مهاجرت

مقایسه زندگی در مالتا و لوکزامبورگ

مقایسه زندگی در مالتا و لوکزامبورگ

با توجه به هجوم سیل عظیم متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپایی، مقایسه زندگی در مالتا و لوکزامبورگ یکی از مقوله های قابل بسط و گسترش می باشد که علاقه مندان به این دو کشور می توانند با قیاس آن ها در زمینه های مختلف بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند. با توجه به اینکه افت مشهود اقتصادی سال های اخیر برخی کشورهای اروپایی را نمی توان به همه آن ها تعمیم داد، کشورهای لوکزامبورگ و مالتا در زمره سرزمین هایی قرار می گیرند که با انعطاف پذیری بسیار مطلوب موفق شده اند از این آزمون سربلند خارج گردند. تیم ترجمه و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند با مقایسه این دو سرزمین از نظر جنبه های اقتصادی، آموزشی، شرایط کار، آب و هوا و سایر جوانب، اطلاعات سودمند و کارآمدی در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

  • نرخ بیکاری در کدام یک از کشورهای مالتا و لوکزامبورگ بالاتر می باشد؟
  • علت بالاتر بودن هزینه زندگی در لوکزامبورگ در مقایسه با کشور مالتا چیست؟
  • زبان های رسمی استفاده شده در این کشورها دارای چه تفاوت های می باشند؟
  • فرایند مهاجرت به کدام کشور ساده تر است؟
  • آیا لوکزامبورگ مقصدی مناسب برای تحصیل و کار است؟
  • محدودیت های زندگی در مالتا چیست؟
  • صدور روادید برای ایرانی ها در کدام کشور ساده تر است؟
  • آیا مردم لوکزامبورگ همچون شهروندان مالتا از مشکلات آب و هوایی رنج می برند؟
  • تحصیل و کار در کدامیک از این دو کشور گزبنه ایده آل تری محسوب می گردد؟

مقایسه کلیات زندگی در مالتا و لوکزامبورگ

مقایسه کلیات زندگی در مالتا و لوکزامبورگ

مالتا سرزمینی نسبتا نوظهور است که از مجمع الجزایر نسبتا گسترده ای تشکیل یافته و در مرکز دریای مدیترانه واقع شده است. به علت موقعیت جغرافیایی ویژه این کشور، که البته در سال های پیشین بخشی از خاک ایتالیا به شمار می رفته، سرنوشت جنگ های متعددی در این سرزمین تعیین شده است. درواقع کشور مالتا از سه مجموعه جزایز با نام های مالت، کومینو و گزو تشکیل یافته است که در اطراف آن ها می توان مناطق سیسیل، لیبیجای و کشور تونس را مشاهده کرد. در مجموع مناطق گوناگون زیرمجموعه خاک مالتا دارای ارتفاع زیادی از سطح دریا نبوده و مرتفع ترین نقطه این کشور تازوتا با قرارگیری 250 متر بالاتر از دریا می باشد. خاک مالتا در اغلب نواحی حاصلخیز نبوده و مردم این کشور قادر به فعالیت هایی نظیر کشاورزی نمی باشند. تنها محصول مرغوب این منطقه پرتقال است.

لوکزامبورگ یکی از کوچکترین کشورهای واقع در غرب اروپا می باشد که با توجه به رشد اقتصادی مثال زدنی آن در سال های اخیر، به یکی از مرفه ترین و ثروتمندترین سرزمین های حال حاضر اروپا بدل شده است. به رغم اینکه جمعیت لوکزامبورگ بسیار محدود و کم می باشد، حدود 50% از ساکنین حاضر در این کشور را مهاجرین خارجی و بین المللی تشکیل داده اند که با اهدافی نظیر اشتغال و سرمایه گذاری در شهرهای مختلف لوکزامبورگ به این کشور سفر کرده اند. در مقایسه با مالتا، لوکزامبورگ دارای طبیعت و موقعیت جغرافیایی مطلوب تری بوده و همین امر به ایجاد شغل های متعدد در این کشور کمک شایانی کرده است. برخلاف مردم مالتا که به زبان انگلیسی مسلط بوده و ریشه هایی از عربی نیز در بین آنان مشاهده می شود، اکثر ساکنین لوکزامبورگ توانایی تکلم به سه زبان آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی را دارا می باشند.

مقایسه نرخ بیکاری در کشورهای مالتا و لوکزامبورگ

مقایسه هزینه های زندگی در مالتا و لوکزامبورگ

اگرچه زندگی در مالتا، با توجه به هزینه های معقول تحصیل در مخارج روزمره جزء مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود، همچنان در مقایسه شهر مالتا، پایتخت این کشور، با تهران در می یابیم درصد بیشتری از هزینه ها متوجه شهروندان مالتی می باشد. اقامت در هتل های لوکس و مجللی چون Excelsior، Dragonara و Intercontinental که دارای شهرت جهانی می باشند، هزینه های گزافی همراه خود خواهد داشت. اگرچه بیمه های درمانی در مالتا دارای کیفیت بسیار خوبی می باشند، اشاره به هزینه 400€ (یورویی) آن ها خالی از لطف نمی باشد. متوسط درآمد اشخاص در مالتا 2100€ (یورو) اعلام شده و این درحالی است که شهروندان حاضر در لوکزامبورگ رقم بسیار بیشتری را دریافت می نمایند. طبق بررسی های صورت گرفته، دانشجویان حاضر در مالتا فارغ از شهریه دانشگاه ملزم به پرداخت 870€ (یورو) به طور متوسط برای هزینه های ماهیانه زندگی خود هستند.

بخش عمده هزینه زندگی در لوکزامبورگ را، اجاره ماهیانه مسکن تشکیل می دهد؛ اگرچه در مجموع می توان زندگی در این کشور لوکس و مدرن را جزء پر خرج ترین مناطق محتمل برای زندگی علاقه مندان به کشورهای اروپایی معرفی نمود، درآمد افراد نیز به همان نسبت در مشاغل گوناگون بالا بوده و مشکل چندانی از این بابت وجود نخواهد داشت. ذکر این نکته حائز اهمیت است که پس از مسکن، هزینه های مربوط به خورک در جایگاه دوم بیشترین مخارج پیش روی افراد قرار دارد. در ادامه به چگونگی توزیع هزینه های زندگی در کشور لوکزامبورگ پرداخته ایم:

چگونگی توزیع هزینه های زندگی در کشور لوکزامبورگ

مقایسه شرایط اقامت در کشورهای مالتا و لوکزامبورگ

با توجه به اینکه متوسط درآمد افراد در کشور لوکزامبورگ 2700€ (یورو) اعلام شده و این مقدار بیش از دو برابر رقم ذکر شده برای مالتا می باشد، انتظار می رود شرایط زندگی و ماهیت مخارج اصلی ماهیانه به همان نسبت در لوکزامبورگ نیز بالاتر باشد. نکته جالب توجه پیرامون هر دو این کشورها، نام پایتخت آن هاست که با نام کشور یکسان می باشد. درباره قوانین اخذ تابعیت در مالتا و لوکزامبورگ می توان چنین اظهار داشت که ازدواج در هر دو آن ها یکی از کوتاهترین مسیرهای دستیابی به این مهم بوده و طبق قوانین مالتا، اشخاص با سپری شدن 5 سال از ثبت رسمی ازدواج خود قادر می باشند به اخذ تابعیت این کشور مبادرت ورزند؛ این درحالی است که مدت زمان تعیین شده برای افراد با شرایط مشابه در لوکزامبورگ 3 سال می باشد.

فعالیت در شاخه های پیراپزشکی نظیر پرستاری و همچنین انواع مهندسی چون مکانیک و برق، درآمد بسیار مطلوبی را در هر دو کشور مذکور به همراه خواهد داشت. از سایر تفاوت های این دو کشور می توان به وضعیت پاسپورت آن ها اشاره کرد؛ پاسپورت مالتا با 170 امتیاز در جایگاه چهارم و لوکزامبورگ با 172 امتیاز در جایگاه دوم جهان قرار داشته و هر دو دارای وضعیت سامان یافته ای می باشند. در پایان بحث امیدواریم شما عزیزان بتوانید از طریق ارتباط با همکاران متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مسیر درستی را برای ادامه زندگی خود در پیش بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *