مهاجرت

مقایسه زندگی در مکزیک و استرالیا

مقایسه زندگی در مکزیک و استرالیا

اشخاص زیادی در زمان تصمیم گیری نهایی خود پیرامون انتخاب مقصد مهاجرتی دچار تردید می شوند؛ پرداختن به مقایسه زندگی در مکزیک و استرالیا که جزء کشورهای مهاجرپذیر سال های اخیر می باشند، راهکاری گره گشا برای افراد زیادی خواهد بود. همانگونه که مستحضر هستید مکزیک یکی از 10 کشور پرجمعیت جهان در سال 2022 بوده و جمعیت بیش از 1200000 نفری مهاجرین خارجی حاضر در شهرهای گوناگون این سرزمین، نشانگر نرخ مطلوب مهاجرپذیری آن می باشد. در سمت دیگر کشور استرالیا با بهره مندی از جاذبه های طبیعی متعدد و همچنین وضع قوانین نه چندان دشوار برای پذیرش مهاجران، شرایط بسیار مطلوبی را برای زندگی افراد فراهم آورده است. در ادامه این مقاله که با همت اعضای تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، قصد داریم به تفصیل پیرامون مقایسه این دو کشور جذاب به مباحثه بپردازیم.

  • شرایط زندگی در مکزیک چگونه است؟
  • مهم ترین برتری های مکزیک نسبت به استرالیا چیست؟
  • آیا می توان شرایط خوبی را در استرالیا برای زندگی ایجاد کرد؟
  • محدودیت های زندگی در مکزیک چیست؟
  • مهاجرت تحصیلی به مکزیک چه شرایطی دارد؟

تفاوت های اصلی زندگی در مکزیک و استرالیا

کشور زیبای مکزیک در آمریکای شمالی واقع شده و به علت همسایگی با آمریکا، در زمینه های مختلفی چون نظام آموزش تاثیر بسزایی از این کشور گرفته است. پس از وقاع سال 1821 و اعلام استقلال رسمی این کشور، مکزیک توانست با ارتقای شاخصه های اقتصادی و سیاسی خود از دوران تاریک سیطره اسپانیا فاصله گرفته و پیشرفت های شگرفی را رقم بزند. تقابل مشهود میان سنت و مدرنیته یکی از ویژگی های بارز زندگی در شهرهای اصلی این کشور نظیر مکزیکوسیتی می باشد. جایی که به علت شهریه متوسط بسیار معقول 600 دلاری دانشگاه های دولتی، افراد از اقصی نقاط جهان خواستار تحصیل در آن ها می باشند. همچنین به علت مناطق گردشگری و تفریحی متعدد مکزیک و تنوع غذایی بسیار خاص این کشور، دریافت ویزای موقت Visitant در سال های اخیر بسیار متداول بوده است.

تفاوت های اصلی زندگی در مکزیک و استرالیا

کشور استرالیا اما دارای مساحتی 4 برابر مکزیک می باشد؛ متوسط هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این سرزمین چون سیدنی و ملبورن بالاتر از مکزیک بوده و البته درصد قابل توجهی از شهروندان این کشور از سطح مطلوبی از رفاه اقتصادی برخوردار می باشند. اغلب مردم استرالیا برخلاف مکزیکی ها که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند، دارای تسلط کافی بر زبان انگلیسی هستند. متداول ترین شیوه دریافت اقامت استرالیا برای زندگی در این کشور از سوی افراد خارجی، اخذ ویزای کاری می باشد. پس از آن دریافت مجوز تحصیل و سرمایه گذاری در رتبه های بعدی رایج ترین مسیرهای اتخاذ شده در سال های اخیر هستند. بیش از 7 میلیون نفر از جمعیت استرالیا را مهاجران بین المللی تشکیل داده که این رقم 30% از کل مردم حاضر در این کشور را شامل می شود. از برتری های مکزیک نسبت به استرالیا می توان به نرخ بیکاری اشاره کرد:

مقایسه نرخ بیکاری مکزیک و استرالیا

مقایسه هزینه زندگی در مکزیک و استرالیا

زندگی در مکزیک در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد؛ هزینه های معقول حمل و نقل، خوراک و پوشاک در کنار امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی موجب گشته تا اگرچه میانگین مخارج ماهیانه هر شخص به فراخور سبک زندگی او متفاوت می باشد، متوسط هزینه ماهیانه زندگی در شهرهای اصلی مکزیک 350$ الی 1000$ (دلار آمریکا) برآورد گردد. متوسط درآمد ماهیانه افراد در مکزیک 2360$ (دلار) اعلام شده است که طی سال رقم 28300$ (دلار آمریکا) حاصل می گردد. در مقایسه با اغلب کشورهای آمریکای جنوبی هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در مکزیک پایین تر بوده و در حوزه مسکن خانواده های مقیم این کشور جهت اجاره آپارتمانی 3 خوابه در شهر مکزیکوسیتی ملزم به پرداخت 690$ (دلار آمریکا) می باشند در صورتیکه دانشجویان قادر به اجاره آپارتمانی کوچک با پرداخت 230$ (دلار آمریکا) خواهند بود.

توزیع هزینه های زندگی در کشور استرالیا

در طرف مقابل دستیابی به امکانات رفاهی و استانداردهای ایده آل زندگی در استرالیا با اشتغال در زمینه های کاری محبوب این کشور به سادگی امکانپذیر می باشد؛ متوسط حقوق ماهیانه افراد در سال 2022 برای شهروندان استرالیایی 3426$ (دلار آمریکا) بوده و با افزایش 2 درصدی نسبت به سال گذشته همراه می باشد. متقاضیان خارجی می بایست از طریق دریافت ویزای سابلکس استرالیا به اخذ مجوز کار در این کشور مبادرت ورزند. شایان ذکر است که متوسط هزینه زندگی در شهرهای اصلی و بزرگ استرالیا 2830$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود. در باب مقایسه هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این دو کشور می توان چنین اظهار داشت که متوسط هزینه تحصیل در موسسات آموزش عالی استرالیا نسبت به کشور مکزیک 60% بیشتر می باشد.

متوسط شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه های خصوصی استرالیا و مکزیک

سایر تفاوت های زندگی در استرالیا و مکزیک

اخذ تابعیت کشور مکزیک از طرق مختلفی امکانپذیر می باشد؛ اشخاص قادر خواهند بود از طریق ازدواج با یکی از اتباع مکزیک و 2 سال زندگی در این کشور به دریافت اقامت دائم مکزیک مبادرت ورزند. قوانین تابعیت در زمینه تولد فرزند مکزیکی نیز همچون اغلب کشورهای جهان پیرو اصل خون بوده و فرزندانی که دارای پدر و مادر مکزیکی باشند، مشمول قوانین تابعیت این کشور خواهند بود. شایان ذکر است که از حداقل های دستیابی به اقامت دائم و تابعیت مکزیک سکونت به مدت 4 سال متوالی در این کشور می باشد. اخذ تابعیت استرالیا نیز دارای مجموعه قوانین مشابهی بوده علاوه بر اینکه سرمایه گذاری در این کشور با حداقل 400000$ (دلار استرالیا) جزء شیوه های متداول به حساب می آید. در ادامه به ذکر معقول ترین شهرهای استرالیا برای فعالیت هایی چنین در کنار زندگی پرداخته ایم:

  • آدلاید
  • هوبارت
  • نیوکاسل
  • کانبرا
  • ملبورن

در کنار تمام مزایای ذکر شده، کشورهای مکزیک و استرالیا دارای نقاط ضعف و تاریکی نیز می باشند. به عنوان مثال امکان دسترسی آسان به مواد مخدر در شهرهای مختلف مکزیک یکی از معضلات اصلی و حل نشده این کشور در سال های اخیر می باشد. سطح پایین امنیت و همچنین نارضایتی مردم از استانداردهای بهداشت جامعه و شرایط درمان از سایر مشکلات زندگی در مکزیک هستند که کمتر در استرالیا به چشم می خورند. در پایان می توان دو کشور استرالیا و مکزیک را در زمره بهترین مقاصد مهاجرتی در قاره های مربوطه دانست و شما عزیزان قادر خواهید بود برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این دو کشور به صورت تلفنی با حضوری با همکاران توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *