ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مقایسه تمکن مالی یونان و اتریش

مقایسه تمکن مالی یونان و اتریش

مقایسه تمکن مالی یونان و اتریش نشان می دهد هر کدام از این روش ها چه مزایا و معایبی دارند و کدام یک مورد استقبال بیشتری می باشند. از راه های ممکن برای مهاجرت و اقامت در کشورهای یونان و اتریش اقامت از طریق تمکن مالی است و در این نوشتار که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به مقایسه تمکن مالی یونان و اتریش پرداخته می شود تا شما بتوانید بهترین کشور را با توجه به شرایط خود برای مهاجرت و اقامت انتخاب کنید. جمهوری یونان در جنوب شرقی قاره اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان جای گرفته است و اما جمهوری اتریش در اروپای مرکزی جای گرفته است.

  • شرایط سرمایه گذاری در کشور یونان چیست؟
  • اتریش مقصد مناسبی برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است؟
  • شرایط اقامت سرمایه گذاران در کشور یونان و اتریش چیست؟
  • شرایط زندگی در کدام یک از این دو کشور بهتر است؟
  • آیا یونان هزینه های مقرون به صرفه برای زندگی دارد؟

مقایسه اقامت از طریق تمکن مالی در یونان و اتریش

طبق ماده 20 قانون 2014/4251 (قوانین مهاجرت به کشور یونان) شهروندان کشورهای ثالث (به جز شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا) که از نظر اقتصادی و مالی مستقل می باشند در صورت داشتن منابع کافی در سطح درآمد ثابت سالیانه واجد شرایط دریافت اقامت کشور یونان از طریق تمکن مالی یا ویزای FIV می باشند. به منظور اجازه اقامت در کشور یونان به عنوان شخصی مستقل از لحاظ اقتصادی باید ویزای طولانی مدت D را کسب کنید، جهت دریافت ویزا متقاضی باید به سفارتخانه یا کنسولگری کشور یونان در محل زندگی خود مراجعه کند. متقاضی باید اثبات نماید که بدون شروع کار و فعالیت اقتصادی قادر به پرداخت هزینه های زندگی می باشد.

اخذ اقامت کشور اتریش از طریق تمکن مالی روشی مناسب برای متقاضیانی می باشد که تمکن مالی کافی برای ورود به این کشور اروپایی را دارند همچنین این افراد باید اثبات نمایند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی را بدون شروع کار در کشور اتریش دارند. عموما روش اقامت از طریق تمکن مالی برای افرادی مناسب است که سن بالایی دارند و به دنبال کار نمی باشند. جالب است که بدانید برنامه اخذ اقامت از طریق تمکن مالی زیر مجموعه روش های سرمایه گذاری محسوب می شود. متقاضیان برای اقامت از طریق تمکن مالی باید ویزای مربوطه را دریافت کنند، جهت اخذ این ویزا لازم است به سفارتخانه یا کنسولگری کشور اتریش مراجعه کنید.

مقایسه اقامت از طریق تمکن مالی در یونان و اتریش

شرایط اقامت از طریق تمکن مالی در یونان و اتریش

برای اقامت از طریق تمکن مالی در کشور یونان یا اتریش شرایطی در نظر گرفته شده است که متقاضی ملزم به رعایت آن می باشد. در ادامه به مقایسه شرایط اقامت از طریق تمکن مالی در دو کشور یونان و اتریش می پردازیم که هر کدام از آنها برای ایرانیان شرایط متفاوتی را جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری فراهم نموده اند:

پارامترکشور اتریشکشور یونان
شرایط اقامت از طریق تمکن مالیموجودی حساب متقاضی باید مبلغ 22000€ (یورو) باشد، اگر قصد مهاجرت همراه با همسر خود را دارید باید موجودی حساب شما 32500€ (یورو) باشد. در صورتی که دارای فرزند می باشید باید به ازای هر فرزند مبلغ 3500€ (یورو) در حساب موجود باشد.حداقل موجودی حساب متقاضی اصلی 50000€ (یورو) باشد، اگر قصد مهاجرت همراه با همسر خود را دارید باید 1150€ (یورو) برای وی در نظر بگیرید. در صورتی که دارای فرزند می باشید باید به ازای هر فرزند مبلغ 1000€ (یورو) در نظر داشته باشید.
حداقل میزان درآمد ماهانهحداقل میزان در آمد ماهانه فرد اصلی 1780€ (یورو) که برای همسر 2690€ (یورو) و به ازای هر فرزند 280€ (یورو) به مبلغ اصلی اضافه می شود.حداقل میزان درآمد ماهانه فرد اصلی 2000€ (یورو) که برای همسر 400€ (یورو) و به ازای هر فرزند 300€ (یورو) به مبلغ اصلی اضافه می شود.

همانطور که در جدول فوق و نمودار زیر مشخص است، به لحاظ حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت، برنامه کشور اتریش مقرون به صرفه تر از برنامه تمکن یونان است:

حداقل سرمایه لازم در حساب بانکی هر شخص جهت اخذ اقامت تمکن مالی

مقایسه دریافت ویزای تمکن مالی کشورهای یونان و اتریش

همانطور که گفته شد متقاضیان بین المللی برای اقامت از طریق تمکن مالی به ویزا نیاز دارند. برای دریافت ویزای تمکن مالی یونان یا همان ویزای FIV (ویزای D) لازم است متقاضی مدارکی مانند پاسپورت معتبر، 3 قطعه عکس پاسپورتی، دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن، اصل و فتوکپی مدارک شناسایی، گواهی سلامت پزشکی، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده، پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تمکن مالی و ارائه رسید آن، در صورتی که قصد مهاجرت به همراه اعضاء خانواده را دارید باید مدارک شناسایی و پاسپورت متقاضیان و سند ازدواج را به مسئول مربوطه در سفارتخانه یونان تحویل دهید. اعتبار این ویزا 24 ماهه است و متقاضی می تواند پس از گذشت این مدت ویزا را به مدت 3 سال تمدید کند. پس از گذشت 5 سال از اقامت در یونان و رعایت قوانین این کشور می توانید اقامت دائم یونان را کسب کنید.

جهت اخذ ویزای تمکن مالی اتریش نیز متقاضیان باید مدارکی مانند دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن، پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تمکن مالی و ارائه رسید آن، گواهی تمکن مالی، اصل و فتوکپی مدارک شناسایی، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده، مدارک پزشکی، تعیین منبع سرمایه، در صورت مهاجرت همراه با اعضاء خانواده باید پاسپورت و مدارک شناسایی هر فرد و سند ازدواج ارائه شود. نکته جالب اینکه بنا به گزارش اداره مهاجرت یونان در سال 2022، یونان کلا 1418 ویزای FIV صادر کرده است که ایرانی ها با دریافت 313 ویزا در رده اول اخذ این نوع ویزا قرار دارند:

رده بندی اخذ ویزا

بهترین روش های اخذ اقامت یونان و اتریش

در حال حاضر استفاده از روش تمکن مالی (خود حمایتی) با توجه به شانس پایین پذیرفته شدن پرونده، نداشتن اجازه کار و غیره بین ایرانی ها خیلی مرسوم نیست. در حال حاضر کسانی که شرایط سنی مناسب داشته باشند از طریق تحصیل در اتریش یا یونان اقامت این کشورها را به دست می آورند. چرا که در اتریش تحصیل برای همه رایگان است و در یونان نیز که برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نظام تحصیلی رایگان وجود ندارد،‌ شهریه دانشگاه ها دولتی بسیار پایین می باشد. شهریه دانشگاه های یونان در سال 2024-2023 با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد سالیانه بین 1500€ تا 9000€ (یورو) می باشد. در جدول ذیل متوسط هزینه زندگی در اتریش و یونان با هم مقایسه شده است:

نام کشورمتوسط هزینه ماهیانه زندگی به یورو
اتریش€900 تا 1200€
یونان€450 تا 700€

البته در حال حاضر مهاجرت به یونان در مقایسه با مهاجرت به اتریش طرفداران کم تری دارد چرا که نرخ بیکاری در یونان حدود 11% است و این کشور با بحران های اقتصادی پیشین هنوز دست و پنجه نرم می کند. این در حالی است که نرخ بیکاری در اتریش طی سال 2023 تنها 6.9% است و امکان اخذ ویزای جستجوی کار آن نیز برای ایرانی ها وجود دارد، یعنی برای ورود به کشور اتریش به منظور کار، برخلاف غالب کشورهای اروپایی از جمله یونان، نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی قبلی نیست. در این مقاله که توسط کارشناسان امور مهاجرتی در موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی شرایط سرمایه گذاری در این دو کشور پرداخته شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر متقاضیان محترم می توانند با تلفن های مشاوره ما تماس بگیرند و برای تسهیل تصمیم گیری جهت مقصد مهاجرت خود مشاوره رایگان دریافت نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *