قلمداد می شود. چهارما اینکه این دانشگاه نوآورترین دانشگاه اسپانیاست. و بالاخره اینکه 87% از فارغ التحصیلان این دانشگاه درست قبل از سال اول فارغ التحصیلی خود استخدام می شوند!

اما حالا به شرایط تحصیل در این دانشگاه می پردازیم. در دانشگاه بارسلونا برنامه های تحصیلی متنوعی در اختیار دانشجویان در قالب 3 سیکل تحصیلی رایج قرار دارد. از این گذشته دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه حتما بایستی مدرک زبان اسپانیایی DELE سطح B2 را علاوه بر مدرک دیپلم و ریزنمرات تحصیلی خود به دانشگاه پذیرنده ارائه دهند. هزینه تحصیل در مقاطع لیسانس تا فوق لیسانس این دانشگاه نیز سالانه از $1000 تا $3000 (دلار) برای دانشجویان خارجی متغیر است. در ادامه این مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را بیشتر با امتیازات تحصیل در دانشگاه بارسلونا آشنا می کنند.

معرفی دانشگاه بارسلونا؛ بزرگترین، قدیمی ترین و برترین دانشگاه اسپانیا!

دانشگاه بارسلونا University of Barcelona دانشگاه دولتی در شهر معروف بارسلونا از ایالت کاتالونیاست. این دانشگاه هم اکنون دارای حدود 63000 دانشجو بوده و به همین دلیل نیز یکی از بزرگترین دانششگاه های حال حاضر کشور اسپانیاست. همچنین این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های موجود در کاتالونیا نیز محسوب می شود چرا که قدمت احداث آن به سال 1405 میلادی می رسد. از این گذشته این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های اسپانیا نیز محسوب می شود. چرا که این دانشگاه از نظر نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021) در رتبه 2 اسپانیا ولی از نظر نظام رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان QS در سال 2022 در رتبه 1 برترین های اسپانیا قرار دارد:

برترین دانشگاه اسپانیا

هم اکنون دانشگاه بارسلونا دارای 4 پردیس آموزشی به همراه 16 دانشکده و 9 مرکز پژوهشی می باشد. از این گذشته این دانشگاه یکی از نوآورترین دانشگاه های کشور اسپانیا نیز محسوب می شود و از نظر سایت رویترز نوآورترین دانشگاه اسپانیا نیز قلمداد می شود. اما شاید این سوال هم برایتان مطرح شود که نرخ اشتغال فارغ التحصیلان از این دانشگاه برتر اسپانیایی به چه صورتی است؟

نرخ اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه بارسلونا

معرفی رتبه دانشگاه بارسلونا در اسپانیا و جهان

شاید برای خیلی از هموطنان علاقه مند تحصیل در دانشگاه بارسلونا این سوال مطرح شود که آیا اصلا دانشگاه بارسلونا یک دانشگاه معتبری است؟ بله دانشگاه بارسلونا نیز جزء دانشگاه های معتبر کشور اسپانیا به شمار می رود. چرا که همان طوری که در لیست زیر هم مشاهده می شود، نام این دانشگاه را می توان در زمره دانشگاه های گروه الف (ممتاز) اسپانیا مشاهده کرد:

  • universidad autónoma de madrid
  • universidad autónoma de barcelona
  • universidad carlos iii de madrid
  • universidad complutense de madrid
  • universidad de cantabria
  • universidad de granada
  • universidad de murcia
  • universidad de navarra
  • universidad de salamanca
  • universidad de santiago de compostela
  • universidad de sevilla
  • universidad de vigo
  • universidad de zaragoza
  • universidad del pais vasco
  • universidad politécnica de madrid
  • universidad politécnica de valencia
  • universidad de alicante
  • universidad de barcelona
  • universidad de valencia
  • universitat jaume i
  • universitat politècnica de catalunya
  • universitat pompeu fabra

علاوه بر این نام دانشگاه اسپانیا همه ساله جزء 200 دانشگاه برتر دنیا و نیز رتبه های اول تا سوم اسپانیا دیده می شود. بر طبق رنکینگ دانشگاه های برتر QS در سال 2022 رتبه بین المللی دانشگاه بارسلون 168 جهانی و اول اسپانیاست اما طبق رنکینگ آموزش عالی تایمز، این دانشگاه در جایگاه 198 جهانی و دوم اسپانیا قرار دارد:

دانشگاه هارتبه TIMES (2021)رتبه QS در سال 2022
دانشگاه اتونوموس بارسلونا182202
دانشگاه بارسلونا198168
دانشگاه ناوارا251266

شرایط تحصیل در دانشگاه بارسلونا

شرایط تحصیل در دانشگاه بارسلونا چگونه است؟

دانشگاه بارسلونا نیز همانند دیگر دانشگاه های اسپانیایی از سیستم آموزشی یکپارچه اروپایی بر طبق قرارداد بلونیا بهره می گیرد و به همین علت نیز نظام آموزشی این دانشگاه نیز 3 سیکلی (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) می باشد و متقاضیان می توانند در همین قالب نیز برنامه تحصیلی خود را انتخاب بکنند. ضمنا یک نظام واحدی برای اخذ پذیرش در کشور اسپانیا وجود ندارد و از همین رو نیز دانشجویان متقاضی برای اخذ پذیرش خود نیازمند ارائه درخواست از طریق سایت دانشگاه بارسلونا به نشانی https://www.ub.edu/ هستند. اما از جمله شرایط پذیرش در دانشگاه بارسلونا در سال تحصیلی 2022 – 2021 عبارتند از:

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه بارسلونا

عزیزان در جریان باشند که زبان اصلی آموزش در دانشگاه بارسلونا زبان کاتالان می باشد و از همین رو بیش از 90% برنامه ها به همین زبان به دانشجویان خارجی ارائه می شود. از همین رو نیز ارائه مدرک زبان اسپانیایی DELE در سطح B2 شرط مهمی در پذیرش دانشجویان محسوب می شود.

بحث هزینه های تحصیل در دانشگاه بارسلونا

یکیدیگر از مباحث داغ در معرفی دانشگاه بارسلونا اشاره به هزینه تحصیل در این دانشگاه برتر اسپانیایی است. آیا اصلا تحصیل در اسپانیا و مخصوصا دانشگاه بارسلونا به صرفه است؟ با ارزیابی شرایط شهریه های امسال دانشگاه بارسلونا می توان گفت که تحصیل در این دانشگاه نسبت به تحصیل در دانشگاه های معروف اروپایی مثل دانشگاه های انگلستان یا فرانسه امری مقرون به صرفه است. کلا متوسط شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه بارسلونا از قرار نمودار ذیل می باشد:

متوسط شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه بارسلونا

جدا از این، مبحث دیگر در معرفی دانشگاه بارسلونا هزینه زندگی دانشجویان در شهر بارسلوناست. طبق آمار سال جاری، متوسط ماهیانه هزینه زندگی در شهر بارسلونا برای هر دانشجوی خارجی بین €1500 الی €1800 (یورو) می باشد که در قیاس با شهرهایی مثل مادرید، پاریس و لندن بسیار پایین تر است. مثلا همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، فقط هزینه متوسط اجاره خانه در بارسلونا حدود €660 (یورو) در ماه می باشد ولی این درحالی است که همین آیتم در لندن ماهانه حدود €1420 (یورو) برای هر دانشجوی خارجی آب می خورد:

هزینه زندگی در شهر بارسلونا

هزینه مربوط به حمل و نقل و خرید نیز به شرح زیر است:

هزینه مربوط به حمل و نقل و خرید در اسپانیا

نباید از این نکته مهم نیز غافل شد که دانشجویان بین المللی در دانشگاه بارسلونا از حق کار دانشجویی و اخذ بورس تحصیلی هم برخوردارند!

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در دانشگاه بارسلونا

یکی از مهمترین مدارک برای تحصیل در دانشگاه بارسلونا اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد و این ویزا به افرادی اعطا می شود که بخواهند در اسپانیا به مدت بیش از 3 ماه تحصیل کنند و یا به عبارتی بخواهند در دانشگاه های اسپانیایی در یک برنامه فول تایم ادامه تحصیل دهند. چرا که این ویزا نوعی اقامت طولانی به دانشجویان اعطاء می کند و از همین رو به آن ویزای نوع ملی هم گفته میشود. اما طبق قوانین اسپانیا، شرط اصلی و لازم برای اخذ این ویزا اخذ نامه پذیرش از دانشگاه اسپانیایی مثل دانشگاه بارسلونا و ارائه این مدرک به انضمام مدارک زیر به سفارت اسپانیاست:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی اسپانیا
  • پاسپورت ملی معتبر
  • گواهی اسکان در اسپانیا
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • اثبات تمکن مالی مناسب
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید واریز هزینه ویزا

با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید ضمن اخذ مشاوره پذیرش از برترین دانشگاه های دنیا همچنین پرونده خود برای اخذ ویزای تحصیلی مربوطه را نیز با موفقیت تکمیل و ارائه نمایید.

5/5 - (14 امتیاز)

17 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه بارسلونا

  1. مهسا گفت:

    سلام. من ۲۵ سالمه. دانشجوی ارشد مهندسی صنایع هستم. میتونم برای پذیرش اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا می تونید در این زمینه اقدام کنید

  2. امیر عباس گفت:

    سلام بابت مطالب به روزتون تشکر میکنم

  3. مهراد گفت:

    اگر این دانشگاه پذیرش بشیم می تونیم پذیرش رو عقب بندازیم ؟ چون سفارت هنوز به من وقت مصاحبه نداده و شاید پذیرشم تاریخش بگذره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه تصمیم گیری نهایی به عهده دانشگاه هست

  4. تبسم گفت:

    سلام لیست بهترین داشگاها برای رشته حقوق چیست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلامرشته حقوق در اسپانیا رو مطالعه کنید

  5. حسنا کریمی گفت:

    سلام . دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه دولتی هستم . ایا دانشگاه بارسلونا پذیرای این رشته هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله در این رشته هم امکان اخذ پذیرش تحصیلی هست

  6. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    چه جالب نمیدونستم …
    خب با این قدمت مشخص میشه چرا بین ما و اونا اینقدر فاصله هست
    موسسه شما الان قادر هست پذیرش و ویزا بگیره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید با ما تماس بگیرید تا در این زمینه شما رو راهنمایی کنیم

  7. سحر گفت:

    سلام لطفا در مورد ویزای کاری اسپانیا توضیح بدید.
    ممنون از سایت به روز شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای کاری اسپانیا رو مطالعه کنید

  8. حسین گفت:

    شرایط ویزا اسپانیا چیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای تحصیلی اسپانیا رو مطالعه کنید

  9. h!va گفت:

    با سلام ایا هزینه یک سال تحصیلی در دانشگاه بارسلونا را باید یکجا پرداخت کرد؟ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در برخی از مواقع به شما اجازه داده میشه که هزینه هر ترم رو مجزا پرداخت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *